meitu 23.03.2005 20:15:11 | |
---|
Lähdenpä tästä kohta katsomaan Apulautaa Oulun Foxiaan. Kertoilen sitten meiningistä myöhemmin. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
meitu 24.03.2005 11:17:54 (muokattu 24.03.2005 18:46:58) | |
---|
Biisejä jotka soitettiin, ei ehkä järjestyksessä (ehkä joku puuttuu): Syöpä Pahempi Toistaan Jumala Valon Juuri Pala siitä Usko Kalamiehen Toveri Saasta 009 Vasten Mun Kasvojani Silti Onnellinen Reunalla Viivakoodit --------- Hiekka Mitä Kuuluu -------- Anna mulle piiskaa Mun mielestä noita hittejä saisi olla todellakin vähemmän setissä (vaikka teekkareiden kännäysbileistä olikin kysymys), ainakin hiivakoodit, reunalla ja piiskaa olis voinu jättää soittamatta. Ei tänään jäi puuttumaan, mikä vitutti. Mutta bändi oli oikein pirteä. Soundit olivat aika huonot imho mutta yleisö oli hyvin messissä, mistä Toni jaksoi huomautella pariin kertaan :) Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Skebameizi 24.03.2005 13:29:43 | |
---|
Biisejä jotka soitettiin, ei ehkä järjestyksessä (ehkä joku puuttuu): Syöpä Pahempi Toistaan Valon Juuri Usko Kalamiehen Toveri Saasta 009 Vasten Mun Kasvojani Silti Onnellinen Reunalla Viivakoodit --------- Hiekka Mitä Kuuluu -------- Anna mulle piiskaa Kalamiehen Toveri? Jumalation! :D Yhen kerran oon kuullu uuden levyn läpi ja aika hyvältä kuulostaa. Pahempi Toistaan-biisissä on pirun makea riffi ja säkeistö... |
cerulean 24.03.2005 16:32:30 (muokattu 24.03.2005 16:34:15) | |
---|
Auttakaahan mua kun ei millään leikkaa. Usko-biisissä noin kolmen minuutin jälkeen c-osassa sellainen jousijuttu, joka on suoraan pöllitty jostain tosi tutusta biisistä, mut kun ei vaan tuu millään mieleen mikä se on? Olisiko se Cheriä? On meinaan aika suora plagiointi kyseessä. Lieneekö sitten huumorilla vaiko huomaamatta... |
aivokuolio 24.03.2005 18:16:05 | |
---|
Auttakaahan mua kun ei millään leikkaa. Usko-biisissä noin kolmen minuutin jälkeen c-osassa sellainen jousijuttu, joka on suoraan pöllitty jostain tosi tutusta biisistä, mut kun ei vaan tuu millään mieleen mikä se on? Olisiko se Cheriä? On meinaan aika suora plagiointi kyseessä. Lieneekö sitten huumorilla vaiko huomaamatta... Gloria Gaynor - I will survive tai jos nykynuorilta kysytään niin: Robbie Williams - Love supreme mustan huoneen testi. |
Exhausted 24.03.2005 18:25:31 | |
---|
siellä toisen säkeistön keskellä tulee kanssa sellainen jousiklisee, kun komppi pysähtyy ja jouset tekee sellaisen koukun |
Skebameizi 24.03.2005 18:32:44 | |
---|
Mitenköhän noi muuten vetää Reunalla tai Anna mulle piiskaa yhellä kitaralla? |
cerulean 24.03.2005 18:39:58 | |
---|
Gloria Gaynor - I will survive tai jos nykynuorilta kysytään niin: Robbie Williams - Love supreme Se se on! Kiitoksia. Jäi vaan vaivaamaan enkä millään saanut päähäni mistä ihmeen biisistä se oli... |
meitu 24.03.2005 18:46:42 | |
---|
Mitenköhän noi muuten vetää Reunalla tai Anna mulle piiskaa yhellä kitaralla? Reunalla kuulosti eilen kyllä aika kököltä mutta Anna mulle piiskaahan on alunperinkin triokokoonpanolle väännetty biisi. Nykykokoonpano kuulosti ihan hyvältä vaikka viime vuosina on totuttu kiertuekitaristiin. Eilen soitetuista biiseistä paskoilta kuulosti komppikitaran puutteesta kärsineet Viivakoodit ja Hiekka. Mutta edelleen oon sitä mieltä että esim Silti Onnellinen ja Mitä kuuluu pitää vetää paljon kovemmalla temmolla kuin mitä he nykyään soittavat. Tylsän laahaavaa.. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
tuhti 26.03.2005 14:34:30 | |
---|
Kuulosti muuten aikasen hyvältä toi poikien akustinen setti Top40:ssä tänään. Tonin laulukin oli puhtainta mitä olen ikinä livenä kuullut! Puhdasta soittoa ja kaikkea.. Ammattitaitoa on kyllä pojille kertynyt. "persoonallista" - Kim |
depe 26.03.2005 16:57:30 | |
---|
Kuulosti muuten aikasen hyvältä toi poikien akustinen setti Top40:ssä tänään. Tonin laulukin oli puhtainta mitä olen ikinä livenä kuullut! Puhdasta soittoa ja kaikkea.. Ammattitaitoa on kyllä pojille kertynyt. Sipe vetää stemmat (rumpaliksi ;) hyvin. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
aivokuolio 26.03.2005 18:10:01 | |
---|
Mitäs biisejä ne soitti Listassa? Uusinta tulee yöllä mutta taitaa jäädä näkemättä... Apulantahan on vuosien mittaan noita akustisia esityksiä tehnyt vaikka missä ohjelmissa, pitäisi joskus kerätä nauhat kasaan ja pistää koneelle audiomuodossa niin pääsisi kuuntelemaan kaikki putkeen. mustan huoneen testi. |
ozz3 26.03.2005 18:42:32 | |
---|
Mitäs biisejä ne soitti Listassa? Uusinta tulee yöllä mutta taitaa jäädä näkemättä... Muistaakseni se oli Valon Juuri, ennen sitä tapailivat Den Glider In:iä, koska menivät Kentin ohi listan ykköseksi. Possessing my soul till my body's on fire
Päivittäin vaihtuva video: Täällä |
Cathi777 26.03.2005 21:05:13 | |
---|
Mitenköhän noi muuten vetää Reunalla tai Anna mulle piiskaa yhellä kitaralla? En oikein ymmärrä ton sun kysymykses pointtia?? Mitä merkitystä noiden biisien vetämisessä on sillä, että monta kitaraa niissä on?? Only pop music can break my heart... |
Juha86 26.03.2005 21:57:06 | |
---|
En oikein ymmärrä ton sun kysymykses pointtia?? Mitä merkitystä noiden biisien vetämisessä on sillä, että monta kitaraa niissä on?? No oisko kysymyksen pointti vaikka se, että miten vedetään biisi, jossa on yhtä aikaa kahdella kitaralla esimerkiksi vitossoinnut pohjalla ja melodia päällä.. Ei nimittäin oo kovin helppoa soittaa yhtä aikaa pohjasointuja ja melodiaa yhdellä kitaralla, vai mitä? You and me, we will be
part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream... |
Tenho 27.03.2005 02:00:16 | |
---|
Nyt o herkkä hetki. Sehän svengas kuin se kuuluisa hirvi. Siis tuo meidän Apulauta Pakkahuoneella. Parasta mahdollista mieltä tuosta vedosta. Ei tänään ja Kalamiehen toveri, uijuijui. Ja jos joku ääliö ei edelleenkään ymmärrä miten hemmetin komea bändi Zacharius Carls Group on niin jo on tahvo. Jatkakaa samaan malliin. Molemmat bändit. |
Cathi777 27.03.2005 12:26:10 | |
---|
No oisko kysymyksen pointti vaikka se, että miten vedetään biisi, jossa on yhtä aikaa kahdella kitaralla esimerkiksi vitossoinnut pohjalla ja melodia päällä.. Ei nimittäin oo kovin helppoa soittaa yhtä aikaa pohjasointuja ja melodiaa yhdellä kitaralla, vai mitä? Joo, mutta miten se liittyy kyseisiin kappaleisiin. Niissä, kun ei noita sun mainitsemia asioita. Varsinkaan tuossa Piiskaa kappaleessa. Sehän nyt on jo muutenkin aikoinaan yhdellä kitaralla roiskittu. Eikä tuossa Reunalla kappaleessakaan nyt ole mitään tarvetta toiselle kitaralle, kun kitaravallia vaan isketään. Only pop music can break my heart... |
Skebameizi 27.03.2005 15:03:19 | |
---|
Joo, mutta miten se liittyy kyseisiin kappaleisiin. Niissä, kun ei noita sun mainitsemia asioita. Varsinkaan tuossa Piiskaa kappaleessa. Sehän nyt on jo muutenkin aikoinaan yhdellä kitaralla roiskittu. Eikä tuossa Reunalla kappaleessakaan nyt ole mitään tarvetta toiselle kitaralle, kun kitaravallia vaan isketään. Ne oli kyllä mun mainitsemia biisejä. Ja ei varmasti toimi vaikkapa Viivakoodit ilman komppikitaroita/ilman liidiä. |
nikomati 27.03.2005 20:09:03 | |
---|
Eikä tuossa Reunalla kappaleessakaan nyt ole mitään tarvetta toiselle kitaralle, kun kitaravallia vaan isketään. Onhan siinä alussa se melodianpätkä sen pääriffin lisänä... Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä |
Cathi777 28.03.2005 12:02:52 | |
---|
Ne oli kyllä mun mainitsemia biisejä. Ja ei varmasti toimi vaikkapa Viivakoodit ilman komppikitaroita/ilman liidiä. Mikä tahansa biisi toimii triokokoonpanolla kunhan vaan sovittaa sen sille sopivaksi. Kaikki Apulanta biisit on kuitenkin niin perus punkkikaavahuttua, että ei oo mitään vaikeuksia saada kulkemaan triona. Only pop music can break my heart... |