jazzmies 02.12.2010 15:54:47 | |
---|
Atomic Cafe: Toisaalta on kyllä pakko kunnioittaa noin periksiantamatonta touhua, tuohan on juuri sitä oikeaa rock-asennetta. Mielestäni "oikea rock-asenne" on jatkaa matkaa ja mennä eteenpäin eikä jumittaa. Miles Davis on ollut kaikkien aikojen rockari, vaikka hänet luokitellaankin tavallisesti jazzmuusikoksi. Säveltämääni rockia: http://web.me.com/mikasaily/Mika_Säilyn_sivusto/Mika_Säily_Quartet.html |
Karipiirto 02.12.2010 17:32:49 | |
---|
Oijoi. Kohta tulee meteliä. ^_^ "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Sergei Fallinen 02.12.2010 21:10:43 (muokattu 02.12.2010 21:11:10) | |
---|
E. tai antaapa olla |
padaa@dadaa! 02.12.2010 21:14:02 | |
---|
jazzmies: Mielestäni "oikea rock-asenne" on jatkaa matkaa ja mennä eteenpäin eikä jumittaa. Miles Davis on ollut kaikkien aikojen rockari, vaikka hänet luokitellaankin tavallisesti jazzmuusikoksi. Juu. Bitches Brew ja Jack Johnson rockaa kybällä. |
jannu 02.12.2010 23:24:07 | |
---|
Miles oli niin kova jätkä ettei pysähtynyt vaan jatkoi ajasta ikuisuuteen. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Cimble 03.12.2010 10:53:32 (muokattu 03.12.2010 11:19:41) | |
---|
jazzmies: Miles Davis on ollut kaikkien aikojen rockari, vaikka hänet luokitellaankin tavallisesti jazzmuusikoksi. Kyllä. Itse pidän heti Davisin jälkeen kovimpana Peter Pania, vaikka hänet luokitellaankin tavallisesti fiktiiviseksi satuhahmoksi. Myös Kimmo Sasi on mielestäni todella rock, vaikka hänet mielletäänkin tavallisesti politiikoksi. Ja vieläpä kokoomuslaiseksi, mikä melko lailla muuta kuin rock. Mutta nämäkin ovat totuuksia tuollaisten tavallisten luokitusten sijaan. |
Atomic Cafe 03.12.2010 12:08:49 (muokattu 03.12.2010 12:48:40) | |
---|
Cimble: Myös Kimmo Sasi on mielestäni todella rock, vaikka hänet mielletäänkin tavallisesti politiikoksi. Kimmo Sasi oli ainoa poliitikko joka vaivautui joskus 90-luvulla pitämään puheen muusikoiden mielenosoituksessa eduskuntatalon edessä. Ei tosin sillä että sinne olisi muusikotkaan ehtineet tulemaan, tilaisuus järjestettiin liian aikaisin aamulla ( klo.15.00 tai jotain sellaista). Muutaman mielenosoittajan joukossa oli kyllä Merimaa mutta sitä ei voi laskea muusikoksi, vaikka se olikin Gösta Sundqvistin mielestä Mies, joka toi rock'n rollin Suomeen. |
Musta Arkipyhä 03.12.2010 12:19:12 (muokattu 03.12.2010 12:20:59) | |
---|
Atomic Cafe: Mutta olisihan tämän ketjun voinut osoittaa ihan suoraan nimimerkille PsychedelicWarlord. Muut rockin ikuista elämää julistavat tahot ovat olleet huomattavasti maltillisempia omissa kannanotoissaan ja siltä suunnalta on tullut sen alkuhässäkän jälkeen ihan mielenkiintoisia ajatuksia. Mitähän ihmeellisen "ei-maltillista" mun kannanotoissa on ollut? PsychedelicWarlord suhtautuu rockin kuolemaan kun nyrkkeilyotteluun, jos on vähänkin erimieltä niin hanska kolahtaa keskelle otsaa. Ai jaa.Se olen siis minä joka aliarvioi ja dissaa muita musiikinlajeja ja niiden kuuntelijoita,ei lue vastaukseen laitettuja linkkejä ja kommentoi "paskaa" tyylisin kommentein? Mulla on hieman eri kuva asiasta.Kenenkään mielipiteitä en ole ollut kieltämässä - päinvastoin.Omaa mielipidettäni en ole ollut totuutena julistamassa ja mielipiteeni olen perustellut. Vaan sepä se taitaa sinua ja muutamaa muuta nimimerkkiä risoa pahastikin kun pitää yhden nimimerkin kimppuun noin suurella hartaudella käydä.Teillä kun on ne perusteet(kin) edelleen esittämättä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
velipesonen 03.12.2010 12:38:22 | |
---|
Kimmo Sasi on poliitikoista ehkä eniten rock, vaikka onhan toinenkin, joka on viime aikoina saanut vähän liikaakin huomiota, nimittäin Timo "Soini" Rauma. Entinen valtakunnansovittelija Juhani "Salonius" Mikkeli on vielä näitä kahta enemmän rock. Kaikkein vähiten rock on Marko "Ahtisaari", suunnilleen arvolla miinus sata. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
maelstorm 03.12.2010 12:46:06 | |
---|
Cimble: Kyllä. Itse pidän heti Davisin jälkeen kovimpana Peter Pania, vaikka hänet luokitellaankin tavallisesti fiktiiviseksi satuhahmoksi. Myös Kimmo Sasi on mielestäni todella rock, vaikka hänet mielletäänkin tavallisesti politiikoksi. Ja vieläpä kokoomuslaiseksi, mikä melko lailla muuta kuin rock. Mutta nämäkin ovat totuuksia tuollaisten tavallisten luokitusten sijaan. Tästä tuli mieleeni eräs rock-asia. Viime vuosikymmenellä, suomihevibuumin kukoistuskaudella, oli jatkuvasti lööppilehdistöissä muuan Tanja Karpela. Muistan oliko sitten Iltalehden ison otsikon "TANJA ON NYT ROCK!", kuvassa Tanjalla oli paidan muutama ylin nappi auki ja jakku sen yltä oli jätetty pois. En ymmärtänyt mikä kyseisessä henkilössä, tai henkilön toimissa tai elämäntilanteessa, voisi olla mitenkään rock? Muistan miettineeni ja kapakassa asiaa päivitelleeni tovereille. "Jos riisut kravatin pois, olet rock!" ??? Siivet. |
Terry Pantheras 03.12.2010 12:48:34 | |
---|
maelstorm: Tästä tuli mieleeni eräs rock-asia. Viime vuosikymmenellä, suomihevibuumin kukoistuskaudella, oli jatkuvasti lööppilehdistöissä muuan Tanja Karpela. Muistan oliko sitten Iltalehden ison otsikon "TANJA ON NYT ROCK!", kuvassa Tanjalla oli paidan muutama ylin nappi auki ja jakku sen yltä oli jätetty pois. En ymmärtänyt mikä kyseisessä henkilössä, tai henkilön toimissa tai elämäntilanteessa, voisi olla mitenkään rock? Muistan miettineeni ja kapakassa asiaa päivitelleeni tovereille. "Jos riisut kravatin pois, olet rock!" ??? Antaa ip-lehdistön kirjoitella mitä lystää... Mutta jos laitat linnanjuhlissa skrakan päähäsi lienet rock? |
Cimble 03.12.2010 13:08:29 | |
---|
maelstorm: "Jos riisut kravatin pois, olet rock!" ??? Tämän olen jo joskus jossain maininnut, mutta kerran oli eräässä paikallisessa viikkolehdessä Mamban vokalistin haastattelu. Otsikko kuului: "Tero Vaara: Olen pohjimmiltani rock". Voi hyvä ihme miten hyvälle tuulelle tulin jo pelkästä otsikosta, väkisin alkoi suupielet nykimään hymyyn, vaikka ei ollut ketään muuta siinä jakamassa riemua. Sen kyllä tietää, että iskelmä-Kirka oli pohjimmiltaan rock, mutta että Tero Vaara. Ja samoin korkeakulttuurinen Pentti Hietanenkin on aika hauska mies. Ja vielä hauskempi on Heikki Hela tuossa kitaransa kanssa taustalla rokkaamassa. Ja onhan tuo sivistynyt bigbändikin hauska, vaikka onkin kova. Rock! http://www.youtube.com/watch?v=85NKrjWitec |
C 03.12.2010 13:55:30 (muokattu 03.12.2010 13:56:20) | |
---|
Pitäydyn siis nauttimaan ... Gene Simmonsin tarjoamista elämyksistä... Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010 |
Atomic Cafe 03.12.2010 14:09:27 (muokattu 03.12.2010 22:24:57) | |
---|
|
velipesonen 04.12.2010 15:07:37 | |
---|
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Epämuusikko 04.12.2010 15:44:00 | |
---|
rock: -Serge Gainsbourgh -Silvio Berlusconi I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
maelstorm 04.12.2010 18:11:15 | |
---|
velipesonen: Positiivinen yleisvaikutus kaikkeen: http://www.youtube.com/watch?v=Jj7pDNDuoJ0 Vau. pelastavina ominaisuuksina esityksessä on käytetyn äänityskaluston heikkolaatuisuus(kännykkä?) ja youtuben käpähtäneisyys siihen päälle vielä. Siivet. |
velipesonen 14.12.2012 18:02:02 | |
---|
Punk was born because of the false assumption that The Ramones could be imitated. - Arturo Vega |
cyberiad2001 14.12.2012 20:35:35 | |
---|
Epämuusikko: rock: -Serge Gainsbourgh -Silvio Berlusconi Hahahaa :) Totta, ainakin näiden äijien ego on ollut/on selvästi stadionrock-luokkaa. Siinä jää Roger Watersinkin The Wall leikkikentän aidaksi, kun Silvio puhuu itsestään ja saavutuksistaan. uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net |