Aihe: Hippirokki
1 2 3
zorro
17.02.2004 07:23:13
Miten määritellään "hippirokki"? Yleensä hipit kai kuuntelivat....

hoho

kuulostaa jo siltä että he olis jopa lähes velvoitettuja kuuntelemaan jotaki tiettyä genreä
OSTETAAN: Digitech WH1
MrQ
17.02.2004 07:51:28
Tottakai ovat. Minä tiedän mitä musiikkia hipit, ja vain hipit, kuuntelevat. Mutta en aio kertoa sitä, haahaahaa!!!!
poppamies
17.02.2004 08:11:40

Tottakai ovat. Minä mitä musiikkia hipit, ja vain hipit, kuuntelevat. Mutta en aio kertoa sitä, haahaahaa!!!!

No päällimmäisenä tulee mieleen Jefferson Airplane ja kaikki muut californian acid bändit. Lisäksi voisi vaikka mainita Byrds, Lovin' Spoonful ja miksei Hendrix.
"G-strings are for strippers"
MrQ
17.02.2004 08:25:19
Kaikki väärin, VÄÄRIN, kerrassaan täysin väärin!!!

Aivan hakoteillä, Haahaahaa!
Dunga
17.02.2004 09:10:35
Quicksilver messenger service.
Jätkä on pahin! Pahin munamies!
Mr. Mustard
17.02.2004 10:16:10
Hah ;)

Mutta siis (en ole rupeamassa hipiksi) ihmettelen, miksi ei ole enää semmoisia hippejä jotka nai toisiaan ristiin, jotka juo viinaa ja vetää maria, jotka ajaa vanhoilla Volkswageneilla ja soittavat kitaraa kadunkulmassa?

Juuri kyseiset asiat tuhosivat koko hippiliikkkeen, joten vastasit itse kysymykseesi.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
MrQ
17.02.2004 10:25:02
Itseasiassa hippiliikkeen tuhosi, kuten tuhoaa tänä päiväkin se, että liian moni sekoava/muuten vaan flippaava kaveri hajoaa syliin eikä sulla ole muuta saumaa kuin viedä se laitoshoitoon koskaan kellään sun kaverilla tai sulla ei ole rahaa hoitaa niitä kaikkia kuntoon. (dark ambient on loistavaa) ja niitä on niin paljon ja sä et enää jaksa olla iloinen vaan on pakko vetöytyä suljetumpiin yhteisöihin, missä kuosaaminen on kuin dokaaamista ja ulkopuolisia nihkeillään oman järjen pelastamiseksi...
eeko
17.02.2004 12:28:01
yks bändi teillä unohtui, nimittäin blue cheer, äijät veti rankalla kädellä bluesia siihen aikaan, kun muut oli peace and love...
Hot RedX
18.02.2004 13:59:28
AIDSista ei kai viel tiedetty silloin 70-luvulla.
Ja ne hipit, jotka jäi henkiin synnytti kai tän vermo sukupolven? Ja mitä autoihin tulee -luulisin, et ne on jo tuhannen p:n päreinä, vaikkakin wv kehittelikin uuskuplan!
Aukikco
04.10.2004 16:45:00 (muokattu 04.10.2004 16:45:26)

Taitaapi lopulta olla niin, että ns. hipeistä lopulta ehkä 5% on kautta aikain omannut ollenkaan aatteita jotka menevät edes siihen suuntaan josta sanan "hippi" yhteydessä oikeasti kuuluisi puhua, loput ovat vain olleet ihmisiä joille hippeily on ollut hyvä tekosyy vetää vitusti liikaa kamaa (ja nimenomaan kamaa laidasta laitaan, itse yhdistän hippeyden ajatuksiin nimenomaan psykedelian ja psykedeelit). Aatteet ovat lopulta aina jääneet toissijaisiksi. Tämän päivänkin "hippiskene" (joka siis kyllä periaatteessa on yhä olemassa) toimii pitkälti tällä tavalla.

Sääli sinänsä että asioiden laita on tämä koska hippiaate todellakin on ajatuksena varsin mukava ja miellyttävä.
Sarko
29.11.2004 12:42:30
Selittäkääpä tarkasti mitä on Hippirock?

Itse käsitän hippimusan optimistisena/opportunistisena, naiivina akustis-mystis-sävyisenä rallatuksena, jonka relevanttius arvo on jo hiipunut. Kauan sitten.
This is not a test of powers.
Bee-äf
29.11.2004 13:12:57
Selittäkääpä tarkasti mitä on Hippirock?

Itse käsitän hippimusan optimistisena/opportunistisena, naiivina akustis-mystis-sävyisenä rallatuksena, jonka relevanttius arvo on jo hiipunut. Kauan sitten.

Ei hipit olleet kovin kiinnostuneita musiikista, se oli vain sopivaa taustahälyä heidän mystiseen filosofiaansa ja elämäntapaansa.
Nykyajan hippejä ovat teknohörhöt. Hekin hytkyvät syklisen ja sisällöttömän musiikin tahdissa omissa maailmoissaan, eivät juo viinaa, käyttävät huumeita ja höpisevät hämärästi fiilareistaan joita kukaan kossupiriroku ei ymmärrä.
Locrian
29.11.2004 13:20:46
Niinno. Kyllä suomessa edelleenkin on hippejä ja hippirokkia soittavia bändejä. Kyse on vaan siitä että hipit, kuten punkkaritkin, on siirtyny nykyaikaan. Te ette tunnista niitä koska pidätte vertailukohtana vanhentunutta versiota hippeydestä.
"Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch
zorro
30.11.2004 16:20:51
Siis itse asiaan, miksei enää tehdä hippirokkia?
Miksei enää kuunnella hippirokkia?
Miksei enää ole hippejä?

Sanoppa se.

hipeistä en niinkään välitä, mutta Kyllä hippirokki on ihan kärjessä minun musiikinkuuntelu tilastoissa, vaikka en hippi olekaan, enkä käytä huumeita.
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
Feggy
30.11.2004 16:33:44

Hippirock ei yleensä meitsille kolise, psykedeelinen musiikki kylläkin.
Less is more.
Mako
30.11.2004 21:23:43

Geez, dude. Ei hippirockilla ainakaan ole mitään sulle. Ota salkkusi ja käy, mä meen nuuhkiin kukkasia.
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
TiMiTheShiT
30.11.2004 22:43:18
olen hippi ja ylpeä siitä....
ja soitan jonkin asteista hippi musaa ainakin omasta mielestäni.
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"|
Sarko
01.12.2004 14:13:02
Geez, dude. Ei hippirockilla ainakaan ole mitään sulle. Ota salkkusi ja käy, mä meen nuuhkiin kukkasia.

Katos, eipä niin.
Sarko
01.12.2004 14:17:04
Yleensäkin ns. Hippirock(eläköön genre-ajattelu!) on kuulemani perusteella juuri tätä lepsua liiallisen pilven-polton jatkeena syntynyttä elektro-akustista maailmanparannusta ja lauluja jostain hämärästä vesimiehen ajasta ja fiiliksistä, By My Opinion

Jos tässä treadissa tarkoitetaan hippirockilla Progerockia, niin on muuten aika kaukaa haettu otsikko tuo "Hippirock".
Marlowe
01.12.2004 16:56:15
Ajettaisiinkohan "hippirockilla" ensisijaisesti takaa 1960-luvun psykedeelistä acid rockia tyyliin the Grateful Dead ja Jefferson Airplane?

Mikään tarkka tai virallinen määritelmähän tuo ei ole, ja kyllähän hipit kuuntelivat vähän kaikenlaista musiikkia: miettikääpä vaikka Woodstockin tai Montereyn popfestivaalien esiintyjäjoukkoa.

Lukaiskaapas muuten Barry Milesin kirjoittama kirja "Hippie" (Cassell Illustrated, 2004), mikäli olette kiinnostuneet aiheesta. Noin 400-sivuisessa järkäleessä käydään hippikulttuuria läpi aika kattavasti: teoksessa saavat oman osansa niin Woodstock, Beatles, psykedeelinen rock, LSD, Timothy Leary kuin Charles Mansonkin. Kirja on englanninkielinen ja komeasti kuvitettu.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)