Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 591 92 93 94 95167 168 169 170 171
Musta Arkipyhä
29.10.2010 08:54:06
sirdickyj: Mutta sähän voit vaikka soitella sitä Still of the nightin väliosaa mukana ja miettiä että onko kovaa kitarointia.

Ihan hyvää soittoa se on ,mutta ei minusta mitään todella komeaa kuitenkaan.Jos meinaat sitä osaa missä kohdassa videolla ollaan vetävinään viulunjousella?

Ja Is this loven sollo on sinänsä vitun upee.

Pitää kuunnella uudestaan.Ei ole kyllä jäänyt mieleen mitenkään ihmeellisenä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
29.10.2010 09:00:34
Isotalo: Blackmoren lähdön mukana jätettiin virtuositeetti biiseistä kokonaan pois. No ylläri, kun Bolinilta ei vaan lähteny.

Siinä mielessä ymmärrän tämän ,että Bolin oli täysin eri koulukunnan soittaja kuin Blackmore:funk/jazz kuvioista tullut kaveri.Klassista vaikutetta ei ollut ja tuskin edes kiinnostusta moiseen.

Itse olen sitä mieltä ,että Bolin soitti parempia sooloja soololevyillään (joilla on myös aivan loistavia biisejä esim.Savannah Woman) ja Cobhamin Spectrumilla.

Mutta: CTTB:lla on hienoja biisejä mun mielestä, This Time Around on tosi kaunis.

On kyllä.Oma suursuosikkini on You keep on movin'.
Musta Arkipyhä
29.10.2010 09:07:22 (muokattu 29.10.2010 09:11:37)
jazzmies: Sillä ei ole mitään merkitystä minulle, tiesinkö heidän soittaneensa myös Whitesnakessa

Onhan sillä jos väität Purplen muusikkoja taitaviksi ,mutta Whitesnaken ei.

mutta sillä ei myöskään ole merkitystä minulle, että kenties tiesit heidän soittaneen Whitesnakessa.

Jos osallistuu keskusteluun jossa puhutaan mm.muusikoiden taidoista niin olisihan toki mukavaa tietää ,että he ovat soittaneet ko.keskustelussa käsitellyissä bändeissä.

Kerro ihmeessä lisää missä muualla Paice ja Lord ovat soittaneet! Varmaan merkittävää musiikkia automaattisesti kaikki, missä Paice ja Lord ovat soittaneet.

Kirjoitit:"Se, miksi Purple oli musiikillisesti eri tasolla, lähtee suoraan siitä, mikä on purplelaisten osaamisen taso, ei pelkästään teknisesti, mutta ihan sisällön tasolla."

Minä vaan ihmettelin miten samat aijät on toisessa bändissä virtuooseja ja toisessa ihan onnettomia - noin kärjistäen.

Oletkos muuten kuunnellut viimeaikoina Dion merkittäviä doo-wop levytyksiä? Varmaankin tärkeitä, koska niissähän laulaa Ronnie James Dio.

Miksi? Eihän Dio soittanut Whitesnakessa/Purplessa.
sirdickyj
29.10.2010 09:41:59
PsychedelicWarlord: Ihan hyvää soittoa se on ,mutta ei minusta mitään todella komeaa kuitenkaan.Jos meinaat sitä osaa missä kohdassa videolla ollaan vetävinään viulunjousella?

No enemmänki sit sitä mikä lähtee sen jälkeen. Hyviä sointuja hyvällä soundilla, ja ruokaisaa sooloa.

Toi viulunjousijuttu... Pagehan sitä jossain morkkas, vaik itekkin soitti jousella ilman päätä tai häntää, samanlainen showkikka sekin oli.

Pitää kuunnella uudestaan.Ei ole kyllä jäänyt mieleen mitenkään ihmeellisenä.

Kuuntele ihmeessä. Komee veto.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Jupi57
29.10.2010 09:51:29
jazzmies: Oletkos muuten kuunnellut viimeaikoina Dion merkittäviä doo-wop levytyksiä? Varmaankin tärkeitä, koska niissähän laulaa Ronnie James Dio.

Onko tämä lapsus, provo, tietämättömyys vai mikä?
Flash
29.10.2010 10:12:56

sirdickyj: Toi viulunjousijuttu... Pagehan sitä jossain morkkas, vaik itekkin soitti jousella ilman päätä tai häntää, samanlainen showkikka sekin oli.

Sitä paitsi Page ei edes ollut ensimmäinen (eikä edes toinen) joka käytti viulun jousta kitaran kanssa.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
29.10.2010 11:00:29 (muokattu 29.10.2010 11:01:17)
sirdickyj: No enemmänki sit sitä mikä lähtee sen jälkeen. Hyviä sointuja hyvällä soundilla, ja ruokaisaa sooloa.

Ok.Pitääpä tsekata toikin.Viime kuuntelu Voicen rockohjelmassa nähdyn videon kautta.

Toi viulunjousijuttu... Pagehan sitä jossain morkkas, vaik itekkin soitti jousella ilman päätä tai häntää, samanlainen showkikka sekin oli.

Planthan morkkaili tuota kanssa ja Whitesnakea yleensä.Piti Zeppelin-kopiona mikä minusta oli aivan älytöntä.
badcompany
29.10.2010 11:46:04 (muokattu 29.10.2010 11:48:53)
PsychedelicWarlord: Ok.Pitääpä tsekata toikin.Viime kuuntelu Voicen rockohjelmassa nähdyn videon kautta.

Planthan morkkaili tuota kanssa ja Whitesnakea yleensä.Piti Zeppelin-kopiona mikä minusta oli aivan älytöntä.

tätäkin bändiä taidettiin vähän morkata liiasta zeppeliinisyydestään samoihin aikoihin
http://www.youtube.com/watch?v=SKJiVPt-KRQ

tekiväthän gary moore ja ozzy aiheestakin biisin vuonna 89 mooren after the war levylle
led clones
http://www.youtube.com/watch?v=4mogkaq2DQE
Musta Arkipyhä
29.10.2010 12:35:29
badcompany: tätäkin bändiä taidettiin vähän morkata liiasta zeppeliinisyydestään samoihin aikoihin
http://www.youtube.com/watch?v=SKJiVPt-KRQ

Juu muistan toki ja minusta se kritiikki tuon bändin kohdalla -varsinkin debyytin osalta- osuu kohdilleenkin ainakin joidenkin biisien osalta.
2541
29.10.2010 12:36:20

PsychedelicWarlord:

Kaikki nyt varmaan pystyvät myöntämään, että "Still Of The Night" on aika Zeppelin -vaikutteinen biisi.
MJS50
29.10.2010 12:44:10 (muokattu 29.10.2010 12:46:06)
2541: Kaikki nyt varmaan pystyvät myöntämään, että "Still Of The Night" on aika Zeppelin -vaikutteinen biisi.

Samaa mieltä, tunnelmaltaan ja riffeiltään selvää Zep-kamaa.
Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä...
jazzmies
29.10.2010 12:45:40
PsychedelicWarlord: Minä vaan ihmettelin miten samat aijät on toisessa bändissä virtuooseja ja toisessa ihan onnettomia - noin kärjistäen.

Liittyy kyllä tosi paljon siihen, mistä yhdessä tekemisessä, toisin sanoen bändisoitossa, on kysymys - kun palaset loksahtavat kohdilleen, ei jäljestä jää seliteltävää. Muutamat Purplen vedot '72-'74 välillä ovat silkkaa magiaa: Made in Japan ja Burn kokonaisuudessaan sekä California Jamin MKIII kappaleet. Niissä Paice ja Lord ovat voittamattomia, mutta sen jälkeen en ole heiltä vakuuttavaa kuullut, mutta Blackmorelta kylläkin - ei ehkä ihan noiden veroista, mutta tosi lähelle.

Whitesnake nousi ihan eri tasolle vasta kun John Sykes ja Aynsley Dunbar tarttuivat puikkoihin - tosin kovin tuotettuna. Lord ja Paice jäykistyivät silmissä, mikä on hienosti kuultavissa Come Taste the Band -levyltä. Coverdale on äänensä menettäneenä varsinainen levyn riippakivi, joten huomio kiinnittyy nätisti parivaljakkoon Hughes ja Bolin, joilla on varsin innovoivaa tekemistä läpi levyn.
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
J.Hollström
29.10.2010 12:55:56 (muokattu 29.10.2010 12:56:28)
jazzmies: Coverdale on äänensä menettäneenä varsinainen levyn riippakivi.

Ai jaa. Mun korviin kun taas kuulostaa tosi hyvältä, lauluthan menee melko lailla ylärekisteristä joka ei oo Coverdalen äänen kannalta sitä soivinta aluetta.
badcompany
29.10.2010 13:36:49 (muokattu 29.10.2010 13:41:05)
PsychedelicWarlord: Ok.Pitääpä tsekata toikin.Viime kuuntelu Voicen rockohjelmassa nähdyn videon kautta.

muistan lukeneeni jostain että coverdale vastasi plantin väittämiin.Että onhan zeppelin kopioinu paljon juttuja blues stankuista omaan keittoon(en tiedä sitten miten paljon)
Musta Arkipyhä
29.10.2010 13:48:05 (muokattu 29.10.2010 13:48:13)
jazzmies: Whitesnake nousi ihan eri tasolle vasta kun John Sykes ja Aynsley Dunbar tarttuivat puikkoihin - tosin kovin tuotettuna.

Jospa nyt ihan ensin otat selville ketä Whitesnakessa on milloinkin soittanut.

Palataan sitten asiaan.

Lord ja Paice jäykistyivät silmissä, mikä on hienosti kuultavissa Come Taste the Band -levyltä.

Ei tuolta Paicen "jäykistymistä" kyllä kuule.Enemminkin näin kävi 80-luvulla.Mutta se on toinen juttu.
Musta Arkipyhä
29.10.2010 13:50:14
badcompany: muistan lukeneeni jostain että coverdale vastasi plantin väittämiin.Että onhan zeppelin kopioinu paljon juttuja blues stankuista omaan keittoon(en tiedä sitten miten paljon)

Juu kyllä.Ja koska Plant väitti Coverdalen kopioivan hänen ulkoista habitustaan vastasi Coverdale Th Whon Daltreyn näyttäneen samalta jo ennen Plantia.Jotenkin tähän tapaan se meni.
jazzmies
29.10.2010 13:56:11
PsychedelicWarlord: Ei tuolta Paicen "jäykistymistä" kyllä kuule.Enemminkin näin kävi 80-luvulla.Mutta se on toinen juttu.

Palataan sitten asiaan, kun sinulle on kasvanut korvat, joilla erottaa asioita musiikista. Tyydy sinä faktatietoihin, niin minä teen taidetta ja arvioin sitä. Olisiko siinä meille kiva työnjako?
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
sirdickyj
29.10.2010 14:22:41
2541: Kaikki nyt varmaan pystyvät myöntämään, että "Still Of The Night" on aika Zeppelin -vaikutteinen biisi.

No ihan helvetisti. Mutta laulettu siten että Plentin ei kantsis morkkailla. Vailka eihän kaikessa aina oo siitä kyse et miten lähtee.
Musta Arkipyhä
29.10.2010 14:32:10
jazzmies: Palataan sitten asiaan, kun sinulle on kasvanut korvat, joilla erottaa asioita musiikista.

Kyllä mulla on vaan onko sulla? Kas kun tuotakaan arviota Paicen "jäykistymisestä" Come taste the bandin aikaan en ole kuullut keneltäkään muulta.Lordista nyt puhumattakaan.Makuasioita toki - ehkä muilla on eri maku kuin sulla?

Toinen juttu on arvioida keskenään 70-luvun live ja studiomatskua (esim.Come taste the band ja Made In Japan).Jokainen tuon ajan rocklevyjä kuunnellut tietää ,että studio ja livematsku poikkesivat toisistaan huomattavasti.

Tyydy sinä faktatietoihin, niin minä teen taidetta ja arvioin sitä. Olisiko siinä meille kiva työnjako?

Kivaa olisi jos ottaisit selvää siitä musasta jota ketjussa käsitellään ja kommentoisit vasta sitten.
sirdickyj
29.10.2010 14:33:16
PsychedelicWarlord: Jospa nyt ihan ensin otat selville ketä Whitesnakessa on milloinkin soittanut.

Palataan sitten asiaan.

Ei tuolta Paicen "jäykistymistä" kyllä kuule.Enemminkin näin kävi 80-luvulla.Mutta se on toinen juttu.

Mitä t tarkottaa? Kyllä Sykes ja Dunsbar ovat Murrayn ohella 1987-levyllä soittavassa kokoonpanossa. Vandenberg soittaa vissiin yhden soolon, eli Here I go againin soolon. Omikohan Don Ilmava kiippareissa, vai joku muu?

Rundilla olikin sit jo Sykesin tilalla Vivian Campbell ja pannuiisa Aldridge. Joka on vitun kova rumpali. Bassossa oli Sartzo koska Murray ei ollut ulkoisesti Amerikan kunnossa.

Sykes-aikanahan Snakessa oli vaan 1 kitaristi livevedoissa. Ja Powell oli tullu Paicen tilalle, mikä oli kai hyvä juttu ku musa muuttu suoremmaks jyräks. Mut eiks Lord ollu viel Slide it in-levyllä? Jonka jenkkiversiossa oli myös Sykes sähläämässä.

Sikäli Jazzmiehen tarina ei pidä paikkaansa, että ei Sykes hetimitään tasoa nostanut kun tuli livebändiin. Levy olikin sit eri juttu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)