Aihe: The Darkness Helsinkiin
1 2 3
aivokuolio
01.11.2003 20:26:30
Olettekos panneet merkille, että brittilehdistö hehkuttaa kaksi kertaa vuodessa jotain uutta bändiä niin maan perkeleesti ettei ole tosikaan, ja 90 % tapauksista niistä bändeistä ei enää jälkeenpäin kuulla mitään?

Etsilleen.

totta. though, diggailen silti darknessia.
räkäistä raivoa karusta pohjolasta: trio aivokuolio
HaloOfFlies
01.11.2003 20:47:13

Erona on vaan se, että Nirvana teki jotain aidosti uutta ja mullistavaa yhdistämällä vahvoja melodioita rankkoihin soundeihin. Nirvana ei pahemmin välittänyt imagostaan, vaan jätkät olivat mitä olivat. Nirvana saavutti suosionsa nimenomaan musiikillaan.

Darkness tekee 70-luvun musiikkia uudestaan tylsillä soundeilla ja taitaa keskittyä enemmän trikoiden ompelemiseen kuin hyvien biisien tekemiseen. Darkness on saavuttanut muutaman kuukauden mittaisen suosionsa tekemällä repäisevän itseironisen lavashown ja pukeutumalla hassusti.

Niin, ja Nirvanaa seurasi sitten lauma muita hienoja bändejä, kuten Alice In Chains, Pearl Jam ja Soundgarden jotka myös saavuttivat musiikillaan suosionsa. Darknessin kohdalla ei taida ihan näin käydä, vaikka loistava bändi sekin on ja suosionsa kyllä ehdottomasti ansainnut. Tai mistäs sitä tietää vaikka Darknessin jälkeen alkaisi tulla lisää samantyyppisiä yhtyeitä Englannin suunnalta.
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
HaloOfFlies
07.11.2003 10:55:39

The Darkness varasti kyllä shown eilisissä MTV Europe Music Awardseissa. Oli kuin olisi Led Zeppelinin esitystä katellut. Aivan mahtava bändi ja aivan mahtavaa rokkia!
Tupuna
07.11.2003 13:43:38
The Darkness varasti kyllä shown eilisissä MTV Europe Music Awardseissa. Oli kuin olisi Led Zeppelinin esitystä katellut. Aivan mahtava bändi ja aivan mahtavaa rokkia!

Juu! Mun oli aivan pakko kattoa se awards Darknessin takia. Loistava esitys, mahtava biisi, hitto että olikin hyvä esitys! Mutta kyllä mä pidin myös White Stripesin esityksestä... no, ehkä siksi, koska se biisi on mun mielestä helkkarin hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan. No, tykkäsin myös siitä human beat box -osuudesta Black Eyed Peas -hemmon ja Justin Timberlaken välillä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
aivokuolio
07.11.2003 14:14:36
jep, kyllähän toimi komeasti tuolla gaalassa. kylläpä potuttaa entistä enemmän se tavastian keikan peruuntuminen.
Brian May jr.
07.11.2003 14:21:37
Ja minuapa potuttaa, etten nähnyt koko gaalaa. Samapa tuo, sitä näytetään seuraavan viikon ajan ainakin 2 kertaa päivässä. Mutta livenä on aina hienompi nähdä:)
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
hatapi
07.11.2003 14:29:09
missä välissä se darknesin esiintyminen tuli? Ehdin nähä vaan White Stripesin ja Black Eyed Peasin? Stripeskin oli eilen kyllä helkkarin hyvä.
- ei se laatu, vaan se määrä -
HaloOfFlies
07.11.2003 16:06:28

missä välissä se darknesin esiintyminen tuli? Ehdin nähä vaan White Stripesin ja Black Eyed Peasin? Stripeskin oli eilen kyllä helkkarin hyvä.

Ite en nähnyt White Stripesia, harmittaa vietävästi. Darknessin jälkeen taisi tulla Kylie Minogue jos en väärin muista. Kraftwerk oli myös mielenkiintoinen ihan jo senkin takia, että kyseessä oli bändin ensiesiintyminen MTV:llä. Eli aika historiallinen juttu, kun lähes jokainen esiintyjä tuolla gaalassa oli jotain vaikutteita Kraftwerkilta saanut.
Brian May jr.
10.11.2003 09:47:24

Noniin, nyt näin muuten minäkin sen pätkän ja hienoahan se oli! Vaikkei se nyt mikään palvottava bändi ole niin olen ehdottomasti sitä mieltä että The Darkness on iso askel eteenpäin pitkään aikaan musiikissa. Loistavaa!
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Freakz
10.11.2003 12:12:42 (muokattu 10.11.2003 12:14:13)
Erona on vaan se, että Nirvana teki jotain aidosti uutta ja mullistavaa yhdistämällä vahvoja melodioita rankkoihin soundeihin. Nirvana ei pahemmin välittänyt imagostaan, vaan jätkät olivat mitä olivat. Nirvana saavutti suosionsa nimenomaan musiikillaan.

Oikeassa olet. Nirvanan suosio perustui juuri siihen hyvään musaan, mitä ne teki. Niitä jätkiä ei oikeesti kiinnostanu mikään juuri pätkääkään... Sillä kiinnos-asenteella ne veti koko ajan vaan eteenpäin....
Tosin itse pidän The Darkness:sta jonkin verran kuitenkin...
Aika on soittaa, aika on kuolla.
lapio
11.11.2003 08:44:04

MTV:n perus tuubaan verrattuna tuohan on varsin mainiota räimettä, tuo darkness... videotkin ovat varsin mainioita. Etenkin se missä ne metsästää kitaroilla.
-Jep olen nähnyt Fireflysin kolmesti livenä.
aivokuolio
24.11.2003 00:49:55
6.3.2004 @ Helsinki
Tupuna
25.11.2003 22:15:59
6.3.2004 @ Helsinki

Mistä tuollainen tieto? ei oo missään vielä virallisesti ilmoitettu
PerttuS
27.11.2003 02:23:18
Mistä tuollainen tieto? ei oo missään vielä virallisesti ilmoitettu
Bändin omilta, virallisilta sivuilta:

www.thedarknessrock.com
rude
30.11.2003 10:43:11

Tupuna? Lähetäänkö yhessä? :DDD
"Don't give me lip, I've got enough of my own" -Steven Tyler
Tupuna
30.11.2003 11:38:58
Tupuna? Lähetäänkö yhessä? :DDD

Juu, ehdottomasti! :) Paitsi hei, eikös Tavastia ole aina k-18? En ole varma, mutta sanoisko joku?
rude
30.11.2003 11:44:28

Juu, ehdottomasti! :) Paitsi hei, eikös Tavastia ole aina k-18? En ole varma, mutta sanoisko joku?

Eieieii taas :DDD no way miten mulle käy AINA näin??? :C
Tinmo
30.11.2003 12:48:18
Jeh, The Darkness on lupaava. Olen kylläkin kuullut vain kaksi biisiä, ja toisen nimeä en muista. Toinen oli se I Believe in a Thing Called Love. Perkele, onhan niitä vielä rokkibändejä. jotka vetäsee kitarasoolot biiseihin!
"I can´t even say that word (disco), its too early to spoil rest of the day!" -Bon Scott
Tupuna
30.11.2003 17:58:32
Eieieii taas :DDD no way miten mulle käy AINA näin??? :C

Valitettavasti keikkapolitiikka nykyisin on vaan sellaista - klubikeikat ovat k-18, koska siellä harjoitetaan alkoholinmyyntiä. En ole koskaan ajatellut, onko Tavastia k-18 koska olen ollut jo pitkään täysi-ikäinen, mut kyllähän siellä alkomahoolia myydään parillakin tiskillä. Joten sori Rude, pelkään kyllä pahinta :(

Mutta ajattele positiivisesti, olet mua 6 vuotta nuorempi, joten kymmenen vuoden päästä sä olet just hyvässä iässä, mä oon jo yli kolmekymppinen :'(
rude
30.11.2003 19:51:26

Mutta ajattele positiivisesti, olet mua 6 vuotta nuorempi, joten kymmenen vuoden päästä sä olet just hyvässä iässä, mä oon jo yli kolmekymppinen :'(

hehe...piristit :) (mummo...XD)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)