-Mickill- 09.11.2007 22:32:46 | |
---|
Mites Maj Karma ja Viikate onnistui versioissaan? Itse en oo kuullut kun noi mitä netissä on laillisesti pystynyt kuuntelemaan, ainut mikä niistä on oikeasti ollut hyvä on toi Mariskan "Poika Nimeltä Päivi". Aivan loistava versio, malliesimerkki miten tehdään onnistunut coveri. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
tiikeri33 09.11.2007 23:46:16 | |
---|
Höh miksei siinä levyllä ollut kappaletta kuin pimeä tie ja hyvää matkaa?. On tosi hyvä kappale. |
Deep Shadow 09.11.2007 23:59:26 | |
---|
Höh miksei siinä levyllä ollut kappaletta kuin pimeä tie ja hyvää matkaa?. On tosi hyvä kappale. Kyllähän se sieltä löytyy. Leuka maassa kohti uusia murheita |
juhakki 10.11.2007 08:29:52 | |
---|
Tämä levyhän oli viikon levynä viikko/pari sitten ylexissä, ja itse kyllä pidin versioista. Viikatteen versio teuvosta oli kyllä liian yks yhteen. Mariskan jatsahtava poika nimeltä päivi oli suorastaan loistava. Onneksi biisejä on sovitettu ja tehty erilailla, koska mielestäni alkuperäiset versiot on kauttalinjan masentavia, yksoikoista laulua ja puuduttavaa soittoa. Huomasin kokoelman myötä, että biisithän kyllä sinällään ovat hyviä, eihän kaikki noista versioista tietenkään ole hyviä, esim. Maj Karman muotitietoinen ei mielestäni ollut millään muotoa onnistunut, mutta uuden lähestymistavan kautta biisit aukesivat paremmin ainakin minulle. Sista Femma - pajatsoon iskenkö, pyörimään levynkö, mihin käytän sen? |
juici 10.11.2007 10:58:24 | |
---|
Mitä näitä nyt olen kuullut niin Vesalan & Uusivirran "Pimeä tie, mukavaa matkaa" toimii, siinä on mukava melankolinen tunnelma. Ja Nieminen & Litmasen "Tuhannen markan seteli" groovaa kyllä kympillä. Mariskan "Poika nimeltä Päivi":ssä on kyllä löydetty mukava tunnelma biisiin, ei siis lainkaan huono. Mutta kyllä se näin vain on , että suurin osa levyn biiseistä taitaa olla aika tuubaa. "Mekin halutaan tehdän coveri Göstan biiseistä!" Ai, että pitäsikö sen olla hyväkin?" :P "Gummidusgaugobudgella gadselen gun maggara gelluu giugaan bäällä." -nuuskamuikkunen | Lue musiikkiblogia. |
Veikko 10.11.2007 16:19:05 | |
---|
Koko levy nyt kuunneltu. Toista kertaa en kuuntele. Arvostelun alapuolella tämä on, ainakin mun mielestä. Kuuntelin nyt kuitenkin toiseen kertaan, ja pitänee korjata että Egotrippi, Niminen & Litmanen, Mariska, Stella ja Olavi Uusivirta & Paula Vesala hoitavat homman hyvin, jopa tyylikkäästi. Muut ovat vedot ovat sitten rimanalituksia. Iso parta ja löllöpää |
tiikeri33 10.11.2007 17:28:46 | |
---|
Kyllähän se sieltä löytyy. Kiitos niinpä onkin:). Täytyy kai hommata silmälasit. |
Cathi777 10.11.2007 18:04:36 | |
---|
Koko levy nyt kuunneltu. Toista kertaa en kuuntele. Arvostelun alapuolella tämä on, ainakin mun mielestä. En ole koko levyä kuullut, mutta Brightboyn versio Kyllikistä on aivan loistava. Happoradion versio soi radiossa liian usein, koska se on todella heikko esitys. Rautiainen on saanut oman versionsa kuulostamaan omalta biisiltään niin onhan sekin jonkinmoinen suoritus. Muita en ole vielä kuullut niin enempää en ala tuomitsemaan. Toisaalta, eipä näillä artistivalinnoilla voi kauheasti mitään odottaakaan. Ai niin, Egotripin versio meinasi kokonaan unohtua. Se on kanssa erittäin hyvä ja onnistunut. Only pop music can break my heart... |
dts9624 12.11.2007 09:29:38 | |
---|
Onnistuneimmat levyllä ovat omaan makuun Wickholm (Elina, mitä mä teen?) ja Egotrippi (rin tin tin). Kuulostavat ns. omalta materiaalilta, eivätkä niinkään yks-yhteen kovereilta. Mariskan "poika nimeltä päivi" versiointikin oli ihan piristävä. Wickholmin versiosta pitää todeta, että omasta mielestä sovitus korostaa hienosti tekstin synkkää tarinaa. Jotenkin jäin kaipaamaan lisää akustisempia ja riisutumpia versiointeja. Heikointa tarjontaa levyllä edustavat minulle nämä ns. mättöbändit joiden musiikista en muutenkaan erityisemmin pidä. Vetoavat varmasti voimasoinnut+riffi-koulukuntaan paremmin ;) |
Bentley 12.11.2007 11:46:09 | |
---|
Mun pitää tähän todeta että oli kyllä kaikkien aikojen huonoin esitys kun kuulin eilen ensimmäistä kertaa tämän levyn. Miksaukset oli ihan miten sattuu joissaki biiseissä, esim. laulut jäi tosi alas. Muutenki sovitukset olivat tosi laahaavia ja olin lopettaas koko musiikin uraa jo pelkästään tämän levyn takia. Levyn ehdottomasti parhainta antia oli Mariskan Jazz -tyylinen sovituse sekä Timo Rautiaisen itseltänsä kuulostava ja kaikinpuolin hyvin rakennetulta sovitukselta. Ehdottomasti järkyttävintä mitä mä oon kuullu koko musiikillisen elämäni aikana. Jos mä olisin Göstä, mä tulisin haudasta ja hakisin tämän idean kehittäjän mukaan. For those who can't be without the music! |
porcupine 13.11.2007 10:53:30 | |
---|
Onnistuneimmat levyllä ovat omaan makuun Wickholm (Elina, mitä mä teen?)... Wickholmin versiosta pitää todeta, että omasta mielestä sovitus korostaa hienosti tekstin synkkää tarinaa. Itse olen tästä asiasta aivan eri mieltä. Wickholmin onnistui vääntämään hienosta biisistä banaalin, tupla-alleviivatun itkuvirren. Se kaikki, mikä Göstan sovituksissa on hienoa, loisti poissaolollaan - ja tällä en tarkoita sitä, että biiseistä olisi pitänyt tehdä yksyhteen hiilipaperikopio, mutta Göstaa kunnioittaakseen biisiin olisi pitänyt löytää joku yllättävä sovituksellinen näkökulma. Nyt tuntui, että oltiin menty ali sieltä, missä aita on matalin ja sehän ei ollut Göstan juttu koskaan. Tämä ja se Olavin ja Paulan versio ovat ainoat, joita olen tuolta levyltä kuullut (ja O+P:nkin siltä 'Synkimmät laulut' -levyltä) ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Pimeä tie, mukavaa matkaa -biisiin uuden elementin toi ennenkaikkea lisätty naisvokalisti. Se duetto toimi, Wickholmin versio ei. Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta. |
Mako 15.11.2007 09:18:46 (muokattu 15.11.2007 09:22:19) | |
---|
Tuo konsepti, että jokainen levyllä mukana ollut tekee omanlaisensa versionsa haluamastaan biisistä kusee siinä vaiheessa kun syntyy levyllinen sillisalaattia josta yhtenäistä teemaa ei tahdo löytyä. Projektin kustannuksella pätevät bändit vain tekevät "omaa juttuaan". Eli en ainakaan minä tuollaista levyä jaksa kuunnella. Toki Leevien julkaisut sisältävät jotakuinkin kaikkia musiikkityylejä mitä popissa voi sotkea. Julkaisut ovat kuitenkin kokonaisuuksia eivätkä kuten tässä; nippu kuriositeetteja - jos sitäkään. Mariskan loistava coveri tosiaan on ainoa valonpilkahdus levyllä näytebiisien perusteella arvioituna.. Laulusoundissa Amberlan Lulu-biisin henkistä klangia ja muutenkin sovituksellisesti erittäin hieno versiointi. Aikaisemmin kirjoittanutta nimimerkkiä kompaten annan oksetuspisteet myös tuolle Wickholmin tulkinnalle. Täydelliseen patetiaan ja junnaavuuteen hukkuva pyhäinhäväistyscoveri helvetin hyvästä biisistä. :( "Think MacGyver, think!" -MacGyver |
ten 17.11.2007 17:40:43 | |
---|
Mä en oikein ymmärrä tätä narinaa. Mun mielestä nää kaikki biisit on omalla tavallaan loistavia versioita. Itse ainakin tykkään! THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Kitarmän 17.11.2007 20:25:22 | |
---|
Brightboyn veto Kyllikistä on omasta mielestä aivan mahtava. Olin elämäni ensimmäisen kerran telkkarissa, 3 sekuntia, takatukka sensuroituna. |
Vicaster 18.11.2007 00:38:03 | |
---|
Mä en oikein ymmärrä tätä narinaa. Mun mielestä nää kaikki biisit on omalla tavallaan loistavia versioita. Itse ainakin tykkään! Brightboyn veto Kyllikistä on omasta mielestä aivan mahtava. Hyvänen aika, oletteko kuunnelleet L&L:iä ollenkaan. Suosittelen! ;) |
ten 18.11.2007 01:39:50 | |
---|
Hyvänen aika, oletteko kuunnelleet L&L:iä ollenkaan. Suosittelen! ;) Juu, täytynee tutustua. ;) THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Kitarmän 18.11.2007 13:57:49 | |
---|
Hyvänen aika, oletteko kuunnelleet L&L:iä ollenkaan. Suosittelen! ;) Tottakai on tullu kuunneltua:P Loistavaa musaa.. Olin elämäni ensimmäisen kerran telkkarissa, 3 sekuntia, takatukka sensuroituna. |
Cathi777 19.11.2007 10:06:24 | |
---|
Brightboyn veto Kyllikistä on omasta mielestä aivan mahtava. Jes, täällä on edes yksi joka on mun kanssa samaa mieltä tuosta asiasta. :D Only pop music can break my heart... |
Deep Shadow 19.11.2007 16:13:15 | |
---|
Mä en oikein ymmärrä tätä narinaa. Mun mielestä nää kaikki biisit on omalla tavallaan loistavia versioita. Itse ainakin tykkään! Osittain olen samaa mieltä. Onhan tuolla levyllä aika heppoisiakin versiointeja, mutta ihan hyviäkin joukossa. Tosin näin jälkeenpäin ajatellen olisi voinut odotella ja ostella sitten joskus tämän alelaarista, mutta näin meni nyt... Leuka maassa kohti uusia murheita |
jackcrow 19.11.2007 18:18:46 | |
---|
En pidä levystä ollenkaan. Ideana hyvä, mutta muotitietoinen levy-yhtiö tyrkytys haisee ja pahasti. "Hei, tuutko tänne levyttämään jonkun leevi biisin minkä kaikki tietää, niin tehdään tribuutti ja saadaan siitä helvetisti rahaa." "Tottakai, voisin vetää sen lumiteki enkelin eteiseen" Tämä ei kunnioita kovinkaan paljon Leeviä. |