Gardiner 24.04.2008 15:19:48 (muokattu 24.04.2008 15:22:08) | |
---|
Tossa joku livepätkä. http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=26&t=446&a=3831 Siinä myös vähän mallia lontoon ääntämisestä 80-luvulla. Niin ja laulajahan on siis kuulmanin Måsse. Hefty Load oli oikeestaan aika kova bändi. Keimo Karjalaisen bändeistä ja Bulworkerseista ja ties mistä, Puka Iguanoista ja ties mistä, Oliko fonisti Hepa?, ties mistä, Mats kuulmani bassossa ja Jyri kitarassa, vai oliks se Jyri? Edit. sori off topic, eihän toi enää oo Ratsiaa vaiks liittyykin Honkavaaran uraan. PS. Hefty Loadin Dancing On Razorblades tais nauttii jonkun sortin klubi sukseeta Londiniumin Cityssä. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kailis 24.04.2008 15:34:52 | |
---|
Ratsia on parasta! Kaverin jättämät Ratsia ja Elämän syke älpeet löytyy kämpiltä enkä aio palauttaa. Saapa nähä miltä kuulostaa remaster vs. vanha ja rahiseva älppy. Hm. Mulle jäi Jore Vastelinin lainaamat The Velvet Underground and Nico ja Comsat Angelsin Sleep No More. Jore lauloi silloin Kuudes Tunti bändissä, jossa soitin rumpuja. Hyvin hämärissä oloissa Jorekin kuoli Saksassa. |
Gardiner 24.04.2008 15:48:12 | |
---|
Mulle jäi Jore Vastelinin Silmät Jore ? ja Paraatista? Eiks hää kuollu Eestissä, vai asukos hää jossain siellä niihin aikoihin? Olikos Milli 6 tunti heeboja? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kailis 24.04.2008 15:58:57 | |
---|
Silmät Jore ? ja Paraatista? Eiks hää kuollu Eestissä, vai asukos hää jossain siellä niihin aikoihin? Olikos Milli 6 tunti heeboja? Silmäthän oli Millin (Mika Miettinen), Joren ja näyttelijä Antti Reinin bändi. Jore lauloi Mustassa Paraatissa ennen General Njassaa, mm. Peilitalossa LP:llä joka oli bändin paras. Kuudennessa Tunnissa oli Milli (basso, laulu), Tuutti (kitara) ja meikäläinen. Paraatissa koskettimissa oli Kääriäinen, jonka kanssa soitin myöhemmin Public Reaction bändissä. Sen kitaristi-laulaja Zakke Cuba vaikuttaa nykyään skabändi Blaster Masterissa. Ei saatana nyt lopetan, tää vaan jatkuu ja jatkuu... |
jazzmies 24.04.2008 16:46:27 | |
---|
Taisin nähdä Kaivarissa -80. Samana vuonna, muistaakseni, näin bändin Raahen lukion juhlasalissa. Olin 11 ja minua pelotti;) Mutta yhä kuulostaa yhtä mageelle. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. |
texjazz 24.04.2008 22:23:59 | |
---|
Mulla on Ratsian Jäljet -lp. Siinähän bändi oli jo muuttunut ja mukana oli Brandi Ruokonen ja Kari Starck. Biisit olivat postpunkia, syntikan saadessa paljon tilaa. Hefty Loadin levykin löytyy. Siinä snobbailtiin rajat kiinni kehä Kolmoselle. Liekö Honkavaara viihtynyt siinä meiningissä? http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
Blackacidonkey 25.04.2008 03:35:05 | |
---|
Jäljet on mun suosikki Ratsian levyistä, mutta mähän olenkin tämmönen synkkisjätkä. Pitää hankkia tuo CD ja toivoa että loputkin tuotannosta julkaistaisiin uudestaan. Ja nyt kun vielä saataisiin Kailiksen poppoon Kuudennen Tunnin levy CD:nä bonuksilla niin avot! Taitaa vaan olla suurimmalle osalle vanhoista punxeista melkoinen häpeän aihe tuo mustahuuli kausi, aika moni yhtye vaihtoi tyyliään radikaalisti siinä 82/83 aikoihin vaihtelevin tuloksin... Ja Honkavaaran & kumppaneiden Hefty Load oli just tiukkaa kamaa! "Some kind of spark to burn down your house..." |
Atomic Cafe 25.04.2008 04:37:49 (muokattu 25.04.2008 04:45:28) | |
---|
JPitää hankkia tuo CD ja toivoa että loputkin tuotannosta julkaistaisiin uudestaan. Mukaan luettuna Kloonattu Sukupolvi demo. Kasettia kopioitiin vaivaiset 100 kappaletta joten kysyntää oli enemmän kun tarjontaa. |
Dull Finn 25.04.2008 09:01:47 | |
---|
Ratsian näin keikalla joskus -80, lämppäröivät Tuomari Nurmiota JKL:n Kauppakoululla. Enpä tuosta muista muuta kuin hirveän pogoamisen ja seuraavan yön suonenvedot. Se siitä vetreästä nuoruudesta! |
texjazz 25.04.2008 09:02:55 | |
---|
Ratsian näin keikalla joskus -80, lämppäröivät Tuomari Nurmiota JKL:n Kauppakoululla. Enpä tuosta muista muuta kuin hirveän pogoamisen ja seuraavan yön suonenvedot. Se siitä vetreästä nuoruudesta! Pogoaja unohti juoda. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
VilleVee 25.04.2008 11:27:18 | |
---|
Yks parhaista ja merkittävimmistä punk-bändeistä Suomessa _ikinä_. Hienoa, että tulee tollasia uusintajulkaisuja. |
Atomic Cafe 25.04.2008 12:18:56 (muokattu 25.04.2008 12:27:42) | |
---|
Ratsia soitti runsaasti hyvällä maulla valittuja cover biisejä keikoilla ja levyillä joko sellaisenaan= Gotta Getaway (Stiff Little Fingers), Louie Louie (Trashmen), New Rose (Damned) ja Raw Power (Stooges). Tai suomeksi käännettynä=Ihohygieniaa (Buzzcocksin Breakdown) sekä 48 Tuntia (Clashin 48 Hours). |
Sarko 25.04.2008 13:59:03 | |
---|
Louie Louie (Trashmen) Vaikka Louie Louie olikin 60's standardi ni luulen että tää veto on plokattu ennemminkin tästä definitiivisen vedon tehneeltä The Kingsmeniltä. I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg |
Atomic Cafe 25.04.2008 15:45:41 (muokattu 25.04.2008 15:52:23) | |
---|
Vaikka Louie Louie olikin 60's standardi ni luulen että tää veto on plokattu ennemminkin tästä definitiivisen vedon tehneeltä The Kingsmeniltä. Luultavasti näin ja ei tuo Trashmenin Louie Louie taida sekään olla alkuperäinen versio. |
Blue Moon 25.04.2008 17:01:14 | |
---|
Luultavasti näin ja ei tuo Trashmenin Louie Louie taida sekään olla alkuperäinen versio. Richard Berry levytti tuon oman sävellyksensä v. -57. |
Kailis 25.04.2008 18:19:18 | |
---|
On muuten aikamoinen laatuero lauluissa hra. Honkavaaran hyväksi tuossa Hefty Loadissa. Mossen laulu on luvalla sanoen lähes sietämätöntä, kun taas Jyri-boy vetää hyvinkin mallikkaasti. |
Gardiner 25.04.2008 18:48:20 | |
---|
On muuten aikamoinen laatuero lauluissa hra. Honkavaaran hyväksi tuossa Hefty Loadissa. Mossen laulu on luvalla sanoen lähes sietämätöntä, kun taas Jyri-boy vetää hyvinkin mallikkaasti. Ehkä ne just siks pyys Jyriä vokalistiks. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Gardiner 25.04.2008 19:03:52 | |
---|
Tai suomeksi käännettynä=Ihohygieniaa (Buzzcocksin Breakdown) Oli muutes hyvä suomennos. "Jos vain myöhään yöllä valvon taikka suklaata mä syö niin on turha enää toivoo että naama oisi näpytön, täytyy hoitaa, ihohygieniaa..." tai joteskin noinkohan se meni. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kuha 25.04.2008 19:30:32 (muokattu 25.04.2008 19:31:59) | |
---|
Ratsia tuli nähtyä Rockin SM-kisoissa 1979 Seinäjoella - oi niitä aikoja! Jussi Raittinen juonsi skabat farkkuhaalareissaan. |
Blackacidonkey 27.04.2008 02:37:04 | |
---|
On muuten aikamoinen laatuero lauluissa hra. Honkavaaran hyväksi tuossa Hefty Loadissa. Mossen laulu on luvalla sanoen lähes sietämätöntä, kun taas Jyri-boy vetää hyvinkin mallikkaasti. Mossehan kuulostaa siltä kuin olisi laulanut osuutensa tukevassa humalassa. Ainakin sen yhden biisin röyhtäilyn(!) perusteella näin päättelisin... :D "Some kind of spark to burn down your house..." |