Aihe: Hanoi Rocksilta uusi levy
1 2 3 4 513 14 15 16 17
peetu
12.12.2006 21:05:06
Juna meni jo vuonna -84. Tekee nämä kaksi pörröpäätä kuinka hyvän levyn tahansa, niin tilanne ei enää miksikään muutu. Aika mennyt ei koskaan palaa... Olisi kannattanut lopettaa keskinäinen kiukuttelu jo 20 vuotta sitten.
Mitä sitten?,,,menee vähän ohitte pointti. Eiköhän se ole meidän kaikkien ilo, jos äijät jaksaa vielä hyviä levyjä ja keikkoja tehdä. Itselle ei ainakaan arvostuksen kannalta ole merkitystä, onko kyseessä miljonääri vaiko ei.....
shovi
13.12.2006 10:26:40
Juna meni jo vuonna -84. Tekee nämä kaksi pörröpäätä kuinka hyvän levyn tahansa, niin tilanne ei enää miksikään muutu. Aika mennyt ei koskaan palaa... Olisi kannattanut lopettaa keskinäinen kiukuttelu jo 20 vuotta sitten.

No jaa. Ehkä niistä ei enää tule mitään maailmantähtiä, mutta Twelve shots on the rocksin myötä saivat kyllä paljon uusia (teinityttö)faneja. Monen pissiksen mp3-soittimessa soi vieläkin se Day late dollar short.
"Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla
stagestar
13.12.2006 10:56:35
Joo, mietin ihan samaa kuin kaksi yllä olevaa kirjoittajaa. Mikä pitäis muuttua ! Minulla on hanoita äänitteinä lähes kaikki mahdollinen (Lp:t singlejä,Ep:t, bootleg, Kuva Lp ja ep:t, Videoita jne) mitä on kautta aikain ilmestynyt, uudet muukaan lukien ja tykkään niitä kuunnella. On he starboja maailmalla tai ei.
rok rok !!!
M-Juhana
13.12.2006 22:56:07

Joo, mietin ihan samaa kuin kaksi yllä olevaa kirjoittajaa. Mikä pitäis muuttua ! Minulla on hanoita äänitteinä lähes kaikki mahdollinen (Lp:t singlejä,Ep:t, bootleg, Kuva Lp ja ep:t, Videoita jne) mitä on kautta aikain ilmestynyt, uudet muukaan lukien ja tykkään niitä kuunnella. On he starboja maailmalla tai ei.

Mulla ei ole kuin vaan kaikki albumit, mut oon nähnyt ne livenä -82.

..siis ekan kerran.
-Where bikers stare at cowboys, Who are laughin' at the hippies, Who are prayin they'll get out of here alive.--David Allan Coe
ministeri
14.12.2006 19:28:01 (muokattu 20.12.2006 21:00:39)
olen nähnyt livenä -84. Ainoan kerran.

vai oliks se -83:)
mipi
15.12.2006 16:13:10
Mahtava bändi ja helkkarin kova livenä! Kaksi kertaa livenä nähnyt ja levyjäkin hyllystä monta löytyy. Toivottavasti uusi levy vastaa koviin odotuksiin.
jyrki_i
16.12.2006 13:29:47 (muokattu 16.12.2006 14:13:34)
Mitä sitten?,,,menee vähän ohitte pointti. Eiköhän se ole meidän kaikkien ilo, jos äijät jaksaa vielä hyviä levyjä ja keikkoja tehdä. Itselle ei ainakaan arvostuksen kannalta ole merkitystä, onko kyseessä miljonääri vaiko ei.....

Onhan se tietysti näinkin, mutta kun mutakaksosilla itsellään tuntuu olevan edelleen kovasti niitä menestymishaaveita ja -paineita. Ehkäpä se on sitten se voima, joka ajaa heitä eteenpäin luomaan uutta kuolematonta musiikkia.

Mielummin kuitenkin kuuntelen näiden uusien levyjen sijasta niitä vanhoja, joilla on parempia biisejä. Toistaiseksi paras vuoden -85 jälkeinen levy on Demolition 23. Siinä on 75% tiukkaa Hanoi Rocksia. Näiltä uusiltahan löytyy vain 40%. :-)

EDIT:
Tulipa nolo laskuvirhe. Demolition 23:n levyllähän oli tietysti vain 50% Hanoi Rocksia. Suomen kiertueella asiat olivat jo sitten toisin.
DirtyFingers
16.12.2006 14:17:10
mutta kun mutakaksosilla itsellään tuntuu olevan edelleen kovasti niitä menestymishaaveita ja -paineita.

Mistä olet tällaisen käsityksen saanut?
Singing alone
Artist
16.12.2006 15:22:22
Itselleni vanha tuotanto ja uusi tuotanto ovat kaksi eri juttua. Vanhan tuotannon löysin ennen tuota comebackia (sori, rebirthiä) joskus teininä, ja kolahti kovaa. Uuden tulemisen myötä on paitsi päässyt näkemään hyviä keikkoja (toki muutaman huononkin ja valitettavasti myös pari keskinkertaista), myös kuulemaan uutta musiikkia.
Itselleni ei ole ainakaan tarpeen vertailla eri kokoonpanoja minkään, vähiten menestyksen, suhteen. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Ja uusimmassa kokoonpanossahan on hyviä ja mielenkiintoisen taustan omaavia soittajia, joten ainakin itse odotan tulevalta (bändilevyksi lupaillulta) albumilta melko paljon.

Ps. livenä Hanoit olen nähnyt nyt n.20 kertaa, ja on helppoa sanoa, että tämä alkuvuodesta 2005 kasassa ollut kokoonpano toimii kyllä parhaimmillaan loistavasti.
RocknRoll
16.12.2006 16:02:29
Mulle on Hanoi Rocks on ollut aina SE bändi, joka sai ylipäätään mut kiinnostumaan rokista ja opettelemaan itse soittamaan jotain soitinta. Kyllä se vain on niin kun ekan kerran hauraassa teini-iässä kuulin Tragedyn niin eihän siinä voinut muuta tehdä kuin alkaa fanittamaan saakelisti bändiä.
Kaikki levyt luonnollisesti löytyvät multa, ja toivottavasti niitä tulee vielä paljon lisää.

Tosiasia on myös se että "alkuperäiskokoonpanon" levyt ovat parhaita, ei siitä pääse yhtään mihinkään. Mutta kylläpä toi Twelve shots on the rocks potkii myös palleille aivan hitosti, mun mielestä 2000-luvun parhaimpia rokkilevyjä.
Tämä viimeisin tuotos ei taas muutamaa helmeä lukuunottamatta iskenyt kovinkaan lujaa, en vain voi ymmärtää mikä juttu Beats and stylesin kanssa tehdä yhteistyötä?

Eikä noita nokkamiehiä voi kuin ihailla, kun jaksavat vuodesta toiseen rokata. Kyllä moni olisi 84-vuoden aikoihin lopettanut rokkihommat ja mennyt "oikeisiin töihin" mutta eivät nämä jätkät, kiitos siitä.
HaloOfFlies
13.02.2007 10:57:09 (muokattu 13.02.2007 11:01:30)

Tulevasta albumista on nyt tihkunut uutta tietoa. Mitä biisintekoon tulee, niin tällä kertaa prosessiin osallistuu koko bändi. ei ainoastaan McCoy ja Monroe. Ja tuleva albumi tulee uudelleenmäärittelemään Hanoi Rocksin soundin ja asenteen parhaalla mahdollisella tavalla. Keväällä ilmestyy single/EP ja levy sitten syksymmällä. Tämmöistä sanoo Mike Monroe bändin sivuilla. Lisääpä vielä, että uudesta levystä tulee kaikkien aikojen paras Hanoi Rocks-albumi. Esim. viime viikolla kolmen päivän sessioiden aikana syntyi 16 todella hyvää biisiä.

Mike on myös jatkanut yhteistyötään Beats And Stylesin kanssa, mies on yksi uutuussingle Ocean Waven tekijöistä., ja esiintyy biisin videolla.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Artist
13.02.2007 11:23:53
Lisääpä vielä, että uudesta levystä tulee kaikkien aikojen paras Hanoi Rocks-albumi.

Kukapa nyt ei aina sanoisi uudesta levystään, että se on parempi kuin edelliset? :)
Ja aika hyvissä ajoin tuntuu Mike tietävän kuinka hyvä levystä tulee...

Mielenkiinnolla kyllä odotan, kun kerran on muidenkin bändin jäsenten panos kuultavissa ja tällä kokoonpanolla pitäisi pystyä hyvän levyn tekemiseen.
"Don't try"
Sir Henri
13.02.2007 15:15:17
Mitä biisintekoon tulee, niin tällä kertaa prosessiin osallistuu koko bändi. ei ainoastaan McCoy ja Monroe. Ja tuleva albumi tulee uudelleenmäärittelemään Hanoi Rocksin soundin ja asenteen parhaalla mahdollisella tavalla.

Hyvä ettei Fagerholm vastaa niin suurelta osin kappaleista kuin parilla viimeisimmällä levyllä. Soundissa riittää uudelleenmäärittämistä, sillä etenkin Another Hostile Takeover - levyllä soundit ovat yököttävän muoviset ja kiiltokuvamaiset. Ennemmin vaikka takaisin ne 80 -luvun matopurkkisoundit.
"En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner
Guildfinger
13.02.2007 19:19:19
Keikoilla on hämännyt Connyn mieltymys piipittävään Stratosoundiin, kun ei se vaan istu Hanoi klassikoihin. Jos he tekevät nyt jotain odottamatonta, niin ehkä sitten!? Toivon, että ne hylkäisivät tän viimeaikaisen kihisevän, 90-luvun alun soundimaailman, ja kaivaisivat vanhempia Marsuja tms. studioon. Andy tuntuu soittavan livenä aina tyyliin..joku uusi Marsu jostakin lavalle. Bändi kuitenkin pesee parhaimmillaan melkein minkä orkesterin tahansa. Rolene teki muuten hyvältä soundaavaa purkkarokkii 80-luvun loppupuoliskolla, kuulosti hyvältä livenäkin. Muistaako kukaan?
Artist
13.02.2007 19:31:42
Keikoilla on hämännyt Connyn mieltymys piipittävään Stratosoundiin, kun ei se vaan istu Hanoi klassikoihin. Jos he tekevät nyt jotain odottamatonta, niin ehkä sitten!?

Mun mielestä Connylla on just hyvä soundi, vaikka aluksi kelasin itsekin ettei Hanoi Rocksissa voi stratolla vetää.

Toivon, että ne hylkäisivät tän viimeaikaisen kihisevän, 90-luvun alun soundimaailman, ja kaivaisivat vanhempia Marsuja tms. studioon. Andy tuntuu soittavan livenä aina tyyliin..joku uusi Marsu jostakin lavalle.

Veikkaan kyllä, että studiossa on käytettyä kahdella edellisellä levyllä vaikka mitä, Seawolf Studioilta kun vissiin kamoja löytyy...

Livenähän niillä on noi TSL:t, jotka soundaavat ainakin siinä kontekstissa yllättävänkin hyvältä, vaikka monesti saa kuulla kuinka huonoja ne on, ainakin jos mnetin kitarapalstaa lukee.

Itseäni edellisissä lätyissä kyllä häiritsee eniten se, että ne ovat soundimaailmaltaan kaikkea muuta kuin bändilevyjä, olivat käytetyt kamat mitä tahansa.
"Don't try"
Guildfinger
13.02.2007 19:53:38
Muhun teki joskus -86 lepakossa suuren vaikutuksen Andyn ja Nassen JCM800 soundi, ja meininki ylipäänsä. Bändihän oli Cherry Bombz, joka toimi livenä kivasti.
Two steps..on mulle taas SE levy Soundien puolesta. Oih, kun jotain yhtä villiä tulisi!
cruel_destiny
13.02.2007 19:55:10
Muhun teki joskus -86 lepakossa suuren vaikutuksen Andyn ja Nassen JCM800 soundi, ja meininki ylipäänsä. Bändihän oli Cherry Bombz, joka toimi livenä kivasti.
Two steps..on mulle taas SE levy Soundien puolesta. Oih, kun jotain yhtä villiä tulisi!

noh ändy käytteli aika vahvasti juuri pleksi marsuja bossin SD-1sellä ajettuna kasarin puolessa välissä.
Guildfinger
13.02.2007 20:03:14
Niinpä niin, itsellä katurockiin: -82 JMP 2204, Marshall 4x12 Greenbackeillä, SD-1, mutta se vehkeistä!
-Mickill-
13.02.2007 22:21:36
Rolene teki muuten hyvältä soundaavaa purkkarokkii 80-luvun loppupuoliskolla, kuulosti hyvältä livenäkin. Muistaako kukaan?

Rollin' With Rolene LP löytyy hyllystä, meikästä ainaki hiton hyvä levy. That's All (na, na na) on ainaki niin tarttuva ralli ettei mitään rajaa.
Hassua muuten että 3/4 bändin äijistä on Hanoimiehiä!
There's nothing left to say but fuck you anyway.
smio
13.02.2007 22:27:26
Rollin' With Rolene LP löytyy hyllystä, meikästä ainaki hiton hyvä levy. That's All (na, na na) on ainaki niin tarttuva ralli ettei mitään rajaa.
Hassua muuten että 3/4 bändin äijistä on Hanoimiehiä!

Mikäs bändi tällanen on ollut? Mahtaakohan levyjä löytyä tänä päivänä mistään kaupoista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)