Feggy 26.12.2005 18:44:11 | |
---|
Niin niin, mutta mun pointti oli, että kaikki rokki on enemmän tai vähemmän vanhan rhythm&bluesin lämmittelyä just niinku ite totesit: Ookkei! Ei sit mtn! Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
miscage 26.12.2005 18:51:18 | |
---|
Itsekin tosiaan olen pannut toivoni noihin vähän progempiin tapauksiin, ja stoner-puolikin näyttäisi hengittävän suht. hyvin. Mew, Porcupine Tree, QOTSA... Mark Lanegan on vielä hengissä, samoin kuin Jerry Cantrell. Tooliltakin saatetaan saada uutta lättyä ensi vuonna. -Meinasitko mennä käymään?
-No en vitussa! Sielt tulee nahkaa!!! |
carnation 26.12.2005 19:38:34 | |
---|
Tooliltakin saatetaan saada uutta lättyä ensi vuonna. Ja Devin Townsendilta ei pelkästään saateta, vaan saadaan. Jipii. |
el Bastardo 26.12.2005 19:45:59 | |
---|
Rokilla menee ihan helvetin hyvin nykyisin: on vanhaa ja on nuorta yrittäjää. Vanhaa toistavien kehäraakkien lisäksi kentällä toimii lukemattomia kiinnostavia artisteja ja ryhmiä, jotka luovat uutta. Eivät tietenkään tyhjästä, vaan vanhasta jalostaen. Hyvää, parempaa ja parasta tavaraa löytyy, kunhan jaksaa katsella nenäänsä pidemmälle. Samahan se toki on mistä kukakin tykkää - voihan sitä kuunnella vaikka pelkkää 1930-luvun bluegrassiä - mutta mielestäni on vähän ajattelematonta väittää, että nykyään tuotetaan vain huonoa musiikkia. Ajat ovat tietty muuttuneet; uutta Beatlesiä ei ole eikä tule. Ja toki kaiken tarjonnan keskellä välillä tuntuu, ettei mikään tunnu enää miltään. Tässä nykyisessä pirstoutuneessa pop-kulttuurissa sirpaleista muodostuu kuitenkin varsin muikea mosaiikki. Mun mielestä. |
carlos 26.12.2005 19:52:32 (muokattu 26.12.2005 19:52:59) | |
---|
Emmä oo ikinä jaksanu pahemmin innostua noista rockin suurnimistä, kuten jostain Led Zeppelinistä tai Jimi Hendrixistä. Onhan niillä hyviä biisejä, mutta parempia tehdään koko ajan :) EDIT: eli turha marista, jos ei pidä silmiään ja korviaan auki ku rokkia ettii. Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan. |
rheinone 26.12.2005 19:57:43 | |
---|
uutta Beatlesiä ei ole eikä tule. Täh? Samaa mieltä olen kanssasi muuten, mutta kyllä beatleseja on ollut kehissä koko ajan. Just kuuntelen Policea. Mikä muka tekee The Beatlesista jotenkin innovatiivisemman esimerkiksi tähän 80-luvun alun ihmeeseen verrattuna? Ei mikään, sanon ma. Samat robert johnsonit siellä on pohjilla, ja Policella tietysti lisaksi Beatlesit ja muut. No, ainakin mä arvostan rock-musiikin evoluutiota. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
el Bastardo 26.12.2005 20:04:01 | |
---|
Täh? Samaa mieltä olen kanssasi muuten, mutta kyllä beatleseja on ollut kehissä koko ajan. Just kuuntelen Policea. Mikä muka tekee The Beatlesista jotenkin innovatiivisemman esimerkiksi tähän 80-luvun alun ihmeeseen verrattuna? Ei mikään, sanon ma. Samat robert johnsonit siellä on pohjilla, ja Policella tietysti lisaksi Beatlesit ja muut. No, ainakin mä arvostan rock-musiikin evoluutiota. Tarkoitin siis lähinnä sitä, että aika pirun hankala nykyään on minkään bändin olla niin suosittu ja vaikuttaa niin paljoon kuin Beatles aikoinaan. Tämä siis nimenomaan sen takia, että 60-luvulla populaarikulttuurin kenttä oli tosi paljon erilainen kuin nykyisin. Musiikin hyvyyteen en ota tässä yhteydessä kantaa (ja paljon mieluummin minäkin Policea kuuntelen kuin Biitleksiä :) ). |
Bluesmies 27.12.2005 12:58:12 | |
---|
Rock`n roll`s been going downhill ever since Fay Wray died |
rheinone 27.12.2005 13:04:24 | |
---|
Rock`n roll`s been going downhill ever since Fay Wray died Who the f* was Fay Wray? A mother of Link Wray perhaps? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Bluesmies 27.12.2005 13:06:13 | |
---|
|
rheinone 27.12.2005 13:07:11 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Aleksi-serkku 27.12.2005 13:10:59 (muokattu 27.12.2005 13:11:17) | |
---|
Olinpas hidas. "Drunk people in Denver! Sing it!" |
ydinaukio 27.12.2005 13:25:46 | |
---|
Mielestäni tällä hetkellä tehdään parempaa musiikkia kuin koskaan. |
marke- 27.12.2005 23:03:18 | |
---|
Huhhuh Ehkäpä rock oli jo alusta lähtien aika väsynyttä kamaa? Seksi |
Velli 27.12.2005 23:13:21 | |
---|
Mitäs vikaa vanhassa jo tehdyssä rockissa on? Miksi siihen pitäisi tuoda jotain uutta? En jummarra... |
Jani The Rock 28.12.2005 09:40:40 | |
---|
Onhan sitä hyvää rokkia tehty viime vuosinakin. Esimerkiksi semmoset uudet yrittäjät kuin ZZ Top, AC/DC, Motörhead ja Peer Günt on värkkäilleet ihan hyviä levyjä. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
rheinone 28.12.2005 12:33:32 (muokattu 28.12.2005 12:34:24) | |
---|
Huhhuh Ehkäpä rock oli jo alusta lähtien aika väsynyttä kamaa? Voishan sen noinkin nähdä. Paras rock ei ainakaan mun mielestä ole koskaan ollut taiteellisesti hirveän kunnianhimoista musiikkia. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
paavi 28.12.2005 12:48:45 | |
---|
Rockista kun joskus vielä diggailin muistaakseni, niin haluaisin herättää keskustelua, että tapahtuuko tällä saralla musiikissa enää oikeasti mitään uutta? Kaikki luova ja hieno tuntuu nykyään tapahtuvan enemmän esim. metallin puolella. Kysymyksen asettelu on vähän ongelmallinen. Nykyään kun tehdään jotain omaperäistä, se pistetään heti johonkin omaan lokeroonsa, jossa ei ole yksinkertaista nimilappua 'rock'. Toisaalta rockilla tarkoitetaan lähes kaikkea populaarista kitaramusiikkia, toisaalta taas sitä Buddy Holly -meininkiä. Kyllä tällä hetkellä kaikkea uutta tapahtuu, mutta aivan eri asiansa on, millä saralla sen katsotaan tapahtuvan. Esimerkiksi System of a Down on mielestäni oikein omaperäista ja luovaa rockia. Mutta hetkinen...sehän on metallia? Metallihan on rockia, jossa leikitään tempojen ja raskaiden soundien kanssa. ...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains. |