Aihe: CMX - Melankolia
1 2 3 4
Dr.Rubber
13.10.2003 11:07:48
Biisin sanoitukset on kyllä mun mielestä jotenkin epä-Yrjänämäiset. Loppusoinnullisia mielestäni kömpelöitä rivejä. Tökkii, jostain syystä.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
halodrummer
13.10.2003 11:28:00
Minulta löytyy kotoa suuri osa CMX.n tuotannosta, Kultanaamio kolahtaa mulle, se basso on nerokas. Toki muitakin hyviä löytyy mutta niitä on niin tuhottomasti eteen lähde luettelemaan... Lepattajat on mielestäni ihan kelvollinen kipale mutta Melankolia ei oikein nappaa. Ei se nyt huonokaan ole mutta ei kuulu yhtyeen tyyliin. etenkin juuri lyriikat vaikuttavat enemmän esim. Martti Syrjän kuin Yrjänän tuotokselta.
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
1960-1980
18.10.2003 21:23:35
Täytyy sanoa että kyllä se CMX osaa vieläkin yllättää. Aivan loistava poppis(?)kappale tuo Melankolia. Odotin jotain Lepattajat-Isohaara synkistelyrokkia ja tulikin taas aivan päinvastaista. B-puolikin on pitkästä aikaa kelvollinen. Ei nuo loppusoinnutkaan nyt niin selvästi korvaan pistä?
juxi
19.10.2003 19:54:45
Ilmeisesti minussa on joku vika, kun jaksan pitää huomattavan suuresta määrästä uutta musiikkia. Useimmiten vieläpä sellaisesta, josta muut sanovat "ne vanhat levyt kyllä, mutta tämä uusi, ääh."
"Amor on kierosilmä. Se selittää monta asiaa." -Aku Ankka
MrQ
19.10.2003 20:47:01
Ei ole CMX:n aika tämä. Vähän on mun mielestä aika ajanut cmx:n ohi, mutta äijät on jääneet kelkasta.

Aura oli kova.

Ja rautakantele ja aurinko.
Niistä se bändi muistetaan. Ja kummallista sinänsä ne ovat ainoat muistamisen arvoiset levyt. Okei, se preogelevy ei ollut ihan niin huono kuin oplisi voinut olettaa, mutta se seuraava, hyi saatana. Tätä uutta ei tosiaankaan uskalla tai haulakaan katsoa. Tai ehkä olen vain liian vanha, väsynyt ja ennakkoluuloinen ja vertaan kaikkea ainomieleen ja johonkin... Go figure.

Muistan akateemiset älykkövuoteni eira-punavuioriakselilla 90-luvun puolessavälissä, jolloin discopolis, rautakantelöe ja aura ja aurinko pyörivät, tee virtasi villinä ja olin niins aatanan boheemia että pahaa tekee edelleen...
1960-1980
19.10.2003 21:27:39
Muistan akateemiset älykkövuoteni eira-punavuioriakselilla 90-luvun puolessavälissä, jolloin discopolis, rautakantelöe ja aura ja aurinko pyörivät, tee virtasi villinä ja olin niins aatanan boheemia että pahaa tekee edelleen...

Haha. Värikäs kaulaliina, samettitakki, reilunkaupan teetä ja akustisella kitaralla Ruostetta.
juxi
19.10.2003 22:35:33
Haha. Värikäs kaulaliina, samettitakki, reilunkaupan teetä ja akustisella kitaralla Ruostetta.

Jo vain ahistaa.
"Amor on kierosilmä. Se selittää monta asiaa." -Aku Ankka
aslave
20.10.2003 12:45:11

Eikös se ole jokin automalli?

Se on latinaa ja tarkottaa 11. CMX:n yhdestoista levy. Näin minulle on ainakin uskoteltu.
Sitten Melankoliasta. Aluksi ei oikein iskenyt, mutta useamman kuuntelukerran jälkeen tosi hyvä biisi. Ei ne loppusoinnut ole loppujen lopuksi niin huonoja, sopivat biisiin.
Lepattajat ei kolahtanu, tämä kolahtaa.
Seppo, heitä ensimmäinen kivi!
Mättöpiiska
20.10.2003 13:47:35
Mun mielestä Cmx tekee vuosi vuodelta vaan parempaa ja parempaa matskua. Vainajala oli jo lähes täydellinen rock-levy ja D.S.:n jälkeen bändi on alkanut luoda jo ihan uusia äänimaailmoja. Melankolia-single ainakin lupaa seuraavasta levystä hienoa kuunteluelämystä.

Tällä hetkellä Cmx painii jo ihan omassa sarjassaan, toisin kuin esim. Yup, jonka viimeisin albumi oli huono.
"Lyhyt tukka on helppohoitoisempi, vaikka naistenlehti on samaa mieltä." - Tommi Liimatta
Virhan sivut
Fortune
20.10.2003 14:18:58
Mun mielestä Cmx tekee vuosi vuodelta vaan parempaa ja parempaa matskua. Vainajala oli jo lähes täydellinen rock-levy ja D.S.:n jälkeen bändi on alkanut luoda jo ihan uusia äänimaailmoja. Melankolia-single ainakin lupaa seuraavasta levystä hienoa kuunteluelämystä.

Minäkin olen samoilla linjoilla. Toki oikeastaan ymmärrän vanhan liiton fanien itkun ja hammasten kiristyksen, mutta toisaalta; olisihan bändi aika selkärangaton musiikillisesti, jos ei antaisi itsensä kehittyä vaan jauhaisi samalla alkuaikojen joissain piireissä jumaloidulla tyylillä.

CMX:llä on asenne kohdallaan ja tekevät taatusti ihan mitä haluavat. Minä pidän, jotkut eivät. En usko että herroja kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat, positiivisessa mielessä siis (tokihan kritiikki on arvokasta, mutta kyllä minä luulen että ne "Matin" huutajat enemmän vituttavat soittajia kuin tuovat huutelijoille tosifanin statuksen).

Tällä hetkellä Cmx painii jo ihan omassa sarjassaan, toisin kuin esim. Yup, jonka viimeisin albumi oli huono.

Soundien puolesta huonohko, kyllä, heikkoja biisejä (Joutilas, Itsepäisyyspäivä, Kaiken maailman pakanat), kyllä.

Mutta toisaalta levyllä on sellaisia vastustamattoman kovia ralleja kuin "Voi hyvä luoja mitä nyt?", "Passiivista vastarintaa" ja "Jos saisi kolme elämää".

Mutta vähän kieltämättä notkahti edelliseen verrattuna, Normaalien maihinnousu oli täysosuma, Lauluja metsästä syntikkasoundeja lukuunottamatta loistava.
Maisteri
20.10.2003 14:21:48

Vainajala on toki mainio rokkipaketti. Aura on se kovin mielestäni. Rautsikin on todella hyvä, jos ei kiinnitä huomiota soundeihin. Isohaara on hetkittäin hieman valju, mutta omaa silti loistaviakin hetkiä. Toivottavasti parannetaan Isohaaran meiningeistä. Melankolia ei ole oikein iskenyt muutaman radiokuuleman perusteella.

Mielestäni taas YUP:n uusin on aivan loistava. Noin seittemän kertaa parempi kuin, esim. Lauluja metsästä. Näin ne mieltymykset eriävät...
Maisteri
20.10.2003 14:27:59
Mutta toisaalta levyllä on sellaisia vastustamattoman kovia ralleja kuin "Voi hyvä luoja mitä nyt?", "Passiivista vastarintaa" ja "Jos saisi kolme elämää"...

...sekä "Pahassa paikassa", "Maailman viimeinen yö", "Hyvä hypnoosi" ja "Eurooppa"

Maihinnousu on kova, mutta Leppymättömät nousee asteikossani aika lähelle.
Huevos
20.10.2003 14:35:45

CMX, ahahahahaha.
sikanaama
20.10.2003 14:39:16
Nyt kun on useammin kuullut ton Melankolian niin onhan se mainio piisi. Paremmalta kuulostaa kuin Isohaaralta lohkaistut sinkut. Odotukset ovat levyn suhteen korkeammalla kuin edellisen levyn aikana. Täytynee hankkia, onhan siinä niin jännä kansi kuvakin.
Aveikkapatahelluvanoois!
tuomittu
20.10.2003 17:13:21
Se on latinaa ja tarkottaa 11.

Eikös "yksitoista" olekaan latinaksi "undecim"? Ja "yhdestoista" on "undecimus".
Pyytäkää anteeksi, että olette olemassa.
Pyronius
20.10.2003 17:22:44

Joo, mutta kreikan kielellä aion on 11
tuomittu
20.10.2003 17:28:05

Jep jep. Mutta äsken puhuttiinkin latinan kielestä. (Tähän hymiö.)
Pyytäkää anteeksi, että olette olemassa.
lxi
20.10.2003 20:06:44

Vaihda sanakirjaasi tai tietotoimistoa.

Aion on aikakausi (engl. aeon), lisäksi kreikankielisissä Raamatun teksteissä sana esiintyy ikuisuutta tarkoittavana.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Numbie
20.10.2003 21:48:11 (muokattu 20.10.2003 21:50:39)

Vaihda sanakirjaasi tai tietotoimistoa.

Aion on aikakausi (engl. aen), lisäksi kreikankielisissä Raamatun teksteissä sana esiintyy ikuisuutta tarkoittavana.

Aion taitaa tarkoittaa jossain yhteydessä myös vuosikymmentä/sataa/tuhatta/tjsp.
Vai?

Edit: Niin, ja Melankolia on kerrassaan loistava biisi. Loppusoinnut aluksi vähän särähtivät korvaan, mutta opin muutaman kuuntelukerran jälkeen pitämään niistäkin.
Hermanni
21.10.2003 22:34:06 (muokattu 21.10.2003 22:35:27)
En mä ainakaan ole kuullu yhtään kehitystä tossa uudessa biisissä. Alaspäin nyt CMX ei ikinä ole voinut mennä, sen verran paskaa musiikkia ja paska pändi. Menestys perustuu varmasti suomalaiseen junttiuteen Popedalla ja Yöllä. CMX on Zen Cafen kanssa saavuttamassa hyvää suosiota nahkatakkiamisten karaokeilloissa, vielä kun väki vanhenee.

EDIT: ainiin, sori, mä en oo vaan varmaan tajunnut niiden sanojen syvintä merkitystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)