bilbo4u 14.09.2007 09:30:35 | |
---|
Paljon on tullut viime kuukausina Benin matskua kuunneltua, eikä loppua taida tulla millään. Keikkojakin on tullut katsottua jokunen..kymmenen? Hyvää niissä on rutkasti, eikä vähiten se, että joku kappale vaihtuu melkein aina. Näin ei tule fiilistä, että aina on sama keikka menossa. Onhan tietenkin ollut monia eri basistejakin messissä, joten sekin on tuonut lisäväriä. Tämä Joni on kyllä nyt aikamoisen sopivan tuntuinen kaveri. Soittaa hyvin ja esiintyykin iloisesti. Henry's Pubin keikka eilen torstaina oli ehkäpä parasta Beniä. Homma toimi hyvin, kuultiin sooloja paljon ja kaikki soittajat saivat soittaa omansa. Joten, eiköhän noita keikkoja tule katsastettua lisääkin. Notes From The Roadkin tuntuu aina vaan paremmalta, johtuen varmasti siitä, että noita biisejä on tullut livenäkin nähtyä. |
sirdickyj 14.09.2007 15:10:45 | |
---|
Noniin, levy tuli ja on soinut nyt tossa. Hienoa kamaa, hyvää soittoa ja biisitkin jees. Mutta onko helvetti sentään pakko laulaa ite? Meininki alkaa olla sama pikkuhiljaa kun Paul Gilbertin levyillä tai Richie Kotzenin sooloilla, kaikki on muuten jees, mutta kun pitää tehdä asioita itse, mitkä ei taitu (Gilbertin tapauksessa laulu, Kotzenin taas kaikki muu paitsi kitara ja laulu). Levyjen ostaminen loppuu meikäläisen osalta tähän, jos ei laulajaa ala näkyä. Miksi pilata hyvät biisit tommosella laululla? Sinänsähän laulussa ei ole vikaa, se menee iha oikein jne. mutta kun noi biisit ansaitsis kunnollisen solistin, nyt toi laulu on semmosta, että "no pakko kai nää on jonkun laulaa". Miksi laulaa ollenkaan, instrumentaalikamakin toimii hyvin? Ai vittu muuten, että toimii tää live-homma, irtonaisempaa meininkiä kuin studiolätyllä, ainakin näiden "Sum of memories"-biisien osalta. Kateeks käy. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Geetar 14.09.2007 17:50:27 | |
---|
Moi, Hyvä on levy! Mua toi laulupuoli ei haittaa. Toki löytyy parempia laulajia, mutta eihän se "aina" olekaan se juttu. Nyt kun Benin lauluun on tottunut (ja se on munsta parantunut koko ajan), niin en henk.koht pidä tärkeänä saada ketään muuta laulajaa (laulaahan Knopflerkin!). + että trio on kyllä magee kokoonpano tällaisessa väännössä. Ja toisen nokkamiehen tuominen kehiin on jokseenkin turhaa kun tiedetään kenen juttu tämä on. Eilinen keikka oli taas rautaa!!! Kiitos Ben.. tällainen musa näin hyvin toteutettuna vaan yksinkertaisesti puuttuu tällä hetkellä Suomesta. Aiemmista soololevyistä en ole niin hirveästi digannut, mutta tämä osittain Gov´t Mule tyylinen meininki on kyllä rautaa. Sitä live DVD:tä odotellessa. Keep practising |
Capman 14.09.2007 18:10:20 | |
---|
Mua ei ainakaan Benin laulanta haittaa yhtään. Jos Jore olis puikoissa, niin sitten kyllä haittais ja paljon... :-D |
bilbo4u 14.09.2007 18:13:56 (muokattu 14.09.2007 18:15:22) | |
---|
Kitaristeilla tuntuu olevan sellainen tyyli, että omat biisit lauletaan myös itse. Jos palautatte mieliinne mm. sellaiset kitaristit kuten Eric Clapton, Jimi Hendrix, Robert Gray, Ted Nugent, Robin Trower, Rick Derringer, Steve Vai, Mark Knopfler, Gary Moore, Stevie Ray Vaughan...tässä alkua, niin hekin laulavat itse omat biisinsä. On tietenkin myös kitaristeja, jotka vain soittavat, eivätkä laula..kuten Jeff Beck, Albert Järvinen, Yngwie Malmsteen, Cem Köksal, Michael Schenker..jne. Sitten on kitaristeja, jotka vetävät vain instrumentaaleja. Niitä ovat mm. Elias Viljanen, Tommy Emmanuel, Al DiMeola..nyt jää lista aika lyhyeksi minulla. Varmaan muitakin löytyy. Benin kyseessä ollessa hänen biiseistään on noin puolet instrumentaaleja ja lopuissakin on pitkiä soolo-osuuksia. Joten solistin pitäminen aiheuttaisi sen, että hänelle jäisi aika paljon luppoaikaa keikoilla. Kuitenkin Benin tapauksessa on kyse myös bändin liikuttelun kustannuksista. Hänen keikkansa ovat kuitenkin aika pienissä paikoissa. Kyse on varmasti myös siitä, että Ben haluaa laulaa kappaleensa itse. Oikeassa olet Geetar, että jotkut kappaleet vaatisivat ilmeikkäämmän laulajan ja oikeastaan levyllä hän voisikin käyttää enemmän solistia. Monta kertaa olen miettinyt, että minkälaiselta joku kappale kuulostaisi jonkun toisen laulamana. Mutta esimerkiksi Faith, Hope and Loveen en halua muuta laulusolistia, se on Benin kappale kokonaan. Mutta otan kuitenkin Benin musiikin sellaisena, kun sitä meille annetaan. Hän on kuitenkin suomalaisessa musiikkielämässä liikkeellä vilpittömällä ja musaa rakastavalla asenteella, joka näkyy ja kuuluu soitossa. Harmi vaan, ettei hänen musiikkiaan arvosteta medioissa, joten kaikki musadiggarit eivät häntä löydä. Benin musiikki ei ole mitään tyhjäpäistä, vaan hyvin tehtyä monipuolista rokkia, joiden kappaleidenkin sanoissa on jotain inhimillistä. |
tommijk 14.09.2007 18:35:51 | |
---|
Komppia edellisille. Parempi laulaja varmasti kuulostaisi paremmalta, mutta trio kokoonpano on toimivin juttu tälläiselle musalle. Eikä se laulu edes omaan korvaan niin huonolta kuulosta, ja parannettu on paljon. Kuinkas ei muuten turussa ole ollut keikkoja viimeiseen 3 vuoteen? Eikä tulossakaan näyttänyt olevan...:( Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa |
velsa 14.09.2007 19:13:11 | |
---|
Mua ei ainakaan Benin laulanta haittaa yhtään. Jos Jore olis puikoissa, niin sitten kyllä haittais ja paljon... :-D ...no mut se onkin mummo....sehän laulaa jossain uusimmassa nerokkaassa biisissään jotenki tälleen....."anna mä arjessa korvaan maton".....!!!! Kauas on pitkä matka........ |
Rainer Frilund 14.09.2007 19:33:51 | |
---|
Oikeassa olet Geetar, että jotkut kappaleet vaatisivat ilmeikkäämmän laulajan ja oikeastaan levyllä hän voisikin käyttää enemmän solistia. Monta kertaa olen miettinyt, että minkälaiselta joku kappale kuulostaisi jonkun toisen laulamana. Mulla ainakin panis pahasti hanttiin, jos joku "kukkokiekuu" kirkuja noita biisejä "tulkitsisi". Makuasia, mutta parempi näin, ainakin mulle. Mutta esimerkiksi Faith, Hope and Loveen en halua muuta laulusolistia, se on Benin kappale kokonaan. Heh, tämänhän vetää Andy Powell sillä Wishbone Ash -levyllä, jossa tämä biisi ekaks julkistettiin... Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |
Socialite 14.09.2007 19:44:14 | |
---|
Eilinen keikka oli taas rautaa!!! Kiitos Ben.. tällainen musa näin hyvin toteutettuna vaan yksinkertaisesti puuttuu tällä hetkellä Suomesta. Aiemmista soololevyistä en ole niin hirveästi digannut, mutta tämä osittain Govt Mule tyylinen meininki on kyllä rautaa. Sitä live DVD:tä odotellessa. Joo kiitos vaan Benkku, tampereen keikka oli myös oikein jämäkkä! Olen käynyt keikoilla aina tilaisuuden tullen jo vuosia mutta nyt oli ollut pieni tauko (viimeksi kuopiossa joskus 2005 syksyllä) ennen keskiviikon keikkaa. Tykkäsin kovasti tästä hieman uusioituneesta tyylistä sekä saundeista (helvetin hyvät!). Just sellaista epätrendikästä Gov't Mule -meininkiä, eli silkkaa asiaa! Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
bilbo4u 14.09.2007 19:50:34 | |
---|
Niin Rainer, Andy kyllä vetää sen ja mikäs siinä. Minusta tämä on taas niin Benin biisi, että pidän jopa Wishbone Ashin versiota coverina enemmänkin. Sympatiat Benille tästä. Kiljukaulaahan tässä varmaan tarkoitettiinkin, jos Benin kappaleita laulaisi joku muu, ehei! Se, että kuka niitä laulaisi, onkin toinen asia, johon en osaa antaa mitään esimerkkiä. Ehkä Tipe? On ääntä ja monta erilaista! |
Geetar 14.09.2007 23:12:59 (muokattu 14.09.2007 23:13:31) | |
---|
Joo kyllä itsellekin toimii tuo Faith hope and love BGB versiona paremmin kuin Wishbone Ashin versiona (vaikkakin siinä WA:n DVD:llä kova veto onkin). BGB on munsta bändinä tiukempi.. hmm.. makuasiahan tämäkin on. Anyway.. en itse kaipaa ketään muuta tuohon pakettiin laulamaan. Tämä toimii todella hyvin!! Onneksi pääsee vielä tämän vuoden puolella tsekkaamaan parikin krt uudelleen.. Menkää ihmeessä muutkin.. sana kiertämään.. =) Keep practising |
Joees 15.09.2007 00:57:20 | |
---|
Kitaristeilla tuntuu olevan sellainen tyyli, että omat biisit lauletaan myös itse. Jos palautatte mieliinne mm. sellaiset kitaristit kuten Jimi Hendrix Paitsi että Hendrix ei olisi halunnut itse laulaa, se oli erään toisen idea laittaa Jimi laulamaan... Offtopic siis meni. Pitäisi päästä kyllä Benin uutta levyä kuulemaan. Jospa löytäisi jostain. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
sirdickyj 15.09.2007 01:23:25 | |
---|
No, oli miten oli, niin tuo laulupuoli taatusti rajoittaa myös Benin musaa diggaavan yleisön toisiin soittajiin, jotka jaksavat diggailla vain kitaransoittoa ja toimivaa bändiä. Mikäs siinä, jos se on tämän jutun tarkoitus. Samaan hengenvetoon; on turha kitistä siitä, jos media ei kiinnostu, kun musa on kuitenkin laulun takia puolivillaisen kuuloista. Täytyy muistaa, että suuri yleisö ei ole kovinkaan kitarorientoitunutta. Tosin meneehän esim. Von Hertzen Bros. läpi, vaikka siinäkin on kamalan kuuloista laulua. Ne kylläkin on semmosia kiiltokuvapoikia taas sitte. Mutta mitäs noista, jos Benin musan on tarkoitus toimia kitaradiggareille, niin siltä osin toimii kyllä täysillä mulle, komeesti ja hyvälläs oundilla ja tyylitajulla lähtee, ja biisit sinänsä hyviä. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Geetar 15.09.2007 12:40:29 | |
---|
No, oli miten oli, niin tuo laulupuoli taatusti rajoittaa myös Benin musaa diggaavan yleisön toisiin soittajiin, jotka jaksavat diggailla vain kitaransoittoa ja toimivaa bändiä. Mikäs siinä, jos se on tämän jutun tarkoitus. Samaan hengenvetoon; on turha kitistä siitä, jos media ei kiinnostu, kun musa on kuitenkin laulun takia puolivillaisen kuuloista. Täytyy muistaa, että suuri yleisö ei ole kovinkaan kitarorientoitunutta. Tosin meneehän esim. Von Hertzen Bros. läpi, vaikka siinäkin on kamalan kuuloista laulua. Ne kylläkin on semmosia kiiltokuvapoikia taas sitte. Mutta mitäs noista, jos Benin musan on tarkoitus toimia kitaradiggareille, niin siltä osin toimii kyllä täysillä mulle, komeesti ja hyvälläs oundilla ja tyylitajulla lähtee, ja biisit sinänsä hyviä. Ymmärrän täysin pointtisi ja sen mitä haet takaa... Mutta ei kai tällainen musa koskaan ole tai tule olemaankaan suuren yleisön kamaa.. ainakaan Suomessa. Luulenkin, että jengi joka diggaa tämän tyylisestä musasta, niin se löytää sen. Ja kuten Socialite mainitsikin kyseessä on Gov´t Mulen tyylistä epäkaupallista meininkiä - eli silkkaa asiaa =) Toisaalta toivon vilpittömästi, että suurempikin yleisö joskus "löytäisi" tällaisen kaman ja osaisi arvostaa sitä. Keep practising |
sirdickyj 15.09.2007 15:42:14 | |
---|
Ymmärrän täysin pointtisi ja sen mitä haet takaa... Mutta ei kai tällainen musa koskaan ole tai tule olemaankaan suuren yleisön kamaa.. ainakaan Suomessa. Luulenkin, että jengi joka diggaa tämän tyylisestä musasta, niin se löytää sen. Ja kuten Socialite mainitsikin kyseessä on Gov´t Mulen tyylistä epäkaupallista meininkiä - eli silkkaa asiaa =) Toisaalta toivon vilpittömästi, että suurempikin yleisö joskus "löytäisi" tällaisen kaman ja osaisi arvostaa sitä. ...paitsi että Warren Hayes on helvetin kova laulaja. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Geetar 15.09.2007 19:26:16 | |
---|
...paitsi että Warren Hayes on helvetin kova laulaja. Niin on (ja kova kitaristi) ja Richie Kotzen myös.. =) Hyvä että diggaillaan samoista asioista!! Keep practising |
sirdickyj 16.09.2007 01:31:34 | |
---|
Niin on (ja kova kitaristi) ja Richie Kotzen myös.. =) Hyvä että diggaillaan samoista asioista!! Jep, näköjään aika paljonkin! Tsekkasin sun kuvausta, Mother Head on mulle yks kovimmista levyistä IKINÄ, sen jälkeen ei ole Kotzen pystynyt smaan, vaikka oli Mr Big:issäkin kova luu. Vedetään jopa coverina hänen biisiään "Shine". Kotzen on myös helvetin hyvä laulaja, ai mitä juhlaa, kun vetävät duettoa Glenn Hughesin kanssa, aika lailla oksat pois-kamaa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
rheinone 16.09.2007 11:16:04 | |
---|
...paitsi että Warren Hayes on helvetin kova laulaja. Niin on, ja niinpä meikäläisenkin levyhyllystä löytyy Gov't Mulea. BGB:tä ei löydy, mutta jos bändissä olis asiallinen laulaja, vois hyvin löytyykin. Pelkkä loistavakaan kitarointi ei vain yksinkertaisesti riitä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
sirdickyj 16.09.2007 11:43:45 | |
---|
Niin on, ja niinpä meikäläisenkin levyhyllystä löytyy Gov't Mulea. BGB:tä ei löydy, mutta jos bändissä olis asiallinen laulaja, vois hyvin löytyykin. Pelkkä loistavakaan kitarointi ei vain yksinkertaisesti riitä. Näin on marja(ranna)t. Mitenkään kohdistamatta kritiikkiä sen enempää Benin valintoihin laulaa itse musaansa, voisi pohtia, että millä ilveellä tämmöselle jutulle olis tarkoitus löytää uutta yleisöä? Kun laulu kumminkin on se bändin tärkein instrumentti, jos sellainen hienous bändissä on, kuin laulja. Lukuisia esimerkkejä huonosta laulusta pilaamassa muuten hyvää kokonaisuutta on lueteltu täälläkin, mm. Gary Moore, Ted Nugent, Joa Satriani, Paul Gilbert...mitähän vielä. Eipä Clapton tai Hnedrixkään kummoisia laulajia ole/olleet, mutta heillä sitten oli homma mietitty niin, ettei se juttu jää laulusta kiinni. Banin tapauksessa noi biisit suorastaan huutaa kunnollista laulua, ja voi vaan kuvitella, miltä noi kuulostais vaikkapa Tipen laulamana. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
rheinone 16.09.2007 13:12:21 | |
---|
Banin tapauksessa noi biisit suorastaan huutaa kunnollista laulua, ja voi vaan kuvitella, miltä noi kuulostais vaikkapa Tipen laulamana. No esimerkiks. Eiks Juunssoni istuis muutenki tohon juttuun ku nenä naamaan ku se on Granista? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |