Aihe: Blue Öyster Cult
1 2 3 4 58 9 10 11 1231 32 33 34 35
bedlam
12.11.2010 11:46:04 (muokattu 12.11.2010 11:49:55)

StJerky: Tuo on hyvä levy. Erityisesti "Black Blade" ja "Unknown Tongue".

Olen aina tän levyn kohdalla ihmetellyt, miksei kukaan muu diggaa Monsters-biisiä. Meikän ykköslemppari tuolta levyltä, sen jälkeen nuo mainitsemasi. Harmittaa jopa, ettei bändi missään vaiheessa eksynyt enempää tuollaiseen progeilevampaan suuntaan.
2541
12.11.2010 11:54:06

bedlam: Olen aina tän levyn kohdalla ihmetellyt, miksei kukaan muu diggaa Monsters-biisiä. Meikän ykköslemppari tuolta levyltä, sen jälkeen nuo mainitsemasi. Harmittaa jopa, ettei bändi missään vaiheessa eksynyt enempää tuollaiseen progeilevampaan suuntaan.

Biisissä on hetkensä ollen samalla kuitenkin hieman pöljä. Paremmin miusta progeilee "Black Blade".
bedlam
12.11.2010 11:59:09 (muokattu 12.11.2010 12:05:24)

2541: Biisissä on hetkensä ollen samalla kuitenkin hieman pöljä. Paremmin miusta progeilee "Black Blade".

No mutta BÖC:hän ON hieman pöljä :) Minusta taas tuo biisi toimii täydellisesti alusta loppuun.
zombywoof
13.11.2010 09:39:28
bedlam: Olen aina tän levyn kohdalla ihmetellyt, miksei kukaan muu diggaa Monsters-biisiä. Meikän ykköslemppari tuolta levyltä, sen jälkeen nuo mainitsemasi. Harmittaa jopa, ettei bändi missään vaiheessa eksynyt enempää tuollaiseen progeilevampaan suuntaan.

Minä diggaan, Black Bladen ja Lips In The Hillsin kanssa levyn parhaimmistoa.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
Regalis Apertura
14.11.2010 12:01:24
Unohtamatta Divine Windiä;)...

Muuten miksi The Marshall Plan äänitettiin livenä? Eikö tuosta ole studioversiota olemassakaan?
2541
14.11.2010 12:04:46

Regalis Apertura: Unohtamatta Divine Windiä;)...

Muuten miksi The Marshall Plan äänitettiin livenä? Eikö tuosta ole studioversiota olemassakaan?

Sehän on feikkilive ihan selkeästi.
djanni
15.11.2010 18:44:01 (muokattu 15.11.2010 19:06:53)
Heitänpäs tämän otsikon alle kysymyksen joka on vähän siinä ja tuossa, että mennäänkö off topicin puolelle:

Millä skaalalla soittaisitte Hot Rails To Hell:iin soolon jos lähdetään siitä liikkeelle, että alkuperäistä ei haluta jäljentää nuotti nuotilta?
Regalis Apertura
15.11.2010 23:07:37
^ Okei feikki tai ei mutta miksi näin? Onkos kukaan BÖC:sta koskaan kertonut syytä tuohon "liveversioon"... Oli vaan "coolimman" kuuloinen kuin puhdas studioversio?

Olen vaan utelias;)...
foetor ex ore
15.11.2010 23:54:01
^Nauhoitetta yleisön pauhusta lienee bändi vain pitänyt osuvana, tunnelmaa nostattavana ja sanomaa painottavana tapana aloittaa Johnny-junnun rokkibändihaikailuista ja niiden toteutumisesta kertova kappale, näin ounastelen.. :D

Tuosta skaalasta taas en osaa sanoa mitään..
StJerky
16.11.2010 08:45:22
bedlam: No mutta BÖC:hän ON hieman pöljä :)

Juuri sopivan mystisellä tavalla.

zombywoof: Lips In The Hillsin kanssa levyn parhaimmistoa.

ja nuo mäet mistä puhutaan tarkoittaa kuulemma maitorauhasia...
bedlam
16.11.2010 09:26:19 (muokattu 16.11.2010 09:26:35)

StJerky: Juuri sopivan mystisellä tavalla.

Kylkyl, tarkoitinkin että en itse tuosta Monsters-biisistä löydä sen enempää pöljyilyä kuin Black Bladestakaan.
djanni
16.11.2010 09:29:27
foetor ex ore: ^Nauhoitetta yleisön pauhusta lienee bändi vain pitänyt osuvana, tunnelmaa nostattavana ja sanomaa painottavana tapana aloittaa Johnny-junnun rokkibändihaikailuista ja niiden toteutumisesta kertova kappale, näin ounastelen.. :D

En muistanut edes koko biisiä (aiemmin mainitsinkin, että jostain syystä tuota levyä ei ole paljon tullut kuunneltua), mutta nyt kun kuuntelin tuon biisin, niin minustakin tuo yleisöpauhu on lisätty vain tehosteeksi tukemaan biisin tarinaa. Kuten myös "Smoke On The Water"-riffi ja sen jälkeen tuleva kömpelö leadin pätkä :)
Eero Laine
17.11.2010 19:48:29
djanni: En muistanut edes koko biisiä (aiemmin mainitsinkin, että jostain syystä tuota levyä ei ole paljon tullut kuunneltua), mutta nyt kun kuuntelin tuon biisin, niin minustakin tuo yleisöpauhu on lisätty vain tehosteeksi tukemaan biisin tarinaa. Kuten myös "Smoke On The Water"-riffi ja sen jälkeen tuleva kömpelö leadin pätkä :)

Komppaan totuutta.

Ovathan nuo Marshall Plan ja Lips in the Hills hyviä, mutta Black Bladen takia minä tuon albumin lähinnä ostin. Jorisin biisistä enemmänkin tuossa pari sivua sitten.

Mitä postaajat täällä muuten tykkäävät Spectresista? Pakko myöntää, että itse fiilistelen paljon enemmän kuin Tyranny and Mutationia tai Secret Treatiesia.
http://eeronmusablogi.tumblr.com/
djanni
17.11.2010 20:32:18
Eero Laine:
Mitä postaajat täällä muuten tykkäävät Spectresista? Pakko myöntää, että itse fiilistelen paljon enemmän kuin Tyranny and Mutationia tai Secret Treatiesia.

No joo - Spectresillä on minun mielestäni muutama (vain muutama) hyvä biisi, mutta osa levyn biiseistä aiheuttaa häpeän tunnetta, että eihän kukaan kuule kun minä kuuntelen tätä :(

Varmaan kaikkein eniten olen kuunnellut ekaa levyä, Tyranny & Mutationia ja Secret Treaties:ia - Nuo 3 ovat täydellisiä. Myös Fire of unknown origin ja Imaginos ovat kovia. Agents of Fortune on myös enimmäkseen hyvä levy vaikka heti levyn aluksi onkin kaksi minun henk.koht. makuni mukaan huonoa (ei B.Ö.C.:mäistä) biisiä.
StJerky
18.11.2010 10:13:49
djanni: Varmaan kaikkein eniten olen kuunnellut ekaa levyä, Tyranny & Mutationia ja Secret Treaties:ia - Nuo 3 ovat täydellisiä. Myös Fire of unknown origin ja Imaginos ovat kovia.

Ihan samaa mieltä

Agents of Fortune on myös enimmäkseen hyvä levy vaikka heti levyn aluksi onkin kaksi minun henk.koht. makuni mukaan huonoa (ei B.Ö.C.:mäistä) biisiä.

Tuosta taas en ole samaa mieltä. Sen sijaan viimeinen piisi (Debbie Denise) on melkoista huttua
2541
18.11.2010 10:22:31

Eero Laine:

"I Love The Night" on hieno balladi ja onhan sillä myös "Godzilla", "The Golden Age Of Leather" ja "Going Through The Motions" (mainio poppis missä Ian Hunterin kädenjälki todella kuuluu). Albert Bouchard ei ole tällä levyllä säveltäjänä parhaimmillaan, tai no on "R.U. Ready 2 Rock" ihan OK.

Remasterin bonukset "Night Flyer" (Joe Bouchard) ja "Dial M For Murder" (Roeser) taas olisivat voineet korvata pari levyn heikompaa hetkeä.
2541
18.11.2010 10:26:13

StJerky:
Tuosta taas en ole samaa mieltä. Sen sijaan viimeinen piisi (Debbie Denise) on melkoista huttua

En minäkään, ekahan on ihan klassikko ja "True Confessions" taas Lanierin parhaita "Mes Dames Saratin" ohella. Miehen Keef Richards -narina ja Breckerin fonisoolo kruunaavat kokonaisuuden.

Onkohan muuten "Agents" ainoa levy, mihin Eric Bloom ei ole tehnyt yhtään biisiä?
StJerky
18.11.2010 10:55:47
2541: Onkohan muuten "Agents" ainoa levy, mihin Eric Bloom ei ole tehnyt yhtään biisiä?

Agents oli ainakin eka jolle tyypit tekivät piiseistään demot itse 4-raitanauhureilla. Eric ei tainnut viitsiä opetella vielä siinä vaiheessa. Aiempien levyjen piisit oli tehty enemmän reenikämppämeiningillä, mistä syystä tekijätiedoissakin oli usein enemmän nimiä.
harigata
18.11.2010 13:44:49
Mitä mitä! kyllähän Spectres on paras levy ja Agents on toiseksi paras :)
djanni
18.11.2010 13:48:04
harigata: Mitä mitä! kyllähän Spectres on paras levy ja Agents on toiseksi paras :)

Täällähän alkaa löytymään ihan selviä mielipide-eroja :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)