Aihe: Luurangot kaapista: 80-luvun pellehevi
1 2 3 4 5 6
Saikkonen
14.12.2003 14:29:01
Saikkonen: Eikö tullutkin hyvä ja puhdistunut olo, kun nyt viimein rehellisesti myönsit itsellesi kuunnelleesi kasariheviä? Ensimmäinen askel on nyt takana.

Totta töriset! Ainainen asian kiistäminen patouttaa ongelmat. Asian pakoilu kostautuu ruumiillisina ja henkisinä traumoina; kuten painajaisina, alkoholin liikakäyttönä ja säpsähtelynä. Kaipa tunnustuksen merkitys sitten prosessoituu pidemmän ajan kuluessa.
JCM
14.12.2003 15:38:35

Kasarimusaa parempaa on tehty vain seiskytluvulla.
Eläköön kasari- ja seiskytluvun hevi!

Hyvin vähän tulee kuunneltua vuoden 94- jälkeen julkaistua musiikkia, varsinkaan heviä. Se on sellaista pelleheviä.
JCM
14.12.2003 15:41:05

WASP
Twisted Sister
Loudness
Accept
U.D.O
Rage
Dio
Iron Maiden
Tarot
Exciter
Anthrax
Manowar

Näistäkin menee kaikki vielä tänäkin päivänä.
Velli
14.12.2003 19:34:57
Kasarimusaa parempaa on tehty vain seiskytluvulla.
Eläköön kasari- ja seiskytluvun hevi!

Amen tälle!
Ed The Ead
14.12.2003 21:01:56 (muokattu 14.12.2003 21:02:49)
Tunnustan löytäneeni "pellehevi" bändin WASPin tässä jokin aika sitten ja potkiihan tämä vielä nykyäänkin oikeen kunnolla. Sirkkelit ja lihan palat kuuluvat asiaan. On se minusta ainakin parempi kun jos soittaisivat farkuissa ja T-paidoissa paikallaan seisten tylsistynyt hajamielinen katse silmissään ja juuri parturista tulleen näköisinä. Blääh

Edit: Niin Chrishän se tuossa mun avatar kuvassakin kepittää
You can't play heavy metal with synthetisizer -Bruce Dickinson-
lapio
16.12.2003 12:05:02

Täytyy myöntää, että tukkahevi kuuluu kuuntelemieni musiikityylien joukkoon. Onhan tuossa genressä melkoisen moistaa tuubaa, mutta myös hyvää tavaraa löytyy.
-Viina on pahasta jos se on toisen mahasta, muuten se on ihan OK!
kid ego
16.12.2003 12:54:29
Mä synnyin vuonna 1984 ja mun 80-lukuni vierähti Röllin ja Pelle Hermannin parissa. Mutta juu, nykyisin mä kuuntelen juuri tuota kasaritukkaheviä enkä muusta juuri välitä. Kovimpia bändejä:

Van Halen
Extreme
White Lion
Whitesnake
Winger
Lynch Mob
Dokken
Guns 'n' Roses
Bon Jovi
Mr Big
Pelsi
16.12.2003 12:58:56
Nykyhevi on ehkä enemmän pelleä kuin tuo 70-80-luvun kukkoilu. Sitäpaitsi musiikkikin oli ennen parempaa.
"We eat metal and shit chains." -Timo Tolkki, ja siltähän se vähän näyttääkin.
Chemo
16.12.2003 13:26:56

Rohkeasti vaan

Hei kaikki. Olen Kimmo, olin 80-luvulla teini-ikäinen ja minulla oli silloin sen ajan hevilevyjä.

(taputtakaa!)

Judas Priestiä kuuntelin eniten. Mutta minulla on tuosta niin pitkä aika, että voin tarvittaessa toimia tukihenkilönä jollekulle nuoremmalle apua tarvitsevalle.

;-)
Ramalamadingdong.
Ed The Ead
16.12.2003 14:30:49 (muokattu 16.12.2003 14:31:28)
Nykyhevi on ehkä enemmän pelleä kuin tuo 70-80-luvun kukkoilu. Sitäpaitsi musiikkikin oli ennen parempaa.

Totta turiset. Esimerkiksi nämä Blackmetal pellet jotka maalaa naamansa valkosiksi ja pelottelee kadulla vastaan tulevia lapsia. Sitten keikalla ollaan veret naamassa ja öristään jostakin saatanasta.
You can't play heavy metal with synthetisizer -Bruce Dickinson-
Fuzzball
17.12.2003 20:53:09
Kiitos isojen sisarusteni,olen armoton kasaridiggari,vaikkei heillä enää kiinnostusta riitäkkään.Nauravat.
Mutta,ei pidä välittää!
Rakasta itseäsi jotta muutkin rakastaisivat sinua...
Guderian
17.12.2003 22:00:59

Tosiasioiden tunnustaminen on tervehtymisen alku. Rohkeasti vaan: Kuka diggasi 80-luvulla aikansa lastenmusiikista, eli pellehevistä? Minä tein niin.

Ei siinä mitään rohkeutta vaadita että tällaista voi tunnustaa!

WASP jytää edelleen, aivan käsittämättömän upeat kaksi ensimmäistä levyä, varsinkin the Last Command. Blackie Lawless on aina oleva laulajalistojeni kärjessä. Sen sijaan Mötley Crüe, Twisted Sister, Ratt, Quiet Riot, Sigue Sigue Sputnik, Lita Ford...oli aivan kamalaa kuraa, todella mitäänsanomattomia kappaleita, en käsitä millä ilveellä nuokin mainitut yhtyeet ovat niinkin suuria (tai ainakin olivat), eivät ainakaan musiikillisten ansioiden tähden.
"Klotzen, nicht Kleckern!"
KTR
17.12.2003 22:35:41 (muokattu 03.04.2005 15:37:09)
EDIT: Jaa. Olenpas kirjotellut lapsellisuuksia.
shcircus
18.12.2003 10:09:30
Iron Maiden ja Tarot eivät ole PELLEheviä. Ne on heviä.

Aika pelleä sellaista.

Extreme ja Lynch Mob löytyvät omalta listaltani myös. Joista näin jälkeenpäin ei tule kuunneltua kun tuota punchlinea joskus. Se ei kylläkään enää täytä mitenkään IMHO minkään kasarihevin määritelmiä. Ja ei ne extremen tuotokset muutenkaan mitään heviä etunenässä taida olla, sanotaan nyt että _kasarimusiikkia_.
Vittu löytyykö niitä basisteja vai ei???!?!?!++
Tympee Huttunen
18.12.2003 10:34:42

WASP edusti pellehevin parhaimmistoa. Ilman sitä järkyttävän typerää imagoa ja lavapelleilyä bändi olisi saattanut olla ihan vakavasti otettava jytäorkesteri. I wanna be somebody ja The last command ovat sarallaan ihan kelpo levyjä vieläkin.

Perkules, älä provosoi nyt minua:) WASP on kieltämättä liikkunut hyvän maun molemmin puolin lavalla ja sen ulkopuolella, mutta tehnyt loistavia levyjä koko uransa ajan.
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
Risto Mustalisä
18.12.2003 10:58:29 (muokattu 18.12.2003 10:59:24)
Ehkä kyse on siitä ,että monet bändit jotka eivät sinänsä olleet "pelleheviä" menivät/laitettiin tuohon ulkonäkötouhuun mukaan.Esimerkkinä nyt vaikkapa Loudness tai kotimaisista Tarot joka musiikillisesti edusti/edustaa enemmän Rainbow/Sabbath/NWOBHM -koulukunnan heviä.Toisaalta taasen joku Motley Crue pohjasi enemmän Rollarit/Aerosmith/Jenkki hard rock -akselille kuin vaikkapa Sabbath -tyyliseen heviin.Siis musiikillisesti.Vaikka monesti näkee Motleyn ja Maidenin niputettavan samaan "kasarihevi" -nippuun ovat ne musiikillisesti varsin kaukana toisistaan.
Born to be wild! - paitsi kotona..
petem79
18.12.2003 11:21:18
Gorky park!!!
Jäärä
18.12.2003 12:40:29
Gorky park!!!

Aarhg! Vieläkö joku tämänkin kammotuksen muistaa?
"Koneella on koneen tahti"
Lonesome
18.12.2003 12:42:16
Ehkä kyse on siitä ,että monet bändit jotka eivät sinänsä olleet "pelleheviä" menivät/laitettiin tuohon ulkonäkötouhuun mukaan.

Toisaalta taasen joku Motley Crue pohjasi enemmän Rollarit/Aerosmith/Jenkki hard rock -akselille kuin vaikkapa Sabbath -tyyliseen heviin.Siis musiikillisesti.

Näin on. Kyllä 70-luvun Aerosmith sun muu hard rock oli jenkeissä niin suuri vaikuttaja kitaraa soittaville junioreille, että pakkohan sen oli tulla läpi 80-luvun bändeissä. Aerosmith diggaili 60-luvun brittibändejä, nämä tukka-bändit 70-luvun hard rockia. Kyllä jatkomo on aika selvä, mahdollisti myös jonkinlaisen musiikillisen tason.

Tunnustan: Omistan/olen omistanut sekä kuunnellut ainakin seuraavien luurankojen levyjä: Ratt, Winger, Warrant, Firehouse, Night Ranger, Black 'n' Blue, vain muutamia "kamalimpia" muistellakseni. Olivat muuten ko. bändien vinyylit 80-luvulla halpoja jenkkilän cut-out painoksina vuosi pari julkaisun jälkeen...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Zarmo
18.12.2003 12:45:46

90-luvun alkupuolella tuli kuunneltua Iron Maidenia ja Metallicaa.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)