Aihe: 51 koodia
1 2
kimmo
12.11.2003 15:39:26
"mitä väliä sillä on jos ne on sun kavereita? kai sä voit silti sanoa mitä mieltä sä oot."

Minähän saan turpaani heiltä jos lähden julkisesti haukkumaan. Ei vais, en minä halua heitä haukkua tai kehua, mikä minä olen ketään arvioimaan. Tahdoin vain tuoda julki ärtymykseni joidenkin näiden kriitikoiden kommentteihin. Mahtuuhan tähän maailmaan ääntä (tässä tapauksessa kirjaimia), joten mahtukoon minunkin tilitykseni.

Välillä tuntuu täällä muusikoiden.netissä näitä kirjoituksia lukiessani, että levytyssopimusta vaille jääneet kateuttaan räksyttävät. Jotkut tuntuvat hyvin tietävän millaisilla perusteilla kukin bändi nimensä ja musiikkinsa valitsee.

Olisko aika perustaa kriitikoiden.net? Tai minulle jeesustelijoiden.shit.
Fortune
12.11.2003 16:01:07

Välillä tuntuu täällä muusikoiden.netissä näitä kirjoituksia lukiessani, että levytyssopimusta vaille jääneet kateuttaan räksyttävät. Jotkut tuntuvat hyvin tietävän millaisilla perusteilla kukin bändi nimensä ja musiikkinsa valitsee.

Turhaan sinä otat henkilökohtaisesti, jos joku on sitä mieltä, että nimivalintansa on epäonnistunut tai että biisimateriaalinsa on aika köyhää.

Kritiikki ei ole vittuilua, jos se perustellaan.

Kyllä "51 koodia" minunkin mielestäni kuulostaa lähinnä suoralta käännökseltä jenkkibändin nimestä ja biiseissä (mitä nyt olen kuullut) ja laulaja yrittää fraseerata jenkkityyliin suomeksi.

Ei toimi minulle, on jotenkin aivan liian tökeröä. Jenkkibändien stadionhuttu vielä menee parhaimmillaan, mutta kun eivät kaikki musiikkityylit vain istu kauniiseen kieleemme. Suomeksi en osaa kuunnella tyhjänpäiväisyyksiä ja latteuksia, englanniksi ne vielä menevät.

Mutta ei siitä tarvitse itseään jojoon vetää tai ruveta itkemään, että kateelliset avautuvat.

Ei selkääntaputtelemalla mitään saavuta, jos huomaa epäkohdan, se tulee tuoda julki.

Mielestäni 51 koodia saa kaikin mokomin jatkaa valitsemallaan tiellä, ei se minua häiritse, kun en radiotakaan kuuntele.

Mutta kritiikittömyyden odottaminen kanssaihmisiltä on hölmöä ja vaikka toki ymmärrän, että kavereiden arvostelu satuttaa, niin terveellä itsetunnolla varustettu artisti osaa kyllä valikoida perustellut ja asialliset kritiikit, tarkistaa omat näkemyksensä niiden suhteen ja esittää vasta-argumenttejakin, sen kummemmin ottamatta asiaa henkilökohtaisesti.

Toki jotkin arvostelijatkin ottavat hommansa aika intohimoisesti ja siitä seuraa yleensä lähinnä poru ja asiatonta tappelua puolin ja toisin.

Eli kun esitetään kritiikkiä, niin perustellaan ja tehdään selväksi, että kyseessä on mielipide eikä absoluuttinen totuus.

Sillä tavalla arvostelun kohde saa eniten irti siitä arvostelusta ja voi jopa saada siitä jotain apua materiaalinsa työstämiseen, jos katsoo arvostelijan tuomat asiat oleellisiksi ja näkökannat oikeiksi.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
kimmo
12.11.2003 16:10:48
Turhaan sinä otat henkilökohtaisesti, jos joku on sitä mieltä, että nimivalintansa on epäonnistunut tai että biisimateriaalinsa on aika köyhää.

En varmasti ota henkilökohtaisesti, lähinnä huvittuneena yritän saada työpäivän kulumaan.

Kritiikki ei ole vittuilua, jos se perustellaan.

Se on toki minullekin selvää. Ei poraukseni koskenutkaan kaikkea kritiikkiä. Minun mielestäni arvostella saa, pitääkin, mutta kannattaa tehdä se siten, ettei anna itse aihetta vastapalloiluun. Ei, en osaa sitä itse.

Ei selkääntaputtelemalla mitään saavuta, jos huomaa epäkohdan, se tulee tuoda julki.

Selkääntaputteluun ryhtymistä en suosittele. Enkä tietääkseni ole tässä sellaiseen sortunutkaan.

Kiitos palautteesta ja ajankulusta. Anteeksi jos jonkun kilpi naarmuttui sanailustani. Oliskohan tämä nyt tässä.
kimmo
12.11.2003 16:12:31
Perstana kun mie en osaa edes vastata lainaten... Koittakaa saada tolkku, tai älkää sittenkään, koittakaa keksiä viisaampaa tekemistä.
parinc.
12.11.2003 16:40:27
Toivottavasti omat bändinne saavat yhtä rakentavaa kritiikkiä osakseen.

Ollaan sentään keskusteluryhmässä, jossa bändin ulkopuoliset musiikkia kuluttavat tahot keskustelee ko. bändin tuotoksista. Ei kyse todellakaan oo mistään suorasta rakentavan palautteen kanavasta. 51 Koodia -yhtyeestä käytävässä keskustelussa tulee ilmeisesti Kimmon mielestä käyttäytyä aivan toisella tavalla kuin suurempien yhtyeiden ollessa kyseessä?

Tilanne muuttuu siinä vaiheessa, kun bändin jäsenet itse pyytäisivät kommentoimaan tuotoksiaan.
Myy mulle lippu Danko Jonesiin Tavastialle 19.12.!
JCM
13.11.2003 06:43:30

Mitäs pidätte kyseisestä yhtyeestä?
Ainakin toi radiossa pyörinyt vedenjakaja biisi kuullostaa aika hyvältä.

En ole kuullut kuin tuon yhden ainoan kappaleen ja siinä on niin paskat sanoitukset että oikein vituttaa. Sovituksellisesti hiukan ristiriitainen. Muuten ihan ok soundien ym. puolesta.
salmivaara
13.11.2003 11:42:18

Välillä tuntuu täällä muusikoiden.netissä näitä kirjoituksia lukiessani, että levytyssopimusta vaille jääneet kateuttaan räksyttävät.

Kritiikki = kateus, noinhan se menee.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
kimmo
13.11.2003 12:05:08
"Kritiikki = kateus, noinhan se menee."

Noin minä tuon yksittäisen lauseen juuri ajattelin kun sen kirjoitin.
Huevos
14.11.2003 11:53:40

terveellä itsetunnolla varustettu artisti osaa kyllä valikoida perustellut ja asialliset kritiikit, tarkistaa omat näkemyksensä niiden suhteen ja esittää vasta-argumenttejakin, sen kummemmin ottamatta asiaa henkilökohtaisesti.
Hannu 51k
14.11.2003 13:44:41

Mahtavaa, juuri näin! Lisää..

Niijja kyllähän nuo sanat on melkosen heikolla pohjalla, mutku ei osaa nii ei osaa. Ei ihan instrumentaalein viittiny lähteä julkaisemaan. (Ja nythän sitten tulee kommenttia tyyliin "että oisko sit kannattanu jättää julkasematta, niin maailma ois parempi paikka..", mutta malttia vaan ja paljon duunia nii kyllä se siitä! Ehkä... mahdollisesti... vielä joskus... tai no joo... kyyyll... Eihän tää nyt NIIN vakavaa hommaa oo.

Ja kaikki te kurjat epäuskoiset TERVETULOA keikoille, YRITETÄÄN vetää hyvin eli parhain resurssein mitä voidaan ja ehkäpä jotain osataankin. Ei voi tietää. Tai voi. Joo. Poistunen nyt kuitenkin ihan lukijan rooliin, jos ketään kiinnostaa (eli ei) ja jätän areenan Teille.

Vittuillaan vaikka kun tavataan. Vittuileminen on kivaa. Ja minulle SAA vittuilla, emmie kuiteskaa uskalla sanoa mitään vastaan. Kyyyl..

Mitä ala-arvoisimmin terveisin,

Allekirjoittanut
aikavaikea
14.11.2003 14:01:29
Vittuillaan vaikka kun tavataan. Vittuileminen on kivaa. Ja minulle SAA vittuilla, emmie kuiteskaa uskalla sanoa mitään vastaan. Kyyyl..
Mitä ala-arvoisimmin terveisin,
Allekirjoittanut

Hienoa! Plussaa pätkähti tästä. Kerrankin joku poppari käy ihan itse täällä kommentoimassa. Olenkin ajatellut joskus, että käyköhän täällä ikinä ketään "oikeita" muusikoita paikan päällä uteliaisuuttaan. Ja jos käy, niin osallistuvatko heitä koskevaan keskusteluun mahdollisesti incognito. Jep.
There's no such thing as paranoia, it's always twice as bad as you fear.
parinc.
14.11.2003 14:51:04 (muokattu 14.11.2003 14:54:57)
No ni, just kun sanoin ettei tässä ole kyse mistään palautekanavasta, niin hannu51k tulee peliin. Nyt siis pitäis tarkentaa tuota "ei putoa. tulee Poolia iso ikävä" -kommentointia.

Bändi toimii. Soundipuoli toimii. Sovituksetkin toimii valtaosin. Tekstit tökkii munkin korvissa; ymmärrettävästi vaikeaa siirtyä engl-tekstien tekemisestä suomi-teksteihin. Tosin mua häiritsee ehkä itse tekstejä enemmän laulusovitukset; välillä tuntuu että vähän väkisin on tungettu sanoja sävelten sekaan.

Ja sitten itse biisit - no, hyviä juttuja niissä on, mutta ei vaan putoa. Ja sitten on nämä toisinaan pomppaavat pehmo-nu-metal -vivahteet, jotka kylmää mieltä (esim. scratchia jäljittelevä sample-hommeli siinä "voisiko olla.." -sinkussa). Ei tässä nyt silti (herran kiitos) puhuta mistään suomi-uusmetallista tai ylipäätään metallista.

Sinänsä bändi on hyvissä asemissa, että suorituspuolella homma pelaa hyvin. Omaperäisempää matskua ja tekstit/laulusovitukset hautumaan, niin avot.

Poolia jää silti ikävä, siinä ois ollut potentiaalia vaikka mihin.

EDIT: ai satans, luettuani tän tekstin uudestaan huomasin että täähän on ihan Demosetä-meininkiä. "Parhaassa kolmanneksessa, demosedän merkin tuntumassa".
Myy mulle lippu Danko Jonesiin Tavastialle 19.12.!
Etari
14.11.2003 16:45:11

Mielestäni orkesteri on mainio! Etenkin basson soitossa kuuluu rautainen ammattitaito, ja vähän ehkä myös särö.
fiRe
14.11.2003 17:03:42
Mie ainaki tykkään.

Ja sitten loppuun _täysin_ off-topiccina, että kyllähän esim. Nightwishiä arvoteltiin rankasti alkuaikoina (paska bändi, paskat kamat, ei kaupallista potentiaalia), mutta ei ne siitä lannistuneet. Päinvastoin. Sitä paitsi mitä minä oon lukenut, niin musiikkialan ammattilaiset/toimittajat on ottaneet bändin vastaan positiivisella asenteella. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Pool oli/on loistava, ja koodilaiset rules ok myöskin. Pojat tekee omannäköistään juttua. Näitten levyä ootellaan isolla porukalla melekosen innokkaana. Liittyypä asiaan, mutta kuitenkin.

Ja sanoihan se Idols-kilpailijakin, joka tulkitsi mieleenpainuvasti Katri Helenaa, ja joka dissattiin maan rakoon kansallisaarteen raiskaamisen takia, että "onneksi raiskasin sen täällä enkä asiantuntijaraadin edessä."

Minähän en sitten viittaa tuolla mihinkään. Unohtakaa.
Jani The Rock
15.11.2003 15:08:21

Näin eilen telkkarista jonkun kokoelmalevyn mainoksen, jossa vilahti ruudussa myös nimi 51 Koodia. Mutta mepäs ollaankin oltu samalla levyllä kuin Andy McCoy. Phähäh.

Niin, ajattelin vain nostaa keskustelun tasoa...
Lowriding appeals to bad dudes.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)