Aihe: Rockia ja nainen/naisia laulamassa?
1 2 3 4 5
Vteich
17.07.2003 02:40:48
Guano Apes, Velcra, No Doubt, Garbage, Passionworks. Suosittelen. No Doubtin ja Garbagen tapauksissa suosittelen aloittamaan tutustumisen (jos eivät jo tuttuja) joistain muista kuin uusimmista levyistä (No Doubtin Rock Steady ja Garbagen Beautifulgarbage).
Chemo
17.07.2003 08:57:40 (muokattu 17.07.2003 08:58:59)

Mahtaisiko L7 kelvata? Kokeile nyt kuitenkin.

Edit: esim. mun mielestäni mini-CD Smell the Magic on hauskan räkäinen levy.
Mahatma
17.07.2003 09:50:12
Pretty girls make graves - Speakers push air.

Musiikillisesti tulee hieman At the drive-in mieleen. Naislaulajalla varustettuna. Ko. kappale on hieno.
Kimmo72
18.07.2003 09:50:28
No mä voisin henkilökohtaisesti sitten suositella Lita Fordia ja Lee Aronia (vai oliko siinä jopa kaksi "aata"?), ah niin ihanalta kasikyt luvulta.
Mikään mikä kuulostaa hyvältä, ei voi olla huonoa.
krushing
18.07.2003 10:31:55

PJS
18.07.2003 15:31:37 (muokattu 18.07.2003 15:33:31)

Mun ehdoton naisvokalisti(teja) hyvissä rock bändissä lista:

-Sheryl Crow tämä plikka on todella rock, loistava lauluääni ja erittäin hyvä tulkitsija. Biiseissä yhdistyy mukavati sellanen country ja perinteinen rock. Esim. Shreylin versio dont crysta on mahtavaa kuunneltavaa ja se ei kalpene IMHO alkuperäisen version rinnalla hiukkaakaan

-Tina Turner, "mammassa on karismaa!!!" Tinan laulussa on sellaista agresiivista energiaa ja tulkitsijana se on ihan omaa luokkaansa ja onhan se käheä "rock-grandmother" ääni aika loistava

-Ultra Bra. jos sitä nyt voi rockiksi sanoa. Loistavaa laulua ja äärimmäisen hyviä biisejä suomen rock historian kaikkien aikojen parhaita ja omaperäismpiä bändejä IMHO.

-The Donnas, aika railakas pumppu hyvää meinkiä ja takuuvarma hyväntuulen tuoja. Saas vaan nähdä miten pitkäikäinen tähdenlento tää tulee olemaan.

-Guano Apes, siinä on todellista raivoa ja energiaa siinä laulussa, harva nainen on pystynyt samaan. Tai ainakaan mä en oo kuullu.

-Tik Tak, ku ne on niin söpöjä

-The Cranberries, kyllä se irlantilainen joikhu on vaan hianoo. Ja laulajalla osaa laulaa ihan oikeesti klasarikoulutuksen saanu ja kaikkee. Ja sit sil on kaunis ääni.

-Vicy Rosti, Kun Chigago Kuoli on sairaan hyvä biisi.

Ihme muuten ettei näitä ollu jo mainittu, paitsi toi The Donnas....

Edit:louppu kommentti m.nettiläisten saamattomuudesta
Elämme enigmaattisia aikoja...
Punkassclown
18.07.2003 16:18:12
SLATER-KINNEY
HaloOfFlies
18.07.2003 19:58:36

Tori Amos, ehdottomasti. Mimmillä on yksi kaikkien aikojen hienoimmista äänistä. Varsinkin cover-levyltä "Strange Little Girls" löytyy monta aivan mahtavaa coveria, joiden alkuperäisversiosta en pidä. Esim. Slayerin Raining Blood on Torin esittämänä uskomaton.
Hannu H.
18.07.2003 21:09:04

Tiina Tiikeri vai mikäs se yks suomalainen mahtoi olla? Sillä on ainakin semmoinen biisi kuin "Tiikerinä Viidakossa" :-)
monkeyheaven
19.07.2003 21:10:19
Tori Amos, ehdottomasti. Mimmillä on yksi kaikkien aikojen hienoimmista äänistä. Varsinkin cover-levyltä "Strange Little Girls" löytyy monta aivan mahtavaa coveria, joiden alkuperäisversiosta en pidä. Esim. Slayerin Raining Blood on Torin esittämänä uskomaton.

toki, mutta ei karata aiheesta :) eli ei kuitenkaan mitään tyyliin PJ Harvey, Fiona Apple etc. vaikka loistavia ovatkin.
tähän mennessä olen vaan tuota Breedersiä ehtinyt kuulemaan (mahtavata!) ja kohtapuoliin olen levyäkin menossa ostaan, mutta tuo Donnas vaikutti kyllä tosi mielenkiintoselta :p kattellaan.
DoThePop
20.07.2003 09:24:13
Nää bändit toimii ainakin mulle ihan kybällä.Joten uskallan niitä myös muille suositella.
-Detroit Cobras
-Gore Gore Girls
-Blondie
-Nikki And The Corvettes
-Del-Gators
-Crimson Sweet
qfleax
20.07.2003 12:01:34
toki, mutta ei karata aiheesta :) eli ei kuitenkaan mitään tyyliin PJ Harvey, Fiona Apple etc. vaikka loistavia ovatkin.

Eikös PJ Harvey kuulu hyvin voimakkaasti tähän kategoriaan, vai mitä meinasit?
Baroquean
20.07.2003 22:57:15 (muokattu 28.07.2003 20:59:52)
http://www.theironmaidens.com/

;)

Ei ole todellista, heh! Toinen kitaristeista muistuttaa Murrayta! =)
Arbeit macht frei.
aiiT
21.07.2003 18:46:37

Jos vihaista nais/tyttöenergiaa kaipaa, kannattaa tsekkailla Takiainen. Huh huh. Tukka meni putkelle kun niitä niin säikähti Tavastialla. Loistavaa.
We are accidents waiting to happen.
SiwamieS
22.07.2003 13:58:17
Echo is your love. Hyvää shittiä. En nyt niin rokista tiiä. Velcrakin jees. Ja tietenkin Guanot.
Dilemma
23.07.2003 17:53:03
Tälleen akkiseltään tulee mieleen Satirnine, Throwing Muses, Ani Difranco. X:llä on myös mukana naislaulaja, joka taitaa olla vaikuttanut aika moneen punkrockiin päin kallellaan olevaan naislaulajaan, sitten on vie Tilt.
"Me and the boys ain't afraid to raise our voices but we hardly ever act it's sad but it's fact, there is much for us to do, tear down and build up new, but we speak from our heart and that's a start." -Randy: Me and the boys-
Velko
24.07.2003 12:03:03
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
PL
24.07.2003 12:10:42
Honey B & T-bones

Ja tietenkin

Heinäsirkka
Lux
17.11.2003 10:11:22

Jos vihaista nais/tyttöenergiaa kaipaa, kannattaa tsekkailla Takiainen. Huh huh. Tukka meni putkelle kun niitä niin säikähti Tavastialla. Loistavaa.

Herätin ketjun henkiin mainitakseni että Takiainen lämppää CMX:ää perjantaina Tampereella.
Kannattaa siis olla ajoissa paikalla.
Jos haluaa säikähtää... (?)
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
-J
17.11.2003 10:33:50
Mä diggaan Four Non Blondes :in solistin äänestä. Etenkin biisissä "What's up"
Sisko tahtoisin näädän, mutta maailma on rotta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)