Aihe: Saxon
1 2 3 4 5 6
Velli
15.05.2006 14:47:36
Todella paljon hyviä biisejä löytyy tältä bändiltä. Yksikään levy ei tosin kokonaisuutena ole oikein kolahtanut (en tosin ole kuullutkaan kuin ehkä puolet koko tuotannosta). Sellainen ylpeydenaihe mainittakoon että Destiny-LP löytyy levyhyllystä muovit vielä päällä. Ei ole raaskinut avata kun se kerran 80-luvun puolesta välistä saakka on korkkaamattomana säilynyt (divarista löysin).
Mika Antero
16.05.2006 15:25:49
Off-topic -varoitus!

Näillä hevikeskusteluilla on yllättäviä seurauksia: Selailin noita Saxonin levyjä vinyylihyllystä, mutta pistinkin huvikseni pyörimään Judas Priestin Rocka rollan, jota en ole kuunnellut varmaan 20:een vuoteen. Onpas kunnon junttausta! Ei mitään metallia, vaan Sabbath -henkistä oikeaa jytää. Taitaa olla Priestin paras levy.

Mutta aiheeseen palataksemme väitän, että tuskin mikään bändi näyttää yhtä naurettavalta -jos tr00pingviinejä ei lasketa- kuin Saxon Innocence is no excusen sisäpussissa...
aikavaikea
16.05.2006 15:32:25
Biff Byford, tuo vanha kunnon peltihousu. Ei tuo ihan täysillä koskaan uponnut ja äänitteet on tullut hävitettyä. Lähinnä tutuiksi tulivat "yllättäen" Denim & Leather, Strong Arm... jne. Kyllähän niillä ihan kelpo biisejä oli ja Crusader taisi toimia ihan kokonaisuutenakin, mutta se Biffin ääni. Ikinä en oppinut pitämään siitä kailotuksesta. No can do.
Nil by mouth.
arppah8
16.05.2006 15:38:19

Saxon näyttää muutoin pukkaavan ulos uutta tuplaliveä nimellä The eagle has landed III.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
sus
16.05.2006 16:56:38
Saxon jumalauta! Yks kokkari vaan löytyy täältä mutta ihan helvetin kovaa!
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Baroquean
16.05.2006 22:22:42
Kova bändi ja yksi suosikeistani, edelleen. Ruisrockiin olis tarkotus mennä tsekkaamaan bändiä, ensimmäistä kertaa.

Niillä on ainakin rumpaleiden osalta ollu tässä viimeaikoina muutoksia. Jörg Michael soitti uusimmalla Lionheart levyllä ja sitä seuranneella kiertueella. Ennen Michaelia rummuissa oli muutamia vuosia Victoryn nykyinen rumpali Fritz Randow. Nyt riveihin on palannut Saxonin pitkäaikaisin rumpali Nigel Glockler. Jostain muistan lukeneeni, että Glockler joutui vetäytymään pois selkävaivojen takia. Se taitaakin olla jonkinlainen ammattitauti kovien kannuttajien keskuudessa. :)
anttipi
16.05.2006 23:04:00

Biiseistä löytyy helmiä, mutta Byfordin lauluääni/-tyyli/-taidot eivät uppoa meikäläiseen ollenkaan. Ei lukeudu suosikkilaulajiini.
"Log From Blammo!"
rheinone
17.05.2006 07:00:06 (muokattu 17.05.2006 08:03:36)
kenkkunen: Heh, minusta kun se on ihan onnetonta pihinää. Näin eri tavalla sitä kuullaan asiat.

aikavaikea: Biff Byford, tuo vanha kunnon peltihousu. Ei tuo ihan täysillä koskaan ponnut ja äänitteet on tullut hävitettyä. Lähinnä tutuiksi tulivat "yllättäen" Denim & Leather, Strong Arm... jne. Kyllähän niillä ihan kelpo biisejä oli ja Crusader taisi toimia ihan kokonaisuutenakin, mutta se Biffin ääni. Ikinä en oppinut pitämään siitä kailotuksesta. No can do.

En silloin 80-luvulla noteerannut Saxonia miksikään. Innostuin bändistä vasta hiljattain tuon kehumani Lionheartin myötä. Hankin sen jälkeen vanhoista albumeista Wheels Of Steelin. Bändin muita tuotoksia en omistakaan. Joitain yksittäisiä piisejä oon tietysti vuosien varrella kuullut.

Täytyy myöntää, että melkoisen keskinkertaista kasarihardrokkia toi Wheels Of Steel on. Saundit ja tuotanto yleensäkin on kehnonlaista mihin tahansa sen ajan laatutuuttaukseen verrattuna. http://www.youtube.com/watch?v=vdC42s0jbP8&search=saxon

Mutta Lionheart on ihan toista maata; Vaikea uskoa samaksi bändiksi. Luin taannoin jostain Byfordin haastattelusta kaverin vitsailleen opetelleensa vanhoilla päivillään laulamaan - Ehkäpä totta toinen puoli.

Onkos joku kuullut sekä Lionheartin että noita sitä edeltäviä albumeja? Ovatko samantyyppistä tuotantoa, yhtä loistavaa piisimateriaalia, taitavaa soitantaa, vai?

E: Tosson yks videoklippi Lionheartilta:
http://www.youtube.com/results?sear … ype=search_videos&search=Search
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Flash
17.05.2006 08:32:54

Ihan ok pätkä, mutta kyllä meikäläiselle tipahtaa silti ne Saxonin 80-luvun alkupuolen tuotokset huomattavasti kovempaa.
Live Music Is Better!
Mika Antero
17.05.2006 08:58:14

Onhan tuo todellakin paljon tiukempaa kamaa kuin nuo 80-luvun jutut mitä olen kuullut. Aika hämmentävää sinänsä, että hevibändi on vanhuksina paremmassa kuosissa kuin viriileinä nuorukaisina.

Ei minulla kyllä taida mielenkiinto silti riittää tarkempaan tutustumiseen, elän mieluummin edelleenkin menneisyydessä, 80-luvun alkupuolella...
aikavaikea
17.05.2006 09:05:40
Ei minulla kyllä taida mielenkiinto silti riittää tarkempaan tutustumiseen, elän mieluummin edelleenkin menneisyydessä, 80-luvun alkupuolella...

Samoja ajatuksia noin yleensä. Laskin tämän innoittamana, että levyhyllystäni reilut 35 % on julkaistu kultaisella 80-luvulla, joista eniten mainintoja saa vuosi 1986 73:lla äänitteellä. Ja tämä taas off-topiccia tapani mukaan... :-)
Nil by mouth.
Mika Antero
17.05.2006 09:17:20
Samoja ajatuksia noin yleensä. Laskin tämän innoittamana, että levyhyllystäni reilut 35 % on julkaistu kultaisella 80-luvulla,

Olen huono matematiikassa, mutta kutakuinkin lähes täsmälleen samoissa prosenttilukemissa näyttäisin olevan... Tosin viime aikoina tuo vuosijakauma on jossain määrin vääristynyt, koska olen ostellut melko paljon blueskokoelmia ynnä muita iankaikkisen vanhaa musiikkia sisältäviä "uutuuksia". Kokoelmat pitäisi rajata tämmöisestä tilastosta pois.
JKH
17.05.2006 11:17:15
Saxon on niitä bändejä mitä on kuunneltu "siinä sivussa". Paljon hyviä biiseja, muttei koskaan täysillä kolahtanut. Pari viikkoa sitten divarista Innocencen ostin ja hyvältä pitkästä aikaa kuulosti!

Julkaistujen levyjen määrä yllätti täysin. En ole tiennyt koko bändin hengissä olosta Rock the Nationin jälkeen, mutta ovat tehneet sen jälkeen näköjään viitisentoista levyä. No onhan siitä toki 20 vuotta. Mikähän lie levyjen taso???
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
rheinone
17.05.2006 16:44:23
kenkkunen: Ei minulla kyllä taida mielenkiinto silti riittää tarkempaan tutustumiseen, elän mieluummin edelleenkin menneisyydessä, 80-luvun alkupuolella...

aikavaikea: Samoja ajatuksia noin yleensä.

No huh-huh, se nyt tästä olis vielä puuttunutkin että käpylit olis uudemmasta saxonista innostunu ;+)
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Baroquean
17.05.2006 16:49:37
Onhan tuo todellakin paljon tiukempaa kamaa kuin nuo 80-luvun jutut mitä olen kuullut. Aika hämmentävää sinänsä, että hevibändi on vanhuksina paremmassa kuosissa kuin viriileinä nuorukaisina.

No tämähän on vaan merkki siitä, että bändi on ns. "seurannut aikaansa". En oikeen jaksa uskoa, että olisivat vielä näinkin hyvässä suosiossa, jos olisivat jatkaneet 80-luvun linjoilla (Ei kyllä välttämättä olisi minun kohdalla vaikuttanut mitenkään asiaan...).

Eikä muuten tuu ihan heti sellasia bändejä mieleen, jotka olis tehny Lionheartin tyylistä matskua 80-luvulla. :)
Velli
17.05.2006 17:30:52
Itse en uudemmasta Saxonista oikein ole tykännyt. Omistin jonkin aikaa Killing Groundin, mutta se on mielestäni äärimmäisen tylsä ja ankea levy. Unleash the Beast levyllä oli yksi todella hyvä biisi: Ministry of Fools. Muutoin sekin oli aika surkea kokonaisuus. Metal headin jaksoin kuunnella vaivoin loppuun saakka. Yksikään biisi ei sytyttänyt. 90-luvulta tiedän Saxonilta oikeastaan vain 2 hyvää kappaletta: Ministry of Fools ja Solid Ball of Rock.

Lionheartia en ole vielä kuullut, mutta innolla kyllä kuuntelen jos se kerran niin hyvä on. Ovatpahan ainakin nostaneet huimasti tasoa edellisiin levyihin nähden.
Flash
26.05.2006 09:57:36

Tässä on mun mielestä aika hyvä pätkä uutta Saxonia:
http://www.youtube.com/watch?v=oeta4BpooII&search=saxon
Live Music Is Better!
Velli
26.05.2006 10:23:28
Tässä on mun mielestä aika hyvä pätkä uutta Saxonia:
http://www.youtube.com/watch?v=oeta4BpooII&search=saxon

Tuo on juuri sitä Killing Ground-osastoa, jota en itse jaksa kuunnella pätkääkään. Ehkä joillekin kolahtaa, mutta omasta mielestäni todella tylsää ja ankeaa.
olli8
26.05.2006 16:11:52
http://www.youtube.com/watch?v=vdC42s0jbP8&search=saxon

Mahtava bändi, Biff Byford on kaikkien aikojen frontmani! En tiedä mistä nuo puheet Saxonin tyylittömyydestä ja surkeudesta ovat tulleet. Minusta Saxon on todella hyvä heavymetal bändi.
Velli
26.05.2006 16:34:19 (muokattu 26.05.2006 16:34:43)
http://www.youtube.com/watch?v=vdC42s0jbP8&search=saxon

En tiedä mistä nuo puheet Saxonin tyylittömyydestä ja surkeudesta ovat tulleet.

Totta. Tuossa kun katsoo peräkkäin Saxonia ja Judas Priestiä, niin ei Saxon näytä yhtään sen dorkemmalta kuin Judas Priestkään ;). Hyviä bändejä molemmat. Jostain syystä vain Judas Priest on huomattavasti suositumpi. Itse olen aina niputtanut JP:n ja Saxonin samaan mappiin, eli hyvää musiikkia!

Tuo Saxonin biisi oli jo paljon parempi kuin tuo Killing Ground-aikainen, mutta on niillä vieläkin parempia kuten Ride Like The Wind, Back On the Streets, Rock `n Roll Gypsy, Out Of Control, Big Teaser jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)