Aihe: RATM vai Audioslave
1 2 3 4
bedlam
03.08.2003 12:56:09 (muokattu 03.08.2003 12:56:59)

Cornellilla on yksi maailman suurimmista rock-äänistä, varsinkin Badmotorfingerin korkealta ja kovaa-kohdat nostavat yhä karvat pystyyn. Harmi vain, että Audioslavessa mies on enää varjo entisestään. RATMin yksinkertaisen funkkaavasta rytmittelystä pidän kovasti, mutta mukapoliittinen antirasismista räppäily joka helvetin biisissä ei iske sitten yhtään.
http://www.mikseri.net/kiasma
Prome
04.08.2003 13:12:14
RATM tietysti. Audioslavea en ole pahemmin kuullut, mutta kyllä De La Rochassa (en tiedä miten kirjoitetaan, oikaiskaa ihmeessä?) on enemmän potkua. Vaikkei se melodioita laulakaan niin se sopii tuohon tyyliin. Ja Morellon skittakuviot funkahtaa enemmän RATMissa. Rock!
Hannu H.
04.08.2003 16:15:11

Audioslavesta tykkään itse enemmän...
Beowulf
04.08.2003 20:01:29
RATM, ehdottomasti. Tai, paha minun Audioslavea tyrmätä kun en ole kuullut kuin muutaman biisin mutta kuulemani perusteella kuitenkin RATM.
I´ve been locked in a cage, created by myself...
pankpunk
06.08.2003 01:10:27
RATM.
hähhh
emmenthal
06.08.2003 14:48:53
Mun mielestä Audioslave voittaa kyllä Ragen ihan helposti.. soundgarden oli kyllä pirun kova joten siitä en tiedä.. olen kyllä rakastunut audioslaveen..... anyway
jogo3000
06.08.2003 14:59:48

RATM on siksi parempi, että Zach pystyi vetämään koko hommaa omalla persoonallaan tosi pitkälle. Cornell on hyvä vokalisti, mutta hieman grunge-aikakausi kummittelee miehen laulussa edelleen, ja dynamiikka ei riitä, kun bändi ei soita kovin paljoa erilailla kuitenkaan.

Audioslave on silti todella hyvä bändi.
I'm a whiskey rock'n'roller.
bastardo
06.08.2003 15:36:39
Itse en ole muutamaa biisiä lukuun ottamatta RATMia kuullut, siitäpä syystä, etten hirveästi pidä poliittisista bändeistä. Renegades of funk on kuitenkin kova biisi.

Audioslave sitten taas uppoaa aivan kympillä, vaikkei Morellon kitaransoittotyyli oikein aina miellytäkään. Cornell on mielestäni Audioslaven vahvin lenkki.
"Tullessani paikalle, se oli jo rikki"
saturnzreturn
06.08.2003 16:48:20
SOUNDGARDEN!!!
saturnzreturn
06.08.2003 16:51:07
mua ei ainakaan mikään ratm koskaan alkanut kiinnostaan sillä vaikka kuinka sitä kuunteli niin aina se oli vaan sitä että laulajana che-fani kommarivouhottaja eikä kyllä liiemmin innostanut se että joku saa helkkarinmoisella efektivuorella ja typerällä taktikoinnilla kitarasta hassuja ääniä...koska tiesin että kyllähän sellaisia voi tehdä...(jos haluaa)
ICE
09.08.2003 11:08:31
RATM on omasta mielestäni 90 -luvun tärkeimpiä bändejä ja musiikillisesti (kitaristin näkökulmasta) Morellon työ RATM aikoihin oli edistyksellistä ja vanhoja kaavoja rikkovaa.
- sideburns forever -
KanZuu
09.08.2003 13:25:13
RATM on omasta mielestäni 90 -luvun tärkeimpiä bändejä ja musiikillisesti (kitaristin näkökulmasta) Morellon työ RATM aikoihin oli edistyksellistä ja vanhoja kaavoja rikkovaa.

Olen samaa mieltä Morellosta ja kyllähän RATM:ista pidettii/pidetään on myynyt yhteensä yli 15 miljoonaa albumia.
Bored
09.08.2003 17:38:36
Kyllä RATM on parempi. Audioslave on jotenkin tylsä ja mitäänsanomaton ja Morellon kitarasoolot eivät kuulosta yhtä hyviltä Audioslaven biiseissä. Livenä en myöskään Audioslavesta pitänyt. Ehkä liian suuret odotukset bändillä.
Straton
09.08.2003 18:46:48 (muokattu 09.08.2003 18:47:21)
mua ei ainakaan mikään ratm koskaan alkanut kiinnostaan sillä vaikka kuinka sitä kuunteli niin aina se oli vaan sitä että laulajana che-fani kommarivouhottaja eikä kyllä liiemmin innostanut se että joku saa helkkarinmoisella efektivuorella ja typerällä taktikoinnilla kitarasta hassuja ääniä...koska tiesin että kyllähän sellaisia voi tehdä...(jos haluaa)

Makuasioista en ala kiistelemään, mutta efektivuoresta olen eri mieltä. Mitä nyt tuossa selailin niin Morellon kamalistalla olis:
Crybaby
Digitech Whammy
Boss DD-3 Digital Delay
DOD EQ
Ibanez DFL Flanger
Electro-Harmonix Small Stone Phaser
Boss TR-2 Tremolo

Ei ainakaan minun mielestä mikään vuori. Ihan peruskamaa.
Ite oot!!!
Prome
09.08.2003 19:28:28
Makuasioista en ala kiistelemään, mutta efektivuoresta olen eri mieltä. Mitä nyt tuossa selailin niin Morellon kamalistalla olis:
Crybaby
Digitech Whammy
Boss DD-3 Digital Delay
DOD EQ
Ibanez DFL Flanger
Electro-Harmonix Small Stone Phaser
Boss TR-2 Tremolo

Ei ainakaan minun mielestä mikään vuori. Ihan peruskamaa.

Nojuu, mutta kyllähän se tollakin määrällä saa aika helvetin outoja ääniä siitä kitarastaan irti.. onko esim mitään tietoa miten se vetää Bullet in the headin taustahälinät? Näyttää joka livessä vaan ränkyttävän mikkiswitchiä vai onko se joku muu gadgetti?
KanZuu
09.08.2003 20:50:33
Nojuu, mutta kyllähän se tollakin määrällä saa aika helvetin outoja ääniä siitä kitarastaan irti.. onko esim mitään tietoa miten se vetää Bullet in the headin taustahälinät? Näyttää joka livessä vaan ränkyttävän mikkiswitchiä vai onko se joku muu gadgetti?

Mutta ei sillä ollut kun joku 5 pedaali ekan cd:en aikana. Tuolla sivulla on lähes kaikista ratm ja joistain Audioslave biiseistä kitara tabit ja selitykset, myös tietoa morellon kamoista:
http://ragetabs.vze.com/

Kaiketi jotai whammylla siinä bullet in the head hälyssä (jos puhutaan samasta kohdasta).
JeeVes
09.08.2003 21:40:55
Kyllä se RATM on aina paras mazkuu. Ei kuitenkaan AS ole yhtään paskempaa. :) Diggaan kuitenkin enemmän RATM murska meningistä ja rytmeistä.
-Join me in bed-
ten
09.08.2003 21:54:10
RATM! Tarviiko tästä ees pitää mitään kyselyä?!? :D
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
waldemarx
10.08.2003 13:04:22
RATM ehdottomasti Audioslave on hanurista.
waldemarx
Goldmine
18.08.2003 00:21:45
RATM! Siinä on oikeeta sanomaa ja asennetta.
Oi eläke, missä viivyt?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)