Aihe: Roky Erickson
1 2 3 4 5 6
Folcce
10.04.2007 08:55:38
No äskeinen ei nyt liittynyt aiheeseen, mutta mitäs studiolevyä suosittelisitte kun mietin että voisi lähteä kaivelemaan Jyväskylän levykauppoja ja katsella jos sattuisi jokin Ericksonin lätyistä halvalla löytymään.

Jos ei tota Evil Onea löydy niin Gremlins Have Pictures on aika hyvä korvike.
http://www.saunaheinola.com (Jope saunassa)
SDMF
10.04.2007 10:47:40
Joo gremlins have pictures on aika ronski läjä biisejä , takuulla joudut hrran siimaan kiinni.
Kaikki käy kunhan se ei ole huonoa musiikkia.
p130
10.04.2007 14:20:41 (muokattu 10.04.2007 18:49:04)

No äskeinen ei nyt liittynyt aiheeseen, mutta mitäs studiolevyä suosittelisitte kun mietin että voisi lähteä kaivelemaan

Tuosta löytyy muutama jos ei lähikaupan hyllyssä satu olemaan. http://www.levykauppax.fi/artist/Erickson%2C_Roky/

Evil One on ehkä todellakin se paras aloituslevy, mutta Don't Slander Me ja Gremlins Have Pictures (edit: ei ole varsinaisesti studiolevy, sekalaista loistavaa matskua josta suurin osa ei löydy muualta) ovat myös ehtaa tavaraa. Liven toisella levyllä ei äänenlaatu ole mitenkään loistava (ja biisilistat ovat menneet kansissa väärin päin), mutta suositeltavaa kamaa sekin. Demon Angel onkin sitten tosifaneille herkkua, äkkinäiselle varmaankin kiinnostuksen hävittävää häröilyä... Ihan summassa ei kannata Rokyn levyä ostaa, saattaa saada mitä tahansa. Mutta nuo edellä mainitut ja uudehko I Have Always Been Here Before-kokoelma ovat varmoja valintoja.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
p130
10.07.2007 16:19:04

Keikka oli parhautta! Mitäs mieltä muut?
A.Starving
10.07.2007 17:36:25

Hyvä oli setti, ääni edelleen uskomattoman komea.
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Henko
10.07.2007 18:12:23

Mitä biisejä soitti? Saakeli, olin töissä, juuri kesän ainoan mielenkiintoisen festariesiintyjän aikaan.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
anttipi
10.07.2007 19:36:32

Mitä biisejä soitti? Saakeli, olin töissä, juuri kesän ainoan mielenkiintoisen festariesiintyjän aikaan.

Joo, kertokaa heti! V*tuttaa, ettei ollut yksinkertaisesti fyffeä lähteä. :(

Oon viime aikoina diggaillut ihan sikana kyseisen äijän tuotoksia.
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
kivi
10.07.2007 21:09:17

Olihan se suorastaan uskonnollinen kokemus.

Hyvä lääkitys Rokylla näkyi olevan. Kaikki mitä Rokylle sanottiin oli leveän hymyn ja "YEAH!" kommentin arvoista, ja joka kerta mies lavallakin yllättyi yhtä iloisesti huomatessaan yleisön.

Hyvä homma.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
p130
11.07.2007 12:06:57

Voi per... kovo posahti eilen illalla kuvia siirtäessä ja Rokyn keikkakuvat katosivat saman tien. Mitään muuta tärkeää ei mennyt, kaikesta muusta on varmuuskopiot ja niin olisi ollut näistäkin jos olisi ehtinyt tehdä.

Kauniisti sanottuna harmittaa valtaisasti...
Folcce
11.07.2007 13:19:00 (muokattu 12.07.2007 11:31:31)
Parasta keikassa oli että se tapahtui. Enpä olisi joskus uskonut pääseväni kyseistä artistia livenä näkemään. Yleisö oli loistavasti messissä ja minä mukana, kun setti pärähti Cold Night For Alligatorsilla käyntiin se oli menoa se. Muita mitä settiin kuului oli muistaakseni:

The Interpreter
Bloody Hammer
Two Headed Dog
Don't Shake Me Lucifer
I Walked With A Zombie
Creature With The Atom Brain
Starry Eyes
You're Gonna Miss Me
The Wind And More
Night Of The Vampire

..oli muutama muukin.

Ja köh. Pakko kertoa: Kun tulimme Turkuun, kävin Tinatuopissa bissellä ja matkalla takaisin autolle kaveri soitti että Rokyn seurue tuli juuri läheisestä pizzeriasta, pidäpä poika kiirettä niin ehdit näkemään. Oletin olevani kusetuksen kohteena mutta pistin kuitenkin juoksuksi. Ja kun paikalle saavuin niin kappas - Roky Erickson! Nopeasti kamera repusta ja Mr. Ericksonin juttusille, josko voisi samaan kuvaan päästä? Sure! Elettiin perkeleen epätodellista hetkeä. Kuvaussession jälkeen Rokyn manageri/ystävä tms. näytti lappua jossa luki "Svarte Rudolf" Miten me pääsisimme tänne ja mistä voisimme saada taksin? Vai voitteko te antaa kyydin? Hmm. voisimmeko? Pakustamme löytyi kun löytyikin tilaa Rokylle, hänen vaimolleen ja kolmannelle hepulle. Siinä sitten ajeltiin hetki Turussa, Roky Erickson kyydissä. Jätimme heidät Svarten eteen Aurajoen rantaan. Roky kiitti kovasti avusta. Toivotimme seurueelle hyvät päivänjatkot ja että illalla nähdään. Kylläpä Turussa on kivaa! Ei muuten harmittanut se sade enää koko päivänä yhtään.

EDIT. Omakuva päivitetty! :D
SO LET HIM HAVE BANANAS ON THE SIDE! http://www.youtube.com/watch?v=tIo6kM8M5Ks
Charger
11.07.2007 13:25:40 (muokattu 11.07.2007 13:27:14)
Rokyn keikka oli ainoa mitä sunnuntaina kävin katsomassa (tosin jouduin sitä odotellessa katsomaan screeniltä PMMP:tä, se oli kauheaa). JA KYLLÄ KANNATTI! Oli yhtye lavan takanakin kuulemma pelkkää hymyä yleisön hyvän vastaanoton takia. Biisejä mitä muistan:

Cold Night for the Alligators
White Faces
Don't Shake Me Lucifer
The Beast
Starry Eyes
Two-headed Dog
Creature With an Atom Brain
The Wind and More
You're Gonna Miss Me
Bloody Hammer
Night of the Vampire
Interpreter

Muutama puuttuu, mutta ei muista mitkä...

EDIT. Folcce ehtikin edelle. Interpreter oli yksi puuttuva ainakin. En tosin muista että I Walked with a Zombie olisi tullut?
Folcce
11.07.2007 13:30:42
EDIT. Folcce ehtikin edelle. Interpreter oli yksi puuttuva ainakin. En tosin muista että I Walked with a Zombie olisi tullut?

Joo, en oo ihan varma tosta itekään. Saatoin sekoittaa White Facesiin? Vieläkin sekaisin kaikesta tapahtuneesta ja noita biisejä on kuunneltu viime aikoina runsaanlaisesti joten en muista mitkä on tulleet mistakin tuutista :)
SO LET HIM HAVE BANANAS ON THE SIDE! http://www.youtube.com/watch?v=tIo6kM8M5Ks
p130
11.07.2007 15:04:53

Joo, en oo ihan varma tosta itekään.

Ei Zombieta tullut. Siltikin olen sinulle äärettömän kateellinen ;)

Löytyisikö joltakin muutamaa kuvaa keikalta. Ei harmittaisi niin vietävästi noiden omien katoaminen!
A.Starving
12.07.2007 20:22:21
Nyt kun peli on avattu, niin lesoillaan nyt sitten, että samassa kyydissä oltiin Folccen matkassa, ja oli kyllä aika epätodellinen fiilis ajella samassa autossa Rokyn kanssa. Jopa siinä määrin. ettei keksinyt mitään järkevää sanottavaa, pällisteli vaan, että siinä se perkele istuu.
Biiseistä vielä, Before in the beginning taisi tulla, tai sitten ei.
Ja jotain perus 50's covereita ainakin yksi kappale. Aivan sama sinänsä, tärkeintä että oli itse paikalla.
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Henko
12.07.2007 21:16:16

Aivan sama sinänsä, tärkeintä että oli itse paikalla.

Väännä vielä veistä haavassa....
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
mikko1
12.07.2007 21:58:41
Ja köh. Pakko kertoa: Kun tulimme Turkuun, kävin Tinatuopissa bissellä ja matkalla takaisin autolle ...

Vaihdoin juuri väriä hiukan vihertävämpään suuntaan..
Mechanizm
12.07.2007 22:00:10
Vaihdoin juuri väriä hiukan vihertävämpään suuntaan..

Juurikin olin samaa sanomassa. Hieno homma.
Tänään sain vihdoinkin aikaiseksi käydä vakuutusyhtiössä. 3 viikkoa lomaa jäljellä. Huomenna Hellacoptersia katsomaan.
diibadaaba
13.07.2007 01:20:17
Ja köh. Pakko kertoa: Kun tulimme Turkuun, kävin Tinatuopissa bissellä ja matkalla takaisin autolle kaveri soitti että Rokyn seurue tuli juuri läheisestä pizzeriasta...

Kuuuuuuuuuuul....
Äijän ääni kuulosti yllättävän samalta, kuin levyillä. Ainoa, mitä jäin kaipaamaan, oli 'I Think Of Demons'. Ja ehkä jotain muuta välispiikkiä kuin "Thank you!" tai "Great to be here."
"Kun joutuu olemaan tekemisissä muusikkojen kanssa, ajautuu suoraa päätä ongelmiin." -Jim Pembroke
discominister
13.07.2007 10:01:58
Itseaäni ihan ihan pikkuisen harmitutti ja mietitytti, että miksi Roky käänytyi selin yleisöön kaikkien soolojensa aikana...?
Gardiner
13.07.2007 12:32:24 (muokattu 15.07.2007 15:21:24)

Äijän ääni kuulosti yllättävän samalta, kuin levyillä.

Jos näin on alkaa kaduttaa ku ei tullu lähettyä.
Levyillä se ääni on yks parhaita Rock ääniä,tai sanotaan et kahella ekalla 13th floor elevators levyllä. Sitä live levyy ja vikaa älppyä en oo kuullu.

Jep. Ihan piti pistää Easter Everywhere levylautaselle pyörimään ja onhan Rokyllä kyllä omanlaisensa ääni, ei hirveesti hävii paljon isompien starojen raspille.
International Artist ei ehkä ollu paras mahollinen levy-yhtiö urakehityksen kannalta.
Puhumattakaan sitten siitä et polliisit oli koko ajan pistämässä miestä putkaan.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)