Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 592 93 94 95 96201 202 203 204 205
Alfons Åberg
26.10.2013 00:36:06 (muokattu 26.10.2013 00:45:14)
Nuages: Huvitti tuolla ketjun alkupäässä vertaukset Wigwamiin. Jos musiikillisen ilmaisuvoiman ja taiteellisen kunnianhimon näkökulmasta tarkastellaan, niin lähempänä Hurriganes on esim. DJ Boboa kuin Wigwamia. Puhumattakaan että vertailtaisiin vaikka Pohjolan soolotuotantoon.

Plussalla paukautin.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
velipesonen
26.10.2013 05:37:51

sormunen: Voisitko hiukan tarkentaa?

En tarkenna.
"The matter of decision is vital. The modern tendency is to avoid taking decisions, and to procrastinate in the hope that things will come out all right in the wash." - Bernard Law Montgomery
hosino
26.10.2013 19:37:11
Hurriganes kyllä oli musiikillisen ilmaisuvoiman mestari, moniko bändi pystyy maailmassa samaan kuin ganes, kolmella soinnulla ja melkein siansaksaa laulamalla. Wigwam oli pikku tekijä hurriganesin verrattuna 70 luvulla.
baron
26.10.2013 20:21:41

hosino: Hurriganes kyllä oli musiikillisen ilmaisuvoiman mestari, moniko bändi pystyy maailmassa samaan kuin ganes, kolmella soinnulla ja melkein siansaksaa laulamalla. Wigwam oli pikku tekijä hurriganesin verrattuna 70 luvulla.

No kun mä itse olin paikalla (silloin 70-luvulla) niin tykkäsin molemmista enkä osannut pitää niitä kilpailijoina, vähän niinkuin vertaisi onko mustepullo vai lehmä kauniimpi!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
hosino
26.10.2013 20:31:46
Hyvä bändi wigwam oli ei sen puoleen, mutta suomi oli liian pieni maa wigujen musiikille.
velipesonen
26.10.2013 20:55:00

Wigwam oli erittäin hyvä ja minusta on hienoa että tekivät myös suomeksi. "Onko sellaisia persoonallisuuksia joiden tuntomerkit voidaan luetella?" Todella hyvä. "Ähky puhku puhmeroinen, toinen poika tohmeroinen, mee sinne kun mä käsken". "Etäännynkö uskosta jonka olen toivonut voivani säilyttää?"

Loistavaa! Suomi ei ole liian pieni maa Wigwamille koska kuinka Suomi voisi olla epäsopivan kokoinen suomenkieliselle laatuviihteelle? Ei sitä koskaan ole liikaa.
"The matter of decision is vital. The modern tendency is to avoid taking decisions, and to procrastinate in the hope that things will come out all right in the wash." - Bernard Law Montgomery
hosino
26.10.2013 21:26:07
Aika progea on sun juttus vilipesonen.
velipesonen
29.10.2013 18:46:23

Remun puheet ovat progea. Remu on huolestunut jäätiköiden sulamisesta koska sulamisvedet ruostuttavat maapallon akselin ja maapallo lakkaa pyörimästä.
Rodger
01.11.2013 02:37:28 (muokattu 01.11.2013 02:38:23)
Hurriganesin suurin vaikutus Wigwamiin oli se, että Ganes vei Wigujen roudarit. Hillo meni progen ohi roudariporukassa. Ganesilla riitti keikkoja. Progemusalla ei.
jra
01.11.2013 17:42:34
Rodger: Hurriganesin suurin vaikutus Wigwamiin oli se, että Ganes vei Wigujen roudarit. Hillo meni progen ohi roudariporukassa. Ganesilla riitti keikkoja. Progemusalla ei.

Mihin ne sitten olis roudareita tarvinneetkaan?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Loijaa
05.11.2013 00:40:16 (muokattu 05.11.2013 00:42:09)

http://www.doria.fi/bitstream/handl … kkoversio_kevennetty.pdf?sequence=2

Hurriganes kulttuurintutkimuksen väitöskirjan aiheena.
we want the world and we want it now
Rodger
09.11.2013 02:39:44
Loijaa: http://www.doria.fi/bitstream/handl … kkoversio_kevennetty.pdf?sequence=2

Hurriganes kulttuurintutkimuksen väitöskirjan aiheena.

Tarkoittaako tämä sitä, että Beavers-tarrojen liimaaminen ei enää auta (:
Tsugu Way
16.11.2013 12:46:39
Pari viikkoa sitten Play del Inglesissä suomalaisessa Iskelmäbaarissa tehtiin rock-historiaa, kun lavalla nähtiin varsinainen superkokoonpano - todellinen Voimatrio, kun lavalla esiintyivät yhden keikan verran Remu, Matti Nykänen ja Kai Merilä! Sällit ovat sen verran taitavia muusikoita, etteivät olleet kuulemma tarvinneet kuin puolen tunnin treenit ennen keikkaa. Kokoonpanosta uupuva basisitikin korvattiin helposti taustanauhalla. Voi kunpa olisin ollut paikalla.
Blues is allright!
MrJuha82
16.11.2013 14:12:13
On sekä hyviä että keskitason Hurriganes-biisejä.
Toki kannuksensa ansainnut mut ite pijän Hurriganesia ja Hanoi Rocksia hieman yliarvostettuinakin verrattuna tiettyihin muihin jotka ei oo ehkä saaneet yhtä paljon kehuja.
Kansa ainaki diggaa kovasti noista kahdesta.
Kaupallisessa musiikissa on vain yleensä se tyyli musiikissa että siitä puuttuu se jokin.
Se on semmosta johon valtavirta tarttuu helposti kuten esim simppelimpi musa.
Vaikeatajuisempi musa kuten YUP on erittäin aliarvostettua ja kansa ei valihe sitä niin halukkaasti.
Hurriganes on heleppo valinta kelle tahansa periaatteessa.
Siitä on ihan helppo digatakin.
Vaatturi
16.11.2013 19:41:41

MrJuha82: On sekä hyviä että keskitason Hurriganes-biisejä.
Toki kannuksensa ansainnut mut ite pijän Hurriganesia ja Hanoi Rocksia hieman yliarvostettuinakin verrattuna tiettyihin muihin jotka ei oo ehkä saaneet yhtä paljon kehuja.
Kansa ainaki diggaa kovasti noista kahdesta.
Kaupallisessa musiikissa on vain yleensä se tyyli musiikissa että siitä puuttuu se jokin.
Se on semmosta johon valtavirta tarttuu helposti kuten esim simppelimpi musa.
Vaikeatajuisempi musa kuten YUP on erittäin aliarvostettua ja kansa ei valihe sitä niin halukkaasti.
Hurriganes on heleppo valinta kelle tahansa periaatteessa.
Siitä on ihan helppo digatakin.

Itse kuulun Hurriganesin "tusina" kuuntelioihin,
että silloin tällöin "hitit" soivat. Pari levyä ja kirjaa
löytyy hyllystä.

Mielestäni bändi on paikkanssa ansainnut.

Eipä tässä minun kirjoituksessa muuta virkaa ollut kuin,
että oli pakko puuttua tuohon yllä mainittuun
"YUP" vertaukseen.

Sillä olen siinä käsityksessä,
että YUP on erittäin suosisttu ja arvostettu bändi suomalaisten keskuudessa
ja sitä on nimenomaan helppo ja "coolia" digata. YUP diggari olen siis itsekkin ;)

Hurriganesia kohtaan taas tuntuu olevan jonkinmoinen:

"juntti, kouluttamaton moukka" asenne bändiä ja kuuntelijoita kohtaan...

Tosin enhän minä kaikkia ihmisiä tunne,
että perustan ajatuksen vain omiin havaintoihin.

tässä nyt vain lauantai-illan ratoksi vähän jotain kirjoittelin :)
Kuollut kissa hauku ei...
John My
17.11.2013 02:06:03
Sitähän pidettiin 70- luvulla itsestäänselvyytenä, että Hurriganes oli toimiva kokoonpano.
Näin jälkeenpäin tulee vasta tarkastelut ja ihmettelyt, kuinka se juttu oli niin hyvä, kun ei senjälkeen ole samanlaista esiintynyt.
Katsoisin sillä olevan merkitystä mitä levyjä Cisse ja Remu ovat nuorempana kuunnelleet, josta ovat rytmivaikutteensa imeneet ja käsityksensä rock'n rollista muovanneet.
Joka soittajalla on erilainen työhistoria ja päämäärä sekä tyylitaju, progen soittajat fraseeraavat akateemisesti, rockin soitto näyttää helpolta, muttei se sitä aina ole.
k-mikko
12.12.2013 14:37:53
Kun olen näin myöhäisherännäinen Hurriganesin suhteen, niin saako tuota Hurrygamessia DVD muodosssa?
J.Hollström
12.12.2013 14:41:06 (muokattu 12.12.2013 14:42:13)
k-mikko: Kun olen näin myöhäisherännäinen Hurriganesin suhteen, niin saako tuota Hurrygamessia DVD muodosssa?

Toi löytyy tältä DVD:ltä: http://www.dvdinfo.fi/hurriganes/
shuffle
12.12.2013 18:05:53 (muokattu 12.12.2013 18:14:47)
Hanoi Rocksia olen digannut aina 80-luvun alusta lähtien, mutta Hurriganesia ei ole juuri tullut kuunneltua, kuin vasta nyt nelikymppisenä. En vaan aiemmin tajunnut että mistä helvetistä siinä bändissä on oikein kyse. En ole varma, tajuanko vieläkään täysin, mutta nyt on tullut kuunneltua jonkin verran.
Hurriganesin tragedia on, että monessa hienossa biisissä missä on mahtava meno on aivan järkyttävän huonot soundit ja äänitys ylipäätään.
Suosikkini on ekan levyn avaava Rock"n"Roller. Se groovaa kuin hirvi. Remukin laulaa hyvin, mutta siitä ei kuulu juuri mitään. Cissen bassottelu on siinä upeaa, just niin rockbassoa kuuluu vetää. Se on kuin treenikämppädemo.
Toinen huippu on se kolmannen albumin avaava biisi. Ilen eka veto. Hieno biisi ja riffi, mutta soundit ovat niin huonot jopa 70-luvun mittareilla että huh huh.
Oikeastaan ainoa Ganes-albumi, mikä soundillisesti kuulostaa hyvältä on Roadrunner. Muut levyt on mielestäni käytännössä tuhottu äänitysvaiheessa.
Jopa näin Ganesit kerran 70-luvulla, mutta olin niin snadi etten muista siitä paljoakaan. Kyseessä oli Laajasalon uimarannan lähelle pystytetty rekan kärry. Se oli joku nuorisotapahtuma. Muistaakseni Cissen kirjassa mainitaan siitä keikasta jotakin, siellä tapahtui joku Cadillac-juttu tai jotain.
k-mikko
13.12.2013 19:52:15
J.Hollström: Toi löytyy tältä DVD:ltä: http://www.dvdinfo.fi/hurriganes/

Köötös. Tilasin tuon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)