Aihe: Toto
1 2 3 4 538 39 40 41 42
Musta Arkipyhä
27.08.2005 20:47:39
No nyt alkaa jo vähän kirkastua. En ollut kuullut tuota termiä aikaisemmin, ja "hevi" luonnollisesti herättää 80-luvulla syntyneessä ihmisessä mielleyhtymiä vallan toisenlaisiin bändeihin kuin Toto. Kiitos selvennyksestä.

Itse asiassa "kultaisella" 80 -luvulla tai sen taitteessa mm.Rainbow alkoi tavoitella tätä "jenkkihevi" -kategoriaa Down to earth -levyn myötä.Jos enempi saman koulukunnan bändejä haluat kuulostella niin Foreigner ja levy nimeltä 4 edustaa minun mielestäni alansa parhaimmistoa.Jos taas luet aikakauden - eritoten suomalaisia -musalehtiä törmäät termiin AOR joka oikeestan silloin oli IMO sama asia.
Space is deep
Progressor
27.08.2005 20:58:30
AOR onkin minulle jo tuttu termi. Asia selvenee entisestään. Foreignerilta olen kuullut ne pari hittiä, ja muista tuon sarjan bändeistä olen kuunnellut myös vähän Styxiä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
HaloOfFlies
27.08.2005 21:06:56

Olenkohan minä ainoa joka pitää näistä Toton kasariballadeista? Varsinkin Rosanna on loistobiisi. Africaa on tullut kuultua liikaa, se myönnettäköön.
Rock and roll ain't noise pollution, rock and roll ain't gonna die!
Brian May jr.
27.08.2005 21:11:24
Olenkohan minä ainoa joka pitää näistä Toton kasariballadeista? Varsinkin Rosanna on loistobiisi. Africaa on tullut kuultua liikaa, se myönnettäköön.

Eeeeh...myönnettäköön, ettet ole. Ja Rosanna tosiaan helvetin kova biisi, sitä kuuntelee mielellään jo rumpukompin takia.
Progressor
27.08.2005 21:31:34

Hmm. Onko Rosanna sinusta balladi? Totolla on minusta se balladiosasto ihan erikseen, esimerkiksi I Won't Hold You Back, I'll Be over You, Anna jne.

Mutta balladi tahi ei, niin kyllä minä tykkään.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
MK73
27.08.2005 22:25:27
Se Greatest Hits dvd (Pariisin konsertti 1990) on mannaa. Siinä silmäkulma kostuu väkisinkin, niin upeaa on nähdä (ja kuulla) Jeff Porcaro keikalla. Hänellä oli käsittämätön kyky soittaa juuri se tarpeellinen niihin biiseihin, eikä yhtään enempää.
HaloOfFlies
27.08.2005 22:37:48 (muokattu 27.08.2005 22:49:10)

Hmm. Onko Rosanna sinusta balladi? Totolla on minusta se balladiosasto ihan erikseen, esimerkiksi I Won't Hold You Back, I'll Be over You, Anna jne.

Mutta balladi tahi ei, niin kyllä minä tykkään.

Rakkauslauluksi mä olen sen aina mieltänyt. Vaikkei se kyllä komppinsa puolesta mikään tanssittava biisi ole, ainakaan naisen kanssa. Voihan sen tahdissa yksin jammailla.

Niin ja tuota AOR:ää tosiaan 70-luvulla kutsuttiin jenkkiheviksi. Boston, Toto, REO Speedwagon Journey ja mitä kaikkia muita niitä nyt olikaan.
Rock and roll ain't noise pollution, rock and roll ain't gonna die!
Progressor
28.08.2005 08:46:53
Rakkauslauluksi mä olen sen aina mieltänyt.

Niin, no, ei Totolla taida kyllä juuri muita ollakaan kuin rakkauslauluja... Sinänsä pieni miinus hyvässä bändissä, mutta eihän kukaan ole täydellinen.
juoni
28.08.2005 13:02:30
Se Greatest Hits dvd (Pariisin konsertti 1990) on mannaa. Siinä silmäkulma kostuu väkisinkin, niin upeaa on nähdä (ja kuulla) Jeff Porcaro keikalla. Hänellä oli käsittämätön kyky soittaa juuri se tarpeellinen niihin biiseihin, eikä yhtään enempää.

Täytyypä katsastaa. En ole edes tiennyt moisen olemassaolosta.
Omaan korvaan ei silti ole Porcaro koskaan mitenkään erityisesti iskenyt. Tarkastihan se naputteli, mutta ei vaan nappaa.
Lahjattomat Treenaa
sirdickyj
28.08.2005 16:40:18
Täytyypä katsastaa. En ole edes tiennyt moisen olemassaolosta.
Omaan korvaan ei silti ole Porcaro koskaan mitenkään erityisesti iskenyt. Tarkastihan se naputteli, mutta ei vaan nappaa.

Ei kannata, kyllä se Amsterdamin live v. 2002 on PALJON kovempi, mm. juuri Porcaron puuttumisen takia, siis rumpali-Porcaron, velipoika pistää komeasti basson kanssa menemään.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Progressor
28.08.2005 18:12:34
Ei kannata, kyllä se Amsterdamin live v. 2002 on PALJON kovempi, mm. juuri Porcaron puuttumisen takia, siis rumpali-Porcaron, velipoika pistää komeasti basson kanssa menemään.

Jaa-a, jaa-a, kyllä nyt tulee aika kovaa tekstiä. Minusta Jeff on nimenomaan yksi niitä juttuja, jotka _pelastavat_ tuon Pariisin-liven. Sen huonoja puolia ovat sitten heikohko biisilista (muistaakseni) sekä erityisesti Jean-Michel Byron.

Tuota Amsterdam-liveä en ole vielä nähnyt, mutta olin samaisella kiertueella Helsingissä katsomassa Totoa. Onhan se setti kyllä kokonaisuudessaan kovempi kuin tuo vanha, mutta en nyt kuitenkaan menisi sanomaan, että Jeffin puuttuminen tekee Totosta automaattisesti paremman. Kovin ovat makuasioita nämä.
sirdickyj
28.08.2005 19:34:43
Jaa-a, jaa-a, kyllä nyt tulee aika kovaa tekstiä. Minusta Jeff on nimenomaan yksi niitä juttuja, jotka _pelastavat_ tuon Pariisin-liven. Sen huonoja puolia ovat sitten heikohko biisilista (muistaakseni) sekä erityisesti Jean-Michel Byron.

Tuota Amsterdam-liveä en ole vielä nähnyt, mutta olin samaisella kiertueella Helsingissä katsomassa Totoa. Onhan se setti kyllä kokonaisuudessaan kovempi kuin tuo vanha, mutta en nyt kuitenkaan menisi sanomaan, että Jeffin puuttuminen tekee Totosta automaattisesti paremman. Kovin ovat makuasioita nämä.

Olen pahoillani, vilpittömästi! Tarkoitan, että tuosta Amsterdamin livestä tekee mielestäni paremman juurikin se, eetä Simon Phillips soittaa siinä (+ tietenkin tosiaan parempi biisilista, edistynyt kuvaus-ja äänitystekniikka, Byronin korvaaminen sinänsä melko ankealla Kimballilla jne), eli siis ei niinkään Porcaron puuttuminen, ei pahaa sanaa hänestä, kuin Phillipsin läsnäolo. Minusta.
Brian May jr.
28.08.2005 19:51:19
Olen pahoillani, vilpittömästi! Tarkoitan, että tuosta Amsterdamin livestä tekee mielestäni paremman juurikin se, eetä Simon Phillips soittaa siinä (+ tietenkin tosiaan parempi biisilista, edistynyt kuvaus-ja äänitystekniikka, Byronin korvaaminen sinänsä melko ankealla Kimballilla jne), eli siis ei niinkään Porcaron puuttuminen, ei pahaa sanaa hänestä, kuin Phillipsin läsnäolo. Minusta.

No nyt kuulostaa jo järkevämmältä, hetken jo mietin että"onko se nyt niin ettei tuota Porcaroa voi kuunnella ollenkaan?"
Ossi
29.08.2005 00:14:19

Byronin korvaaminen sinänsä melko ankealla Kimballilla ...

Häh? Bobby Kimball'han oli orkesterin alkuperäinen solisti ja ääni, joka korvattiin siinä välillä milloin kenelläkin.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Progressor
29.08.2005 09:02:07
Häh? Bobby Kimball'han oli orkesterin alkuperäinen solisti ja ääni, joka korvattiin siinä välillä milloin kenelläkin.

Ja lisäksi Bobby on minusta "the" Toton laulaja. Muilla ei ole samanlaista potkua äänessä.

Bobbyhan tosiaan potkittiin Isolation-sessioiden aikana pois bändistä, kun miehen huumeidenkäyttö ei oikein pysynyt hallinnassa. On kyllä ollut aika huuruinen historia tuolla bändillä. Kaikkihan muistavat, mitä Jeff Porcarolle tapahtui...
Journeyman
29.08.2005 09:34:45
Uutta levyäkin on muuten tulossa. Bändin oman hypetyksen perusteella kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Reunion-meininkiä: Steve Porcaro ja Joe Williams mukana sessioissa.

http://www.toto99.com/features/road1.html
sirdickyj
29.08.2005 10:07:03

Onneksi Joseph Williamsilla myös, ihan tosta vaan paras laulaja mitä on Totossa ollut. Pistäkäähän Toton Livefields tai tuo Amsterdamin live soimaan, sieltä on kuultavissa ettei Bobby Kimball oikein pysty niitä juttujaan livenä vetämään. Anteeksannettavaa toki, mutta Toton ollessa kyseessä on eräänlainen virheetön suoritus ikäänkuin oletusarvo.

Mutta toki, hyvä että ottivat Bobbyn takaisin, kyllä Totossa pitää solisti olla, se oli vähän onttoa kun Luke ja Paich olivat bändin "solistit" (vaikka Tambu onkin yksi hienoimmista levyistään ja olihan keikalla taustalaulajat messissä, jotka tarvittaessa veti liidiäkin...ja Absolutely Live on myös hyvä tallenne).
sirdickyj
29.08.2005 10:08:33
Ja lisäksi Bobby on minusta "the" Toton laulaja. Muilla ei ole samanlaista potkua äänessä.

Bobbylla taitaa olla niin paljon potkua siinä äänessä, ettei viitsi vetää livenä Pamelaa, vaan antaa sen hired gun-kitaristin hoitaa homman? Vai onko kyse sittenkin jostain muusta?
sirdickyj
29.08.2005 10:09:59
Uutta levyäkin on muuten tulossa. Bändin oman hypetyksen perusteella kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Reunion-meininkiä: Steve Porcaro ja Joe Williams mukana sessioissa.

Steve Porcaro on kyllä tainnut olla mukana melkein kaikilla Toton studiolätyillä, jos en väärin muista, kiertuekokoonpanossa ei oo ollut aikoihin, olikohan kuitenkin vielä IV-levyn aikaan?
Journeyman
29.08.2005 10:49:03
Steve Porcaro on kyllä tainnut olla mukana melkein kaikilla Toton studiolätyillä, jos en väärin muista, kiertuekokoonpanossa ei oo ollut aikoihin, olikohan kuitenkin vielä IV-levyn aikaan?

No näinpä tosiaan on tainnut olla. Kiertuekokoonpanoon ei näyttäis olevan nytkään tulossa. Greg Phillinganes uusin 'virallinen' jäsen. Tuolta alta kun katsoo miehen CV:n, niin hyvin sopii joukkoon tummaan:).

http://www.toto-rocks.com/id8.html
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)