Aihe: Misfits-Project 1950
1 2 3
RjW
10.10.2003 23:48:05
Tämä on kyllä vaikea aihe. Ensin tästä uusimmasta Project 1950:tä. Heti hommasin kun tuon kaupasta sai, ja pari viikkoa tuli kuunneltua ja pidettyä paljon. Sen jälkeen levy on jäänyt hyllyyn pölyttymään, eli aika lyhytaikainen oli ilo. DVD oli minun mielestä luokattoman huono, mutta monet tuntuvat tykkäävänkin.

Michael Gravesin laulamat American Psycho ja Famous Monsters ovat molemmat hyviä levyjä, varsinkin ensinmainittu, ja molemmissa on kyllä ihan klassikko-arvon ansaitsevia biisejä.

Mutta jos näitä myöhempiä tuotoksia pitäisi verrata alkuperäiseen Misfitsiin... ei vain voi. Uudet ovat kyllä tasaisen laadukkaita, todella huonoja biisejä ei ole, mutta se aito Misfits-tunnelma puuttuu kokonaan. Vanhan Misfits-materiaalin laatu oli epätasaista, muutaman kymmenen helmen lisäksi oli kyllä todella huonojakin vetoja (tyyliin Static Age, TV-Casualty ja suurin osa Earth AD:sta), mutta koko ajan on läsnä tunnelma, jota harva bändi on saavuttanut (ehkä Joy Division?). Rupinen soitto, huonot soundit ja Danzigin jumalainen/saatanallinen ääni ja laulutapa yhdessä hienojen biisien kanssa sen kai tekivät.

Nykyinen Misfits on muuten paljon parempaa kuin nykyinen Danzig. IV levyn jälkeen äijä väsähti täysin, ja viime talven Tavastian keikka oli kova pettymys.

Ja sitten vielä sellaista, että olisin kyllä taipuvainen uskomaan Jerry Onlyn olleen jo alkuperäisessä kokoonpanossa suuremmassa roolissa kuin Danzig haluaa antaa ymmärtää.

Eli alkuun palatakseni, Project 1950:een väsyin nopeasti, vanhaa Misfitsiä olen kuunnellut jo niin pitkään, että tiedän sitä kuuntelevani koko loppuelämäni ainakin silloin tällöin.
"I ain't no goddamn son of a bitch - you better think about it baby!"
Roberto
11.10.2003 11:06:16

Voi helvetti, paljonko pyydät? Die, die my darling on ihan helvetin tyly biisi.

50.
Henko
31.03.2004 15:50:41

Tuo Provinssin keikkakin oli mahtava.Vaikka mulle kyl toimi paremmin kuiteskin tuo Lepakon vetäisy.Johtui varmaan paikasta ja siitä että Doyle oli aika pahalla tuulella Provinssissa.Kukas muuten tuolla Provinssin keikalla oli laulajana?Mun mielestä se ei ollut Graves.Ei se ainakaan näyttänyt ja kuulostanut siltä.

Kyseinen laulauja oli Myke Hideous, jolla on mm. oma Empire Hideous niminen pumppu, joka on toki aivan eri musiikkityyliä kuin Misfits, eli vanhan liiton goottirokkia. Ja ihan hyvää sellaista, kannattaa tutustua mutta uusinta levyä lukuunottamatta niitä ei kyllä Suomessa taida olla laisinkaan. Se selittääkin ettei Misfitsin biisit oikeen herran ominta alaa ole. Mutta esiintyminen oli tyylikäs!
Horrorpunk raikaa koviten
kiss
01.04.2004 15:11:14
tää on loistava levy............huh,ja se joka väittää että misfits on paska ilman gleniä niin haistakoon sukan.....ainakin soitto taito on paljon parempi pojilla kuin alkuaikoina....tietysti,eri soittajatkin on kehissä mutta silti............toimiii....mut se dvd mikä tulee mukana nih on aika pelottava....ainakin soundillisesti....ei siitä saa selvää......runaway on paras rykäys koko paketista.....

****tähteä
on se pienikin nyrkki vaikea kaivaa hampaiden välistä pois
Mems
02.04.2004 21:03:07
ainakin soitto taito on paljon parempi pojilla kuin alkuaikoina

mutta eihän se misfitsin viehätys ole koskaan tuohon soittotaitoon ainakaan mulla perustunu...
hurme
03.04.2004 14:15:20

mutta eihän se misfitsin viehätys ole koskaan tuohon soittotaitoon ainakaan mulla perustunu...

samaa mieltä
My God Prefers HC. #KK7
jackcrow
08.06.2004 01:09:59
Tällä kyseisellä cover levyllä ei ole mitään tekemistä misfitsin kanssa (ainakin toivoisin niin, muute ihan menettelevä levy). Sais käyttää pelkkää M25 nimeä tuo Jerry Only, tahraa koko misfitsin maineen tolla pelleilyllä.

American psycho on kyllä todella kova levy.

www.scarecrow.rocks.it
Nobeastsofierce
08.06.2004 13:01:12
Joo no tuota, semmosen käsityksenhän sitä saa yleensä että Misfits ilman Danzigia on paskaa ja täytyyhän se myöntää että Danzigin aikainen on parempaa ja se kyllä perustuu aika suuresti Danzigiin, eikä todellakaan ainakaan minulla soittotaitoihin tai muuhun, siis kyllähän nekin asiansa ajavat enkä enempää toivoisikaan. Siinä on jotain outoa voimaa siinä danzigin aikaisessa, joka kyllä tuntuu vielä Danzig yhtyeenkin ekoissa levyissä.

Mutta siis jos uutta ja vanhaa ei ala vertailla on uusikin todella kovaa. Tuohon Project 1950 en ole tutustunut, osaksi siitä syystä että siinä ei ole enää Michael Graves, josta pidän suuresti. Ja niinkuin sanottiin American Psycho on todella kova levy, niinkuin myös Famous Monsters tosin ei ihan yhtä kova.
I think I'm wonderful - Dave Vanian
hurme
08.06.2004 21:19:35

Onkos kukaan muuten tutustunut Gravesin nykyiseen pumppuun, kantaa nimeä Gotham Road. Graves-bändin pitkäsoitto on ihan mukavaa kuunneltavaa, imo astetta leppoisempaa "Famous Monsterssia"
Ni Reba Katabba. #KK7
Juugeli
08.06.2004 23:56:19
Mutta siis jos uutta ja vanhaa ei ala vertailla on uusikin todella kovaa. Tuohon Project 1950 en ole tutustunut, osaksi siitä syystä että siinä ei ole enää Michael Graves, josta pidän suuresti. Ja niinkuin sanottiin American Psycho on todella kova levy, niinkuin myös Famous Monsters tosin ei ihan yhtä kova.

Täälläpäs on nyt usealla mielipiteenä se, että näistä uudemmista Psycho on se kovin. Tässä olen eri mieltä. Psycho on kyllä kova, mutta turhan yksitoikkoinen. Famous Monsters on mielestäni monimuotoisempi ja parempi, parhaita levyjä koskaan. Project 1950 ei hirveästi lämmitä, paria biisiä lukuunottamatta.
Excuse me, while I kiss the sky IHKK #3
jackcrow
09.06.2004 01:28:56
"American psycho" on mielestäni jotenkin uskottavampi & energisempi. siksi tyykkään siitä enemmän.

"Famous monsters" oli jonkin aikaa jopa parempi mutta, ajallaan American psycho jyräs jälleen yli. On muuten hommattuna Kuva vinyyli kyseisestä levystä(Famous...).

GRAVESin tuotanto on ihan menettelevää, joksen liian kokeilu luontoista & käsittääkseni aika heikosti menee hänellä musiikillisesti.
Jani The Rock
09.06.2004 01:53:10

Ameriikan sykolla ja Feimös monsterssilla on molemmilla sama probleemi. Eli molemmilla on muutama totaalisen timantti biisi ja loput suht puuduttavaa platkutusta. Kumpaakaan ei jaksa millään kuunnella kerralla alusta loppuun.
Don`t mess with the countryboys
jackcrow
09.06.2004 02:18:17
no. kyllä mulle menee molemmat levyt kevyesti putkeen.
Henko
09.06.2004 11:47:03

Famuos Monsters kuulostaa tuotetummalta, mikä tässä tapauksessa on huono juttu. Lisäksi soundit, vaikka aika samanlaiset ovatkin kuin American Psycholla, ovat turhan metalliset. Sellaiset kuin sillä hetkellä oli huudossa. Noiden syiden takia A.P. potkii mulle kovempaa.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
jackcrow
09.06.2004 14:08:52
Henko puhuu täyttä asiaa
hurme
10.06.2004 16:49:46

Henko puhuu täyttä asiaa

ei silti ole 12 Hits from Hellin voittanutta...
Ni Reba Katabba. #KK7
NORTON
10.06.2004 17:26:00

Nyt sain levyn kuunneltua, ja rupesi oikein vituttamaan. Siis tällä levyllä ei ole jäljellä mitään siitä meiningistä, liasta ja tylyydestä jotka olivat vanhan kunnon Misfitsin tavaramerkkejä.

Tämä on minulle ihan eri bändi, ja luulempa, että tuskin tästä levystä olisi kukaan kiinnostunut, ellei tätä olisi tehty Misfits nimen alla.

Niin, ja siitä pitää vielä avautua, että onko pikkuisen säälittävä juttu se kitarakoulu siinä levyn kansivihkossa.
Anteeksi!
Nobeastsofierce
10.06.2004 18:31:10
No sanoisin että American Psycho on enemmän punkahtavampi, vaikka mitähän nyt sekin sitten tarkoittaa. Ainakin Hate The Living Love The Dead on paljon punkimpi tai äkäisempi kuin mikään Famous Monsterssin biisi.
I think I'm wonderful - Dave Vanian
jackcrow
10.06.2004 22:57:54
NORTON: Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Hurme: Nyt meni ohi... kyseinen levy "12 hits from..." on kyllä aivan saatanan kova.
Kapina
14.06.2004 19:41:19
Voi helvetti, paljonko pyydät? Die, die my darling on ihan helvetin tyly biisi.
Se on.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)