Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 58 9 10 11 12202 203 204 205 206
Härski
22.05.2006 12:38:05
Mä nostan 10/80:n Ganesin parhaaksi levyksi seuraavin perustein:

- Ei ainuttakaan huonoa biisiä. Esim. Roadrunnerilta löytyy In the Nude, Fortissimolta Teardrops ja Hot Wheelsiltä Kenny The Corner ja Come to Me Baby. Miksi? Lisäksi biiseistä on saatu kokoon erittäin hyvä kokonaisuus, jota on ilo kuunnella; tarttuvia, sopivan pituisia, mutta silti sitä kieliposkessa duunattua matskua, josta bändi epäilemättä tunnetaan.

- Biisejä on enemmän, kuin yhdelläkään muulla Ganesin levyllä (pois lukien kokoelmat ja Livet), joten biisikirjoa löytyy.

- Soundit. Vaikka ovatkin silotellummat kuin Roadrunnerilla, raikkaammat kuin Hot Wheelsillä ja ehkä kaiken kaikkiaan edeltäjiään popimmat, koko paletti toimii kuin häkä.

10/80 ei kuitenkaan ole meikäläisen suosikkilevy, mikä ehkä tuntuu oudolta, kun ottaa huomioon, että nostan ko. plätyn Roadrunnerinkin yläpuolelle. Tämä mustahevoinen on Seven Days, Seven Nights. Diggaan ihan pirusti. Vaikka meininki muuttuikin kasariksi, rokkisoundit puhtaammiksi ja tulipa sinne jopa syntisaattori kuikuilemaan, tekivät jätkät aivan kipeän hyvää suoboogieta! Sanoitukset niin Remua, kuin vain pystyy ja sävellystyö ehtaa Aaltonen-Häkkinen-ja-ennen-kaikkea-Kallio- settiä.

Ei mulla muuta.
Musta Arkipyhä
22.05.2006 13:20:11
Mä nostan 10/80:n Ganesin parhaaksi levyksi seuraavin perustein..

Oikeestaan noin! Pööpön striit - pötsi mai peipi! :-)
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
IommI
23.05.2006 13:08:21 (muokattu 23.05.2006 13:08:36)
kuka niitä sanotuksia on tehnyt?

Mikäs biisi se olikaan.. kun laulettiin että "Thunder in mai ai, readin on mai boune..** car of mai stone"... kutakuinkin noin..

E: Eiku joo se oli mister x
Mitä yhteistä on naisella ja kitaralla?!?!?! Molempia räplätään rei'än kohdalta...
Härski
23.05.2006 13:32:23
kuka niitä sanotuksia on tehnyt?

Richard Stanley, Remu, Harri Merilahti, Pave Maijanen, Kassu Halonen... you name it. Mutta kyllähän kovimmat rokkifraasit niihin biiseihin veti herra Aaltonen.
texjazz
23.05.2006 17:21:16

Muistaako kukaan, kun Ganesin musa soi Shellin mainoksessa. Sitä pätkää näytettiin taannoin Heurekassa "vanhojen mainosten koneessa". Hämärästi muistan sen tv-ajoiltakin. Olikohan Hot Wheels-aikoja.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Tarkastaja
23.05.2006 19:00:41
Nuorempana Hurriganes oli kova sana. Nykyään vähän töksähtelee tuo lyriikkapuoli korvaan.
Musta Arkipyhä
23.05.2006 19:26:55
Nuorempana Hurriganes oli kova sana. Nykyään vähän töksähtelee tuo lyriikkapuoli korvaan.

Toisaalta - joo.Mutta kun hankin tuossa Crazy Days -levyn niin ei se hirveesti häiritse - tai vähemman kuin odotti.Toisaalta Remu on jotenkin uskottavan kuulonen laulaessaan totta "kamahoulama" -matskua - eihän sekään kaikilta onnistu? Riffeiltään toi levy on kyllä musta Ganesien parhaimmistoa, hyvän kuuloisia ehkä enemmän vanhalta brittiläiseltä bluesrockilta kuulostavia riffejä (mm.nimibiisi) eikä niinkään sitä rokkikaavan ränttä-tänttää.

Toimii.Harmi vaan kun ei ollut enää sitä 10/80 -levyä.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
BigPapa
23.05.2006 23:11:58

Vinyylinä löytyy:

Rock & Roll Allnight Long

Roadrunner

Crazy Days

16 Golden Greats

Jailbird

10/80

Live At Cafe Metropol

muita en tarvii...jaa on mulla se Flashbacksliders Plays Hurriganes
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
IommI
24.05.2006 09:53:09
Richard Stanley, Remu, Harri Merilahti, Pave Maijanen, Kassu Halonen... you name it. Mutta kyllähän kovimmat rokkifraasit niihin biiseihin veti herra Aaltonen.

Tämä herra Aaltonen on kyllä kova jätkä. Soittaa nyt rumpuja ja laulaa samaan aikaan... itse ei luonnistu meikäläiseltä..
Mitä yhteistä on naisella ja kitaralla?!?!?! Molempia räplätään rei'än kohdalta...
Rämppy
24.05.2006 10:04:35
Flashbacksliders Plays Hurriganes

Mulle Flashbackslidersin levy oli iso pettymys. Ei pärjää aidolle Hurriganesille. Homma kaatuu pitkälle Hirsman ärsyttäviin laulumaneereihin -tekorajua punnertamista tuolla levyllä. Remu veti miehekkäämmin. Livenä Backsliders kyllä toimi, ei siinä mitn.

Remun lyriikka ja englannin ääntäminen on mun korvaan hillittömän riemukasta kuultavaa. Tulee hyvälle tuulelle.
En sitten malttanut olla sanomatta.
rheinone
24.05.2006 11:36:39
Vinyylinä löytyy:

Rock & Roll Allnight Long

Roadrunner

Crazy Days

16 Golden Greats

Jailbird

10/80

Live At Cafe Metropol

muita en tarvii...jaa on mulla se Flashbacksliders Plays Hurriganes

Kyllä tohon sun nippuun kuuluis ehdottomasti vielä Hot Wheels. Ja mieluummin vielä remasteroitu painos.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Makkari
26.05.2006 14:26:51 (muokattu 26.05.2006 14:28:50)

- Ei ainuttakaan huonoa biisiä. Esim. Roadrunnerilta löytyy In the Nude, Fortissimolta Teardrops ja Hot Wheelsiltä Kenny The Corner ja Come to Me Baby. Miksi? Lisäksi biiseistä on saatu kokoon erittäin hyvä kokonaisuus, jota on ilo kuunnella; tarttuvia, sopivan pituisia, mutta silti sitä kieliposkessa duunattua matskua, josta bändi epäilemättä tunnetaan.

Mä diggaan sitä levyä myös, mutta jotenkin ne kolme ekaa LP:tä iskevät vaan paremmin. Niilläkään ei ole yhtään huonoa biisiä ja ne ovat loppujen lopuksi kuitenkin vähän mielikuvituksellisempia kuin 10/80. Enkä kyllä tarkoita että Hurriganesin pitäisi olla mitään muuta kuin sitä yhtä ja samaa runttausta. 10/80:tä kuunnellessa kyllä alkaa tosin siinä kymmenennen biisin kohdalla suunnilleen huvittaa että mitens ne osaskin tehdä niin monta biisiä sitä samaa ränttärockshufflea. ;)

- Biisejä on enemmän, kuin yhdelläkään muulla Ganesin levyllä (pois lukien kokoelmat ja Livet), joten biisikirjoa löytyy.

Samaa biisiähän ne siinä vetävät. Ainoat jotka erottuvat joukosta ovat Let's Go Rockin', Bourbon Street ja Just for You.

Mun mielestäni Crazy days on nykyään kovin aliarvostettu plätty. Hyvää menoa alusta loppuun eikä yhtään heikkoa biisiä.

Ja mustana hevosena nostaisin tähän Hangerin, jota diggaan kovasti. Siinä biisit, soundit ja Kallio ovat parempia kuin Hot Wheelsillä ja Tsugu Waylla ja koko paketti rokkaa tasaisesti. Niin, Ile pääsi siinä laulamaankin.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
hankhill
12.07.2006 00:19:36 (muokattu 12.07.2006 00:20:00)
Cisse oli muuten aina joka keikalla päissään, se otti kohmeloon loiventavia. melko jätkä. Mun isäni oli muute kattomassa "hurrikaania" vuonna 74 tai 5. kainuussa oman koulun pihalla!!
6 am and already the boy ain't right
slowdive
12.07.2006 02:28:55
Hurriganes syventyminen itsellä parhaillaan kesken. Hittibiisit oli toki tuttuja, Roadrunner hyllyssä ja Remu & Merilahdet tuli keikalla tuli katsastettua muuan vuosi sitten.

Nyt kesän kynnyksellä tuli Roadrunnerin seuraksi ostettua '10/80' ja Honey Aaltosen 'Hurriganes' tuli luettua myös. Samantien lähti hankintaan 'Crazy Days' ja "Hot Wheels'. Nyt 'Crazy Days' on kuumaa kamaa ja Ile Kallio vähintään yhtä kuuma hunk!

Mitäs sitten hankintaan? Tuntuu nuo ei-ihan-niin-klassikot jakavan mielipiteet aikalailla. Itse en vierasta mitään hassuja- kokooonpanoja tai soundeja. Eli Tsugu Waytakö vai Hangeria? Vai peräti Fortissimo?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
bluesteel
12.07.2006 10:02:23 (muokattu 12.07.2006 10:05:20)

Cisse oli muuten aina joka keikalla päissään, se otti kohmeloon loiventavia. melko jätkä. Mun isäni oli muute kattomassa "hurrikaania" vuonna 74 tai 5. kainuussa oman koulun pihalla!!

Joo, Cisse kuolikin sitten alkoholismiin.
Makkari
12.07.2006 11:21:13
Mitäs sitten hankintaan? Tuntuu nuo ei-ihan-niin-klassikot jakavan mielipiteet aikalailla. Itse en vierasta mitään hassuja- kokooonpanoja tai soundeja. Eli Tsugu Waytakö vai Hangeria? Vai peräti Fortissimo?
Fortissimo on hyvä levy. Se on niitä levyjä jotka laittaa melko harvoin soimaan, mutta jotka kuitenkin aina kuulostavat hyviltä kun niitä sitten kuuntelee. Tsugu Wayta en olekaan tainnut kuunnella yli vuoteen, täytynee kokeilla miltä kuulostaa...
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
rheinone
12.07.2006 18:15:05
Hurriganes syventyminen itsellä parhaillaan kesken. Hittibiisit oli toki tuttuja, Roadrunner hyllyssä ja Remu & Merilahdet tuli keikalla tuli katsastettua muuan vuosi sitten.

Nyt kesän kynnyksellä tuli Roadrunnerin seuraksi ostettua '10/80' ja Honey Aaltosen 'Hurriganes' tuli luettua myös. Samantien lähti hankintaan 'Crazy Days' ja "Hot Wheels'. Nyt 'Crazy Days' on kuumaa kamaa ja Ile Kallio vähintään yhtä kuuma hunk!

R'N'R All Night Long tiätysti.
rheinone
19.08.2006 03:08:52

- Soundit. Vaikka ovatkin silotellummat kuin Roadrunnerilla, raikkaammat kuin Hot Wheelsillä ja ehkä kaiken kaikkiaan edeltäjiään popimmat, koko paletti toimii kuin häkä.

Mitä helvettiä, ei yhtäkään huonoa piisiä? Let's Go Rockin' Tonight, jota muistan jossain 'Ganes-topikissa aikaisemminkin kehuttaneen: Paska piisi ja lisäksi kopio. No niin, Hurriganes on mulle neljä ekaa älppäriä eikä sitten yhtään sen enempää. 10/80 ei lunasta paikkaansa tässä meikäläisen 'Ganes-haarukassa, ei sitten millään. Mut nää on näitä mun juttuja, minkäs niille voi.
MadMatt
19.08.2006 07:26:45 (muokattu 19.08.2006 07:28:10)

Viimeiseksi Hurriganesin levyksi jota aikoinaan kuuntelin aktiivisesti jäi Tsugu way. Nämä myöhemmät tuotokset ovat jääneet hiukan hämäräksi. Palasin tässä hiljattain kuitenkin jatkamaan siitä mihin homma silloin jäi joten ostin seuraavan eli Hangerin, Kamalaa kuraa ja soundipolitiikkakin perseellään. Siitä seuraava levy Jailbird on jo huomattavasti parempi. 10/80 onkin vuorossa seuraavana....

Kyllähän nuo vanhemmat levyt ovat sentään jotain vaikka nostalgian vaikutusta en voi kieltää. omat suosikit: Roadrunner ja Hot Wheels
Härski
19.08.2006 09:49:59 (muokattu 19.08.2006 09:50:26)
Mut nää on näitä mun juttuja, minkäs niille voi.

No mutta sehän ei ole sinun syysi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)