rather be dead 04.04.2003 12:02:36 (muokattu 04.04.2003 12:03:52) | |
---|
Ei hitto, painakaa miinusta jos haluutte :) mut on taas pakko olla eri mieltä. Raised Fististä siis. Eli siinäki on mun mielestä aika keskinkertaiset soittajat, rumpalia lukuunottamatta, joka mun mielestä pitää koko pändin koossa ainakin live tilanteissa. Perustan ton kommentin sitten siihen että olen RF:ltä kuullut ja nähnyt muuten live-bootlegin. Ja ainakaan niissä ei varsinkaan kitaristin taidot vakuuttaneet. Ja Abduktio on kyllä jees! "I could have died with you" |
Blue Moon 04.04.2003 12:08:46 (muokattu 04.04.2003 12:37:39) | |
---|
Tällainen inttäminen jonkun bändin soittotaidosta/teknisyydestä jne. tappaa kyllä mielenkiintoisenkin keskustelun, IMHO. Veke: Niin ja niille idiooteille jotka väittävät että HC muusikot eivät osaa soittaa niin fukkia offia vaan. Ei ole kukaan vielä väittänyt mutta näin etukäteen sanon. Öh, kannattaako provosoitua, jos kukaan ei ole edes provosoinut? ;-) |
waldemarx 04.04.2003 12:17:48 | |
---|
Ei hitto, painakaa miinusta jos haluutte :) mut on taas pakko olla eri mieltä. Raised Fististä siis. Eli siinäki on mun mielestä aika keskinkertaiset soittajat, rumpalia lukuunottamatta, joka mun mielestä pitää koko pändin koossa ainakin live tilanteissa. Perustan ton kommentin sitten siihen että olen RF:ltä kuullut ja nähnyt muuten live-bootlegin. Ja ainakaan niissä ei varsinkaan kitaristin taidot vakuuttaneet. Ja Abduktio on kyllä jees! En tarkottanutkaan että raised fistin tyypit olis jotain special-muusikoita, mutta tavallisiin punk-bandeihin nähden ne on hyvii. Vegan is a dork |
rather be dead 04.04.2003 12:28:36 | |
---|
Ok. Joo, lopetetaan heti alkuunsa. "I could have died with you" |
Blue Moon 04.04.2003 15:14:49 | |
---|
Pistols ei vaan musiikkina miellytä yhtään, eikä yhtyeen tarinan tietäminen lisää kiinnostusta yhtään. Mielestäni yhtyeen tarina ja tausta ovat erittäin mielenkiintoisia. Etenkin, se kuinka yhtye ja manageri vedättivät mediaa, levy-yhtiöitä ja jopa yleisöään. Se, miten yhtye pääsi julkisuuteen teki oikeastaan yhtyeen olemassaolon mahdottomaksi, kuten hyvin pian kävikin. |
Dobermann 04.04.2003 15:18:35 | |
---|
Nimenomaan, siis se ideahan ja olemushan pistolsseista teki sen mitä ne ovat...todella mielenkiintoista, mikä muu bändi on niin lyhyessä ajassa vaikuttanut niin paljon ympäri maailmaa? Live with Sid!! It ain't whut ya wear...It's whut ya are, stupid!! |
Dilemma 04.04.2003 18:25:53 | |
---|
Kysytään mielipidettä enkkupunkki vs. jenkkipunk ja aletaan väitteleen ruotti hc:n teknisyydestä, että tällästä. Mutta onhan Redused (tai oli) ja Raised Fist kovia bändejä. Ja loppuun kiperä kysymys kaikille lokeroitsijoille: Mihin kuuluu The (International) Noise Conspiracy? "Me and the boys ain't afraid to raise our voices but we hardly ever act it's sad but it's fact, there is much for us to do, tear down and build up new, but we speak from our heart and that's a start."
-Randy: Me and the boys- |
mikko1 04.04.2003 23:30:53 | |
---|
ensinnäkään en tykkää noista hc-bändeistä yhtään...no okei minor threattia kuuntelee joskus...mut noi vibratorssit ja advertsit on ihan parhaita...ainiin ja damned... "..the clash just don't come, one in a million..." Backyard Babies - The Clash |
Blenderhead 05.04.2003 22:31:36 | |
---|
En tarkottanutkaan että raised fistin tyypit olis jotain special-muusikoita, mutta tavallisiin punk-bandeihin nähden ne on hyvii. Määrittele tavallinen punk-bändi. Enkä tuon RF:n taitoja rupea arvostelemaan. Pändi jyllää ja sillä siisti.
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences
of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions."
-Greg Graffin |
NYdoll 06.04.2003 18:02:29 | |
---|
Ennen tuli tuota punkkia kuunneltua enemmänkin. Enimmäkseen brittipunkkia (pistols,clash) ja jenkkipunkbändeistä oikeestaan vain ramonesia. Tykkään paljon enemmän näistä "pre-punk bändeistä" eli bändeistä jotka soittivat punkkia ennen kuin koko käsitystä edes oli olemassa esim. New York Dolls, Mc 5 ja stooges. Johnny Thunders on myös aina ollut yksi suurimmista idoleistani (sehän soitti dollsseissa ennen soolouraansa) |
Jani The Rock 07.04.2003 17:57:02 | |
---|
Punk kait syntyi musiikkina Amerikoissa, mutta ns. punk-ideologia lienee enempi brittien peruja. Eihän noita voi järjestykseenkään pistää, niin mainiota meininkiä löytyy kummastakin maasta. Enklannista vaikkapa Sex Pistols, GBH, Exploited... Jenkeistä Ramones, Dead Kennedys, X, Fear etc. Täytyypä silti sanoa, että usein jenkkipunkilla viitataan näihin Bad Religioneihin yms. lökäreihin, jotka ei vois juuri vähempää kiinnostaa. "I`m a rocker! I`m a roller! I`m a right out of controller"! -Bon Scott, AC/DC |
Blenderhead 07.04.2003 18:36:28 | |
---|
Punk kait syntyi musiikkina Amerikoissa, mutta ns. punk-ideologia lienee enempi brittien peruja. Eihän noita voi järjestykseenkään pistää, niin mainiota meininkiä löytyy kummastakin maasta. Enklannista vaikkapa Sex Pistols, GBH, Exploited... Jenkeistä Ramones, Dead Kennedys, X, Fear etc. Täytyypä silti sanoa, että usein jenkkipunkilla viitataan näihin Bad Religioneihin yms. lökäreihin, jotka ei vois juuri vähempää kiinnostaa. Miten niin Bad Religioniin ja muihin lökäreihin? Vaikea on kuvitella kovempaa punkrockin esi-isää vaikka meininki pääsikin tässä parin levyn aikan latistumaa. Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences
-Greg Graffin |
Chemo 08.04.2003 09:27:54 (muokattu 08.04.2003 09:48:20) | |
---|
On se kait tähänkin otettava kantaa. Kysyisin kaikilta punkkareilta, ja asiasta kiinnostuneilta MIELIPIDETTÄNNE englantilaisen ja jenkkipunkin eroista?! Vanha amerikkalainen punk (ja punkia edeltänyt punk) on mun isoin kiinnostuksen kohteeni tässä lajissa, mutta tykkään toki monesta brittiläisestäkin punkartistista - Clash tulee ekana mieleen. Sitten esim. Oi!-bändejä on useampiakin joilla on "joku hyvä biisi". Sex Pistols on taas jotain jota ei voi verrata mielestäni mihinkään.. Niin kai. Mitens tämän nyt sanoisi - mun mielestäni Pistolsien kulttuurillinen vaikutus oli paljon isompi kuin musiikillinen. "Bollocks" on mun korvissani menettänyt ikävällä tavalla tehoaan vuosien saatossa. Rancid ...on mun mielestäni uusien punkbändien parhaimmistoa. Sitten vielä sellaista että onko kukaan kuullut Beastie Boysin vanhaa tuotantoa?? En tarkoita rap osastoa, vaan sitä kun niillä oli sitä punk juttua? Tuota noin. Mä ostin Beastie Boysin ekan vinyylipitkäsoiton silloin kun se oli uusi juttu. Vaikka siinä pari skittariffistä biisiä olikin - (You Gotta) Fight For Your Right (To Party) erityisesti - niin kyllä mä sen silti luen siksi ainoaksi rap-levyksi, minkä olen ikinä ostanut... Mitäs muuten pidätte Johnny Thunderssista? Ja olihan se niin että Dee Dee antoi lahjaksi sille Chinese Rocks biisin..? Että se on kuitenkin Ramonesin alkuperäinen.. Tuo on vähän sotkuinen juttu. Dee Dee ei muistellut sitä ihan lahjoituksena. Johnny Thunders & The Heartbreakers levytti sen muistaakseni ensimmäisenä (levyllä L.A.M.F.) - krediiteissä ei alun perin minun tietojeni mukaan ollut Dee Deetä ollenkaan, vaan tekijöiksi väitettiin Thundersia ja muita Heartbreakereita. Myös Thundersin - ainakin myöhempiin - esityksiin kappaleesta korjattiin myöhemmin tekijäksi myös Dee Dee. Korjatkaa nyt jos olette lukenut jostain lähteestä jotain muuta kuin minä. Edit: Allmusicista voi tutkia tuota Chinese Rocks-asiaa / www.allmusic.com |
mikko1 08.04.2003 09:43:00 | |
---|
minusta muuten "bollocksilla" ei ole kuin kaksi hyvää biisiä... "..the clash just don't come, one in a million..." Backyard Babies - The Clash |
Anarkiapurilainen 08.04.2003 09:54:12 (muokattu 08.04.2003 09:54:40) | |
---|
Tuota noin. Mä ostin Beastie Boysin ekan vinyylipitkäsoiton silloin kun se oli uusi juttu. Vaikka siinä pari skittariffistä biisiä olikin - (You Gotta) Fight For Your Right (To Party) erityisesti - niin kyllä mä sen silti luen sen siksi ainoaksi rap-levyksi, minkä olen ikinä ostanut...
Ennen hiphop-uraansa Beastie Boys oli yksi ekoista New York Hardcore-bändeistä siinä vuoden 1982 paikkeilla. Bändin 2 ekaa vinyyli-EP:tä "Pollywog Stew" ja "Cooky Puss" on julkaistu uudelleen nimellä "Some Old Bullshit". Noista eka on hardcorea, ja tokalla on levotonta proto-hiphop-studiopelleilyä. 90-luvun Beastie-levyiltä löytyy muutamia hardcorebiisejä ("mm. Heart Attack Man") ja Aglio e Olio-EP on kokonaan hc-retroilua.
"Free your mind and your ass will follow" |
supercharger 08.04.2003 14:13:54 | |
---|
Oi oi!! Kysyisin kaikilta punkkareilta, ja asiasta kiinnostuneilta MIELIPIDETTÄNNE englantilaisen ja jenkkipunkin eroista?! Maailman paras punkbändi tuli Australiasta: The Saints. (I´m) Stranded kuunteluun, sille joka tätä epäilee! Bändiä dissattiin esimerkiksi Briteissä syystä että imago ei ollut oikeanlainen. Pesee kaikki ton ajan kasatut poikabändit, kuten esim. Sex Pistols! |
Dobermann 08.04.2003 14:30:36 | |
---|
Jees, kiitti tosta beastie boys jutusta, ehkä siihen biisilistaan vois lisätä vielä nervous assistant-biisin. Tosta aussibändistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta ei se kovin iso juttu mahda olla kun ei ole tuntunut vaikutusta näkevän yhtään missään, tai muitakaan juttuja missään yhteydessä...;) Tottakai bollocks on menettänyt juttuaan, mutta tärkeintähän onkin se mitä se bändi sai aikaan ja teki SILLOIN. Kuitenkin asioita ei suvaittu siihen aikaan ihan niin paljoa, ja tilanne oli vähän toinen. Siksipä jos miettii mitä juttuja esim. Kurt Cobain tai muut tekivät, niin mä henkilökohtaisesti en näe niitä yhtään rankkoina, tai varsinkaan mullistavina. Mitä mieltä? Onhan niitä paljonkin hyviä brittiläisiä sekä jenkki bändejä, jotka turhan usein liitetään punkkiin... It ain't whut ya wear...It's whut ya are, stupid!! |
NYdoll 08.04.2003 21:39:04 | |
---|
Miten niin Bad Religioniin ja muihin lökäreihin? Vaikea on kuvitella kovempaa punkrockin esi-isää vaikka meininki pääsikin tässä parin levyn aikan latistumaa. hmm... pidät siis bad religionia punkin esi-isänä... itse melkein uskaltaisin väittää, että esim. herraa nimeltä Iggy Pop voisi pitää punkin esi-isänä. Bad religion soittaa melko tylsää nykypunkkia. Ei sitä voi oikein pitää punkin esi-isänä. Tai ehkä esimerkkeinä sellaisille purkka-ska-skeitti-punk bändeille kuin nofx, lagwagon, odorants ym.
|
Blenderhead 08.04.2003 22:09:04 (muokattu 08.04.2003 22:12:19) | |
---|
hmm... pidät siis bad religionia punkin esi-isänä... itse melkein uskaltaisin väittää, että esim. herraa nimeltä Iggy Pop voisi pitää punkin esi-isänä. Bad religion soittaa melko tylsää nykypunkkia. Ei sitä voi oikein pitää punkin esi-isänä. Tai ehkä esimerkkeinä sellaisille purkka-ska-skeitti-punk bändeille kuin nofx, lagwagon, odorants ym. En oo sanonu missään vaiheessa, että Bad Religion olis punkin esi-isä. Puhuim punk-rockista. Ja punk-rockilla ja punkilla on eroa. Paljonkin. Bad Religionilla on täysin oma otteensa punk-rockiin, enkä kyllä ihan nykypunkiinkaan sitä yhdistäis. BR on saattanut olla esimerkkinä noille kyseisille bändeille, mutta eikös se tarkota vähän sitä, että se on oman genrensä esi-isä tai vähintään yksi niistä. Noihin muihin bändeihin yhdistäminen ei tarkoita sitä, että musiikki olis sitä samaa. Se vaan on sattunu luomaan pohjan tuolle nykypunkille. Nih. EDIT: ei menny heti niinkun oli tarkotus
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences
-Greg Graffin |
Chemo 09.04.2003 11:21:47 (muokattu 09.04.2003 11:22:16) | |
---|
tosta beastie boys jutusta Joo kiitoksia täältäkin. Hauska pikku detalji, vaikkei kyseinen poppoo minun intresseihini oikeastaan kuulukaan. Tottakai bollocks on menettänyt juttuaan, mutta tärkeintähän onkin se mitä se bändi sai aikaan ja teki SILLOIN. Kuitenkin asioita ei suvaittu siihen aikaan ihan niin paljoa, ja tilanne oli vähän toinen. Niin - miten noita nyt ajattelee. Toisaalta jo 50-luvulla teini-ikäiset tappelivat vanhempiensa kanssa Suomessakin siitä, saavatko pitää "heimovaatteita". Ja esim. Doors luetaan AMG:ssä, muiden genrejen ohellä, kuuluvaksi protopunkkiin. Siksipä jos miettii mitä juttuja esim. Kurt Cobain tai muut tekivät, niin mä henkilökohtaisesti en näe niitä yhtään rankkoina, tai varsinkaan mullistavina. Mitä mieltä? Ikonit ja kuka diggaa kenestäkin on aika subjektiivinen asia. En mielelläni laita noita juttuja arvojärjestykseen. |