AlaE 07.09.2010 21:24:31 (muokattu 07.09.2010 21:36:58) | |
---|
nottamus: iolen aina ihmetellyt, miksi savolaiskarjalainen Juice on tärähtänyt mulle stadilaiskundille niin perkeleen lujasti. Alan vanhemmiten kallistua geeniteorian puoleen, koska itsekin olen puoliksi evakkokarjalainen. Kyllä Juhani minusta oli ihan savolainen. Vähän pöhkö galluppi se on tämäkin. Molemmat ovat sen luokan lauluntekijöitä, että "paremmuus" ei ratkea lauluja kuuntelemalla, vaan niitä laulamalla. Yksin yksiössä, porukalla, selvänä, humalassa. Sittenkään en tiedä. Viidestoista yö: verse voisi olla ihan mitä tahansa, mutta kertsi on aivan helevetin hieno laulaa ja laulattaa. Toisaalta Hectorillakin on hetkensä. Savolaisen vastaus... |
Booombox 07.09.2010 23:20:31 | |
---|
AlaE: Viidestoista yö: verse voisi olla ihan mitä tahansa, mutta kertsi on aivan helevetin hieno laulaa ja laulattaa. T. Se kertsihän on suoraan Mr.Tambourine manistä. Tosin onhan ne sanat ihan hienot. Itselle iskee molemmat. Mutta kyllähän Hector on ehkä kovempi. Molemmilla puolensa. Hienoja taiteilijoita. we all are mad as hatters here |
Makkari 07.09.2010 23:38:21 | |
---|
Tässä mulla onkin valtava aukko yleissivistyksessä. Hyvä jos tulee yks biisi mieleen molemmilta. :) Mistä albumikokonaisuuksista kannattaisi lähteä liikkeelle? Ketkä ovat tehneet parhaat versiot heidän lauluistaan? Tukee: Se kertsihän on suoraan Mr.Tambourine manistä. Tosin onhan ne sanat ihan hienot. Itselle iskee molemmat. Mutta kyllähän Hector on ehkä kovempi. Molemmilla puolensa. Hienoja taiteilijoita. Byrdsin sovituksesta? Kai siinä jotain samaa on, loppupätkä tosin eroaa aika paljon. Tuskinpa kai tuo tietoinen lainaus olisi? |
AlaE 08.09.2010 00:26:13 | |
---|
Tukee: Se kertsihän on suoraan Mr.Tambourine manistä. Tosin onhan ne sanat ihan hienot. Itselle iskee molemmat. Mutta kyllähän Hector on ehkä kovempi. Molemmilla puolensa. Hienoja taiteilijoita. Eipä ole tullut tuommonen mieleen, vaikka olen Dylania kuunnellut ja sottanutkin aika paljon. On musta Juicella omansa. Sitä paitsi: oikeus ja kohtuus, jos Dylanilta näpistää. Se kaveri on varastanut mm. tradeja vaikka kuinka paljon. Niin kuin silloin, siinä genressä oli tapana. |
Postludium 08.09.2010 01:16:38 | |
---|
Ehdottomasti Hector! Ei ole Juicella mitään sijaa tässä vertailussa. Mielestäni sen todistaa jo Lumi teki enkelin eteiseen-kappale... Ihmisten tyhmyys joskus jopa hävettää... |
StJerky 08.09.2010 09:07:44 | |
---|
Postludium: Ehdottomasti Hector! Ei ole Juicella mitään sijaa tässä vertailussa. Mielestäni sen todistaa jo Lumi teki enkelin eteiseen-kappale... Niin. Mutta entä "Minea" ja "Odysseus"? Toisaalta "Jatkuvuus" ja "Woyzeck". Kyllä on vaikeaa ja liekö edes tarpeellista? |
Booombox 08.09.2010 10:37:08 | |
---|
AlaE: Eipä ole tullut tuommonen mieleen, vaikka olen Dylania kuunnellut ja sottanutkin aika paljon. On musta Juicella omansa. Sitä paitsi: oikeus ja kohtuus, jos Dylanilta näpistää. Se kaveri on varastanut mm. tradeja vaikka kuinka paljon. Niin kuin silloin, siinä genressä oli tapana. Jeps. Kyllä uskon että se aika tietoinen juttu on ollut. Ainakin keikkoillahan Juice veti sillontällön vikalla kerralla sen kertsin Tambourinemanin sanoilla. Jep, ei se väärin ole. Kyllähän myös Hector otti ns. omiin nimiin tehtyihin biiseihin varmasti tietoisesti joitain juttuja. Jossain biisissä muistaakseni on hauskasti otettu Space Odditystä yksi kohta. En nyt saa biisin nimeä mieleen. we all are mad as hatters here |
KooAa 08.09.2010 11:49:42 | |
---|
Hectoria kuulin ensin, Juicea oon kunnellu enemmin. Tasapeli tai eka lauseesta voi päätellä. Allelasku |
Sergei Fallinen 08.09.2010 15:03:47 | |
---|
molemmat, tosin juice vähän kuitenkin läheisempi Makkari: Byrdsin sovituksesta? Kai siinä jotain samaa on, loppupätkä tosin eroaa aika paljon. Tuskinpa kai tuo tietoinen lainaus olisi? ihan tietonen se on, samat soinnut ja sanoissakin paljon samaa. Juice tais laulaakin tambourine mania 15. yön kertsiin joskus livenä läpällä |
nottamus 08.09.2010 16:55:37 | |
---|
AlaE: Kyllä Juhani minusta oli ihan savolainen. enpä sitä epäilekään, mutta hänen mutsinsa on kotoisin luovutetusta Karjalasta. every dog has its day |