Aihe: Ben Granfelt Melodic Relief
1 2 3
MarkoA
10.11.2012 21:51:03
Peijjooni sentään kun onkin hieno levy. Pakko hehkuttaa lisää kun ehtinyt kuuntelemaan useamman kerran. Aivan loisto vetoja likimain kaikki biisit. Ei voi tarpeeksi kehua. Vaatii jokusen läpikuuntelun, mutta siitä kun avautuu niin a-vot! Mitä tähän sanois muuta kuin Kiitos Ben!
Positiivista sen olla pitää!!!
ukko idänmies
10.11.2012 21:54:04
xjas73: Komppaan täysin! Erityisesti kitarasoundit ovat todella mainiot. Benille jostain rouheaääninen laulaja, niin paranisi entisestään.

Täällä! Hyvän kuuloista matskuahan nuo näytepalat ovat.
Ei elämästä enää edes juovu.
xjas73
10.11.2012 22:34:02 (muokattu 10.11.2012 22:35:32)

Muistakaa kitaristit ja muutkin ostaa levyjä, jotta Beniltä ja muiltakin tulee lisää musaa! Tilasin oman kappaleen Levykauppa X:stä.

En tiedä mistä johtui, mutta kun latasin tämän cd:n Itunesiin, niin se ei tunnistanut levyä ja biisin nimiä (?). Eli jouduin kirjoittamaan biisien nimet ja artisti ym. tiedot sinne manuaalisesti. Ei mikään megaongelma, mutta tähän mennessä järjestelmä on tunnistanut kaikki sinne ladatut (ostetut) levyt.
Lennu
10.11.2012 22:45:59 (muokattu 10.11.2012 22:54:52)

xjas73: Muistakaa kitaristit ja muutkin ostaa levyjä, jotta Beniltä ja muiltakin tulee lisää musaa! Tilasin oman kappaleen Levykauppa X:stä.

En tiedä mistä johtui, mutta kun latasin tämän cd:n Itunesiin, niin se ei tunnistanut levyä ja biisin nimiä (?). Eli jouduin kirjoittamaan biisien nimet ja artisti ym. tiedot sinne manuaalisesti. Ei mikään megaongelma, mutta tähän mennessä järjestelmä on tunnistanut kaikki sinne ladatut (ostetut) levyt.

Riippuu siitä, onko ne Gracenotesissa ne tiedot, iTunes ei osaa tuoda levyltä kappaleiden nimiä, joka on kyllä kummallista. Tai siis osaa, jos hakee scriptin http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=cdtexttocdinfo. Eli siis joo, jonkun pitäis lähettää ne kappaleiden ja levyn tiedot ensin sinne, onnistuu iTunesin Lisäasetuksista.

edit: jaa mutta tokihan levy löytyy iTunes-storesta.
no is any good musics maked anymore...
xjas73
11.11.2012 00:30:32

Lennu: Riippuu siitä, onko ne Gracenotesissa ne tiedot, iTunes ei osaa tuoda levyltä kappaleiden nimiä, joka on kyllä kummallista. Tai siis osaa, jos hakee scriptin http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=cdtexttocdinfo. Eli siis joo, jonkun pitäis lähettää ne kappaleiden ja levyn tiedot ensin sinne, onnistuu iTunesin Lisäasetuksista.

edit: jaa mutta tokihan levy löytyy iTunes-storesta.

Niinpä löytyykin nyt ja melkein puolet halvemmalla, kun cd-versiona! Liian innokkaana en jaksanut näköjään odottaa Itunesstore-julkaisua:). Ei haittaa, varsinkin jos/kun levy on tehty omakustanteena.
Ben63
12.11.2012 20:44:24

Tervehdys kaikille ja kiitos kommenteista,

Live bändissä on mukana Igi Kosanovic joka lauloi mm Granfelt/Nikku Groupissa ja vetää varsin rouhealla soundilla kyllä Gov't Mulea, ABBtä jne. Eikä haittaa yhtään että hän on tosi hyvä kitaristikin :-)
Tarkoitus olis tehdä hänen kanssa seuraava levy...blues rockia... katotaan mitä tapahtuu ensi vuonna!?

www.bengranfelt.com on auki "testi" versiona missä on ns. "bookletti" luettavana levyn teosta ja biiseistä jne.

Beni

PS Olis ENGL Retrotube 100 nuppi ja 4x12" kaappi + Z9 spedu myynnissä halvalla...
Demo tässä http://www.youtube.com/watch?v=2_7Y … z9mA&feature=em-uploademail-new
kid ego
13.11.2012 13:58:26
Todella hienoja kitarasoundeja on loihdittu esiin. Pienen miinuksen annan mielikuvituksettomasta kappaleiden nimeämisestä, mutta onneksi sekään ei ole seikka, joka häiritsisi kuuntelunautintoa millään tavoin.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
MarkoA
14.11.2012 23:57:31 (muokattu 15.11.2012 00:01:20)
Hahaa! Ajattelin juuri samaa noista nimistä. Jäänyt työnimet lopulliseen versioon. Toisaalta; rehellinen peli. Ei mitään hienoja mielikuvia vaan tyly "riff song"...

Hitto kun pitäis päästä kuulemaan livenä. Tuo levy alkaa aiheuttaan kohta jotain addiktiota. Se pitää laittaa soimaan vaikka taustalle jos ei muuten ehdi kuunnella. Alan kohta kallistua vuoden parhaan kitaralevyn tittelin esittämiseen :-) sen verran hienoa soitantaa.

Älä nyt vielä seuraavasta levystä puhu kun ollaan ihan fiiliksissä tästä. Hyvä idea laittaa booklet nettiin halukkaille selattavaksi. Lisää vain nippelitietoa kitaristina lukisin mieluusti. Yllättävää ettei sitten vuosikertasoittimia levyllä soinut. Mun korviin tuo paikoitellen välähdellyt fuzz/octave (coconut?) soundi on kyllä niin tapposiisti ettei paremmasta väliä. Kuten because we still can about 3min paikkeilla. Ja toisaalta new7 "brian may" stemmakitara on myös aika cool. Soundikin on sellainen Killer queen biisistä muistuttava. Siis mun korvissa. Hienoa työtä kertakaikkiaan. Ostakaa hyvät ihmiset tämä levy!!!

Ps. Ja tää mun hehkutus tulee ihan sydämestä!!!
kid ego
15.11.2012 08:59:10
MarkoA: Hitto kun pitäis päästä kuulemaan livenä. Tuo levy alkaa aiheuttaan kohta jotain addiktiota. Se pitää laittaa soimaan vaikka taustalle jos ei muuten ehdi kuunnella. Alan kohta kallistua vuoden parhaan kitaralevyn tittelin esittämiseen :-) sen verran hienoa soitantaa.

Hauskaa, miten uudesta levystä voikin tulla näin nostalginen olo.

Paitsi että kuulen biiseissä Beniä itseään, monessa biisissä on satrianimaista The Extremist -aikakauden meininkiä, ja Still Waiting puhtaammista kitaroista mulle tulee soundin puolesta mieleen Steve Vain Alien Love Secrets -levy, jonka clean-osasto loksautti aikoinaan nuoren särökitarafanin suun auki...
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
MarkoA
15.11.2012 10:28:13
Hei hienoa kun mainitsit the Extremistin. Itselläkin tuli se mieleen ensimmäisenä. Se tulikin kuuneltua ihan vastikään vähä niinkuin refetenssinä. Benin ja bändin uusi levy on tyylikkäämpi, menevämpi ja parempisoundinen kokonaisuus.
xjas73
15.11.2012 20:03:20

Onko sulla Ben vielä ne James Tylerit? Uudella levyllä et näköjään ole niitä käyttänyt.
cbs
17.11.2012 23:12:52 (muokattu 17.11.2012 23:18:41)

Levy menee ostoon ja backing trackitkin olis mukavaa kauppatavaraa. Siis hankintamielessä.
Ben63
19.11.2012 21:55:37

Tylerit myyty kauan sitten... kyllästyin !?
Mulla on nyt 2 Relic Stratoa jotka toimii pirun hyvin... ja yks Les Pauli... ja 2 Flying Vtä Bastardoksia varten... ja -58, -62, -64 Strato lasi vitriineissä olohuoneen seinällä :-)

Beni
xjas73
21.11.2012 14:47:40

Ben63: Tylerit myyty kauan sitten... kyllästyin !?
Mulla on nyt 2 Relic Stratoa jotka toimii pirun hyvin... ja yks Les Pauli... ja 2 Flying Vtä Bastardoksia varten... ja -58, -62, -64 Strato lasi vitriineissä olohuoneen seinällä :-)

Beni

Pakko kysyä, vaikka ei liity aiheeseen, miksi kyllästyit? Jos vertaat Tylereita noihin sun nykyisin käytössä oleviin stratoihin, niin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla sun mielipide kitaroiden eroista?
Ben63
21.11.2012 22:08:26

Olen aina ollut perus Strato diggaaja ja Tyler ovat hienoja kitaroita...varmaan ostan taas Tylerin jossain vaiheessa. Tylerit ovat niin kuin lian täydellisiä ja yli hienoja kai... mä diggaan kulutetuista Stratoista vaan enemmän...

Beni
oprila
07.01.2013 17:42:42
Mistä Ben olet löytänyt noi hienoja Flying V:tä? Eivät ole ihan normi Gibsoneita?
Harri
MusikMan
08.01.2013 15:07:48
On toden totta hienon levyn BG tehnyt. Parasta antia ainakin itselleni ovat GMT (jostain kumman syystä biisiä kuunnellessa odottaa Gillanin aloittavan laulun hetkenä minä hyvänsä), tunnelmallinen Still Waiting ja loistavasti rokkaava GTR Tech. Jos joku olisi tuossa ennen joulua tullut ennustamaan, että tulee hetkiä, jolloin isken auton soittimeen mieluummin Ben Granfeltin uusimman kuin Timmonsia, Beckiä tai Morsea, niin olisin pitänyt ennustajaa mielipuolena. Erittäin hyviä biisejä (mieleenpainuvia melodioita, loppuun asti mietittyjä sovituksia) ja aivan mahtavat kitarasoundit. Loistolevy kaikin puolin!
MarkoA
08.01.2013 15:34:22
Edelleen samaa mieltä vaikka kuunnellut tuota jo kohta lähes kyllästymiseen saakka. Viime vuoden paras kitara-rock levy ehdottomasti!
bg63
09.01.2013 19:33:06
Kiitos hienoista kommenteista!

Noi Flying V ovat Gibson Custom Shopin tekemiä. Se gold toppi on yksi kolmesta tehdyistä kuullemma. Miellettömäm paksu kaula mutta ei haittaa...
Löysin sen USAn Ebaysta ja ostin sen krapula päissäni :-) Aika kallis muta oli pakko saada...
Sen valkoisen löysin myöhemmin myös Ebaysta ja alle puolet sen kultasen hinnalla UKsta. Hauska yhteissattuma oli se että myyjä oli epäluuloinen meikäläisestä ostajana ( en käyttänyt omaa nimeä ) kunnes lähetin hänelle mailin missä oli vähän info "urastani", Wishbone Ash jne. Kaveri oli nähnyt mut monta kertaa livenä ja oli aivan onnessaan kun minä ostin sen V häneltä :-)

No se siitä, viikonloppuna Seinäjoki ja Pori ... sinne vaan diggailemaan :-)

Beni
jii.haanpaa
01.02.2013 13:35:49
Melodinen kitararock ei todellakaan ole meikäläisen juttu. Melodic Relief on mielettömän upea poikkeus tuossakin säännössä. Heluetin kova levy!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)