Borlag 14.11.2010 17:36:28 | |
---|
antnis: Priesti oli osittain edelläkävijä tuossa tyylissä, mutta jos itse muistelen että miten noita bändejä aikanaan niputettiin, niin kyllä Priest oli Maidenin kanssa sitä Brittihevimetallin ydintä. Olihan se, Black Sabbath loi mielestäni koko genren, mutta Priest loi sen pohjan modernimmalle metallille. Maiden ei oikeastaan tuonut koko genreen mitään uutta, kahden ensimmäisen levyn punk vaikutteita lukuunottamatta. |
velipesonen 14.11.2010 17:37:02 | |
---|
BigPapa: Eikös Living Colourin ollakseen pre-priest heviä, olisi tullut toimia ennen Priestiä. Ei olisi. Jos nyt joku bändi jossain vaikka jytistää oman Kinks- tai Sabbath-henkisen uuden rallinsa, se ei ole minun määritelmäni mukaan heivä lainkaan. Ja minun määritelmäni selvennyksenä olen kertonut, en muuttaakseni asian sisältöä vaan täsementääkseni sitä sen olevan yhtä kuin post-Priest-määrittely. Jos joku teistä siis löytää jonkin orkesterin joka on toiminut ennen Judas Priestiä ja joka soittaa em. määritelmän mukaan heviä, on sekin näin ollen post-Priest. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
BigPapa 14.11.2010 17:39:00 (muokattu 14.11.2010 17:45:27) | |
---|
velipesonen: Ei olisi. Jos nyt joku bändi jossain vaikka jytistää oman Kinks- tai Sabbath-henkisen uuden rallinsa, se ei ole minun määritelmäni mukaan heivä lainkaan. Ja minun määritelmäni selvennyksenä olen kertonut, en muuttaakseni asian sisältöä vaan täsementääkseni sitä sen olevan yhtä kuin post-Priest-määrittely. Jos joku teistä siis löytää jonkin orkesterin joka on toiminut ennen Judas Priestiä ja joka soittaa em. määritelmän mukaan heviä, on sekin näin ollen post-Priest. Syö pullaa. Millään et saa vastattua selkeästi kysymykseen, että miten Living Colour on pre-priest heviä - koska se ei sitä ole. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
arppah8 14.11.2010 17:51:04 (muokattu 14.11.2010 18:24:16) | |
---|
Eipä tule juuri mieleen yhtäkään bändiä joka olisi tehnyt Living Colourin tyyppistä raskaampaa musiikkia ennen ko. orkesteria. Velipesonen on hyvä ja antaa esimerkin tällaisesta pre-Priestbändistä, kiitos. Rankimmillaanhan tämä bändi jyräsi monta ns. hevibändiä maanrakoon. TJEU - Stain. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
velipesonen 14.11.2010 18:02:29 | |
---|
arppah8: Eipä tule juuri mieleen yhtäkään bändiä joka olisi tehnyt Living Colourin tyyppistä raskaampaa musiikkia ennen ko. orkesteria. Velipesonen on hyvä ja antaa esimerkin tällaisesta pre-Priestbändistä, kiitos. Rankimmillaanhan tämä bändi jyräsi monta ns. hevibändiä maanrakoon. TJEU -Stain. Tässä nyt tuijotetaan minun valitsemaani käsitepariin post/pre, niin kuin se tarkoittaisi ajallista järjestystä. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
BigPapa 14.11.2010 18:07:06 | |
---|
velipesonen: Tässä nyt tuijotetaan minun valitsemaani käsitepariin post/pre, niin kuin se tarkoittaisi ajallista järjestystä. Mitä post ja pre mielestäsi tarkoittavat kyseisessä yhteydessä? For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
antnis 14.11.2010 18:08:43 (muokattu 14.11.2010 18:10:39) | |
---|
arppah8: Eipä tule juuri mieleen yhtäkään bändiä joka olisi tehnyt Living Colourin tyyppistä raskaampaa musiikkia ennen ko. orkesteria. Velipesonen on hyvä ja antaa esimerkin tällaisesta pre-Priestbändistä, kiitos. Rankimmillaanhan tämä bändi jyräsi monta ns. hevibändiä maanrakoon. TJEU -Stain. Siin miten minä tämän käsitin, niin kyse on siitä, että LC edustaa enemmänkin pre-priestiläistä rytmillistä estetiikkaa kuin post-priestiläistä. Ja Reidihän oli jazz-kitaristi. Se raskaus on vain sekundäärinen elementti. |
velipesonen 14.11.2010 18:13:20 | |
---|
BigPapa: Mitä post ja pre mielestäsi tarkoittavat kyseisessä yhteydessä? Tämä nyt on eräs tapa sanoa se asia: antnis: Siin miten minä tämän käsitin, niin kyse on siitä, että LC edustaa enemmänkin pre-priestiläistä rytmillistä estetiikkaa kuin post-priestiläistä. Ja Reidihän oli jazz-kitaristi. Se raskaus on vain sekundäärinen elementti. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
BigPapa 14.11.2010 18:19:16 (muokattu 14.11.2010 18:20:56) | |
---|
velipesonen: Tämä nyt on eräs tapa sanoa se asia: Niin, eli vetosit estetiikkaan, kuten aiemmin totesin. Olet väärässä. Living Colour ei ole pre-priest vaikka osa musiikillisista vaikutteista saattaa tulla aikojen takaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
jazzmies 14.11.2010 19:22:07 | |
---|
velipesonen: Tulin tuossa jo sanoneeksi mitä se groove on eli soittajien ja laulajien (ja tanssijoidenkin) suhde iskuun; millä puolella ollaan ja millä etäisyydellä kukin ja millainen kokonaisuus tästä muodostuu. Tuo mikrorytminen asia on vain osa grooven määritelmää. Tuolta löytyy lisää groove-sanan käyttöyhteyksiä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=127600 Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Musta Arkipyhä 14.11.2010 20:06:37 | |
---|
velipesonen: Tämän keskustelun yhteydessä olen minä omaksunut järjestelmällisesti sen määrittelyn että hevi alkaa new wave of British heavy metalista eli silloinhan se on suunnilleen Priest. Hohhoijaa.Mitäs jos pikkuhiljaa alkaisit perehtyä aiheeseen josta puhut? Oisko se niinku liikaa vaadittu? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 14.11.2010 20:08:54 | |
---|
BigPapa: Syö pullaa. Millään et saa vastattua selkeästi kysymykseen, että miten Living Colour on pre-priest heviä - koska se ei sitä ole. Juu selkeää vastausta on turha odottaa.Pitkiä,pitkiä tekstiryppäitä vailla konkretian hiventäkään.Tietysti tuollaista kiemurtelua on sääli seurata.Ois helpompaa jos myöntäis ettei asiasta mitään tiedä. Mutta kukin tyylillään,sano. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Ziggy Bubba 14.11.2010 20:17:17 (muokattu 14.11.2010 20:17:27) | |
---|
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
velipesonen 14.11.2010 21:06:41 | |
---|
Käsitteeni on suppea mutta eipä ole ainakaan löysällä. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
jazzmies 14.11.2010 21:08:37 | |
---|
PsychedelicWarlord: Hohhoijaa.Mitäs jos pikkuhiljaa alkaisit perehtyä aiheeseen josta puhut? Oisko se niinku liikaa vaadittu? On kyllä totta, että Judas Priestiä ei yleensä oteta mukaan NWOBHM:n edustajaksi, vaikka se siihen yleensä yhdistetäänkin. Mutta siihen täytyy taas puuttua, että perehtyminen aiheeseen besserwissereiden luokittelun avulla on turhaa. Musiikin sisältö sen ratkaisee eikä mielivaltainen faktatiedosta koostuva lokerointi. Mielestäni Judas Priestin musiikissa on kosolti NWOBHM:iin liittyviä tyylipiirteitä, joista tärkeimpänä modaalisuus ja bluespiirteiden välttäminen, sekä nopeat tempot. Sanotaanko näin, että Judas Priestin musiikki on vaikuttanut tavattomasti NWOBHM:in syntyyn, mutta niin ovat myöskin aikalaisista Rainbow, Motörhead ja Thin Lizzy. Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Ziggy Bubba 14.11.2010 21:11:51 | |
---|
velipesonen: Käsitteeni on suppea mutta eipä ole ainakaan löysällä. Taidat puhua tulkinnasta etkä käsitteestä. Niin ja se on päin mäntyä. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
BigPapa 14.11.2010 21:12:44 (muokattu 14.11.2010 21:20:29) | |
---|
jazzmies: Musiikin sisältö sen ratkaisee eikä mielivaltainen faktatiedosta koostuva lokerointi. No mitens josson musiikin sisällöstä mielivallatonta faktatietoa, pannaanko lokeroon. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Borlag 14.11.2010 21:13:00 | |
---|
jazzmies: On kyllä totta, että Judas Priestiä ei yleensä oteta mukaan NWOBHM:n edustajaksi, vaikka se siihen yleensä yhdistetäänkin. Mutta siihen täytyy taas puuttua, että perehtyminen aiheeseen besserwissereiden luokittelun avulla on turhaa. Musiikin sisältö sen ratkaisee eikä mielivaltainen faktatiedosta koostuva lokerointi. Mielestäni Judas Priestin musiikissa on kosolti NWOBHM:iin liittyviä tyylipiirteitä, joista tärkeimpänä modaalisuus ja bluespiirteiden välttäminen, sekä nopeat tempot. Sanotaanko näin, että Judas Priestin musiikki on vaikuttanut tavattomasti NWOBHM:in syntyyn, mutta niin ovat myöskin aikalaisista Rainbow, Motörhead ja Thin Lizzy. Nimeomaan, kun Sabbath, Purple ja Priest olivat niitä alkuperäisiä brittien saaren hevijyriä, Priestin modernimpi ja nopeampi kahden kitaran tyyli oli se pohja mihin NWOBHM loppujen lopuksi pohjautui. |
velipesonen 14.11.2010 21:21:47 | |
---|
Faktatiedon ystävien peruslukemisto Wiki tietää aiheesta mm. seuraavaa: Also Judas Priest, who while predating the movement by several years would later become a part of it.7 Lähdekriittisille henkilöille luku seitsemän, valehtelijan luku. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Cimble 14.11.2010 21:21:47 | |
---|
velipesonen: Groove on eräs niistä musiikin ominaisuuksista mitkä hevimusiikista puuttuvat Taas melko huikeaa asiantuntemusta ja perehtyneisyyttä hevimusiikkiin. En väitä, että kovin laajalti tai pääasiallisesti sitä siellä esiintyisi, mutta on sitä siellä. Nimekkäimmistä tulee mieleen esim. Vinnie Appicen rumpaloima Dion tuotanto, josta sitä löytyy aivan varmasti. |