![]() 30.11.2003 11:15:16 | |
---|---|
Blue Moonin kanssa aika pitkälti samoilla linjoilla. Lisäisin vielä sen että bändi (ja soittajat) oli joka tapauksessa hajoamispisteessä siinä vaiheessa kun Vince lähti kännissä hurjastelemaan. Vaikka pidänkin kovasti hanoista niin silti gunnareiden ja hanoin vertailu on ihan älytöntä. Guns n' Roses oli oikeasti niin monella tasolla Hanoita sata kertaa paremmin toimiva ilmiö ettei niistä voida edes puhua samana päivänä. Se että Axl on nuorempana diggaillut Hanoita ei tarkoita yhtään mitään. Sama kun verrattaisi vaikka Matti Nykästä ja Elvistä sen perusteella että Matti tykkää Elviksen äänestä. | |
![]() 30.11.2003 12:11:14 | |
Vaikka pidänkin kovasti hanoista niin silti gunnareiden ja hanoin vertailu on ihan älytöntä. Guns n' Roses oli oikeasti niin monella tasolla Hanoita sata kertaa paremmin toimiva ilmiö ettei niistä voida edes puhua samana päivänä. Se että Axl on nuorempana diggaillut Hanoita ei tarkoita yhtään mitään. Sama kun verrattaisi vaikka Matti Nykästä ja Elvistä sen perusteella että Matti tykkää Elviksen äänestä. No jopas nyt peräti. Guns `n Roseshan on (oikeasti!) suurinpiirtein onnettominta paskaa, mitä ameriikan musateollisuuden sylttytehdas on onnistunut ihmisten kiusaksi esille tuomaan. Akseli rääkkyy kuin siipeen ammuttu sorsa, ja Släässi on suurinpiirtein yhtä kova ja rok kuin K-kaupan pakastealtaassa selällään kellottava silakka. Biisit voisivat olla hyviäkin, jos niille tekisi sleepysleepersit ja muuttaisi musiikin ja sanat. Tuosta huolimatta olen sitä mieltä että Hanoin uusi levy oli huono ja tylsä. Mutta Gunnareiden (tuo pässi vierasmaalainen...) kambäkkiyritykset ovat kyllä olleet huomattavasti surkuhupaisampia zydeemeitä. Lowriding appeals to bad dudes. | |
![]() 30.11.2003 12:17:47 | |
Akseli rääkkyy kuin siipeen ammuttu sorsa, ja Släässi on suurinpiirtein yhtä kova ja rok kuin K-kaupan pakastealtaassa selällään kellottava silakka. HOHHOHHOO!!!! Tää oli pakko ottaa talteen! | |
![]() 30.11.2003 12:18:58 | |
Se on nyt tässä. | |
![]() 30.11.2003 13:27:51 | |
Oikeasti kunnioitan ihmisiä jotka uskaltavat tuoda mielipiteensä esille! itsessä tuppaa olemaan tuota poliitikon vikaa hiukan..;) Mutta siitä Hanoista vielä, niin kyllä eräs suuri tekijä Razzlen kuoleman jälkeisissä tapahtumissa oli Vesterisen Seppo, eikös mies itse ollu heroiinikoukussa, ja kuten Monroe on nyt jälkeenpäin todennut, niin Razzlen kuoleman jälkeen olisi pitänyt ottaa pitkä tauko, mutta levy-yhtiöiden painostus sekä Vesterisen kykenemättömyys kunnon ratkaisuihin taisi olla liikaa..Ja muuten pidän siis Vesterisen osuutta Hanoin menestykseen erittäin oleellisena, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että Razzlen kuoleman jälkeen tehtiin virheitä. Ja kun Razzle hyppäsi remmiin, oli bändi aika heikossa hapessa, ja miestä on pidetty hengen kannalta erittäin tärkeänä lenkkinä bändissä, soittotaidoiltaan kyseessä oli kyllä todellakin "vain" rumpali.. Edelleen pidän kiinni siitä että Gunnarit teki parempia biisejä..kyseessä on tietysti mielipide, mutta kyllä nuo levymyyntilukemat tuppavat jotain kertomaan..joo ja tiedän, kaupallista paskaa etc.. | |
![]() 01.12.2003 10:40:12 | |
mielenkiintoinen nimi tolla uudella mötley crue kiekolla...Music to Crash Your Car to, Volume 1 | |
![]() 01.12.2003 10:45:07 | |
mielenkiintoinen nimi tolla uudella mötley crue kiekolla...Music to Crash Your Car to, Volume 1 Tämän päivän ilta-sanomista: McCoy ja Monroe raivostuivat Mötley Crüe -yhtyeelle Rockyhtye Hanoi Rocksin johtohahmot Andy McCoy ja Michael Monroe ovat raivostuneet legendaariselle Mötley Crüe -tukkaheviyhtyeelle. Suurelle yhdysvaltalaiselle Entertainment Weekly -viihdelehdelle antamassaan lausunnossa McCoy ja Monroe pitävät Mötley Crüen tuoreen kokoelmalevyn nimeä halveksittavana. Mötley Crüen kokoelman nimi on Music to Crash Your Car to, Volume 1. Suomennettuna levyn nimi tarkoittaa "Musiikkia, jonka tahdissa romuttaa autonsa, osa 1". Lue tänään Ilta-Sanomista, mikä suututti Andyn ja Michaelin! ...että sellasta... | |
![]() 01.12.2003 10:53:35 (muokattu 01.12.2003 10:53:51) | |
Tämän päivän ilta-sanomista: --- legendaariselle Mötley Crüe -tukkaheviyhtyeelle. Off-topic: Sanaa "legendaarinen" käytetään nykyään näköjään mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä. - It's been a long time coming - | |
![]() 01.12.2003 11:08:22 | |
Vaikka pidänkin kovasti hanoista niin silti gunnareiden ja hanoin vertailu on ihan älytöntä. Guns n' Roses oli oikeasti niin monella tasolla Hanoita sata kertaa paremmin toimiva ilmiö ettei niistä voida edes puhua samana päivänä. Se että Axl on nuorempana diggaillut Hanoita ei tarkoita yhtään mitään. Sama kun verrattaisi vaikka Matti Nykästä ja Elvistä sen perusteella että Matti tykkää Elviksen äänestä. Niin, tuohan on vain sinun mielipiteesi. Vai pystytkö jotenkin todistamaan faktaksi tuon, että GNR oli monella tasolla Hanoita sata kertaa paremmin toimiva ilmiö? Tässä on myös turha puhua levymyynnistä, koska täytyy muistaa, että GNR:llä oli alusta alkaen enemmän tukea levy-yhtiön puolelta. Itse kyllä pidän Guns 'N Rosesista, joten ei siinä mitään, hyvä bändihän se oli. Tuli vaan mieleeni, että Kerrang! lehden toimittaja Dave Dickens (joka muuten näki Hanoi Rocksin livenä lukemattomia kertoja) kertoi tässä taannoin Jon Reedin haastattelemana, että Guns 'N Rosesin livemeininki oli vaisua Hanoi Rocksiin verrattuna (tjsp). Tosin eihän tämäkään mitään todista, mielipide tuokin vaan on. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. | |
![]() 01.12.2003 15:27:30 (muokattu 01.12.2003 15:27:49) | |
Joo mielipiteitähän nuo ovat, mutta mitä tarkoitan tuolla (sillä itsekin olen kovempi Hanoin musiikin, kuin Guns n' Rosesin musiikin fani), että "taiteellisesti" Guns n' rosesin biisit ovat jotenkin viimeisen päälle hiottuja, ehkä paikotellen loppua kohden liiankin steriilejä ;) ja tapa miten lyriikat nivoutuvat biiseihin on uskomaton, siis tarkoitan ettei vastaavia pysty tekemään moni bändi. Tottakai Hanoi biiseissä oli enemmän rokettirollia, ja varsinkin livenä oli varmasti erittäin paljon kovempi fiilis (toisaalta 60-tuhatpäinen stadion harvoin on yhtä kiihkeätunnelmainen kuin 1000 ihmisen klubi..) | |
![]() 01.12.2003 16:14:01 | |
Se on nyt tässä. Niinpä näyttää... "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä | |
![]() 01.12.2003 16:15:45 | |
Kerrang! lehden toimittaja Dave Dickens (joka muuten näki Hanoi Rocksin livenä lukemattomia kertoja) kertoi tässä taannoin Jon Reedin haastattelemana, että Guns 'N Rosesin livemeininki oli vaisua Hanoi Rocksiin verrattuna (tjsp). Tosin eihän tämäkään mitään todista, mielipide tuokin vaan on. Jaa jaa... Joo mutta hyvä mielipide, mun mielestäni Hanoin vahvuudet ovat nimenomaan siinä liveactissa... "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä | |
![]() 01.12.2003 16:28:11 (muokattu 01.12.2003 16:36:53) | |
Nyt menee jo todella off topic, mutta koska täällä tuntuu käyvän Hanoi.ihmisiä, niin olen viime aikoina pähkäillyt noiden Suicide twinsien "The best is yet to come"-sointujen kanssa, ja koska olen alalla aika noviisi, älkää naurako jos nää on aivan reidellään.. Eli introssa oon soitellu C F pari kertaa, kunnes tulee C E Am G ja C laulun alkaessa vedän samaa, mutta ongelmat tulevat kertosäkeessä, onkos kukaan blokannu sitä? En jaksa kirjoittaa sanoja ylös, mutta jos joku tuosta ylhäältä olevasta tajuaa jotain, nin hyvä, ja vaikkei tiedä kertosäkeen sointuja niin kertokaa edes kuullostaako tuo aivan kauhealta? edit: lisäsin G:n | |
![]() 01.12.2003 17:14:11 | |
sai toi twelve shots on the rocks levy classic rock lehdessäkin hyvät pojot.. arvostelija kehui monroen lauluääntä uransa parhaaksi??. You push and you pull and struggle with the knot
It's tying you up while you're fadin'
You give and you take and take what you got | |
![]() 01.12.2003 18:56:51 | |
Minkäs laajuinen toi Classic rock -lehti on.. Ja toi on hankala toi äänijuttu..menee taas mielipidekysymykseksi..toisaalta kun kuuntelee vaikka Fallen Starin niin on toisaalta ikävä vanhaa Monroeta, joskin uuden levyn Designs on you on kans hienosti tulkittu... | |
![]() 01.12.2003 20:41:26 | |
minun mielipuolinen ja typerä mielipiteeni aiheesta: Ei se enää tästä ole mihinkään lähtemässä. Hanoi Rocksin äijät eivät enää ole parikymppisiä, vaan itsensä kohta puhki 'rokanneita' nelikymppisiä äijiä, ja rehellisyyden nimissä hanoi rocksin uusi 'lähteminen' on jo sen puolesta mahdottomuus. Älkää nyt toki ymmärtäkö minua väärin, sillä tottakai olen sen puolesta että levyttävät ja rokkaavat edelleen. Ei siinä mitään väärää ole. Mutta turha odotella, että hanoi vielä myisi miljoonia, tms. Kuviot ovat erilaiset kuin kahdeksankymmentäluvun alussa. Yhdyn myös aiempaan varovaiseen mielipiteeseen gunnareista suhteessa hanoihin .. eli pidän itsekin gunnareita paljon onnistuneempana bändinä myös sävellystensä ja soundinsa puolesta. Parempaa musaa, ainakin minulle, näistä kahdesta tekivät gunnarin poijjaat. Sitä ei käy kiistäminen että gunnarit lainasivat hanoilta paljon. Toisaalta lainasi myös hanoi paljon, joten wheres the harm there? Eipä mee gunnareilla hyvin. Eikös ainoa alkuperäinen jäsen ole Axel? Like a Rolling Stone | |
![]() 01.12.2003 21:04:25 (muokattu 01.12.2003 21:05:19) | |
Minkäs laajuinen toi Classic rock -lehti on.. mun käsittääkseni aika suuri.. brittilehti käsittääkseni, hemmetin hyviä juttuja! ihan ykköslehtii mojon lisäksi! ja muutamaan kuukautta aikaisemmin mike monroen uusin soolo sai samassa lehdessä 4/5 tähtee ja levyä todella kehuttiin, kuten myös tuota hanoin uusinta, joka sai myös 4/5 tähtee (jos en aivan väärin muista!) toi on ihan hyvä juttu mun mielest, et pojat kirjotti tost mötleyn levyn nimi jutusta, mikä on todellakin aika mauton juttu! GNR oli aikamme kovinpia bändejä ilman epäilystä, ja axlin ääni oli juuri oikea siinä bändissä!! kuka häntä haukkuikaan niin haluaisin kuulla hänen omien lempilaulajien nimiä? ja se, että GNR kuten monet muutkin suuret bändit ovat sanoneet, että hanoi oli jonkimoinen vaikutus heille on minusta vain cool juttu! ja mä en käsitä et miks jotkut epäilee ja vähättelee sitä.. onhan ihmisillä helvetin paljon oudompiakin idoleita.. mä ainakin petyn, joka vitun kerta, kun kaikki kingit rokkijäbät (ozzy, lemmy jne) sanoo, että beatles oli kovin juttu ikinä! äijät tekee maailman rankinta musaa ja sit joku poppibändi on niitten mielest kovin!? no täs tapaukses pitää ymmärtää, et beatles oli aika eka kaikes, mut silti.. hanoi on kova rokkibändi! mun mielestä! "I'm so high, the music makes high" Lost Boyz | |
![]() 01.12.2003 21:09:10 (muokattu 01.12.2003 21:11:28) | |
Nyt taidat unohtaa että beatles ei ollut mikään poppibändi, vaan se kehittyi jatkuvasti ja loppupään biisit kuten Helter Skelter ovat jopa rankkaa rokkia, eli Beatles saattoi tehdä aluksi melkoista poppia, mutta kasvoi yhtyeenä valtavasti ja on siksi kovin juttu musamaailmassa koskaan.. Niin ja besides, harva mies väänsi mitään femmasointu rokkia 60-luvun alussa.. Meni taas off-topic, harmittaa vain joskus kovin suppeat näkökannat, joihin itsekin välillä syyllistyn, muuten kyllä yhdyn edelliseen puhujaan, Hanoi Rocks on rock! | |
![]() 01.12.2003 21:19:58 (muokattu 01.12.2003 21:22:21) | |
Kovasti verrataan GNR ja Hanoita keskenään. Jos Hanoi olis breikannut stadion sarjaan, miltä se olisi kuullostanut ameriikan tuotantokoneiston läpikäytyään ? Hanoi oli jo historiaa kun GNR tuli. Sinällään GNR oli alkujaan kova Rock pumppu, mutta sen Ameriikan "koneisto" poltti loppuun nopeasti. Omana mielipiteenäni GNR oli laiha kopio Aerosmith:stä. LIS: Kyllä Hanoit silloin aikanaan oli tappava livenä. Who the fuck is Mick Jagger... | |
![]() 01.12.2003 21:23:42 | |
No, jossitellaan nyt sitten. Onko kenellekkään tullut mieleen, että mitä jos Suomen pojista ei vaan ollut oikeasti isoiksi tähdiksi? Maailmanlaajuisen tähteyden voima saattaa olla kova paikka. Mitä jos jannut ei edes "uskaltanut" kokeilla täysillä... meni niin sanotusti pupu pöksyyn... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)