Aihe: CMX - Aion
1 2 3 4
Jaristoteles
10.11.2003 09:10:04
Yllättävän loistokas levy. Aurinko lähinnä tuli mieleeni, jos pitää taakse katsoa ja etsiä sisaruslevyä.

EDIT: Huomenillalla Tornioon poikien keikkaa katsomaan!

Saa nähdä miten helvetissä ne mahtuu sinne Umppariin soittamaan. Tai miten me mahdutaan yleisöksi. Se aukustinen kitara, joka roikkuu siellä katossa, tulee ainakin hajoamaan.
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
aikavaikea
10.11.2003 09:48:12
Saa nähdä miten helvetissä ne mahtuu sinne Umppariin soittamaan. Tai miten me mahdutaan yleisöksi. Se aukustinen kitara, joka roikkuu siellä katossa, tulee ainakin hajoamaan.

En ole aiemmin kys. paikassa käynytkään. Tuskin se voi olla soitannollisesti huonompi paikka kuin Green Line, missä pojat yhden kerran veivasivat. Näkemisiin, tunnistat minut punaisesta yli kymmenen vuotta vanhasta CMX-teepaidasta. Puolimetrinen psii selässä, ruma ukko edessä (sekä paidassa että paidan sisässä).
There's no such thing as paranoia, it's always twice as bad as you fear.
Antti Takalo
10.11.2003 10:03:24
Levy on loistava paluu Isohaaran suon jälkeen.

Kappaleista parhaiksi ovat nyt kivunneet Kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen ja Sivu paholaisen päiväkirjasta.
Jaristoteles
10.11.2003 10:49:03
En ole aiemmin kys. paikassa käynytkään. Tuskin se voi olla soitannollisesti huonompi paikka kuin Green Line, missä pojat yhden kerran veivasivat. Näkemisiin, tunnistat minut punaisesta yli kymmenen vuotta vanhasta CMX-teepaidasta. Puolimetrinen psii selässä, ruma ukko edessä (sekä paidassa että paidan sisässä).

Mulla on todennäköisesti myös punainen paita. Siinä tosin lukee "PIKKU-G" edessä ja "ME OLLAAN NUORISO, ME OLLAAN TULEVAISUUS!!!" takana.

Heh, kerran olin Niskalaukaus-keikalla Pikkukakkonen-paita päällä. Karpaasi nauroi vessassa minulle.
Cathi777
10.11.2003 12:44:16

Aivan loistava levy ja vaikka tykkäsin kovasti Isohaarasta niin silti tää uus levy hakkaa sen ainakin 5-0. Parhaiten biiseistä on nyt jäänyt mieleen Fysiikka ei kestä ( jo pelkästään siinä olevan hienon hokeman takia ) ja sitten toi Palvelemaan konetta, kyseissä biisissä aika helkkarin makeet kitarat siinä kertsissä. Muutenkin tosi hieno rytmiikkaa levyllä ja hienosti yhdistetty sellaista häröilyä ja poppismeininkiä ( vaikka itse tuon kieltävätkin ). Aivan loistavaa kerrassaan...!!
Veri on vettä sakeampaa
KooMikko
10.11.2003 14:00:24

Parhaiten biiseistä on nyt jäänyt mieleen Fysiikka ei kestä ( jo pelkästään siinä olevan hienon hokeman takia ) ja sitten toi Palvelemaan konetta, kyseissä biisissä aika helkkarin makeet kitarat siinä kertsissä.

Nyt on viikonloppu levynkuuntelua takana ja täytyy sanoa, että hyvin toimii. Levyn ehdoton suosikki edelleen Palvelemaan konetta.
MrQ
10.11.2003 16:01:46
Minulle CMX tarkoittaa auraa, aurinkoa, rautakanteletta ja väkisinkin vielä diskopolista, lasta ja mattia unohtamatta.

Vainajala oli jokseenkin turha levy, dinosaurus hyvää taustamusiikkia blaadaamiselle, isohaaraa en ole kuullut muuta kuin ne "radiohitit" jotka olivat kamalia.

Kannattaako minun tutustua aion- levyyn ollenkaan?
Suicider
10.11.2003 16:18:23
piti kyllä muutaman kerran kuunnella ennenku alko biisit avautuun...mutta siis aikasta helvetin kova levy,kannattaa tutustua.....mun mielestä vainajala ja Isohaara on kuitenki parhaimpia cmx:än levyjä....ja tää uus kuuluun samaan kastiin.. palvelemaan konetta on kyllä perkeleen hieno biisi......ja sivu paholaisen päiväkirjasta,tykkään niistä saundeista.......kova biisi muutenki.....että eiköhän sitä piä torstaina foxiaan suunnata:)
Hä...mitä vittua!! älä sie häslää!!
lxi
10.11.2003 16:25:33

Ehkä.

Kokeellisuutta löytyy, toisaalta niin löytyy myös Melankolian tapaista "radio-CMX:ää". Kyllä tuo nyt mielenkiintoisempi levy on kuin Isohaara.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Flow
10.11.2003 16:58:01 (muokattu 10.11.2003 16:58:26)
Voi perskule, että teki cmx taas hyvän levyn. Parhaina lohkaisuina levystä vois mainita ton Palvelemaan Konetta ja Sivu Paholaisen Päiväkirjasta...
"You grow up the day you have the first real laugh...at yourself."
Mättöpiiska
10.11.2003 17:05:10
Kyllä tuo nyt mielenkiintoisempi levy on kuin Isohaara.

On kyllä. Oon nyt viikonlopun aikana muutamaan otteeseen yrittänyt päästä tähän kunnolla sisään mutta osa biiseistä on niin "epätodellisia". Mielenkiintoinen levy.

Tuo Sielunvihollinen on ihan pirun hyvä balladi vaikka sen äänimaailma on tuolleen raiskattu. Odotan kovasti kuulevani sen keikalla "normaaleilla" soundeilla.
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
riimu
10.11.2003 17:19:36
Aion on loistava. Tajunta räjähtelee jälleen kerran.
Jaristoteles
10.11.2003 17:42:32
Tuo Sielunvihollinen on ihan pirun hyvä balladi vaikka sen äänimaailma on tuolleen raiskattu. Odotan kovasti kuulevani sen keikalla "normaaleilla" soundeilla.

Aivan saman koin minä kun ensimmäisen kerran pakotin itseni oikeasti Kuuntelemaan sen biisin.
Xebeche
11.11.2003 01:40:13

Kuten nahkis sanoi, ehkä. Yhden kuuleman perusteella ideaa löytyy taas, ja kevyempi puoli asettuu yhteyteensä mainiosti. Se on vissi, että "Isohaara" kalpenee tämän rinnalla aivan täysin. Miten kestävä "Aion" on, siitä en nyt osaa sanoa ihmeempiä. Aika näyttänee.
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
Cathi777
11.11.2003 09:27:11

Siinä biisissä ja muutamissa muissakin huomaa, että nyt on tosiaan sitä Radioheadia kuunneltu. Sehän levy niillä oli mukana siellä studiossa ( siis oli muitakin, mutta tuo uus Radiohead oli yksi niistä ). Mutta sehän ei tietenkään haittaa, että on vaikutteita imetty.
Veri on vettä sakeampaa
Maisteri
11.11.2003 10:45:58
Laitetaan toki tännekin tuon Yleistä-osastolla olevan ketjun lisäksi:

Eilen hankittu, kolmesti kuunneltu. Ei aukene, ei vielä. Todella mielenkiintoinen, haastava. Kuulokkeilla kuultuna monipuoliset soundimaailmat pääsevät mainiosti oikeuksiinsa. Palvelemaan konetta ja Fysiikka ei kestä ovat raottaneet oveaan ja tuntuvat jo jopa loistavilta. Melankoliakin parantunut moninkertaisesti ensimmäisistä radiokuulemista. Muista ei osaa sanoa vielä juuri mitään. Tarkempaa kommenttia sitten syvällisemmän tutustumisen jälkeen.
Maisteri
11.11.2003 10:50:34

Kannattaa. Se on ainakin ihan varmasti erilainen ja runsasulotteinen. Melankolia tuntuis olevan oikeastaan ainoa todellinen radiohittibiisi. Nämä mietteet vain kolmen kuuntelun perusteella. Mielenkiintoinen se on joka tapauksessa.
haist vittu sit
11.11.2003 11:31:58
Tuon uuden levyn takia nousi CMX:n arvostus aikalailla paljon. Hieno levy.
lxi
11.11.2003 13:17:58 (muokattu 11.11.2003 13:23:42)
Huu. Ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin enimmäkseen pettynyt levyyn ja sen tuomiin ennakko-odotuksiin, tuntui olevan liikaa muotoa vailla sisältöä. Mutta kyllähän tuolta vähitellen alkaa löytyä enemmänkin tuota asiaa, tällä hetkellä Pirunnyrkin, Sielunvihollisen ja Hautalintujen yli suurimmaksi suosikiksi on noussut upean tummasävyinen Ensimmäinen saattaja.

EDIT: Tuotantojälki on muuten hienoa, olkoonkin, että mm. Radioheadin jalanjälkiä seuraillaan paikoin kovinkin aktiivisesti.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Numbie
11.11.2003 13:29:38

N. 8 kuuntelukerran jälkeen tapahtui ns. aukenemisen ihme, ja tällä hetkellä levy tuntuu CMX:n parhaalta ikinä.

Suomirockin ja poppikertosäkeiden poissaolo vähän hämäsi aluksi, jotenkin tuntui että bändi olisi hautautumassa omaan taiteellisuuteensa lopullisesti, mutta kyllä sieltä aika rehellinen rocklevy loppujen lopuksi löytyy kun jaksaa kuunnella.

Huomasin, että Yrjänän lyriikassa on tapahtunut muutos selkeämpään suuntaan, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia. Omia suosikkeja tällä hetkellä Sielunvihollinen (siitä hirveästä äänenmuokkauksesta huolimatta), Hautalinnut ja Palvelemaan konetta.
I asked for water...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)