Dirtyh 30.09.2020 20:46:51 | |
---|
ukko idänmies: Saaran ongelma on se, että hän on nätti mutta iso. Naislaulajan tulee menestyäkseen olla nätti ja pieni. Seuraavan kerran kun joku naismuusikko kertoo että naisia arvioidaan muusikkoina eri standardeilla kuin miehiä niin maltathan olla kommentoimatta? |
Exhausted 30.09.2020 22:57:34 | |
---|
ukko idänmies: Saaran ongelma on se, että hän on nätti mutta iso. Naislaulajan tulee menestyäkseen olla nätti ja pieni. Tässä ketjussa on monta turhahkoa kommenttia mutta tämä vei kyllä kaikista voiton. |
ukko idänmies 30.09.2020 23:18:44 | |
---|
Dirtyh: Seuraavan kerran kun joku naismuusikko kertoo että naisia arvioidaan muusikkoina eri standardeilla kuin miehiä niin maltathan olla kommentoimatta? En arvioi Saaraa muusikkona vaan kerron mielipiteeni siitä, mikä mahdollisesti on syy siihen, että ovet eivät ole auenneet raadollisessa musiikkibisneksessä odotetulla tavalla. Huone 105, saavu sinne siis. |
Dirtyh 01.10.2020 12:04:09 | |
---|
ukko idänmies: En arvioi Saaraa muusikkona vaan kerron mielipiteeni siitä, mikä mahdollisesti on syy siihen, että ovet eivät ole auenneet raadollisessa musiikkibisneksessä odotetulla tavalla. Seuraavan kerran kun joku kertoo että naisia arvioidaan muusiikkiteollisuudessa eri standardeilla kuin miehiä niin maltathan olla kommentoimatta? |
ukko idänmies 01.10.2020 13:40:30 | |
---|
Dirtyh: Seuraavan kerran kun joku kertoo että naisia arvioidaan muusiikkiteollisuudessa eri standardeilla kuin miehiä niin maltathan olla kommentoimatta? En oikein ymmärrä, miksi ei saisi saisi arvostella ja puhua musiikkiteollisuuden tavasta kohdella artisteja eri kriteereillä? Koska tottahan se on, että niin tapahtuu. Ehkä ilmaisin itseni huonosti tai et ymmärtänyt asiaa, kuten olin tarkoittanut. Jos Lady Gaga kertoo haastattelussa, että hän ei ollut levy-yhtiön mielestä tarpeeksi kaunis ja joutui siksi käyttämään milloin mitäkin rooliasuja, niin en yhtään epäile, etteikö samaa tapahtuisi muillekin. Ehkä jopa Saaralle. Huone 105, saavu sinne siis. |
Bullitt 01.10.2020 13:48:49 (muokattu 01.10.2020 13:49:57) | |
---|
Kyllä minäkin ymmärsin Ukko idänmiehen kommentin niin, että kyseessä ei ollut mikään hänen henkilökohtainen arvio Forsbergin kauneudesta vaan hänen arvionsa siitä, miten musiikkiteollisuus hänet näkee. Vaikka lausunto olikin kaikessa raadollisuudessaan varsin raflaava, niin en ihmettelisi vaikka asia oikeasti olisikin näin. Ulkonäkö on kuitenkin aina ollut erottamaton osa showbisnestä, enkä usko että se viime aikojen tasa-arvo-, kehopositiivisuus- yms. puheista huolimatta on mitään 180 asteen täyskäännöstä kokenut. "Lahjatthomat ne corkean cansan coulussa tacamusta culuttavat, oicea elon kocemus tulee pitcän elon academiasta!" |
Exhausted 01.10.2020 13:50:36 | |
---|
Mites sitten vaikka Adele, yksi kaikkein aikojen myydyimmistä artisteista, ei taida mennä ihan "missin mittoihin"? |
lukethesis 01.10.2020 15:50:27 | |
---|
Minä ymmärrän kyllä ja luulen että nimim. Ukko Idänmies tarkoitti lähinnä kokoa noin yleisesti, ei niinkään painoa. Kyseinen henkilöhän on aika kookas, pitkä jne. (esim. https://www.is.fi/viihde/art-2000001271775.html) Kuvissa tämä ei niin tule ilmi. Ja kyllä sellaisella on vaikutusta, jos mietitään verrokiksi vaikka jotain Ariana Granden tyyppistä pikkumenninkäistä. Itse luulen että koko sopan lässähtäminen koostuu kaikista näistä: 1) ulkonäköseikat 2) karisman puute (olkoonkin, että "tarina" tavallaan löytyi) 3) erimielisyydet musiikin suhteen 4) managementin osaamattomuus (mikä vaivaa myös Aallon hommia) En muista, oliko tuon Capitolin dilin speksejä tarkemmin julkaistu, mutta voihan olla ettei kyse ole ollut kuin yhdestä tai kahdesta sinkusta. Tai diili on tehty niin, että katsotaan yksi single ja sitten on optio puhaltaa peli poikki. Kaikki tämähän on toki vain harmitonta Mnettiläisten spekulaatiota. Pidetään se sellaisena. Exhausted: Mites sitten vaikka Adele, yksi kaikkein aikojen myydyimmistä artisteista, ei taida mennä ihan "missin mittoihin"? No...tuota... Sit pitäis olla se Adelen ääni kans. Ja mietitäänpä vaikka ensimmäisen hitin Rollin' In The... videota, kyllä siellä aika piilossa se leidi oli tuolissa istuen jne. Ja kyseinen henkilöhän on sittemmin laihduttanut roimasti. Eikö se ylipaino ollutkaan sitten se "unelmakoko" missä oltiin kuin kotonaan? |
Hannubal 01.10.2020 17:19:48 (muokattu 01.10.2020 17:20:21) | |
---|
Ja onhan Suomessa paljonkin näitä "ei pieni ja söpö, vaan päinvastoin" naisartisteja, jotka ovat menestyneet. Eli on pituutta ja karismaa. Esimerkiksi vaikkapa Erin, Laura Voutilainen, Eini, Erja Lyytinen, Tarja Turunen, Lea Laven... Naisia on kaikenlaisia ja kokoisia, kuten miehiäkin, ja kaikilla on yhtä hyvät tsäänssit menestykseen. Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
Exhausted 01.10.2020 17:58:00 (muokattu 01.10.2020 17:58:31) | |
---|
lukethesis: Minä ymmärrän kyllä ja luulen että nimim. Ukko Idänmies tarkoitti lähinnä kokoa noin yleisesti, ei niinkään painoa. Kyseinen henkilöhän on aika kookas, pitkä jne. (esim. https://www.is.fi/viihde/art-2000001271775.html) Kuvissa tämä ei niin tule ilmi. Kuten sanoit niin kuvissa ja videoissa ei tule ilmi joten todella merkityksetön pointti. Ja muutenkin käsittämätöntä että vuonna 2020 joku tulee väittämään että jonkun ura on kiinni ulkonäköseikoista. Sanoisin itse, että eniten pieleen on mennyt tylsästi tuotettu musa. Jos mietitte Saran uran alkuvaihetta ja Youtube-persoonaa, siellähän oli kaikenlaista erikoistaitoa kuten eri kielten puhumista (ja keksimistä) tai eri tyyleillä laulamista. Tätä olisi pitänyt jotenkin osata tuoda musassa esiin. Ja toki aika iso palanen haukattavaksi lähteä suoraan jenkkimarkkinoille puskemaan. |
Alfons Åberg 01.10.2020 19:15:55 | |
---|
Exhausted: Mites sitten vaikka Adele, yksi kaikkein aikojen myydyimmistä artisteista, ei taida mennä ihan "missin mittoihin"? Ei Adele ole nykyisellään enää "iso". Ja karisma, sitä joko on tai ei ole. Adelella sitä on. Vähän nyt sama juttu kuin englannin ääntäminen elokuvateollisuudessa. Jos täydellistä jenkkiaksenttia ei ole, silloin ei voi esittää perusjenkkiä nimiroolissa. Siinä toki voi vetää "no mites Arska/Van Damme/Connery"-kortin mutta se ei ole validi sillä em. herrat ovat tehneet itsestään hahmon, joka on enemmän kuin se roolihahmo mitä esittävät. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
sub zero 01.10.2020 20:19:04 | |
---|
Exhausted: Jos mietitte Saran uran alkuvaihetta ja Youtube-persoonaa, siellähän oli kaikenlaista erikoistaitoa kuten eri kielten puhumista (ja keksimistä) tai eri tyyleillä laulamista. Tätä olisi pitänyt jotenkin osata tuoda musassa esiin. En vähättele hänen lahjojaan, mutta kyllä mä olin olettanut koko ajan, että olennainen osa tätä konseptia on, että hän on nuori kauniina pidetty nainen. Oisko vastaavaa "kielimiestä" oltu viemässä heti levytysstudioon? Luulis, että ei. Onnen tunne on himmeä polku metsän läpi jossa kuljet yksin (E-L Manner) |
Exhausted 01.10.2020 20:33:17 | |
---|
sub zero: En vähättele hänen lahjojaan, mutta kyllä mä olin olettanut koko ajan, että olennainen osa tätä konseptia on, että hän on nuori kauniina pidetty nainen. Oisko vastaavaa "kielimiestä" oltu viemässä heti levytysstudioon? Luulis, että ei. Etkö lukenut edellisiä viestejä, ulkonäöstä on kiinni, ettei tullut supertähteä. :-) |
Kefiiri 01.10.2020 21:15:45 | |
---|
Hittibiisihän se on mikä puuttuu. Ei auta karisma, kauneus eikä edes mahtava lauluääni jos ei löydy asiallista laulettavaa. Liika yrittäminen ja "varman päälle pelaaminen" ei auta hitin tekemisessä, kaikkihan niitä muuten säveltäisivät. En ole musiikin asiantuntija. |
Lennu 02.10.2020 01:58:08 | |
---|
Superpowers on biisinä hyvä. Mutta tuotettu pilalle, se toimii akustisena paljon paremmin. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Sammakko 02.10.2020 02:38:01 | |
---|
En oo missään vaiheessa tiennyt että tää on mikään laulaja. Tullu tutuks tv:n turhana julkkiksena. Vieläkään en oo yhtään biisiä kuullut. |
Lennu 02.10.2020 03:31:16 | |
---|
Sammakko: En oo missään vaiheessa tiennyt että tää on mikään laulaja. Tullu tutuks tv:n turhana julkkiksena. Vieläkään en oo yhtään biisiä kuullut. Ihan on hyvä laulaja. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Unmasked 02.10.2020 12:15:11 | |
---|
|
Lunnu 02.10.2020 23:26:02 | |
---|
Exhausted: Kuten sanoit niin kuvissa ja videoissa ei tule ilmi joten todella merkityksetön pointti. Ja muutenkin käsittämätöntä että vuonna 2020 joku tulee väittämään että jonkun ura on kiinni ulkonäköseikoista. Sanoisin itse, että eniten pieleen on mennyt tylsästi tuotettu musa. Jos mietitte Saran uran alkuvaihetta ja Youtube-persoonaa, siellähän oli kaikenlaista erikoistaitoa kuten eri kielten puhumista (ja keksimistä) tai eri tyyleillä laulamista. Tätä olisi pitänyt jotenkin osata tuoda musassa esiin. Ja toki aika iso palanen haukattavaksi lähteä suoraan jenkkimarkkinoille puskemaan. Mun mielestä on käsittämätöntä jos joku väittää että hittipoppigenressä ulkonäkökriteeri ei olisi merkityksellinen ellei ole oikeasti musiikillisesti lahjakas. Oli sitten mies tai nainen. Nostalgy is not what it used to be |
Exhausted 05.10.2020 09:42:35 | |
---|
Mutta Saran kohdalla on vaikea väittää että mitenkään "perusasiat" olisi pielessä, vaikka toki jokaisella on oma makunsa. Toisaalta kun miettii jotain Almaa ja Vestaa yms. kotimaisia artisteja niin niillä on huomattavasti persoonallisemmat ulkoiset tyylit, olisiko tällainen toiminut Sarallekin paremmin? |