Aihe: Saimaa
1 2 3 4 57 8 9 10 11
JoKo
03.04.2007 11:54:29
Mitäs tää Matti soittaa ite täs bändissä, kitaraa? Vai onko se kapellimestari...?

Niin, heh... Mitäs Matti soittaa ite täs bändissä, joku tämän mystisen informaation varmaan tietää ja osaa antaa? Google ja MySpace ei anna yhtään osumaa.

Kitaraa se ainakin 6. Linjalla soitteli.
A.Starving
03.04.2007 13:40:21 (muokattu 03.04.2007 13:41:18)
Saimaa soittaa muuten seuraavan keikkansa La 7.4. ravintola Bellyssä Uudenmaankadulla. Liput näyttäis olevan 7€ ja ennakot Tiketistä.

E: jaa, olihan se tuolla jo ohimennen mainittukin..
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Folcce
07.05.2007 14:47:25
Saimaa muuten seuraavan kerran livenä ensi torstaina 10.5. Senaatintorilla Helsingissä jossain Euroviisuhappeningissä.

Helsingin kaupungin sivuilta vakoilin esiintymisaikoja.
17.00 Saimaa
18.15 22-Pistepirkko
19.30 Zarkus Poussa
20.45 Laika & The Cosmonauts
22.00 Eurovision laulukilpailun semifinaalin kisakatsomo
Mukana myös Dj Bunuel & Timo Lassy, huilu ja foni
SO LET HIM HAVE BANANAS ON THE SIDE!
aivokuolio
07.05.2007 16:59:59
Jos joku on muuten löytänyt netin syövereistä kuvia tms. Saimaan keikoilta niin pistäkääs linkkejä ihmeessä.
I've got soul but I'm not a soldier
mr_b
07.05.2007 18:25:16 (muokattu 07.05.2007 18:27:29)

Jos joku on muuten löytänyt netin syövereistä kuvia tms. Saimaan keikoilta niin pistäkääs linkkejä ihmeessä.

http://www.myspace.com/saimaaband

Tuollahan noita.

EDIT: Hoo, meidän yhtyehän on tuolla etusivulla Saimaan ystävien joukossa. Vähänkös Web 2.0:aa. :-)
Toylike people make me boylike
aivokuolio
07.05.2007 19:42:30 (muokattu 07.05.2007 19:49:25)
http://www.myspace.com/saimaaband

Jumangaude kun kuulostaa ns. musiikilta korville! En ollukaan aikasemmin edes tiedostanu että Saimaakin saanut tuonne profiilin pystyyn.

Nyt kyllä ei haittaa taas tippaakaan että tuotakin projektia on joutunut useamman vuoden odottelemaan. Tällaista meininkiä vaan lisää eikä juroteta turhia.
I've got soul but I'm not a soldier
dunkelkopf1
08.05.2007 13:37:30
Saimaan MySpace-sivulta löyty tämmönen, ylihuomista odotellaan innolla:

_

Rumban live-arvio Bellyn keikasta...

Suureellista vai suuruudenhullua?

Miten neljätoista muusikkoa ja heidän soittimensa saadaan mahtumaan Bellyn lavalle? Ihan hyvin, ainakin Matti Mikkolan SAIMAA-yhtyeen 7. huhtikuuta soittaman ensimmäisen "virallisen" keikan perusteella.

Teksti: Jean Ramsay | Kuva: Minna Annola

En tiedä pitäisikö huolestua vai menettää järki. Alaleukaa pitää auttaa ylöspäin kädellä, niin uskomatonta on pienen huoneen täyttävä musiikki.

Uudenmaankadun yleensä niin tyylikkään puolityhjä Belly ei ole koskaan ollut näin täysi, sillä kymmenen aikoihin lippuja oli myymättä kokonaiset yhdeksän kappaletta. Puskaradio toimii ja viidakkorumpu soi muuallakin kuin lavalla, sillä Tehosekoittimesta tutun Matti Mikkolan "uuden" bändin toista keikkaa katsomaan tullut yleisö on hyvä läpileikkaus Helsingin livemusiikkia aktiivisesti seuraavasta väestöstä.

Saimaan soundia on verrattu hieman hätäisesti E Street Bandiin. Yllättäen englanniksi laulava Lehtivihreistä tuttu Jani "Päällikkö" Törmälä hoitaa Brucen tontin hyvin, ja pianistilla on parissa biisissä hyvä Roy Bittan -soundi, mutta itse näkisin yhteyksiä paremminkin Moneybrotherin uudemman polven soul-poppiin, Lambchopin genrerajoja ja muusikoita säästelemättä toteutettuun hybridiin ja toisaalta klassiseen Muscle Shoals -jyystöön. Viimeksi mainitusta vastaa ammattitaitoinen torvisektio.

Mutta ei se ole niin helppoa. Mikkola tuo kudelmaan mukaan hieman samanlaista 70-lukulaista iskelmää, jota Ville Leinonen tutki uusimmalla levyllään. Keitosta sekoitetaan entisestään sotkemalla mukaan piirpaukemaisia kansanmelodioita ja kasvattamalla niistä massiivisia progressiivisia järkäleitä: viulut toistavat kitaroiden esittelemän melodian, torvet ottavat sen kuin viestikapulan, saksofonisti soittaa villin bebop-soolon, ja pian koko yhtye vetää samaa simppeliä kantelemelodiaa kuin taivaallinen euroviisu-sinfoniaorkesteri.

Tehosekoittimen viimeisillä levyillä oli merkkejä tulevasta. Matin toinen toistaan suuruudenhullummat sovitukset ovat Saimaan taidokkaasti eri musiikintyylejä yhdistelevän kudelman takana.

Yhtyeenjohtajana vakava ilme naamallaan häärivää Mattia tuijottaessa tulee pakostakin mieleen Brian Wilson. Mies on kasvanut teinibändissään sellaisiin mittoihin, että sen oli pakko hajota. Saimaan tuleva levy sitten kun se joskus julkaistaan saattaa olla hänen Pet Soundsinsa. Ja tässä on myös huolestumisen paikka: kuinka pitkälle tämä perfektionisti vie tämän musiikillisen Sagrada Familiansa? Tuleeko siitä sittenkin hänen Smilensä?

Bellyssä vapautunut hymy tulee vihdoin viidennen kappaleen aikana, ja koko yhtye tuntuu rentoutuvan sen myötä. Loppukeikka encoreineen on puhdasta hurmosta ja aurinkoista mieltä.

Juttu: Rumba 7/07 http://www.rumba.fi
Miuq
08.05.2007 16:33:35
On kyllä niin pirhanan hienoa musiikkia että taidan oksentaa. Tai ei sittenkään, taidan mennä Senaatintorille 10.5 klo 17.
Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä.
Juuho
08.05.2007 22:13:13
Eilen kuuntelin ekaa kertaa nuo myspacen näytteet ja olen koukussa. Onko kellään tiedossa mitään päivämääriä levystä, sinkusta tai jostain infosta? Odotukset on kyllä kovat. Tuntuu, että tästä voisi tulla todella suuri bändi.
nikomati
10.05.2007 22:32:13

Olen odottanut tätä siitä lähtien kun Tehosekoitin hajosi. Mikkola on lähes nero. kyllä.
koskaan ei voi olla liian gay
alanko
11.05.2007 11:19:15
Uudessa Rumbassa ovat Matti ja Pena haastattelussa Ville Leinosen kanssa. En kerenny vielä juttua lukemaan, niin enpä sen enempää voi kertoa...
dunkelkopf1
11.05.2007 12:48:55
Millanen oli keikka?
porcupine
11.05.2007 13:07:39 (muokattu 11.05.2007 13:12:27)
Katkeraa tilitystä:

Eipä ollut Saimaa kaiken hypetyksen arvoinen. Kaikki on noin periaatteessa kunnossa, mutta jotenkin eilen tuntui, että intohimo puuttui. Suurin osa soittajista (laulaja mukaanlukien) näytti siltä kuin he olisivat vain olleet duunissa. Mikä tietysti on varmaan totta, sen verran ogelimeininkiä oli soittajien habituksissa. Mulla oli aivan järkyttävät ennakko-odotukset tätä bändiä kohtaan, ja nyt on vähän haukoitusfiilikset, kun ne eivät toteutuneetkaan. Suht'koht turha Saimaata ainakaan Bruceen ja E-st Bandiin verrata, sen verran munatonta meininkiä oli eilen. Tai siis: ihan kiva. "Viihdettä, oman bändini kanssa koko perheelle, iltapäivän ratoksi", kuten J.Karjalainen sen tapasi sanoa.

No, ehkä bändi vapautuu ajan mittaan ja saa lisää räväkkyyttä söyhyn. Toivotaan niin, sillä tätä meininkiä, mutta reippaammalla otteella kaipaisi kyllä Suomen musakenttään. Eilen tuli mieleen vähän joku iskelmäartisitin konserttisalikiertueen orkesteri.

Vaikka mä en tosiaankaan ole mikään kiljupunkkari, niin silti sitä toivoisi bändiltä enemmän sellaista tuli perseen alla -meininkiä. Sellaista joka jättää hengästyneenä keikan jälkeen huutamaan lisää. Sellaiset oli mun odotukset tältä bändiltä.

EDIT: Siis biiseissähän oli asiaa, muttei mitään sellaista, mitä ei olisi aiemmin kuultu. Tosin kertakuulemalta aika harvoin mulle nousee mikään biisi mitenkään elämää suuremmaksi.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
50000
11.05.2007 14:29:28
Noo, mutta oli sentään padat lavalla.

Vokalistin paikka tuollaisessa komppaniassa on kyllä vaativa, pitäisi olla koko jutun karismaattinen kiintopiste.
absqua
11.05.2007 14:48:48
Vokalistin paikka tuollaisessa komppaniassa on kyllä vaativa, pitäisi olla koko jutun karismaattinen kiintopiste.

...ja se onkin eniten hakusessa Saimaan kohdalla, harmillisesti. Eilen senaatintorilla biisit ja arrit kuulostivat mahtavilta, samaten soitto toimi hyvin, mutta laulupuoli pisti silmään ikävästi. Sekä soumi-englannin että ihan sen teknisen suoritteen puolesta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Folcce
11.05.2007 17:44:20
Tottahan tuo vaikuttaa enemmän kokoonpanolta kuin bändiltä. Mutta osa Saimaan biiseistä on aivan ällistyttävän hyviä, siitä ei pääse mihinkään.
sikanaama
11.05.2007 19:22:53
Ihan mielenkiintoista musiikkia tämä noiden muna avaruuden näytteiden mukaan. Kesäistä. Paitsi ettei tuo tokamaistiainen maailman paras ollu, ehkä niillon parempiakin piisejä. Sanon ma kun kuulin ehkä neljäsosan piisistä. Mut pittäähän sen iskeä jo sillo. Mutta varmasti Saimaallakin on joku piisi maailman paras?
El Puercocara
Gardiner
11.05.2007 19:33:28

Mikkola on lähes nero. kyllä.

Aikas pitkälti samaa mieltä, kyllä, miehen tuotantojälki etenkin on hämmentävää, vieläkin muistan minkä vaikutuksen se Räminä ja Pauke teki kun sitä puun takaa kuuli kovaa autoradiosta, oli vähän et mitä vittua, Armotonta rok räminää, kuka uskaltaa tehä näin tolkutonta pauketta näin hyvin, sen on pakko olla vitun fiksu ja kypsä. :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
smio
12.05.2007 15:01:02
Onko tulevista keikoista kellään mitään tietoa? Oon hyvin onnistunut missaamaan kaikki tähäastiset, vaikka tän bändin musiikkia oon odotellut kuulevani jo monta vuotta.
Folcce
12.05.2007 17:17:33
Onko tulevista keikoista kellään mitään tietoa? Oon hyvin onnistunut missaamaan kaikki tähäastiset, vaikka tän bändin musiikkia oon odotellut kuulevani jo monta vuotta.

"Watch out: kesällä keikkoja siellä sun täällä!"
www.myspace.com/saimaaband
Tuota silmälläpitäen saa varmaan ensikäden tiedon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)