kid ego 23.09.2003 11:17:05 | |
---|
Mä ymmärrän hyvin, että vanhat Rainbow-diggarit eivät sulata Joe Lynn Turneria bändissä kun Dio oli/on heille "se" laulaja. Mutta mulle uppoaa hyvin, kun satuin aloittamaan Rainbow'n kuuntelun väärästä päästä. Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta. |
Mouhi 23.09.2003 11:54:16 | |
---|
Itsekään en oikein sulata tuota Turnerin vinkumista. Siitä puuttuu kikkeli ja tulkinta. Oikeinhan se vonkuu ja korkeeltakin, mutta einiin ei. Ei lämmitä. Hyvät biisit menettää tehonsa kun laulaja on tuollanen. It's not the speed that kills you. |
HaloOfFlies 23.09.2003 12:54:37 | |
---|
Itsekään en oikein sulata tuota Turnerin vinkumista. Turnerin kanssa tehty versio All Night Longista on ainakin kova. Hakkaa alkuperäisen Bonnetin kanssa tehdyn 10-0. Ja ei muka ole munaa... "It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley |
Mika Antero 23.09.2003 12:56:32 (muokattu 23.09.2003 13:19:35) | |
---|
Turner kuulostaa eräällä Purplen livebootlegilla Burnia esittäessään hämmästyttävän paljon Coverdalelta. Muutenkin hän lauloi Purplessa paremmin kuin Rainbowssa. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
fender-mies 23.09.2003 13:41:10 | |
---|
Kieltämättä Turner oli Rainbow aikana vielä vähän oppipoika. Mutta nykyään tosi kovalaulaja.(ja oli jo Purplessa parempi kuin Rainbow aikana ,mikä nyt on kyllä laulajalle aika luonnollista) Kuunnelkaapa HTP-project levyjä.Kyllä Turner on nykyään huippu laulaja.Parempi kuin Dio nykyään(mikä sekin on kyllä luonnollista,Dio alkaa olemaan jo vanha mies) HTP:ä on saatavana myös Live levy siitä on hyvä tarkistaa Turnerin tämän päivän kunto.Laulaa komeesti mm.Can`t let you go:n, street of dreams:n,King of dreams:n yms.yms. HTP:ä pitäs kohta puolin ilmestyä HTP2 |
Risto Mustalisä 23.09.2003 14:02:55 | |
---|
Rainbow oli hieno heviyhtye aikoinaan.Bändi uskalsi venyttää musiikin rajoja (Rainbow eyes, Temple of the king, Catch the rainbow) eikä jäänyt pelkkään riffikelaukseen. Asia joka ei uusilta 90 -ja 2000-luvun hevibändeiltä luonnistu - ei sitten millään.Kannattaa myös tsekata mainio Stranger In Us All -levy muistaakseni 1995 -vuodelta - hienoja melodioita ja riffejä.Myös Blackmore's Night -yhtyeen uusin Ghost of a rose kohoaa meikäläisen asteikolla erääksi hienoimmista Blackmore -levytyksistä. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
MK73 28.06.2007 16:07:08 | |
---|
Hilataanpa sateenkaarta ylemmäs, kun tuo 70's hevi on niin pop nykyään. Ale-hyllystä tarttui Rising-albumi matkaan, ja kunnon rock-levy onkin. Yllättävän kova. Aiemmin hankittuna mulla on jo Live in Munich 77', mahtava sekin. Ainut mikä Rising-levyllä ärsyttää, on se hölmö äänen kaiuttaminen/kierrättäminen paikoin, vaikka soundit ovat muuten tosi jees. Vissiin studioihin tullut silloin joku uusi vempain, jolla on pitänyt leikkiä, tai mikä lie muoti-ilmiö? Samaa efektiä on kuultavissa mm. Zeppelinin Kashmir-biisissä, enkä mä tykkää siitä. No mut saakelin hyvää kamaa, etenkin Powell soittaa kuin hurmiossa. |
Mika Antero 28.06.2007 16:11:01 | |
---|
Yllättävän kova. Vähättelyn huippu. Paremminkin niin, että Risingin jälkeen hevirokin olisi voinut tarpeettomana lopettaa. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
MK73 28.06.2007 17:08:41 | |
---|
Vähättelyn huippu. Paremminkin niin, että Risingin jälkeen hevirokin olisi voinut tarpeettomana lopettaa. Ei nyt sentään. Hyvä rock-levy muiden joukossa. Ehkä yllätys itselleni on se, että mä olen aina ollut enemmän proge- kuin hevidiggari. Mutta mitä kummaa? Iän myötä alkaa nämä vanhat kunnon hevibändit aueta :) Tosin, olihan Rainbow(kin) aika progea silloin - mikäpä ei noihin aikoihin... |
Mika Antero 28.06.2007 17:17:03 | |
---|
Ei nyt sentään. Hyvä rock-levy muiden joukossa. Ehkä yllätys itselleni on se, että mä olen aina ollut enemmän proge- kuin hevidiggari. Mutta mitä kummaa? Iän myötä alkaa nämä vanhat kunnon hevibändit aueta :) Tosin, olihan Rainbow(kin) aika progea silloin - mikäpä ei noihin aikoihin... No minä oon tässä asiassa vähän jäävi, kun tuo Rising oli yks ensimmäisiä kokonaisia hevialbumeja mitä kuulin. Se on meiksin ajatusmaailmassa aina ollut In rockin ja Zeppelin ekan kanssa jonkinlainen määritelmä tai tiivistelmä siitä miltä hevirokin pitää kuulostaa. Sankarihevin a ja ö. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
2541 28.06.2007 18:09:20 | |
---|
Risingin jälkeen hevirokin olisi voinut tarpeettomana lopettaa. Tuossa lauseessa on jotain ideaakin. Oltaisiin vältytty sankariheviltä, jos näin oltaisin toimittu.:) |
Sälski 28.06.2007 18:44:04 | |
---|
Tuossa lauseessa on jotain ideaakin. Oltaisiin vältytty sankariheviltä, jos näin oltaisin toimittu.:) Heh, hyvin sanottu saat plussan Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |
rheinone 28.06.2007 19:08:19 (muokattu 28.06.2007 19:09:04) | |
---|
Heh, hyvin sanottu saat plussan Plussa myös täältä. E: Haluuks joku muukin plussia? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Mika Antero 28.06.2007 19:10:53 | |
---|
E: Haluuks joku muukin plussia? Ei, mutta raha kelpaa. Paanko tilinumeron tuleen? "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
rheinone 28.06.2007 19:12:25 (muokattu 28.06.2007 19:14:57) | |
---|
Ei, mutta raha kelpaa. Paanko tilinumeron tuleen? Paskat, sä saat täältä ainoastaan lämmintä kättä ja korkeintaan jumalan siunausta. E: Eiku ootas... diggaatsä Thunderia? Se on semmosta 90-luvun alun heviä. Voisin lähettää niiden ekan lätyn sulle. Helvetin hyvä, niiden paras. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
aikavaikea 28.06.2007 19:13:51 | |
---|
E: Haluuks joku muukin plussia? Mä annan plussan sulle, kun taisit olla yksi niistä jotka lopulta saivat minut vuosikymmenten antipatioiden jälkeen hommamaan Rainbown tuotannon Down To Earthiin saakka. On ne hyviä levyjä, mutta ehdoton nuori ei sitä voinut myöntää itselleen. Tarvittiin 40 vuotta mittariin ensin. Oliskohan kenkkunen ja sirdickyj kans joille pitäis ne plussapallot nakata myös. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mika Antero 28.06.2007 19:15:05 | |
---|
Mä annan plussan sulle, kun taisit olla yksi niistä jotka lopulta saivat minut vuosikymmenten antipatioiden jälkeen hommamaan Rainbown tuotannon Down To Earthiin saakka. Kannattaa joskus kuunnella myös Stranger in us all. En nyt suoralta kädeltä ostamaan kehota, vaikka siinä pari huippurallia onkin. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
rheinone 28.06.2007 19:15:57 | |
---|
Mä annan plussan sulle, kun taisit olla yksi niistä jotka lopulta saivat minut vuosikymmenten antipatioiden jälkeen hommamaan Rainbown tuotannon Down To Earthiin saakka. On ne hyviä levyjä, mutta ehdoton nuori ei sitä voinut myöntää itselleen. Tarvittiin 40 vuotta mittariin ensin. Oliskohan kenkkunen ja sirdickyj kans joille pitäis ne plussapallot nakata myös. Annoin sulle plussan ku tulit järkiis. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
aikavaikea 28.06.2007 19:16:38 | |
---|
Kannattaa joskus kuunnella myös Stranger in us all. En nyt suoralta kädeltä ostamaan kehota, vaikka siinä pari huippurallia onkin. Olen kuullut joskus silloin kun se ilmestyi, mutta en muistaakseni ainakaan silloin ihastunut. Vois tsekkailla näkyykö kirjastossa. Kuka siinä vokalisoi? I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mika Antero 28.06.2007 19:17:46 | |
---|
Olen kuullut joskus silloin kun se ilmestyi, mutta en muistaakseni ainakaan silloin ihastunut. Vois tsekkailla näkyykö kirjastossa. Kuka siinä vokalisoi? Doogie Howser. Vai oliko se Dougie White... Ei mikään Dion tasoinen kaveri, mutta tosiaan muutama kerrassaan riehakas 70-lukulainen biisi siltä löytyy. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |