Aihe: Gary Clark Jr - uusi Jimi Hendrix?
1 2
antnis
23.12.2012 18:06:01
Aika luvattoman heikkoja biisejä tuolla uudella osa ja ilmeisesti ei Gary oikein tiedä että mihin päin suuntautuis tyylillisesti kun pitää olla laidasta laitaan.
Rodger
23.12.2012 23:49:42
Biisien nimien perusteella Travis County, Numb, Bright Lights, Please Come Home, The Life ja Things Are Changing, eli noin puolet levystä on julkaistu jo aikaisemmin toisella levymerkillä. Ilmeisesti ne on nyt sitten äänitetty uudestaan ison levy-yhtiön julkaisua varten. Gary Clar Jr ei siis taida olla mikään varsinainen biisinikkari kun noin pitää vanhaa kierrättää. Joku on päättänyt tuotteistaa hänet ja myydä isolla rahalla, mikä on jokseenkin häiritsevää. Joku stailisti on varmaan käynyt myös ostamassa hänelle vaatteet kaappiin.
dipshit
10.02.2013 23:05:29 (muokattu 10.02.2013 23:11:43)
Kyllä meikä tästä ihan diggailee. Huvittaa, miten raskaasti jotkut tähän ketjuun kirjoitelleet ovat ottaneet nuo Hendrix-vertailut. Ihan kuin toimittajan mielipide olisi loukannut heitä henkilökohtaisesti.

No mut anyways, debyyttilevyä on tullut nyt jonkun verran kuunneltua ja muutama uskomattoman kova biisi sieltä kyllä löytyy. Harmi vaan, että mukaan on tosiaan ängetty noita kämäsiä r'n'b-biisejä jotka erottuvat levyn muusta biisimateriaalista aika tökeröllä tavalla. Tuntuu siltä kuin soittolista vaihtuisi kesken levyn, kun mainion riffittelyn ja taidokkaan sooloilun jälkeen kajareista pamahtaakin ulos sielutonta ja yhdentekevää pop-jöötiä.

Parhaat biisit on Bright Lights, Numb, When My Train Pulls In sekä Third Stone From the Sun/If You Love Me Like You Say.

Ilman r'n'b-sekoiluja tässä olisi kyllä yksi parhaista rock-albumeista vähään aikaan.
Rodger
11.02.2013 02:46:00
Musiikkiteollisuuden tuotteistaminen näkyy ikävästi tämän artistin kohdalla. Jimi Hendrix on iso nimi ja sen takia nykyinen levy-yhtiö on varmaankin käytänyt Hendrix-covereita surutta markkinointitekijänä. Levyn kahtiajakoisuudella varmaan katsastetaan, että mille markkinalle miestä jatkossa pukataan. Jotenkin syntyy se vaikutelma, että Gary Clark Jr on noussut junaan, josta hän ei itse tiedä, mihin se on menossa. Tietysti voi olla, että hän juurikin itse haluaa tehdä sekä perinteistä rytmibluussia ja nykyistä R&B:tä.
Groke
12.02.2013 14:31:07
danny: ...hyvin paljon hänen kitaroinnistaan tulee mieleen Hendrix. Maailmalla hänestä kohistaan seuraavana Hendrixinä. Myös nimet Kurt Cobain ja The Ramones on nostettu hänen kohdallaan esiin.
http://www.youtube.com/watch?v=CFjMeOnqAPI

Ensimmäiset kolme minuuttia oli yllättävän tylsää ja mälsää meininkiä. Enkä kyllä löytänyt häivähdystäkään em. artisteista. Loppupuolisko oli parempi, mutta en nyt tuon perusteella todellakaan seuraavasta Hendrixistä puhuisi. Aivan aavistuksenomaisesti jotain hieman sinnepäin sooloilussa kuitenkin, tai ainakin pikkuisen soundeissa. Muttei kuitenkaan sen enempää.

Kurt Cobainia tai Ramonesia en kyllä lainkaan havainnut. Sen enempää, kuin Metallicaa, Kate Bushia tai Michael Jacksoniakaan. Eli ainakin tuon yhden biisin perusteella tuntuu aika löysältä nimien heittelyltä, jotta syntyisi hieman kohinaa levymyynnin edistämiseksi.

Mutta seuraava Lenny Kravitz kenties. Eihän jokainen valkoihoinenkaan ole seuraava Eddie Van Halen, vaikka osaisikin tappingin ja olisi MXR Phaser efektilaudassa.

danny: ...Letterman-showsta muutaman viikon takaa http://www.youtube.com/watch?v=jAh05xGo204

Tämä alkoi paljon lupaavammin ja myöskin "Hendrixmäisemmin". Mutta pelkällä fuzzilla ei vielä kuuhun mennä. Eli alkuinnostuksen jälkeen jäi lopulta kuitenkin varsin persoonattomaksi ja tavalliseksi saman asian jankkaamiseksi.
Hendrixin biiseihin, hänen soittoonsa tai hänen lauluunsakaan verrattuna tämä ei pääse edes lähelle, mitä tulee luovuuteen, persoonallisuuteen, innostavuuteen tms. Tai näin minä ainakin asian koen, muut saavat vapaasti olla sitä mieltä kuin haluavat.

danny: http://www.youtube.com/watch?v=UwrTxN4Lfo0
Voi saatana. On tämä kyllä selvästi kovin kepittäjä, mitä on aikoihin vastaan tullut...

Ensimmäinen viisiminuuttinen on melko tylsää meininkiä. Sitten tulee kitarasoolo ja meininki on heti paljon parempaa. Ja paranee loppua kohden.
Mutta mitään Hendrixin tasoista "kepitystä" en kyllä edellenkään löydä. Vaikka tämä onkin paljon parempi soittonäyte, kuin nuo edeltävät. Vokalisti on varsin vaatimatonta tasoa ja biisi muutenkin melko kehno coveri, ainakin minun makuuni.

Kuitenkin tämän perusteella tuli Gary Clark Jr.:sta jo paljon positiivisempi kuva. Eli kyllähän hän osaa soittaa. Mutta nähdyn perusteella rohkenen silti väittää, että hän ei ole "seuraava Hendrix". Eli nyt on laitettu aivan liian kova vertailukohta, kuka sitten onkaan moisen keksinyt.

velipesonen: Vaikuttais minun korvaan hyvältä: http://www.youtube.com/watch?v=RtubNxl_Cdk

Nyt tökkii. Eli ei selvästikään ole minun genreni. Falsettilaulusta ja muutoinkin tuli erittäin vahvasti Lenny Kravitz mieleen. Mutta ei muita artisteja.
Puolivälissä biisi alkoi kuulostaa jo enemmän sellaiselta musiikilta, jota jaksaisin paremman puutteessa joskus hetken verran kuunnella.
Joskin sooloilu on tässä kyllä sellaista, että joku Hendrix-vertailu tuntuu aika kaukaa haetulta.
Loppu oli taas varsin mälsää menoa. Taisipa minun Gary Clarkini olla tältä erää tässä. Mutta hieno juttu, jos jotkut täälläkin pitävät.
HaloOfFlies
18.03.2013 17:32:49

Tavastian-keikka oli ilmeisesti tehnyt suuren vaikutuksen, kun herra tulee kesällä Ruisrockiin.

http://www.soundi.fi/uutiset/keikka … r-jex-thoth-dr-feelgood-suffocation
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
kid ego
14.09.2015 22:42:30
Onpa vanha ketju, mutta uudempaakaan en heti hoksannut. Maagisen hypnoottinen kaveri tämä Clark. Kohta vuoden verran diggaillut, ja uusikin levy pitäisi kai käydä hakemassa vinyylikaupasta. Miten voikin rento meininki ja tuhti fuzz-kitara tuoda mulle näin hyvän fiiliksen?

Muistan vielä, kun luulin Garya ekan kerran yhtenä iltana YouTubesta kuulokkeet korvsissani, niin meinasin jukoliste seota! Harvemmin kuuntelen biisejä monta kertaa peräkkäin, mutta silloin kuuntelin.
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
Hetfield
15.09.2015 22:56:47

Jaa uusi levykin tullut. Harmi kun keikkakalenterissa ei näy Suomea. Ruisrockissa pari vuotta sitten näin ja hienoa menoahan se oli. Edellisellä levyllä oli paljon hyviä juttuja, täytyypä tsekkailla miten uusi matsku uppoaa.
Alright, alright, alright!
texan
15.09.2015 23:31:02
Ajattelin ensin hankkia tämän Gary Clark Jr:n uuden levyn. Kuuntelin sitten tarkemmin youtubessa ja petyin. En hanki, blues meininki puuttui lähes kokonaan, liikaa falsetti laulua, hiphop ja soul vaikutteita, liian vähän kitarointia ja tylsiä biisejä. Edellinen Live levy oli oikein hyvä toivottavasti Gary palaa seuraavalla levyllään bluesin pariin.
Bonham
16.09.2015 10:53:28
Hetfield: Jaa uusi levykin tullut. Harmi kun keikkakalenterissa ei näy Suomea. Ruisrockissa pari vuotta sitten näin ja hienoa menoahan se oli. Edellisellä levyllä oli paljon hyviä juttuja, täytyypä tsekkailla miten uusi matsku uppoaa.

Mulle tuo veto oli pienoinen pettymys - väärä venue ja aika. Mutta on se kova!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Heickell
23.09.2015 16:54:10 (muokattu 23.09.2015 16:58:59)
hendrix, älä vitti. Toi on hyvä, mut ei samalla tavalla. ei kukaan (kai) oo soittanut niin omalaatuisesti, kuin JH. mut tämä on sen verran hyvä et meni heti tilaukseen. kiitos vinkist.

EDIT: falsetti tuli ja pilasi.. en tykkää.
Bluesmies
23.09.2015 20:22:37
Heickell: ei kukaan (kai) oo soittanut niin omalaatuisesti, kuin JH.

Eddie Van Halen?
barclay
24.09.2015 08:40:58

Jännää että tämän, maailmalla isonkin staran artistiutta ja karismaa on kritisoitu täällä M.netissä ihan muutama vuosi sitten. On puhuttu tuotteistuksesta ja stailauksesta jne. Itse olen tyypin musiikkia diggaillut viime vuosikymmeneltä lähtien ja omaperäisenä aina pitänyt.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)