Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 592 93 94 95 96167 168 169 170 171
Musta Arkipyhä
29.10.2010 14:33:17
2541: Kaikki nyt varmaan pystyvät myöntämään, että "Still Of The Night" on aika Zeppelin -vaikutteinen biisi.

Totta.Ja voikin toki olla ,että Plantin kritiikki kohdistui tuohon biisiin ,koska se taisi olla albumin eka julkaisu?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
29.10.2010 14:38:07 (muokattu 29.10.2010 14:39:14)
sirdickyj: Mitä t tarkottaa? Kyllä Sykes ja Dunsbar ovat Murrayn ohella 1987-levyllä soittavassa kokoonpanossa. Vandenberg soittaa vissiin yhden soolon, eli Here I go againin soolon. Omikohan Don Ilmava kiippareissa, vai joku muu?

Tarkoitin Whitesnaken kokoonpanoja yleensä - en vain 1987-levyä.Vandenberg lienee se Whitesnaken epäonnisin kitaristi studiolevyjen suhteen :-) Meinaan kun mies ei päässyt muistaakseni vetämään vielä Slipilläkään?

Wikin mukaan Airey kiippareissa.Ja oli näin muistaaksein levyn kansissakin.

Sikäli Jazzmiehen tarina ei pidä paikkaansa, että ei Sykes hetimitään tasoa nostanut kun tuli livebändiin. Levy olikin sit eri juttu.

Sykesin debyytti oli tuo Slide it inin jenkkipainos - tosin sävellysvastuussahan mies ei tuossa ollut.
sirdickyj
29.10.2010 14:39:05
J.Hollström: Ai jaa. Mun korviin kun taas kuulostaa tosi hyvältä, lauluthan menee melko lailla ylärekisteristä joka ei oo Coverdalen äänen kannalta sitä soivinta aluetta.

Ai CTTB:llä? Ei must mee hirveen korkeelta. Mutta siis mun mielestäkin Iso D laulaa tosi hyvin tossa.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Musta Arkipyhä
29.10.2010 14:40:11
sirdickyj: Ai CTTB:llä? Ei must mee hirveen korkeelta. Mutta siis mun mielestäkin Iso D laulaa tosi hyvin tossa.

Samat muistikuvat.Sen sijaan Russian Foxbat-bootlegilla mies karjuu muistikuvani mukaan liikaa.
jazzmies
29.10.2010 14:40:42
sirdickyj: Ja Powell oli tullu Paicen tilalle, mikä oli kai hyvä juttu ku musa muuttu suoremmaks jyräks.

Powellin soitto on totaalisen yliampuvaa tuolla Silde-levyllä. Hämmästyttävällä tavalla hän ei myöskään pysy pocketissa sen "jytym"-tyylinsä kanssa, joten lopputuloksena on varsin humoreski saundi.
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
sirdickyj
29.10.2010 14:42:04
PsychedelicWarlord: Samat muistikuvat.Sen sijaan Russian Foxbat-bootlegilla mies karjuu muistikuvani mukaan liikaa.

Jpo siinä on ääni menny. Kun taas tuo muu bändi on ihan asiallisessa soittohapessa. Paitsi Bolinin soolot Blackmore-biiseissä.
sirdickyj
29.10.2010 14:45:36
jazzmies: Powellin soitto on totaalisen yliampuvaa tuolla Silde-levyllä. Hämmästyttävällä tavalla hän ei myöskään pysy pocketissa sen "jytym"-tyylinsä kanssa, joten lopputuloksena on varsin humoreski saundi.

No vaikeempi siihen on silti Paicea kuvitella. Lopputulos on jotenkin vahingossa toimiva.

En mulle kyllä muutenkaan aukee Powellin hienous. Rainbowssa toki mies paikallaan mutta niin oli Rondinellikin.
badcompany
29.10.2010 14:52:45
jaas näköjään turusen tarja on tehnyt oman versionsa still of the nightista

http://www.youtube.com/watch?v=q6e3Xkh_Lxc
J.Hollström
29.10.2010 15:18:30
sirdickyj: Ai CTTB:llä? Ei must mee hirveen korkeelta. Mutta siis mun mielestäkin Iso D laulaa tosi hyvin tossa.

Katsee kokeillla, jos on yhtään laulumiehii. Esim. Love Child.
sirdickyj
29.10.2010 16:10:20
J.Hollström: Katsee kokeillla, jos on yhtään laulumiehii. Esim. Love Child.

Yleiskuva silti on, että ei mene sieltä korkelta, mistä esim. Slip of the tonguen biisit, jossa tullaan sille alueelle, mistä C:n ääni ei ihan oikeesti toimi.

Meneehän tossa CTTB:lläkin äkkiä muisteltuna esim. Drifter ja Coming home siltä ideaalikorkeudelta Davidia ajatellen. Ja Hughes laulaa muuten vaan sit korkeelta, tai ainakin saa joka jutun kuulostamaan siltä, että menee korkeelta.
2541
29.10.2010 18:00:11

sirdickyj: Ja Hughes laulaa muuten vaan sit korkeelta, tai ainakin saa joka jutun kuulostamaan siltä, että menee korkeelta.

Laulaa myös yllättävän vähän tolla levyllä, johtuiskohan siitä kun lähetettiin välillä kotiin palautumaan. Toki sillä on 2 soolobiisiä, mutta niitä perinteisiä vuoropuheluita ei taida olla kuin vikassa biisissä. Haastatteluvideon perusteella lauloi yhden version "Dealer" -biisistä, mutta julkaisematta jäi.
Musta Arkipyhä
29.10.2010 22:23:26
jazzmies
29.10.2010 23:43:18
PsychedelicWarlord: Ei ehkä se paras versio biisistä:

http://www.youtube.com/watch?v=oPRUwjVXolI&feature=related

Kakofoniaa ja kilpamokailua. Lord on ainoa tuossa esityksessä, joka on tullut soittamaan musiikkia ja saa esityksestä puhtaat paperit. Bolinin kitarasoolo on ihan kauhea sekä linjoiltaan että saundiltaan, Hughesin kiljunnan vire ihan kuutamolla, Coverdalen improvisointi kappaleeseen sopimatonta ja Paice ylisoittaa kappaleen alkuperäisenkin ollessa runsas. Riman pudotus!
jra
29.10.2010 23:47:02 (muokattu 29.10.2010 23:47:49)
jazzmies: Hughesin kiljunnan vire ihan kuutamolla,

Näyttää useaan kertaan että monitoreita isommalle (no mitäs ei viitsinyt sound checkiin). Mutta onhan tuo tosiaan kuin 110m aidat jotka vedetään ns. röytämällä ja toka vika välissä nokilleen.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
sirdickyj
30.10.2010 09:24:14
jra: Näyttää useaan kertaan että monitoreita isommalle (no mitäs ei viitsinyt sound checkiin). Mutta onhan tuo tosiaan kuin 110m aidat jotka vedetään ns. röytämällä ja toka vika välissä nokilleen.

No ei siinä varmaan monitorointi auta, tossa tohussa.

On helppoa alkaa sohia monitorimiksaajalle kun vetelee mitä sattuu.
jazzmies
30.10.2010 09:28:18
sirdickyj: No ei siinä varmaan monitorointi auta, tossa tohussa.

On helppoa alkaa sohia monitorimiksaajalle kun vetelee mitä sattuu.

Asiaa, sirdickyj, asiaa!
Tande
30.10.2010 15:42:12
http://www.youtube.com/watch?v=Dh2bzXI-RP4

Tästä tuli hyvä mieli! Kyllä Blackmore's Nightin rallatusten joukosta löytyy ihan Blackmorelta kuulostavia juttuja.
Anteeksi.
mlehtinen
30.10.2010 21:07:15
Juu, kyllä Mestarilla taito ja tyylitaju on edelleen kohdallaan. Vielä kun olisi sitä halua soittaa sähkökitaraa enemmänkin...

Joku täällä taisi jo vihjaistakin että uudessa Soundissa on tosiaankin ihan hyvä haastattelu herrasta.
"Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!"
The Rikza
16.12.2010 20:25:42
heh, huomasin hetki sitten, että Paice on vasuri :)
Velli
16.12.2010 21:12:11
Mallaslahti: heh, huomasin hetki sitten, että Paice on vasuri :)

Ei helvata...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)