Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 596 97 98 99 100167 168 169 170 171
foetor ex ore
20.05.2011 00:31:59
sirdickyj: Who do we think we are.

Np. Place in Line
http://www.youtube.com/watch?v=lthsy99AJj0
tosi kova biisi, Gillani loistaa..
Ari78
20.05.2011 10:55:18
foetor ex ore: Np. Place in Line
http://www.youtube.com/watch?v=lthsy99AJj0
tosi kova biisi, Gillani loistaa..

Tää on mun ehdoton suosikki; Ei jää Blackmoren ja Lordin soolotkaan kovin kauas, jäätävää.
Musta Arkipyhä
20.05.2011 12:38:28 (muokattu 20.05.2011 12:39:18)
sirdickyj: Niin tai Stormbringeriä, Burnia tai Come taste the bandiä, jotka on myös helvtin hyviä levyjä. Kuin myös Who do we think we are.

Se on kyllä harmi ,että Purplen kohdalla nuo levyt on livesetin osalta nykykokoonpanolla varmaan ikuisessa pannassa.

Tai Come taste the bandilta tuskin kuultaisiin mitään vaikka Blackmore bändissä olisikin :-) Tosi loistava levy muuten.Erilaista Purplea ja toimii hyvin.Harmi ,että kokoonpanon keikkakunto oli kiltisti sanoen "ailahteleva".Bolinin soolot myös varsin mukavia tapauksia: Teaser ja Private eyes.Bustin' out for rosey svengaa minusta oikein kivasti.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Jokapaikanapina
20.05.2011 15:41:40
Tahtoisin itsekin peräänkuuluttaa Place In Lineä, erityisesti Gillanin vuoksi. Koko Who Do We Think We Are -levy on kyllä ehdottomasti mainettaan parempi, mutta on jäänyt Machine Headin varjoon varmaan siksi, kun on aika "epätyypillinen" heidän levyksi. Tai siis sävellykset ei oo niin mieleenpainuttavan koukuttavia ja jajjaa jotenkin, en jaksa nyt analysoida, mut onhan se varmaan aika nopeesti tehty.
Ari78
20.05.2011 16:07:13
No makuasioitahan nää on mut mun mielestä WDWTWA on Purplen paras levy. Sävellykset ja sovitukset on hienoja. Joka biisissä lähes mielettömät kitara/urkusoolot ja riffit. Tän mä kuuntelen melkeen kerran viikkoon läpi.
Jokapaikanapina
20.05.2011 16:25:37
Ari78: No makuasioitahan nää on mut mun mielestä WDWTWA on Purplen paras levy. Sävellykset ja sovitukset on hienoja. Joka biisissä lähes mielettömät kitara/urkusoolot ja riffit. Tän mä kuuntelen melkeen kerran viikkoon läpi.

Hyvähän se kyllä ehdottomasti on. Hyviä ne sävellyksetkin ja oikeestaan melodisimpia Gillanin aikaisia (joka on vaan plussaa), ei vaan kuitenkaan ehkä niin mieleenpainuvia. Ja Mary Longissa on muuten ihan uskomattoman hyvät sanat mun mielestä!

Ja niin, onhan siinä levyllä paljon urkujytää, esim. Woman From Tokyon urkuriffissä, mutta sitten taas Rat Bat Bluen kosketinsoolot menee jo pikkasen yli :DD
J.Hollström
20.05.2011 16:30:52
Jokapaikanapina: Ja Mary Longissa on muuten ihan uskomattoman hyvät sanat mun mielestä!

Ja Smooth Dancer on melkosta kuittailua Blackmorelle.
sirdickyj
22.05.2011 13:09:39
Jokapaikanapina: Tahtoisin itsekin peräänkuuluttaa Place In Lineä, erityisesti Gillanin vuoksi. Koko Who Do We Think We Are -levy on kyllä ehdottomasti mainettaan parempi, mutta on jäänyt Machine Headin varjoon varmaan siksi, kun on aika "epätyypillinen" heidän levyksi. Tai siis sävellykset ei oo niin mieleenpainuttavan koukuttavia ja jajjaa jotenkin, en jaksa nyt analysoida, mut onhan se varmaan aika nopeesti tehty.

No Machine Head on semmonen kaikkein helpoimmin pureksittava levy ja koska jengi ei yleensä tajuu mitään eikä vaivaudu edes yrittämään niin sehän se kovin lätty on.

Ja eipä siinä, hyvä lätty se onkin, yks kovimmista.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
sirdickyj
22.05.2011 13:10:31
PsychedelicWarlord: Se on kyllä harmi ,että Purplen kohdalla nuo levyt on livesetin osalta nykykokoonpanolla varmaan ikuisessa pannassa.

Tai Come taste the bandilta tuskin kuultaisiin mitään vaikka Blackmore bändissä olisikin :-) Tosi loistava levy muuten.Erilaista Purplea ja toimii hyvin.Harmi ,että kokoonpanon keikkakunto oli kiltisti sanoen "ailahteleva".Bolinin soolot myös varsin mukavia tapauksia: Teaser ja Private eyes.Bustin' out for rosey svengaa minusta oikein kivasti.

Eihän Gillan oo ikinä laulanu yhtään Coverdalen aikasta biisiä. Turner laulo sentään Burn:in.
Musta Arkipyhä
22.05.2011 21:19:11
sirdickyj: Eihän Gillan oo ikinä laulanu yhtään Coverdalen aikasta biisiä. Turner laulo sentään Burn:in.

Tätä juuri ajoin takaa.Turner tosiaan veti Burnia ja tuolloin oli Gloverkin messissä.Lienee Gillan sitten ollut se este ettei Mark II koskaan vetänyt Mark III:n biisejä?
sirdickyj
22.05.2011 23:10:13
PsychedelicWarlord: Tätä juuri ajoin takaa.Turner tosiaan veti Burnia ja tuolloin oli Gloverkin messissä.Lienee Gillan sitten ollut se este ettei Mark II koskaan vetänyt Mark III:n biisejä?

Varmasti on. Eikä se oikein mun korvaan istukaan se ajatus että Gillan vetelis niitä ralleja.
StJerky
23.05.2011 10:06:56
sirdickyj: Varmasti on. Eikä se oikein mun korvaan istukaan se ajatus että Gillan vetelis niitä ralleja.

Viimeisellä Purple keikallaan Helsingissä Blackomore kiusasi Gillania Burnin riffillä.
sirdickyj
23.05.2011 12:31:34
StJerky: Viimeisellä Purple keikallaan Helsingissä Blackomore kiusasi Gillania Burnin riffillä.

Mä en muista tämmöstä. Olin kyllä paikalla, ja keikka oli hyvä.

Gillan ei ollut, niinku ei oo yleensä ikinä.
C
23.05.2011 15:13:11
StJerky: Viimeisellä Purple keikallaan Helsingissä Blackomore kiusasi Gillania Burnin riffillä.

Mä muistan vaan, että soitti hiukan Long live rock'n'rollin riffiä ja huudatti sillä yleisöä.
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
The Rikza
23.05.2011 18:12:34
Machine Headin julkaisustahan tulee ens vuonna 40v., mutta mitään kiertuetta on varmaan turha odottaa?
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
Musta Arkipyhä
23.05.2011 18:38:52 (muokattu 23.05.2011 18:39:03)
C: Mä muistan vaan, että soitti hiukan Long live rock'n'rollin riffiä ja huudatti sillä yleisöä.

Blackmore kertoi viime haastattelussaan Soundissa ,että ei ollut tyytyväinen Gillanin suoritukseen kiertueella.Viimeisellä keikalla mies oli kuitenkin Blackmoren hämmästykseksi vetänyt hyvin.Tuolloin kuulemma olivat bändin managerit katsomossa.
StJerky
24.05.2011 09:16:54
PsychedelicWarlord: Blackmore kertoi viime haastattelussaan Soundissa ,että ei ollut tyytyväinen Gillanin suoritukseen kiertueella.Viimeisellä keikalla mies oli kuitenkin Blackmoren hämmästykseksi vetänyt hyvin.Tuolloin kuulemma olivat bändin managerit katsomossa.

Samaa jutua taisi olla Musta Ritari kirjassa. Tai jostain ainakin olen lukenut.
HaloOfFlies
02.06.2011 14:26:18 (muokattu 02.06.2011 14:27:36)

Roger Gloverin mukaan ajatus uuden albumin teosta jakaa mielipiteet bändin sisällä.

http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=158888
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
hevikivinen
02.06.2011 14:36:54
danny: Roger Gloverin mukaan ajatus uuden albumin teosta jakaa mielipiteet bändin sisällä.

http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=158888

Kuka sitten mahtaa vastustaa levyntekoa? Sitähän Glover ei paljastanut. Olisiko ite Gillan? Morsella ei luulisi olevan mitään sitä vastaan, että pääsee tiluttelemaan.
HaloOfFlies
02.06.2011 14:53:51

hevikivinen: Kuka sitten mahtaa vastustaa levyntekoa? Sitähän Glover ei paljastanut. Olisiko ite Gillan? Morsella ei luulisi olevan mitään sitä vastaan, että pääsee tiluttelemaan.

Joo en tiedä. Alkuperäisestä haastattelusta muuten selviää, että Gloverista on tullut vanhoilla päivillään nyt toisen lapsen isä.

Joku täällä kritisoi Paicen laiskaa soittoa. Voisiko se olla syynä, ettei bändi ole vuosiin edes harjoitellut?

http://www.torontosun.com/2011/06/01/deep-purple-wings-it-on-tour

Minulle Paice on aina ollut bändin sielu, jopa silloinkin kun Blackmore ja Lord olivat vielä bändissä.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)