tigrushka 01.10.2005 16:04:19 | |
---|
Lisäksi se koko juttu biiseineen vaikuttaa jonkun levy-yhtiöpampun vedonlyönniltä, tyyliin "katotaas mitä skeidaa jengi ostaakaan", samalla tavalla kuin The Darkness tai Pulp. Pulp on kyllä harvinaisen huono esimerkki tässä yhteydessä: pumppuhan oli varsinainen pitkän linjan puurtaja, kesti yli 10 vuotta ennen kuin se löi itsensä läpi. Tykkäsi tai ei niin kyse ei tod. ollut mistään levymogulien suuresta kusetuksesta. I got stripes ^..^ |
Janne F 01.10.2005 16:26:03 (muokattu 01.10.2005 16:26:20) | |
---|
SOUNDIN DEMOEFEKTI (6 - 2003) Feiled Niko (v, d), Miika (kb), Henkka (g), Panu (b), Romy (g) Lauri Laurila, Kuninkaankatu 15 E 43, 33210 Tampere feiled@feiled.com www.feiled.com Feiledin musiikki ei ihan vielä komppaa uskottavasti itsevarman saatekirjeen sävyä, vaikka kelpo alku mille tahansa bändille neljän biisin demo onkin. Vienosti gootahtavaa ja laahaavasta kompista väistämättä HIM:iin assosioituvaa synkeää ja raskasta rockia soitetaan timmisti ja sävykkäästi, mutta armottoman mielikuvituksettomasti. Sävellykset täyttävät genren kaikkien sääntöjen tunnusmerkit, mutta karisman ja kokemuksen lisäksi tämänkin lajin menestyjät ovat tarvinneet keskitasoa parempia biisejä, joita ei Feiledillä vielä ole. Hinku koukukkaisiin kertosäkeisiin on toki aina terve merkki. |
Salaud 01.10.2005 16:44:15 | |
---|
En todellakaan. Miksi kysyt? Viittasin siihen, että kumpikaan niistä soittajista ei osaa soittaa yhtään, ainakaan sen perusteella mitä sitä musaa on radiosta ja töllöstä kuullut. Tuskin ovat teeskennelleet huonoja tarkoituksella. Lisäksi se koko juttu biiseineen vaikuttaa jonkun levy-yhtiöpampun vedonlyönniltä, tyyliin "katotaas mitä skeidaa jengi ostaakaan", samalla tavalla kuin The Darkness tai Pulp. Kun suhtkoht fiksuna pitämäni heppu lyö pöytään yllättäen tämmöisiä kommenteja jää kyllä suu auki hämmästyksestä. Voi vittu mikä tero. Houston, We have a Drinking Problem. |
sirdickyj 01.10.2005 17:06:13 | |
---|
Kun suhtkoht fiksuna pitämäni heppu lyö pöytään yllättäen tämmöisiä kommenteja jää kyllä suu auki hämmästyksestä. Voi vittu mikä tero. No hei, ei mua tarvitse pitää fiksuna, olen juuri niin pölvästi kuin olen pitämättäkin...tai fiksu, whatever, se ei pitämisistä muutu. Mutta mun mielestä oikeesti White stripes tuntuu joltain kierolta salajuonelta, samoin kuin The Darkness, etenkin huomioonottaen sen, että osa jengistä tuntuu ottavan sen vakavissaan. Pulp on pulp, ja kun sen näki vähän aikaa sitten siinä kakkosen brittipop-ohjelmassa, niin nyt se on vielä enemmän Pulp. Mutta se ei ollut tämän ketjun aihe, joten jättäkäämme sen. Käytin White Stripesiä vaan alunperin esimerkkinä siitä kuinka MIELESTÄNI turakointi valtaa alaa musiikkimaailmassa, joku muu voi käyttää jotain muuta esimerkkinä, kuten esim. Feggy käytti Cinderellasta määrittelyä "naurettavuuden huipentuma". Silti en sen vuoksi hänen fiksuuttaan julkisesti epäile. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Janne F 01.10.2005 17:12:30 | |
---|
Ajoin tuossa vaan takaa sitä, että Eyes on ollut jo yli 15v kasassa, ja vaikka linja on muuttunut ihan kokonaan (ei HIM:in jälkeen vaan ENNEN HIM:iä), Ai jaa. 69 Eyesin eka "goottilevy" oli Wasting the Dawn. Levyn nimibiisillä taustoja lauloi Ville Valo. Se julkaistiin vuonna 1999. HIMin debyyttialbumi ilmestyi vuonna 1997. |
sirdickyj 01.10.2005 17:26:24 | |
---|
Ai jaa. 69 Eyesin eka "goottilevy" oli Wasting the Dawn. Levyn nimibiisillä taustoja lauloi Ville Valo. Se julkaistiin vuonna 1999. HIMin debyyttialbumi ilmestyi vuonna 1997. Niinpä näyttäis olevan. Mutta eikös HIM:in eka levy ollut aikamoista mättöä? Vaikka olihan siinä ne muutama iisimpi hetki, niin muistelisin että tuota "Love metallia" pursui vasta seuraava levy. Joka tapauksessa muistan JyrKillin alkaneen sen kähinän jo aiemmin, hihiteltiin vielä sitä, että kuulostaa (tai yrittää kuulostaa) ihan Type O Negativelta. Kyllä mulle jäi vahvasti sellanen vaikutelma ettei siinä kummiskaan HIM:in jalanjäljissä menty, mene ja tiedä sitten. Kumminkin mun pointti ainakin yreitti olla se, että Silmät vaikuttaa vahvasti niiden omalta keksinnöltä ja luomukselta, tuli vaikutteet sitten mistä hyvänsä. Siis ettei se oo mikään levy-yhtiön kikka kolmonen, ja siitä lähdin sitä respectiäkin tarjoamaan. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 01.10.2005 17:31:13 (muokattu 01.10.2005 17:35:55) | |
---|
kuten esim. Feggy käytti Cinderellasta määrittelyä "naurettavuuden huipentuma". Silti en sen vuoksi hänen fiksuuttaan julkisesti epäile. Epäile vaan ;) Mutta en minäkään epäillyt Cinderellan kuuntelijoiden fiksuutta, sanoin vain oman mielipiteeni yhtyeestä. Sen sijaan sinä annat ymmärtää, että vain tyhmät kuuntelevat ao. yhtyeitä. Mutta tämä tästä. Kuuntelin yhden biisin verran Feilediä. Kuulosti kevytversiolta HIMistä. Ei mitenkään kiinnostava. Kuitenkin parempi kuin Technicolour. |
Sliv 01.10.2005 17:33:48 | |
---|
Epäile vaan ;) Mutta en minäkään epäillyt Cinderellan kuuntelijoiden fiksuutta, sanoin vain oman mielipiteeni yhtyeestä. Sen sijaan sinä annat ymmärtää, että vain tyhmät kuuntelevat ao. yhtyeitä. Mutta tämä tästä. En ole vielä kuullut Feilediä. Onko jossain näytteitä saatavilla? www.myspace.com/feiled |
Janne F 01.10.2005 17:36:09 | |
---|
Niinpä näyttäis olevan. Mutta eikös HIM:in eka levy ollut aikamoista mättöä? Vaikka olihan siinä ne muutama iisimpi hetki, niin muistelisin että tuota "Love metallia" pursui vasta seuraava levy. Joka julkaistiin samana vuonna kuin Wasting the Dawn. |
Feggy 01.10.2005 17:36:23 | |
---|
|
sirdickyj 01.10.2005 17:48:19 | |
---|
Joka julkaistiin samana vuonna kuin Wasting the Dawn. ...joten 69 Eyes otti äkkiä vaikutteita, sävelsi levyllisen biisejä, levytti ne ja sai levyn samana vuonna kauppoihin? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
sirdickyj 01.10.2005 17:51:44 | |
---|
Epäile vaan ;) Mutta en minäkään epäillyt Cinderellan kuuntelijoiden fiksuutta, sanoin vain oman mielipiteeni yhtyeestä. Sen sijaan sinä annat ymmärtää, että vain tyhmät kuuntelevat ao. yhtyeitä. Mutta tämä tästä. Ai, missäköhän kohtaa annoin tällaista ymmärtää? Tuo kommenttini liittyi siihen kun tuolla aiemmin tuo joku sanoi pitäneensä minua "suht fiksuna", mutta nyttemmin piti "terona". En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 01.10.2005 18:05:25 (muokattu 01.10.2005 18:08:08) | |
---|
Ai, missäköhän kohtaa annoin tällaista ymmärtää? Tuo kommenttini liittyi siihen kun tuolla aiemmin tuo joku sanoi pitäneensä minua "suht fiksuna", mutta nyttemmin piti "terona". Vaikkapa tässä: Mutta mun mielestä oikeesti White stripes tuntuu joltain kierolta salajuonelta, samoin kuin The Darkness, etenkin huomioonottaen sen, että osa jengistä tuntuu ottavan sen vakavissaan. tai tässä: Lisäksi se koko juttu biiseineen vaikuttaa jonkun levy-yhtiöpampun vedonlyönniltä, tyyliin "katotaas mitä skeidaa jengi ostaakaan", samalla tavalla kuin The Darkness tai Pulp. Jos mun mielestä Cinderella on perseestä, en ota kantaa siihen, onko se jonkun salajuoni tai minkälaisia sen fanit ovat. Kukin saa tykätä ihan rauhassa mistä tykkää. Mutta se Feiled? Onko kyseessä niin hajuton ja mauton bändi, että muilla kuin Nallella ei ole siitä mitään varsinaista sanottavaa? Technicolourista syntyi sentään vilkas keskustelu. |
sirdickyj 01.10.2005 18:08:26 | |
---|
Vaikkapa tässä: Niin? Mutta sehän ON häpeilemätön parodia, ja kumminkin siitä keskustellaan täälläkin palstalla kuin uusista messiaista. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 01.10.2005 18:11:24 | |
---|
Niin? Mutta sehän ON häpeilemätön parodia, ja kumminkin siitä keskustellaan täälläkin palstalla kuin uusista messiaista. Selvä, sun mielestäsi. Musta bändi on aivan loistava. Jos tämä tekee musta salajuonen uhrin, niin oukhei, kiitos levypomot ja markkinamiehet! Olen onnellinen ja nautin Valkoisten raitojen tyhmistävästä vaikutuksesta! Jihhuu! |
sirdickyj 01.10.2005 18:11:45 | |
---|
Mutta se Feiled? Onko kyseessä niin hajuton ja mauton bändi, että muilla kuin Nallella ei ole siitä mitään varsinaista sanottavaa? Technicolourista syntyi sentään vilkas keskustelu. Feiledistä viis, jos ei siitä mitään sanottavaa ole. Siihen Feilediin kulminoituu mielestäni paljonkin nykymeiningistä, ja tässähän on ruodittu nykyisiä ilmiöitä ja rockin credibiliteettejä ihan ansiokkaasti, toivottavasti sama linja jatkuu. Ja taas samat väittelijät! En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
sirdickyj 01.10.2005 18:14:52 | |
---|
Selvä, sun mielestäsi. Musta bändi on aivan loistava. Jos tämä tekee musta salajuonen uhrin, niin oukhei, kiitos levypomot ja markkinamiehet! Olen onnellinen ja nautin Valkoisten raitojen tyhmistävästä vaikutuksesta! Jihhuu! Sorry, puhuin The Darknessista. Myönnän sen verran, että oikeasti White Stripesissa on jotain juttua ilmiselvästi, mutta silti se vaikuttaa mun korviin ihan yhtä käsittämättömälle kuin 50 Cent. Eri tavalla käsittämätöntä vain En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 01.10.2005 18:24:15 | |
---|
Sorry, puhuin The Darknessista. Myönnän sen verran, että oikeasti White Stripesissa on jotain juttua ilmiselvästi, mutta silti se vaikuttaa mun korviin ihan yhtä käsittämättömälle kuin 50 Cent. Eri tavalla käsittämätöntä vain No mä jo ihmettelinkin...Darknessin suhteen asiasta ei titenkään ole mitään epäilystä. No, eipä tästä kannata vääntää. Kuten sanoin, anna WS:lle vielä yksi mahdollisuus. Jos ei toimi, niin sitten ei. |
sirdickyj 01.10.2005 18:31:42 | |
---|
No mä jo ihmettelinkin...Darknessin suhteen asiasta ei titenkään ole mitään epäilystä. No, eipä tästä kannata vääntää. Kuten sanoin, anna WS:lle vielä yksi mahdollisuus. Jos ei toimi, niin sitten ei. It`s a deal (näin lauantai-illan kunniaksi, ja jos et kerro kenellekään). Mitä tsekkaan? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 01.10.2005 18:48:30 | |
---|
It`s a deal (näin lauantai-illan kunniaksi, ja jos et kerro kenellekään). Mitä tsekkaan? Ok, toki. Raskaammasta päästä voi kokeilla Elephant-levyä, jännemmästä päästä uusinta Get Behind Me Satania ja enempi sieltä punk-päästä White Blood Cellsiä. Enemmänkin folkbluesin on sitten De Stilj. DVD:llä löytyy keikka Under the Blackpool nights. http://www.whitestripes.net/releases.php Livekunnon tältä kesältä voi kuunnella täältä, josta löytyy Glastonburyn keikka mp3:sina. http://www.whitestripes.net/downloads.php |