stickyfinger 22.04.2006 21:50:01 | |
---|
Ei levy ihan niin paska ole kuin tuon biisin perusteella voisi kuvitella, mutta... melkoisen turhia levyjä Backyard Babies tätä nykyä tekee. Olisin odottanut, että Nicke Andersson olisi saanut edes jotain tolkkua revittyä irti. No mun mielestä tällä uudella levyllä yksi heikoista lenkeistä on juuri Nicke Andersonin mukana olo. Äijä on Copterseineen tehnyt viime aikoina luokattoman huonoja ja ennen kaikkea PERKELEEN tylsiä levyjä. Nyt on sitten hypännyt Babiesin kelkkaan vääntämään elämäänkin ankeampaa "kevyt-retroa". Mielestäni Backyard Babiesille sopii räväkämpi tuotanto ja saundit, edellisellä "Stockholm Syndromella" oli osaset mielestäni aika hyvin kohdallaan. Nyt on menty taas aikamoista takapakkia. Ja se mitä tekevätkään, niin Ginger Wildheartseineen tekee ja on tehnyt samat jutut miljuuna miljuuna kertaa hienommin/paremmin. No todellakin! Mutta en itse todellakaan lue Backyard Babiesia sinne yhtä samaan kastiin kuin Gingeriä ja The Wildheartsia, vaikka samasta sopasta sinänsä molemmat ammentavatkin. Ginger kun on nimittäin oikeasti saatanan lahjakas biisinkirjoittaja joka osaa poimia monesta eri genrestä juttuja ja soveltaa niitä omaan tuotantoonsa. Perkele, Ginger kun on ihan guru. Babiesilla ei todellakaan ole millään tavalla, eikä lähimaillaakaan yhtä innovatiivista biisinkirjoittajaa, eikä tule olemaan, no way. No joo, laitanpa nyt "Earth Vs. The Wildheartsin" soimaan! "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Lurker 22.04.2006 21:52:20 | |
---|
Ja se mitä tekevätkään, niin Ginger Wildheartseineen tekee ja on tehnyt samat jutut miljuuna miljuuna kertaa hienommin/paremmin. Just meinasin sanoa, että ainoa hyvä biisi, jonka BB on Total 13:n jälkeen tehty, on sekin (osittain) Gingerin tekemä... Ei sillä, ettäkö Gingerilläkään ois osumatarkkuus mitenkään kovaa luokkaa, mut ku paljon tekee, niin kyl sinne hutien sekaan aika monta hittiäkin mahtuu. |
Lurker 22.04.2006 21:53:34 | |
---|
Mielestäni Backyard Babiesille sopii räväkämpi tuotanto ja saundit, Total 13:lla oli osaset mielestäni aika hyvin kohdallaan. Nyt on menty taas aikamoista takapakkia |
Lurker 22.04.2006 21:56:21 | |
---|
No mun mielestä tällä uudella levyllä yksi heikoista lenkeistä on juuri Nicke Andersonin mukana olo. Äijä on Copterseineen tehnyt viime aikoina luokattoman huonoja ja ennen kaikkea PERKELEEN tylsiä levyjä. Tohon en kommentoi mitenkään, muuta ku että mites viime aikojen kopterilevyt Nicken tuottajanlahjoihin liittyy? Mites Deathbreath, The Hydromatics, The Solution, MC5, Entombed ja Thee Ultra Bimboos vaikuttaa Backyard Babiesin uuden levyn soundiin? Nickehän on soittanu niidenkin levyillä/keikoilla viime vuosina. |
stickyfinger 22.04.2006 21:57:58 | |
---|
Mielestäni Backyard Babiesille sopii räväkämpi tuotanto ja saundit, Total 13:lla oli osaset mielestäni aika hyvin kohdallaan. Nyt on menty taas aikamoista takapakkia No tuohan on itsestäänselvyys, siis se että "Total 13" on Babiesin kovin levy. Onhan se omassa genressään yksi kovimmistä lätyistä ikinä. Ei bändi enää koskaan samanmoiseen suoritukseen pysty yltämään. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
aivokuolio 24.04.2006 11:26:14 | |
---|
No tuohan on itsestäänselvyys, siis se että "Total 13" on Babiesin kovin levy. Onhan se omassa genressään yksi kovimmistä lätyistä ikinä. Ei bändi enää koskaan samanmoiseen suoritukseen pysty yltämään. Samanlaista levyä ei ole enää tulossa, joten sitä on turha odotella tai ottaa vertailukohteeksi uuden levyn rinnalle. 9 vuodessa tapahtuu aika paljon. Ja Nicke Anderssonin piikkiin lienee ihan turhaa pistää mitään, bändilläkin _on_ päätösvaltaa studiossa, plus että särö und rähinä ei tee levyistä yhtään paljon parempia. Tämä siis viitateen tuohon Hellacopters-mielipiteeseesi. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Sarko 24.04.2006 13:02:55 | |
---|
Ja Nicke Anderssonin piikkiin lienee ihan turhaa pistää mitään, bändilläkin _on_ päätösvaltaa studiossa, plus että särö und rähinä ei tee levyistä yhtään paljon parempia. Tämä siis viitateen tuohon Hellacopters-mielipiteeseesi. Yhdyn Aivokuolion mielipiteeseen. Mun mielestä tämä uusi BB on huomattavasti parempaa kuin kaksi edellistä älppyä, tuotannollisesti ja kappalemateriaalin perusteella. Eikä Mr. Andersson ole koettanut vääntää BB:tä mihkään retro-rock muottiin, edelleenkin lähtee Beibejen rokki tiukasti ja taatun modernilla twistillä, BB:hän on lähtökohdiltaankin erilainen bändi verrattuna Hellacoptersiin. Stakes are high, but so am i. |
eppe 24.04.2006 13:20:20 | |
---|
Tää uus on kyllä mielestäni varsin hyvä levy. Sovitukset on mielestäni hyviä . soundimaailma on paljon ilmavampi, ku kahdella edellisellä levyllä ja biisejä on erityylisiä. Onhan sinne selviä radiohittejä saatu taas tehtyä, omasta mielestäni We go a long way back ja Roads (jossa Nicke Andersson soittaa lead-kitarat) on selvää radiosoitto-kamaa, kuin myös I got spades. Nicke Anderssonin säveltämässä You cannot win:issä mulla ainaki tulee Hellacopters -flashback Strikes like lightning -minialbumille... Kyllä kannattaa tää levy mun mielestä ostaa jos on harkinnassa ollu, mutta makunsa kullakin... |
-Mickill- 25.04.2006 15:45:36 (muokattu 25.04.2006 15:46:15) | |
---|
Ekaksi tää uusi levy kuulosti taas aivan tylsältä paskalta kuten edellinenkin aluksi mutta mutta.. Sitten tapahtui sama kuten Stockholm Syndromen kohdalla, muutaman kuuntelukerran jälkeen alkoi hitaasti avautumaan ja nyt tää kuulostaa näin viikon kuuntelun jälkeen ihan helvetin hyvältä! I Got Spades ja Heroes & Heroines on parhaat vedot mun mielestä, varsinkin jälkimmäinen on aivan loistava kesäralli. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
aivokuolio 25.04.2006 18:53:00 | |
---|
3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
jackcrow 26.04.2006 04:05:18 (muokattu 26.04.2006 04:10:30) | |
---|
nää jätkät ei oo tehnyt mitään hyvää aikoihin. ei lämmitä. Livenä on vielä toivoa. Levyt ovat olleet aika pettymyksiä. hyvä bändi SILTI! |
Numbie 26.04.2006 12:34:45 | |
---|
Olin totaalisen kyllästynyt bändiin vielä vähän aikaa sitten mutta uuden levyn nimibiisi herätti taas kiinnostuksen. Hienoa, että se tekorankkuus on väistynyt tuollaisen perinteisemmän rokkauksen tieltä. Sopii BB:lle mielestäni huomattavasti paremmin. Ja toivottavasti tällä levyllä ei tarvitse kuulla enää mitään Painkillereitä tai muuta räpellystä. |
Cathi777 26.04.2006 13:32:03 | |
---|
Olin totaalisen kyllästynyt bändiin vielä vähän aikaa sitten mutta uuden levyn nimibiisi herätti taas kiinnostuksen. Hienoa, että se tekorankkuus on väistynyt tuollaisen perinteisemmän rokkauksen tieltä. Sopii BB:lle mielestäni huomattavasti paremmin. Ja toivottavasti tällä levyllä ei tarvitse kuulla enää mitään Painkillereitä tai muuta räpellystä. Painkiller on kyllä aivan loistava biisi. Yksi bändin parhaista, vaikka ei bändin itsensä kynäilemä edes ole. Only pop music can break my heart... |
Numbie 26.04.2006 13:34:21 | |
---|
Painkiller on kyllä aivan loistava biisi. Yksi bändin parhaista, vaikka ei bändin itsensä kynäilemä edes ole. Itelle se paisuttelu aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, vaikka toisaalta onkin omassa lajissaan ihan onnistunut biisi. |
Cathi777 26.04.2006 14:46:50 | |
---|
Itelle se paisuttelu aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, vaikka toisaalta onkin omassa lajissaan ihan onnistunut biisi. Mulle taas on maistunut kaikki tyylit mitä tuokin bändi on uransa aikana läpi käynyt. On tavallaan harvinaista, että pystyy tekemään toimivaa ja itsensä kuuloista musiikkia tehdessään mitä vaan. Ja ei nuo levyt loppujen lopuksi sitten niin toisistaan poikkeavia ole olleetkaan vaan enemmän on niillä erilaisilla soundeilla pelattu. Only pop music can break my heart... |
Sarko 26.04.2006 16:22:59 | |
---|
Ja ei nuo levyt loppujen lopuksi sitten niin toisistaan poikkeavia ole olleetkaan vaan enemmän on niillä erilaisilla soundeilla pelattu. No enpä tiedä, mun mielestä Total 13 eroaa aikaslailla biisimateriaaliltaankin Making Enemies Is Good-platasta. Total 13 oli huomattavasti kolhompi ja melakolisempi kokonaisuudeltaan. MEIS taas ei eroa Stockholm Syndromesta niin paljoa. Jotenkin tuntuu että Backyard Babies on nyt musiikillisesti kypsynyt ja ehkä positiivisessa mielessä aikuistunut, esim. Roads ja I Got Spades kielisivät tästä. Kyllä mä pitäisin tätä uutta Backyard Babiesin lättyä jopa jonkilaisena "Comeback"-albumina. Stakes are high, but so am i. |
aivokuolio 26.04.2006 18:02:52 | |
---|
Kyllä mä pitäisin tätä uutta Backyard Babiesin lättyä jopa jonkilaisena "Comeback"-albumina. Nimenomaan, samat mielipiteet. Ja ovathan äijät itsekin myöntäneet että kaksi viimeisintä pitkäsoittoa on tehty vähän hukassa ja liian Def Leppard-meiningillä. Ehkä Bybit ovat nyt hyväksyneet että jos halutaan lisää yleisöä, niin yritetään jalostaa sitä omaa juttua terävämpään suuntaan eikä viilata vain turhia kulmia veke esim. muovisemman tuotannon kautta. Uusi levy on rohkea hyppäys sivuvasemmalle, ja siitä nostan hattua ma'. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Zeni 27.04.2006 12:21:53 | |
---|
Stockholm Syndrome on mahtipontisuudellaan paras albumi. Tämä uusi lätty tuli aika shokkina kun odotin yhä rankkaa menoa. Ei sinänsä, musta tämäkin on kyllä hyvä levy, paranee joka kerralla vaikka mahtipontisuudesta onkin luovuttu. |
kyuss 03.05.2006 07:27:29 | |
---|
Perhana, minä en edes tienny että tämä on jo julkaistu. Melkosen vähälle on promoaminen jääny, tai sitte en oo vaan käyny levykaupassa. Bändin edelliset tuotokset nyt ei mitään uusinta uutta ole auringon alla, mutta kaikkiaan kyllä hyvä rokkibändi. Stockholm Syndrome oli kehno, Making Enemies on taas aivan ihanteellista musaa nautittavaksi viileän oluen kera. Näin muuten noita tyyppejä Helsingin lentoasemalla joskus pari vk sitten (eikös olleet Tavastialla keikalla silloin?). Ne oli ihan yhtä spurgun näkösiä klo 12 aikaan aamupäivästä ku ovat levynkansissa. Hieno juttu. |
stickyfinger 03.05.2006 21:34:05 | |
---|
Näyttää kiertävän tänä tulevana kesänä Hurreja melkoinen "swedish rock"-turnee. "Where the action is"-kiertueen pääbändejä on Backyard Babies ja The Hellacopters, ja kakkos- ja kolmosorkkina kierroksella toimivat Soundtrack of our lives ja The Hives... "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |