Akiman 04.10.2007 15:03:56 | |
---|
Onko maistunut? Maistunut onko? :: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: ICED EARTH, OPETH ja REVEREND BIZARRE / MINOTAURI :: |
juuso a 04.10.2007 21:20:01 (muokattu 04.10.2007 21:21:31) | |
---|
Meitsi on niin pa ettei saa levyä ostettua yli viikkoon.:( Noi kaksi sinkkubiisiä on kyllä aika helkkarin kovaa kamaa, että eiköhän tuo levy tule olemaan mulla kovassa kulutuksessa kuten ne edellisetkin. The only way is up! |
Jenka 04.10.2007 22:43:51 (muokattu 05.10.2007 13:02:22) | |
---|
Kyllä mä pidän, on mukavan akustishenkinen. Sinkkubiisit saattavat nousta ylitse muiden, mutta niiden lisäksi esimerkiksi Rauhan laulu on hemmetin hyvä. -- Ja dvd on mukava lisä! |
BaariMikko 05.10.2007 17:58:41 (muokattu 05.10.2007 18:00:10) | |
---|
No nyt on levy ostettu. Akustisempi, riisutumpi linja oli odotettavissa mutta silti yllätyin huomatessani, että sähkökitara on lähestulkoon sukupuuttoon kuolemisen partaalla tällä levyllä. Kertaalleen päivän päätteeksi sängyssä kuunneltuna levy vaikuttaa mukavan seesteiseltä, mutta kenties aavistuksen nyanssittomalta ja tasapaksulta. Täytyypä kuunnella uudestaan, kovemmalla ja skarpimmassa mielentilassa. Vieläkö soitan banjoa on ainakin hemmetin hyvä biisi, siitä olen varma. Ja onhan se hienoa, että kaiken hevijyystön sun muun ranneviuluosaston, mitä tätä nykyä tarjotaan kaikille vauvasta vaariin, vastapainoksi tarjoillaan tällaista snadisti jostain 60-70 -lukujen country/folk-rockista/popista muistuttavaa, silti tuoretta musaa. Kuriositeettina mainittakoon, että Lailan kanssa melko samoihin aikoihin julkaistiin aavistuksen samantyylinen Markus Nordenstrengin soololevy, joka kaiken lisäksi lienee purkitettu samassa studiossa... |
Rattata 05.10.2007 18:38:54 | |
---|
Muuntamaan kertaan tullut pyöritettyä. Vielä en osaa sanoa levystä juuri mitään, jotenkin ollut kuunteluiden aikana aina jotain häslinkiä. Kattoos ny... |
Piepe 05.10.2007 22:55:20 | |
---|
On maistunut. Diskografiaa kun miettii niin aina paranee. Oon keskittyny tähän mennessä lähinnä kuuteen ekaan biisiin ja viimeseen, mutta aivan loistavaa syysmusiikkia joka tapauksessa. Ehkä hieman liian iisiä minun makuun mutta sävellykset upeita ja koko levykin avautumassa pikkuhiljaa. Edelleen ihan uniikkia matskua Suomessa, Joelista alkaa tulla esiin aivan vitun taitava säveltäjä ja kynämies, Antti Lehtisen vaikutuksesta puhumattakaan. Toivoisin miehille paljon paljon suurempaa arvostusta Suomessa. |
juuso a 05.10.2007 23:16:07 | |
---|
Joelista alkaa tulla esiin aivan vitun taitava säveltäjä ja kynämies, Antti Lehtisen vaikutuksesta puhumattakaan. Toivoisin miehille paljon paljon suurempaa arvostusta Suomessa. Helvetin oikeassa olet. Mun mielestä kitaristinakin liian aliarvostettu. Varsinkin noilla kahdella ekalla SMG-levyllä on paljon upeaa kitarointia (puhumattakaan sitten jostain Ultra Brasta) The only way is up! |
Cathi777 07.10.2007 19:12:58 | |
---|
. Kuriositeettina mainittakoon, että Lailan kanssa melko samoihin aikoihin julkaistiin aavistuksen samantyylinen Markus Nordenstrengin soololevy, joka kaiken lisäksi lienee purkitettu samassa studiossa... Itse molemmat levyt omistavana en kyllä näe noissa juuri mitään yhteistä. Kyllä niin eri linjoilla mennään. Ainoa yhdistävä tekijä voisi olla se, että ei tosiaan se särökitara kauheasti kuulu kummallakaan levyllä. Mitä tulee sitten itse aiheeseen niin täytyy sanoa, että erittäin mainion levyn nämä jälleen saivat aikaan. Koko ajan on taso levyissä noussut, mutta nyt ei oikeastaan tälle uudelle levylle taso noussut vaan pysyi samalla kuin edellisellä levyllä. Toki levyt ovat niin erilaisia soundimaailmaltaankin, että sekin siihen vaikuttaa. Kerrassaan hienoa pop-musiikkia kaikki tyyni ja on hienoa, että tämän kaltaisia yhtyeitä Suomesta tulee tuon kaiken tylsän hevin rinnalle. Enemmänkin valtavirtaan voisin tämänlainen kama nousta. Only pop music can break my heart... |
Burre 15.10.2007 20:44:25 (muokattu 15.10.2007 20:50:45) | |
---|
Toimii...toimii todellakin. Hieno albumi tunnelmaltaan. Juuri sopiva tällaisiin sumuisiin ja synkkiin syysiltoihin... :-D EDIT: Törkeän hienot nuo Paula Vesalan stemmat tuossa Mustana maidolla kylmänä kuumana -biisissä |
duane 15.10.2007 21:09:54 | |
---|
EDIT: Törkeän hienot nuo Paula Vesalan stemmat tuossa Mustana maidolla kylmänä kuumana -biisissä Eipä ole kyllä mitään valittamista Pauliina Kokkosenkaan stemmoissa :) Levyn hienointa antia, sanoisin... -röyh- |
Tapani L 26.11.2007 19:27:55 | |
---|
Taitaa olla tämän vuoden paras levy tämä "Missä olet Laila?". Olen nyt töihin matkustaessa ja töissä tätä kuunnellessa saanut ihan helvetin hienoja fiiliksiä tästä levystä. |
Jubi 27.11.2007 20:23:02 | |
---|
Huh, miten hämmentävän hyvä levy! SMG on aina ollut tuolla jossain tietoisuudessa ja muutamista niiden biiseistäkin olen tykännyt, mutta en levyn hankkimiseen asti. Puolivahingossa nähdyn Tavastian keikan jälkeen oli sitten pakko mennä kauppaan. Innostus:
Nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |
PomppoK 15.12.2007 00:28:49 (muokattu 15.12.2007 00:32:37) | |
---|
... Rauhan laulu on hemmetin hyvä. On! Tässä vaiheessa vuotta voisi uskaltaa jo nimetä vuoden kotimaiseksi biisiksi. Harvoin onnistuu yhtä hyvin naittaa yhteen lähestulkoon täydellinen pop-rakenteinen alku ja siihen nähden juuri sopivasti "fragmentaarinen" ja kaoottinen loppuhuipennus. Niin: Millaisia keikkoja/settejä on kuultu tämän levyn tiimoilta? En ole ainuttakaan keikkaa nähnyt, ja nytkin joutuu odottamaan vielä helmikuulle seuraavaa esiintymistä... |
Jenka 15.12.2007 19:27:40 | |
---|
Niin: Millaisia keikkoja/settejä on kuultu tämän levyn tiimoilta? En ole ainuttakaan keikkaa nähnyt, ja nytkin joutuu odottamaan vielä helmikuulle seuraavaa esiintymistä... Oikein loistava keikka todistettu lähes heti uuden levyn ilmestyttyä. Aika tasaisesti oli uutta ja vanhaa. Kokkosen Pauliina oli lauluissa ahkerasti mukana ja korvasi Paulankin Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana-biisissä. Toimi. Joel ja Terhi vetivät kahdestaankin yhden biisin. Tunnelma oli katossa ja keikka loppuunmyyty.
|
Mismatch error 13.11.2008 15:23:32 | |
---|
Huh, miten hämmentävän hyvä levy! SMG on aina ollut tuolla jossain tietoisuudessa ja muutamista niiden biiseistäkin olen tykännyt, mutta en levyn hankkimiseen asti. Puolivahingossa nähdyn Tavastian keikan jälkeen oli sitten pakko mennä kauppaan. Puolivahingossa nähdyistä keikoista puheen ollen, löytyykö mistään Ylen taltioimaa Provenssivetoa. Areenasta ovat jo poistaneet ne kolme biisiä mitä siellä oli. "I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits |
SiwamieS 13.11.2008 18:11:22 | |
---|
Puolivahingossa nähdyistä keikoista puheen ollen, löytyykö mistään Ylen taltioimaa Provenssivetoa. Areenasta ovat jo poistaneet ne kolme biisiä mitä siellä oli. Mulla olis toisella koneella se, kaappasin streamista. Voin survoa sen kyllä tarvittaessa johonkin nettiin, kunhan vaan muistan ottaa sen tiedoston viikonloppuna tikulle kun pääsen sen koneen ääreen. I wanna see movies of my dreams |
juuso a 13.11.2008 18:18:10 | |
---|
Mulla olis toisella koneella se, kaappasin streamista. Voin survoa sen kyllä tarvittaessa johonkin nettiin, kunhan vaan muistan ottaa sen tiedoston viikonloppuna tikulle kun pääsen sen koneen ääreen. Mullakin oli toi jossain välissä mutta se streami oli vaan ihan helvetin huono laatuinen joten deletoin pois. Juokaa ja polttakaa enemmän |
SiwamieS 13.11.2008 18:29:07 (muokattu 13.11.2008 18:29:35) | |
---|
Mullakin oli toi jossain välissä mutta se streami oli vaan ihan helvetin huono laatuinen joten deletoin pois. Nojoo, ei se kyllä mitään äärettömän hifiä laatua ollut.. Mut semmonen että viittii näytöltä kattoa :) I wanna see movies of my dreams |
juuso a 13.11.2008 18:31:56 | |
---|
Pitäis kyllä Joelia tuolla foorumin puolella vähän patistella, että nyt pitäis julkaista livedvd. Ois aika gurgoo jos sellainen saataisiin.:) Juokaa ja polttakaa enemmän |
Mismatch error 16.11.2008 18:42:49 | |
---|
Nojoo, ei se kyllä mitään äärettömän hifiä laatua ollut.. Mut semmonen että viittii näytöltä kattoa :) Ei se laatu vaan se fiilis. :) "I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits |