Aihe: Eleanoora Rosenholm
1 2 3
Ozzyneito
10.09.2008 23:42:30

Eiks neito Low life rock n roll... yms. bändissä kans ole vaikuttanut.

Juurikin siinä :---D hyvin muistit nimen.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
riimu
11.09.2008 00:16:24
Juurikin siinä :---D hyvin muistit nimen.

..philosophers! Kovin vaikeasti ottaa tuon sanan kirjoittaminen näin humalassa. Mutta mainio bändi se kyl.
Don't ask me about Grim Fandango.
Margarita
11.09.2008 02:54:22
Eiks neito Low life rock n roll... yms. bändissä kans ole vaikuttanut. Niiltä yks levy on ostettuna. Kickstartissa pitäs tuo neidin keikka kyl tsiigata.

Paitsi että itse "neiti" on Noora Tommila. Eleanoora Rosenholm on bändi. Tommila kaavailee käsittääkseni myös soolouraa. Pistin Tommilan merkille jo aikoinaan Persooppera -teatteriesityksen soundtrack -levyn ilmestymisen aikoihin, niin valloittava oli tuo ääni! Kiva nähdä sitten, minkälaista soolomatskusta tulee.
riimu
11.09.2008 10:40:58 (muokattu 11.09.2008 11:36:26)
Paitsi että itse "neiti" on Noora Tommila. Eleanoora Rosenholm on bändi. Tommila kaavailee käsittääkseni myös soolouraa. Pistin Tommilan merkille jo aikoinaan Persooppera -teatteriesityksen soundtrack -levyn ilmestymisen aikoihin, niin valloittava oli tuo ääni! Kiva nähdä sitten, minkälaista soolomatskusta tulee.

Ahh, mä luulin että tuo on joku sooloproggis taiteilijanimellä vaan. Kiitos valaisusta. En ole tosiaan tuohon poppooseen vielä paremmin ehtinyt tutustumaan ja jäipä aloitusviestikin lukematta. Hyvä minä.
Don't ask me about Grim Fandango.
aksiom
11.09.2008 15:46:36
Tutustuin bändiin vasta hiljattain, jotenkin oli mennyt ihan ohi.Tämä on kyllä parasta mitä porista tullut vähään aikaan - johtuu ehkä siitä että en tunnistanut edes Rätön ym. kättenjälkiä, kuulostaa ihan omalta jutultaan. Ostin pari viikkoa sitten debyyttilevyn ja kovassa soitossa on ollut. Itse asiassa ihan pirun hyvä levy.

Mukava että uusi levy tulee heti perään, ei tarvi ootella.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Margarita
11.09.2008 18:08:40
Ahh, mä luulin että tuo on joku sooloproggis taiteilijanimellä vaan. Kiitos valaisusta. En ole tosiaan tuohon poppooseen vielä paremmin ehtinyt tutustumaan ja jäipä aloitusviestikin lukematta. Hyvä minä.

En mä millään pahalla.
Ozzyneito
11.09.2008 20:36:50

Tutustuin bändiin vasta hiljattain, jotenkin oli mennyt ihan ohi.Tämä on kyllä parasta mitä porista tullut vähään aikaan - johtuu ehkä siitä että en tunnistanut edes Rätön ym. kättenjälkiä, kuulostaa ihan omalta jutultaan. Ostin pari viikkoa sitten debyyttilevyn ja kovassa soitossa on ollut. Itse asiassa ihan pirun hyvä levy.

Mukava että uusi levy tulee heti perään, ei tarvi ootella.

Ja parasta tossa uudessa levyssä on se, että se kietoutuu ainakin allekirjoittaneen mielestä aika paljon debyyttiin.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Röntgen-Jeesus
01.10.2008 23:43:40

Minun täytynee hommata levyt. Sen verran kovasti olen vakuuttunut.
viikset
Ozzyneito
02.10.2008 00:38:09

Minun täytynee hommata levyt. Sen verran kovasti olen vakuuttunut.

Mainitaan nyt täälläkin, että tuon uuden levyn kappaleessa Kopiokissa 2 lauletaan äärimmäisen hyytävästi: syyskuun kahdeskymmeneskolmas lisääntyivät murhat pakkasaamujen myötä

En tätä kakkoslättyä kyllä ränkkää niin kovaksi kuin ekaa. Hionta ja vastaavanlainen kokonaisuus kuin Vainajan muotokuvalla jää puuttumaan.
jigsore
02.10.2008 01:30:36

Mainitaan nyt täälläkin, että tuon uuden levyn kappaleessa Kopiokissa 2 lauletaan äärimmäisen hyytävästi:

Aika karmiva sattuma kieltämättä. Ehdinkin lukasta tuon ammuskeluketjusta ennen sensurontia. Piti sitten tutustua musiikkiin ja aivan mahtavalta kyllä vaikuttaa. Uudella levyllä puskee välillä Magyar Posse -fiilistä, näyttääkin olevan samoja jannuja bändeissä.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Ozzyneito
02.10.2008 09:58:50

Aika karmiva sattuma kieltämättä. Ehdinkin lukasta tuon ammuskeluketjusta ennen sensurontia. Piti sitten tutustua musiikkiin ja aivan mahtavalta kyllä vaikuttaa. Uudella levyllä puskee välillä Magyar Posse -fiilistä, näyttääkin olevan samoja jannuja bändeissä.

Hää, sensuroitiinko se?

onhan tää nykyään niin vakio, että jos tulee joku mielenkiintoinen bändi Porista, niin siinä on ainakin puolet jäsenistä jo valmiina jossain poribändissä.
PJS
02.10.2008 10:19:51

Hää, sensuroitiinko se?

onhan tää nykyään niin vakio, että jos tulee joku mielenkiintoinen bändi Porista, niin siinä on ainakin puolet jäsenistä jo valmiina jossain poribändissä.

Se on se pori skene. Porilaiset tyypit perustaa outoja bändejä viikon välein ja sitten ne bändit julkaisee Fonalin tai mikä vielä parempaa Ektron kautta kolmen päivän välein uuden 7'' EP:n joilla musiikki muuttuu aina vaan oudompaan suuntaan. Parin viikon päästä orkesterin jäsenet tylsistyy ja aloittaa uuden yhtyeen.

Eipä sillä. Hyvää musaahan nuo saavat aikaiseksi.

Lainaten itseäni Pori -huoneesta:
Oliko kukaan muu kattomassa muuten Eleanoora Rosenholmia ja Radiopuhelimia viime viikolla. Molemmat vetivät ihan vitun timanttisen setin ja etenkin Eleanooran keikka herätti allekirjoittaneessa halun lopettaa koulu, työ, harrastukset ja kaikenlainen muu turha ja lähteä vaan kiertämään ympäri suomea katsomassa ko.bändin keikkoja. Soundit toimi Kinon "kolkohkon" akustiikan huomioonottaen ihan jees. Ja bändi veti reilusti groovempaa ja rouheampaa settiä kuin mitä levyllä kuullaan. Kuulin keikalla ekaa kertaa uuden levyn matskua ja varsinkin 'TaiPanin paholainen' vakuutti suomi-iskelmää, avaruusprogea ja italodiskoa sekoittavalla yhdistelmällään. Muutenkin em.tyylejä Mika Rätön omintakeisiin murhakertomuksiin taiten yhdistelevä bändi onnistui viihdyttämään paikalle raahautunutta vähäistä yleisöä hyvin. Erityiskiitokset kahden rumpalin ja basistin hillittömän groovelle yhteistyöskentelylle.

Radiopuhelimet oli tuttuun tyylinsä alusta loppuun armottomasti piiskaavaa maanista räimettä. Alkuun tuntui siltä, että setti ei oikein lähde yleisön vaisuudesta johtuen liikkeelle. Mutta kyllähän se siitä sitten lähti kun vanhojen setien ja eritoten laulajan lavalta yleisönjoukkoon pakeneva, huonekalujen ja muun irtamiston päällä raivokkaasti räyhäävä meininki sai tylsät Porilaiset liikkeelle (sen erään porilaisen nallekarhun vaikutusta vähättelemättä. Toimi, joskaan saundeista ei oikein saanut rokkipoliisi selvää taasskaan. Siitäkin syytän lähinnä Bar Kinoa.

Mut lisää jengiä olis voinu kyl olla kattomassa. Semmosta se on ku on soittamassa joku ei metallibändi tai ei kotiteollisuus ni aika harvat jaksaa eviään heilauttaa.
Halataanko?
aksiom
17.11.2008 09:41:48 (muokattu 17.11.2008 09:43:23)
Oli kyllä aivan pirun hieno keikka Joensuun Kellarissa.

Kodinrakennusohjeet on ollut mun mielestä levyn heikoimpia biisejä, mutta keikalla esitetty 15min rymistelyeepos oli koko setin paras biisi. Mukavasti muutkin livesovitukset erosivat levystä. Ja on se Noora ihana.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Todenpuhuja
17.11.2008 19:46:04
Tykästyn tähän yhteeseen kyllä aina vaan enemmän, kun tuota toista levyä kuuntelen. Hemmetin omalaatuista musiikkia ja jotenkin naivilla tavalla kiehtovia lyriikoita. Ja mikä parasta, bändi on keikalla vielä jollain tapaa astetta kovempi, groovempi ja rokkaavampi. Suosittelen ehdottomasti katsastamaan, jos keikkoja osuu jonnekin lähimaille.
"Peace, love & Kingston Wall!"
laite
04.12.2008 20:02:59
Tykästyn tähän yhteeseen kyllä aina vaan enemmän, kun tuota toista levyä kuuntelen. Hemmetin omalaatuista musiikkia ja jotenkin naivilla tavalla kiehtovia lyriikoita. Ja mikä parasta, bändi on keikalla vielä jollain tapaa astetta kovempi, groovempi ja rokkaavampi. Suosittelen ehdottomasti katsastamaan, jos keikkoja osuu jonnekin lähimaille.

Totta joka sana. Klubilla kävin viikko sitten katsomassa ja jukolauta, kun oli mahtava keikka. Parhaita rock-keikkoja ehkä koskaan, meikäläisellä. Levyllä bändi "toimii", muttei pääse siihen samaan fiilikseen kyllä mitenkään.
Weaseling out of things is an important thing to learn - it's what separates us from the animals... except for weasels.
jtpennane
04.12.2008 22:01:11
Huh! Tuli puun takaa, mutta onpa loistavaa musiikkia. Jee.
Mä tiedän missä sä asut!
Mediamoguli
05.12.2008 12:03:57
Uus (kai) musavideo tullu:

http://www.youtube.com/watch?v=CKRgfQl4ZuE

Eleanoora on hyvä ja Noora ihana, jee!
Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus
vpjarvi
05.12.2008 16:47:58

Uus (kai) musavideo tullu:

http://www.youtube.com/watch?v=CKRgfQl4ZuE

Eleanoora on hyvä ja Noora ihana, jee!

On kyl komea video, vaikka vähän selkeämpää juonta ja enemmän valoa tanssilattialle olisin toivonut.
"A Cosssssssby sweater." http://www.mikseri.net/secondcumming
Mediamoguli
05.12.2008 17:09:10
Mua kanssa jäi vaivaamaan pimeä tanssilattia. Väkeä oli ilmeisesti enemmänki mut ei oikein erottunu.
Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus
Flow
05.12.2008 18:38:55
Aivan pelkkää mahtavuutta on tämä bändi...
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)