lehtiju2 22.02.2009 23:58:26 | |
---|
glx405: Joo, mutta nyt pysyttäydyttiin pre-kasarissa... 80-luvulla Bowie lähti liukumäkeen ja stiga vei minne sun sattuu huonoin tuloksin. SRV ei oikein viihtynyt Bowien kanssa. Tätä pyydettiin kiertueellekin, mutta SRV ei halunnut jättää Double Troublea. Bowie-elämäkerran mukaan SRV soitti parilla ekalla Serious Moonlight -kiertueen keikalla, mutta hemmoille tuli riitaa SRV:n viinan ja huumeiden käytöstä, Bowie kun halusi tuolloin jo pysytellä itse kuivilla. |
lehtiju2 23.02.2009 00:04:43 | |
---|
90-luvun Bowie ei koskaan iskenyt, samoin noi Tin Machine-sekoilut olivat aika hirveitä. 90-luvun parhaita on Buddha of Suburbia, jota virheellisesti bidetään samannimisen tv-sarjan soundtrackina, mutta se on itse asiassa ihan oikea Bowie-albumi. Hemmo ei vaan markkinoinut sitä mitenkään. Myös Outside on aika murhaa, kuin 90-luvun Diamond Dogs, mutta se on aika raskas paketti kuunnella yhdeltä istumalta. Earthlingiltä löytyy pari helmeä ja Hours on kokonaisuutenakin ihan mukiinmenevä. Heathen taas on suorastaan loistava, mutta nyt mentiin jo 2000-luvun puolelle... Ja kyllä niistä Tin Machine -jutuistakin ihan hyviä löytyy, esim. Baby Universal, Bus Stop, Goodbye Mr. Ed, Amlapura ja Under the God. |
Kailis 23.02.2009 00:15:55 | |
---|
Mä diggaan tosi paljon Lodger levyä. Mitäs siitä sanotte? |
Tohtori Flang 23.02.2009 02:12:19 | |
---|
Kailis: Mä diggaan tosi paljon Lodger levyä. Mitäs siitä sanotte? Hyvä! Niin minäkin! Omat suosikkini ovat... -Station to Station -Low -Heroes Jostain syystä tuo vähän kummallisempi matsku miellyttää allekirjoittanutta. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Rotuvaari 23.02.2009 06:22:49 (muokattu 23.02.2009 06:23:18) | |
---|
lehtiju2: Tarkoitatko Bowie at the Beebin mukana tullutta bonuslevyä? Siinä soittaa kyllä tuore 90-luvun lopun kokoonpano, joka taitaa olla identtinen Bowien viimeisimmän (viimeiseksi jäävän?) Reality-kiertueen bändin kanssa, Ronsonhan kuoli jo 90-luvun alussa. Niissä Beeb-taltioinneissa (radiotaltionteja) soittaa osassa Ronson, mutta vain niissä 60-luvun ihan lopun biiseissä, levyiltähän löytyy myös varhaisempaa materiaalia. ---------- Edit: Sori: luin hätäisesti viestisi, noinhan sinäkin asian sanoit... Juuh, piti oiken ottaa tuo levy käteen ja selailla kansilehtistä. Ensimmäiseltä levyltä löytyy Ronsonin ensiesiintyminen Bowien kanssa The Width of a Circle'ssä ja tämä on tosiaan vuodelta 1970, ja siitä eteenpäin oli Ronson mukana aina Pin Ups'iin asti (1973). En ole tuota bonuslevyä koskaan omistanut, saati kuullut, vaan omistan pelkästään tämän Radio Sessions 68-72 -tupla-cd:n. Kakkoslevyltä löytyy Moonage Daydream ja se lienee oma suosikki koko levyltä. Lopun kitarasoolossa on mukavasti fyysisyyttä mukana kielten kurituksen osalta. Velvet Underground -laina Waiting for the Man toimii sekin yllättävän hyvin bändin Spidersien vetämänä ja senkin päättävä Ronsonin sooloilu istuu biisin happoisuuteen kuin nakutettu. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
msalama 23.02.2009 10:00:34 (muokattu 23.02.2009 10:01:24) | |
---|
Mä diggaan tosi paljon Lodger levyä. Mitäs siitä sanotte? No mitäs me nyt muuta kuin että +++ Jos sallitte ilmaushirviön "moderni eurooppalainen taidepopmusiikki" - mitä helvettiä se nyt sitten onkaan - niin todettava on, että koko Bowien Berliinin kauden tuotanto on kyllä parasta koskaan tehtyä sellaista :) Itse diggaillut viime aikoina Heroesia puolestani. |
Askr 23.02.2009 10:45:44 | |
---|
msalama: Jos sallitte ilmaushirviön "moderni eurooppalainen taidepopmusiikki" - mitä helvettiä se nyt sitten onkaan - niin todettava on, että koko Bowien Berliinin kauden tuotanto on kyllä parasta koskaan tehtyä sellaista :) Itse diggaillut viime aikoina Heroesia puolestani. Olin itse tulossa ilmaisemaan aivan samaa. Heroes on biisinä todella hieno ja Berliinin kausi mielenkiintoisinta Bowieta, vaikka sitä edeltäneessä voikin olla ehjempää ja sinällään hienoa tuotantoa. Itse asiassa lasken kyllä Station to Station levyn tähän jo mukaan - se ja Berliiniin kausi ovat myös ehkä vaikutusvaltaisinta Bowieta - olisiko kasariajan uusromattisia tai "futuristisia" tai mitä ne nyt sitten olivat bändejä lainkaan ilman tuota "taidegenren" Bowieta (en tiedä, kysyn :))? Paras kokonainen levy on kuitenkin Scary Monsters and Super Creeps, koska siinä kulminoituu koko aikaisempi Bowie. |
Jungleman 23.02.2009 12:30:35 | |
---|
rheinone: Täytyy käydä hakemasta Anttilasta Ziggy 1973 Live DVD, ehdottomasti. Tänks! Heiheihei, saako tuota jotenkin erityisen edullisesti? Nimim. "Kengät jalassa, jalka oven välissä" Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Rotuvaari 23.02.2009 12:51:04 | |
---|
Jungleman: Heiheihei, saako tuota jotenkin erityisen edullisesti? Nimim. "Kengät jalassa, jalka oven välissä" Luulisi saavan, jos vielä hyllyissä on. Bowien tapauksessa luulisi olevan. Loppukesästä bongasin tuon cd-paketin 8,90e hintaan ja dvd:kään ei tainnut olla paljon kalliimpi. Meinasin ostaa tuplakappaleet, mutta jätin kuitenkin. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
lehtiju2 25.02.2009 21:00:30 (muokattu 25.02.2009 21:05:28) | |
---|
Pakko vielä nostaa tätä, kun hokasin, ettei kukaan ole maininnut albumia "The Man Who Sold The World" vuodelta -70, joka on minusta yksi Bowien parhaista kautta aikain. Siinä myös Ronsonin soitto pääsee ehkä parhaiten esiin, edukseen. Kuunnelkaa vaikka biisit "She Shook Me Cold" ja "The Width Of A Circle". Nerokas levy täynnä hienoja biisejä, ei osaa oikein muuten luonnehtia. Ja nimikappaleenhan coveroi muuan Nirvana parikymmentä vuotta myöhemmin: http://www.youtube.com/watch?v=J7UftStYuqE Ehkä harvinaisempi pätkä: Nirvana treenaa biisia unplugged sessioon. |
Jokapaikanapina 25.02.2009 22:36:07 (muokattu 25.02.2009 22:37:16) | |
---|
lehtiju2: Pakko vielä nostaa tätä kun hokasin, ettei kukaan ole maininnut albumia "The Man Who Sold The World" vuodelta -70, joka on minusta yksi Bowien parhaista kautta aikain. Siinä myös Ronsonin soitto pääsee ehkä parhaiten esiin, edukseen. Kuunnelkaa vaikka biisit "She Shook Me Cold" ja "The Width Of A Circle". Nerokas levy täynnä hienoja biisejä, ei osaa oikein muuten luonnehtia. Ja nimikappaleenhan coveroi muuan Nirvana parikymmentä vuotta myöhemmin: http://www.youtube.com/watch?v=J7UftStYuqE Ehkä harvinaisempi pätkä: Nirvana treenaa biisia unplugged sessioon. Hyvin erityylisiä nuo Nirvanan ja Bowien versiot piisistä The Man Who Sold The World. Bowien on täynnä sitä ja tätä, Nirvanan taas tosi simppeli. Diggaan molemmista vedoista ihan sikana. Kuitenkin Nirvanan versio taitaa viedä karuudessaan voiton. Bowien versio piisistä sekä koko albumi on kyllä silti rautaa! Ja P.S. ei tuo kahen päivän ero edelliseen kirjotukseen taida vielä olla nosto ;) |
msalama 27.02.2009 23:02:58 | |
---|
xD http://www.youtube.com/watch?v=pUAAU5g_ZEc&feature=related Em. pätkä näyttää, kuinka paha vittuilija - siis kaiken muun ohella - Bowie on myös itselleen. Bändi tosin on aivan helvetin hyvä, mikä ikävä kyllä ei tästä käy kauhean hyvin ilmi. Youtube näyttää nimittäin dellanneen saman ryhmän samalta rundilta (?) jollain Saksan keikalla heittämän aivan LOISTAVAN Stay-version :/ No, etsintä jatkuu... |
rheinone 28.02.2009 16:37:05 (muokattu 28.02.2009 16:54:48) | |
---|
Jungleman: Heiheihei, saako tuota jotenkin erityisen edullisesti? Nimim. "Kengät jalassa, jalka oven välissä" Kertokaa jos löydätte stadin Anttiloista Ziggy Stardust Live DVD:tä. Ite oon tsekannu vasta graniittitalon Top Tenin: Ei oo. Earl Slickin kitarointi on ollu mun makuun aina: http://www.youtube.com/watch?v=or1dyvCgzMw |
lehtiju2 28.02.2009 18:19:35 | |
---|
msalama: xD http://www.youtube.com/watch?v=pUAAU5g_ZEc&feature=related Em. pätkä näyttää, kuinka paha vittuilija - siis kaiken muun ohella - Bowie on myös itselleen. Jostain syystä kaikki kuulemani Rebel Rebelin live-vedot häviävät alkuperäiselle studioversiolle, sen konemainen beat aku ankka -riffeineen jotenkin miellyttää enemmän. |