![]() 15.11.2009 18:51:48 (muokattu 15.11.2009 18:54:21) | |
---|---|
RUSH: "Garden Road": http://www.youtube.com/watch?v=9VOfBfh2llQ Onkohan tätä biisiä missään sinkun B-puolella tai missään "virallisena!. Aika hyvä riffittely ja harmi ettei ole millään Lp:llä tai kokoelmalla tms. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 18.11.2009 15:10:25 (muokattu 18.11.2009 15:14:22) | |
molder: RUSH: "Garden Road": http://www.youtube.com/watch?v=9VOfBfh2llQ Onkohan tätä biisiä missään sinkun B-puolella tai missään "virallisena!. Aika hyvä riffittely ja harmi ettei ole millään Lp:llä tai kokoelmalla tms. Onkohan toi Garden Road tämän taltioinnin "virallinen" nimi? Mulla on 1991 Madison Square Garden soundboard-bootleg, joka on myös nimeltään "Garden Road". Luulen kyllä, että toikin on bootleg. Niitähän on Rushilla ihan pilvin pimein. Edit: Ton bootsin nimi on tietenkin 5th Order of Angels. Täältä löytyy lisää infoa: http://www.digitalrushexperience.com/ | |
![]() 18.11.2009 20:04:42 | |
^Ja biisihän oli siis nimeltään Garden Road. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta | |
![]() 18.11.2009 22:14:09 | |
Timetokill: Onkohan toi Garden Road tämän taltioinnin "virallinen" nimi? Mulla on 1991 Madison Square Garden soundboard-bootleg, joka on myös nimeltään "Garden Road". Luulen kyllä, että toikin on bootleg. Niitähän on Rushilla ihan pilvin pimein.Edit: Ton bootsin nimi on tietenkin 5th Order of Angels. Täältä löytyy lisää infoa: http://www.digitalrushexperience.com/ Tutkin netistä ja biisin nimi on "Garden Road", Jäi pois ekalta levyltä ja Neil Peartin kanssa soittivat sitä vielä livenä jonkin aikaa. Bootlegi tietenkin ja ei löydy mistään viralliselta. Harmi.Soittaako ne tuon biisin sillä -91 Madison bootlegillä? Mitenkä muuten nuo soundboard-bootlegit.. miksaajatko ne äänittää ja pistää jakoon? Luulis, että RUSHin kokoisella ja "tasoisella" bändillä on miksaajat jotka ei moista harrasta vai miten moiset bootlegit yleensä (millä vaan bändillä) syntyy? RUSHilla on kuitenkin niin monta tasokasta live-levyä, että noita ei ole tullut vielä metsästeltyä.., Joku St.Louis-bootleg oli kyllä todella tasokas ja hyvät biisivalinnat etc. Thänks hyvästä linkistä. Nyt kuitenkin rupesi nuokin kiinnostamaan :) "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 19.11.2009 06:50:26 (muokattu 19.11.2009 07:14:46) | |
En tiedä noista Soundboard-bootseista, miten ne tulevat, ja mistä ne tulevat. Mulla on Rushilta 5-6 soundboard bootsia, joissa ääni on aivan virallisen livelevyn tasoa. Omistan mm. kokonaisen Birmingham, NEC keikan vuodelta 1989 (se mitä käytettiin ASOH-livellä), ja äänenlaatu on uskomaton. Samoin mulla on se Mansfieldin keikka kokonaan, minkä "pohjalle" Different Stages on rakennettu. Ihan sama juttu... loistava äänenlaatu. Monia muitakin hankinnan arvoisia on... mm. NY Knicks arenalta otettu "reherseals" harjoitussetti, jossa bändi vetää monta ns. "kieli poskessa" versiota. Samoin Presto-kiertueelta kannattaa hankkia Oakland Coliseumin (3/30/90) keikka... oma suosikkini, koska Presto on sen verran tärkeä levy minulle... ja noita biisejä harvemmin pääsee livenä kuulemaan. Teoriani on se, että bändi ei välitä ollenkaan noiden bootsien ilmaisjakelusta, niin kauan kuin kukaan ei tee niillä rahaa. Uskoisin jopa, että bändi itse on päästänyt ne "markkinoille". Noita Rushin bootleg-sivujakin on kymmeniä ympäri Nettiä, ja koskaan en olisi kuullut, että bändillä olisi jotain niitä vastaan. Samalla tavallahan muutkin P-Amerikkalaiset isommat livebändit, mm. Grateful Dead, Phish ja Dave Matthews Band (ja niiden ex-jäsenet, Phil Lesh, Trey Anastasio, ym.) ovat suhtautuneet bootseihin. Eivät pidä pahana ollenkaan. Etree.org on tästä hyvä esimerkki: http://wiki.etree.org/index.php?page=BandAbbreviations Eiköhän se ole niin, että niiden bootsien keräilijät ovat sitä intohimoisinta jengiä, jotka omistavat kaikki viralliset versiot jo muutenkin. Samoin kaikki em. bändit ovat aina olleet ensisijaisesti livebändejä, jotka ovat soittaneet vuosia, jopa vuosikymmeniä, isoilla areenoilla. Tuskin on enää tarvetta itkeä paikalliselle Teostolle penneistä. ;) PS: Rush on siitä epäkiitollinen bändi boots-keräilijöille, että niiden settilista on stabiili jokaisella kiertueella. Eli yksi hyvä buutsi per kiertue käytännössä riittää. Toisin on esim. toisen suursuosikkini DMB:n kanssa. Settilista vaihtelee todella paljon kiertueiden aikana. | |
![]() 19.11.2009 12:07:24 | |
Timetokill: En tiedä noista Soundboard-bootseista, miten ne tulevat, ja mistä ne tulevat. Mulla on Rushilta 5-6 soundboard bootsia, joissa ääni on aivan virallisen livelevyn tasoa... . Ok. Kiitos vinkeistä. Pitää ryhtyä metsästämään. Signalsia edeltävät BOOTlegit kiinnostais etenkin kyllä. Zappahan "tykkäsi" bootlegeistä niinpaljon, että julkaisi parhaimmat omalla levymerkillä :) "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 19.11.2009 14:11:38 | |
Jaa, vai saappaista puhutaan! Ei siinä mitään, puhutaan vaan (sikäli kun modet sen sallivat). Rushista oon digannu 1980-luvun alkupuolelta asti, siitä hetkestä kun kuulin Moving Pictures - LP:n. Viralliset julkaisut olen muodossa tai toisessa hankkinut melkein kaikki. Reilut kymmenen vuotta sitten alkoi sylettää se, ettei tätä herkkua mistään saanut tarpeeksi. Niinpä katseet usenettiin, ja mitäs sieltä löytyikään: Mike Bahr ja Prism Records. Ei muuta kuin s-postia Mikelle että "heip, rushia tarttes!". Mike toimitti, melko suolaiseen hintaan tosin. Sit' tuli se toinen sälli - nimeä en muista - joka koitti kusettaa. Happy end kuitenkin, sain levyt. Ei "silvereitä" kuten Mikelta, mutta tulivat kuitenkin. Hienot värikannet ja kaikki. Nyt kun oli "alkupääoma" hankittu, olikin helppo ruveta treidaamaan. Tossa yllä jo kerrottiin, miten hyvä-äänisiä sbd:t ovat. Tästä olen täysin samaa mieltä. Senkin allekirjoitan, ettei Rushin keikkasetti merkittävästi kiertueella muutu. Minkähän takia? Eniveis, pikaviestiä voi tuupata jos tiettyjä saappaita haluaa kokeilla. Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger | |
![]() 20.11.2009 04:06:13 (muokattu 20.11.2009 04:12:36) | |
akuankkakomppi: Senkin allekirjoitan, ettei Rushin keikkasetti merkittävästi kiertueella muutu. Minkähän takia? Varmaan pääasiassa sen massiivisen valo/efektishown takia, joka on "synkattu" toimimaan kellon tarkkuudella. Setin loppupuolella odottaisi kyllä enemmän vaihtelua... tätähän USA:n Rush-fanaatikotkin ovat aina toivoneet... bändillähän on paljon faneja, jotka kiertävät keikkapaikalta toiselle... jotkut kuulemma näkevät jopa 10 showta kiertueen aikana. | |
![]() 02.12.2009 16:37:50 (muokattu 02.12.2009 16:40:00) | |
RUSH: Working Men live-kokoelma Cd:llä ja Dvd:llä. Onko kukaan tätä huomannut? Yksi "uusi"- ennenjulkaisematon biisi (?) Aika outo veto laittaa tuollainen kokoelma? Ja tulevasta dokkari-leffasta kai traileria-peek jossain? Tuleekohan leffaan Suomesta jotain?: "McFadyen -- currently in Helsinki, Finland with Rush's Snakes and Arrows tour -- finds it ironic that despite the band's influence on groups as diverse as The Red Hot Chili Peppers and Metallica, that this will be the first in-depth look at its history and influence." "Rush documentary filmmakers Sam Dunn and Scot McFadyen gave a talk at the Windsor International Film Festival this past weekend and showed a 5-minute sneak peek clip from their upcoming Rush documentary... " http://www.rushisaband.com/display.php?id=2007 "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 03.12.2009 08:41:22 | |
Kaveri ainakin bongas kameraryhmän taltioivan Neilin poistumisen Viking Linen paatista moottoripyörällään... Eli saattaapi olla dokkarissa Suomeekin!! Samalla laivalla oltiin kun tultiin Globenin keikalta Hesaan ja ei kertakaikkiaan tullut bongattua herra Peartia karaokepaarista! Outo kaveri kun varmaan luxushytissään tissutteli vaan sen viskilasillisensa, eikä ollenkaan liikkunu rahvaan parissa esim. tax freessä hakemassa nuorikolleen jotain laatuhajusteita tai Viking Line-pehmoleluja ;-) | |
![]() 10.12.2009 10:51:44 | |
R30 blue-ray versio myynnissä Amazon.com. Puuttuvat biisithän on tällä versiolla,ei näkynyt vielä suomen kaupoissa olevan. Saisivat vielä täydentää exit...stage left DVD:n puuttuvia biisejä, mm. jacob`s ladder ja la villa srangiato. Luulisi olevan kuvamateriaalia käytössä... | |
![]() 10.12.2009 13:16:20 | |
bazi: R30 blue-ray versio myynnissä Amazon.com. Puuttuvat biisithän on tällä versiolla,ei näkynyt vielä suomen kaupoissa olevan. Perskeles, tuleekohan tuota edes tänne ollenkaan myyntiin? Menee varmaan ens vuoteen jos nyt ameriikan Amazonista tilaa. | |
![]() 12.12.2009 21:00:30 (muokattu 12.12.2009 21:01:58) | |
Ja normi-dvd-versiota ei tuosta sitten tulekaan? Meinaan etten omista blue-rayta:(... Vai näkyykö tavallisen dvd-aseman kautta? | |
![]() 13.12.2009 11:59:12 | |
Regalis Apertura: Ja normi-dvd-versiota ei tuosta sitten tulekaan? Meinaan etten omista blue-rayta:(... Vai näkyykö tavallisen dvd-aseman kautta? Blu-Ray-levyt eivät näy Dvd-soittimessa. Juu ja tuo "Exit..." alunperinkin on ihme tynkä ja oudosti leikattu yms. VHS: versionakin. Muuten kyllä mahtavaa materiaalia ja paras RUSH-taltiointi. Eikös "R30 blue-ray versio myynnissä Amazon.com. Puuttuvat biisithän on tällä versiolla,ei näkynyt vielä suomen kaupoissa olevan. Saisivat vielä täydentää exit...stage left DVD:n puuttuvia biisejä, mm. jacob`s ladder ja la villa srangiato. Luulisi olevan kuvamateriaalia käytössä..." "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 16.12.2009 15:42:14 | |
Joo mäki diggaan rushia, mun mielest polaris rush 600 -10 on maailman toisiks paras kelekka | |
![]() 16.12.2009 19:14:59 | |
Hommasin Rushin All The World's A Stagen eilen kun vaikutti kaverilla kuultuna ihan pirun mahtavalta albumilta. Vielä en tarkempaa analyysiä osaa heittää. Tiedättekö kiersikö Rush paljon Kanadaa tuolloin 76 vuotena ja tarkemmin, kävikö Torontossa muulloin ku kesäkuun 11-13 jolloin tuo albumi äänitettiin? | |
![]() 16.12.2009 20:04:18 | |
Jokapaikanapina: Tiedättekö kiersikö Rush paljon Kanadaa tuolloin 76 vuotena ja tarkemmin, kävikö Torontossa muulloin ku kesäkuun 11-13 jolloin tuo albumi äänitettiin? http://www.test4echo.net/rush_tour_dates.htm | |
![]() 17.12.2009 03:49:04 | |
Ei jumalauta bändit teki tuohon aikaan töitä... | |
![]() 17.12.2009 09:42:24 | |
Maxwell s Silver Hammer : Ei jumalauta bändit teki tuohon aikaan töitä... Sanopa muuta... kattelin noita keikkalistoja, ja siellä näkyy olevan lähes poikkeuksetta joka vuosi vain ehkä joku muutama viikko tai kuukausi, ettei ole ollenkaan keikkaa. Tällöin käytiin tietenkin äänittämässä studioalbumit... Vasta Hold your fire- kiertueen jälkeen '88 tuli n. puolentoista vuoden tauko ennen Prestoa. | |
![]() 17.12.2009 11:07:11 | |
tepeskeli: Vasta Hold your fire- kiertueen jälkeen '88 tuli n. puolentoista vuoden tauko ennen Prestoa. Ja siinä välissä minäkin ehdin unohtaa koko bändin... Vasta nyt olen kuunnellut levyt Presto - Test for Echo. Vapor Trails edelleen kuulematta. Snakes and Arrows sentään ostin uutena. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)