Aihe: The Beatles
1 2 3 4 581 82 83 84 85199 200 201 202 203
Calliope
26.12.2011 06:40:27
Xan de Wan: ^
Taitaa tuo Oh!Darling-biisi olla sinänsä laulajalle aika vaikea ja rankka. Laulajan ääni joutuu siinä kovalle koetukselle.

Lennon arvioi Oh!Darlingia näin; "Tämä on kappale, jota Paul ei laula kovin hyvin. Miksi hänen piti itse tämä laulaa, minusta tämä kappale olisi sopinut minulle paremmin. Mutta Paul kirjoitti sen, niin tottakai sen piti laulaakin se!".
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Xan de Wan
26.12.2011 11:41:46
Calliope: Lennon arvioi Oh!Darlingia näin; "Tämä on kappale, jota Paul ei laula kovin hyvin. Miksi hänen piti itse tämä laulaa, minusta tämä kappale olisi sopinut minulle paremmin. Mutta Paul kirjoitti sen, niin tottakai sen piti laulaakin se!".

No niinpä. Kiinnostavaa olisi ollut kuulla Lennonin versio Oh!Darling-kappaleesta.

Saisiko tästä pätkästä mitään käsitystä, että millaiselta Johnin versio olisi kuulostanut?
http://www.youtube.com/watch?v=XOv-L7zfwbE

Mutta onneksi sentään on John Lennonin aaveen versio kuultavissa :)
http://www.youtube.com/watch?v=niwdX8ZNo9w
JIRPPI
29.12.2011 22:21:31
http://www.youtube.com/watch?v=RG73Pk1yUj8&t=3m15s

Tajusin juuri, että neljännellä henkilöllä tuossa jonossa on Hitler-viikset.
Rodger
30.12.2011 00:25:35
Tajusin juuri, että neljännellä henkilöllä tuossa jonossa on Hitler-viikset.
Ron Mael? Tulee aina minulle mieleen tuosta.
Rodger
30.12.2011 00:40:51 (muokattu 30.12.2011 00:57:27)
Xan de Wan: No niinpä. Kiinnostavaa olisi ollut kuulla Lennonin versio Oh!Darling-kappaleesta.

Se olisi ollut jotain Beatlesin Mr. Moonlightin ja Rock'N'Roll-levyn Just Becausen väliltä.
EDIT:
Pahimmillaan jotain tällaista uudelleen sävellettynä :-)
http://www.youtube.com/watch?v=9Q2NUnPYVXY
Andy Six
30.12.2011 09:28:09
Rodger: Ron Mael? Tulee aina minulle mieleen tuosta.

Niin mullekkin,mutta Ron oli tuohon aikaan vielä amerikoissa.....
Xan de Wan
31.12.2011 13:48:49 (muokattu 31.12.2011 14:42:14)
Ostin eilen Beatlesin Past Masters-levyn, remasteroidun version (sisältää Past Masters ykkösen ja Past Masters kakkosen).
Levyalesta sai sen 15 euroon.

------------------------

Itselläni ei aiemmin ole ollutkaan noita kahta Past Masters-levyä. (Toki ne on minulla kasetilla ollut.)
Nyt minulla on kaikki Beatlesin levyt, CD-levyinä.
.....eli kaikki albumit Please Please Me:stä Let It Be:hen asti, ja Magical Mystery Tour (siis laajennettu versio, jossa on mukana ne singlet), ja myös Yellow Submarine (elokuva-soundtrack), molemmat tuplat ( Punainen Tupla ja Sininen Tupla) - ja nyt vielä nämä Past Masters-levyt.

Beatles-kokoelmani on - ainakin tässä suhteessa - nyt koossa ja täydellinen.

------------------------

Tutustuin, innostuin, kiinnostuin Beatlesistä ja heidän musiikistaan vuosien 1973/1974 paikkeilla.......siis aika kauan sitten :)

Muistan, että sain vanhemmiltä sen verran rahaa jouluna 1974, että ostin elämäni ensimmäisen C-kasetin (valmiiksi äänitetyn C-kasetin). Se kasetti oli/on nimeltään The Beatles' Greatest. Eräs Beatles-kokoelma, joka sisältää yhtyeen alkuvuosien biisejä.
Tulihan sitä kasettia aikoinaan paljon soitettua kasettimankassa.

Se kasetti on muuten minulla vieläkin tallessa - ja on kovasta soitosta huolimatta vieläkin soittokuntoinen :)

------------------------

Muun muassa tämä kappale löytyy siltä noin 37 vuotta sitten ostamaltani kasetilta.
Sama kappale löytyy myös tuolta eilen ostamaltani toiselta Past Masters-levyltä (Past Masters-ykköseltä)
Kehä on siis tavallaan kiertynyt umpeen :)

http://www.youtube.com/watch?v=GlpMs_R3P6U
Kailis
01.01.2012 01:43:29

http://www.youtube.com/watch?v=GlpMs_R3P6U

Onpahan Ringon kompissa taas ihan hirveä imu. Vaikka on toi kitarariffikin sellainen kultakimpale että oksat pois.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Rodger
05.01.2012 23:53:03
Xan de Wan: Beatles-kokoelmani on - ainakin tässä suhteessa - nyt koossa ja täydellinen.
Pidä nyt varasi, ettet kohta ala ostelemaan alkuperäisiä monovinyylejä. Noi kokoelmat kun eivät koskaan ole täydellisiä, vaikka välillä niin luulisikin :-)
velipesonen
06.01.2012 09:08:10

Alkupään levyjen stereoversioiden ensipainokset priimakuntoisina ja mahdollisimman pienen sarjanumeron Valkoinen tupla.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
velipesonen
08.01.2012 17:57:54 (muokattu 08.01.2012 17:58:42)

Kuvitteellista vaihtoehtohistoriaa osa 2: Mitenkäs jos Beatles olisi hajonnut Please Please Me -LP:n jälkeen; McCartney olisi ottanut vastaan rahakkaan soolotarjouksen kilpailevalta levy-yhtiöltä ja John olisi katkerana pistänyt bändin puihin ja ruvennut päätoimiseksi kirjailijaksi. George ja Ringo olisivat lämmitelleet samaa puuta vielä Reel Eagles -nimellä mutta jääneet divaritasolle. Jo äänitettyä From Me to You -singleä ei olisi koskaan julkaistu. The Rolling Stones olisi aloittanut brittibändien invaasion Amerikkaan loppukeväästä 1964 ja historia olisi muilta osin suunnilleen sellainen kuin nytkin.

Beatlese olisi jäänyt NME:n singlelistan ja Record Retailerin LP-listan ykköstiloineen maailman lupaavimmaksi bändiksi. Kysymys kuuluu, nimeäisikö vuonna 2012 kukaan vuonna 1963 lopettanutta Beatles-yhtyeettä kaikkien aikojen parhaaksi? Minä luulen että kyllä nimeäisi, Beatles olisi rock-kriitikoiden lemmikki ja Please Please Me kulttilevyjen kärkikaartia.
Kailis
09.01.2012 00:10:53

Munamies olisi tullut Maccan tilalle ja kaikki olisi kuten nytkin.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
velipesonen
09.01.2012 08:31:21

Kailis: Munamies olisi tullut Maccan tilalle ja kaikki olisi kuten nytkin.

Munamies on siis todellisuudessa Tara Browne.
Kailis
09.01.2012 11:37:15

velipesonen: Munamies on siis todellisuudessa Tara Browne.

Munamies on kaikki eikä kukaan.
velipesonen
09.01.2012 12:12:23

Kailis: Munamies on kaikki eikä kukaan.

Olet lähellä todellista läpimurtoa koska I Am the Walrusin rivit "they are the eggmen, I am the Walrus" kirjoitetaan takaperin

SURLAW EHT MA I
NEMGGE EHT ERA YEHT

Kun luemme nämä rivit nykyenglannin ääntämyksen mukaan, saamme

Sir Law at ma, I
Nemgge at era yacht,

jossa ylempi rivi on päivänselvä ja alemman rivin sana nemgge (eggman) vastustaa käännöstä. Kyseessä täytyy silloin olla taidokas anagrammi germaanisesta ilmauksesta menge G, joka merkitsee samaa kuin miljardi. Näin ollen kokonaisuus kääntyy suomeen

Herra Laki äidillä, minä
miljardi purren ajassa.

Toisin sanoen Eggmanin symboliikassa purjehdin miljardin ajastajan taa äidin luo, jolta saan lain. Laki on maskuliini kuten aina, eggman on yin ja yan, naisellisen ja miehisen maailman äärimmäinen yhtyminen, kaikki ja ei mitään.

Oikein meni!
Xan de Wan
10.01.2012 07:33:57 (muokattu 10.01.2012 07:35:57)
Xan de Wan: Nyt minulla on kaikki Beatlesin levyt, CD-levyinä...
....eli kaikki albumit Please Please Me:stä Let It Be:hin asti, ja Magical Mystery Tour (siis laajennettu versio, jossa on mukana ne singlet), ja myös Yellow Submarine (elokuva-soundtrack), molemmat tuplat (Punainen Tupla ja Sininen Tupla) - ja nyt vielä Past Masters-levyt.
Beatles-kokoelmani on - ainakin tässä suhteessa - koossa ja täydellinen.

Rodger: Pidä nyt varasi, ettet kohta ala ostelemaan alkuperäisiä monovinyylejä. Noi kokoelmat kun eivät koskaan ole täydellisiä, vaikka välillä niin luulisikin :-)

Kyllä Beatles-kokelmani on - tarkoittamassani suhteessa - koossa ja täydellinen. Eli siis BEATLES-LEVYJEN PERUSSETTI on koossa ja täydellinen - CD-levyinä.
Aiemmin ne on ollut minulla jo C-kasetteina.

----------------------------------------------------------------------------------

Tuskin ja erittäin epätodennäköisesti alan ostelemaan esimerkiksi mainitsemiasi alkuperäisiä monovinyylejä........muun muassa siksi, koska itselläni ei ole koskaan ollut vinyylilevyjä, eikä levysoitinta!!
Tässä suhteessa lienen harvinaisempi musiikin kuuntelija / musiikin harrastaja. Ainakin ns. vanhemman polven musiikin kuuntelijoiden / musiikin harrastajien joukossa.

--------------------------------------------------------------------------------------

Aloin harrastamaan musiikkia 1970-luvun alkupuolella, ja radio ja C-kasetit olivat minulla välineinä tässä harrastuksessa. Siihen asti, kun 1980-luvun loppupuolella hankin CD-soittimen, ja aloin hankkimaan CD-levyjä.

-------------------------------------------------------------------------------------

Vaikka mainitsin tuon sanan Beatles-kokoelmani niin se saattaa antaa ehkä jonkin verran väärän käsityksen.
Tarkoitan, että en miellä itseäni varsinaiseksi levyfriikkikeräilijäksi, joka kerää erilaisia pienempiä ja suurempia harvinaisuuksia jonkun yhtyeen tai artistin tuotannosta, ja yrittää kerätä niistä mahdollisimman täydellisen kokonaisuuden. - En pidä itseäni tällaisena varsinaisena levyfriikkikeräilijänä edes Beatles-yhtyeen tuotannon osalta - vaikka joitain harvinaisempia Beatlesiin liittyviä kasetteja / CD-levyjä minulla onkin.

Kannattaa huomata, että vasta nyt sain kokoon kaikki Beatlesin ns. peruslevyt CD-levyinä - vaikka ne julkaistiin CD-formaattina jo 1980-luvun loppupuolella!
En siis ole todellakaan pitänyt kiirettä koota edes kaikkia Beatlesin peruslevyjä, vaikka innostunut, kiinnostunut olenkin ollut yhtyeen musiikista.
Joten tämänkin vuoksi on sangen epätodennäköistä - joskaan ei mahdotonta - että alkaisin kovin innokkaasti keräämään Beatlesin harvinaisia levyjä.

Jos alkaisi keräämään Beatlesin levyistä kaikkia erilaisia harvinaisia painoksia, versioita, ymv. niin se keräämissarka olisi kaiketi (lähes) loputonta :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Kannattanee huomauttaa myös, että kuuntelen toki paljon, paljon muutakin musiikkia kuin Beatlesin musiikkia.
Tähän mennessä minulle on kertynyt muutama sata CD-levyä - ja Beatlesin levyt muodostavat vain pienen osan näistä levyistäni.
velipesonen
10.01.2012 08:05:15

Xan de Wan: Kannattanee huomauttaa myös, että kuuntelen toki paljon, paljon muutakin musiikkia kuin Beatlesin musiikkia.
Tähän mennessä minulle on kertynyt muutama sata CD-levyä - ja Beatlesin levyt muodostavat vain pienen osan näistä levyistäni.

Kumpi on kovempi, Slade vai Heep?
Xan de Wan
10.01.2012 08:26:57
velipesonen: Kumpi on kovempi, Slade vai Heep?

Hmmmmm.
En tiedä tuosta kovemmuudesta....
Jonkin verran karsastan kova-sanaa musiikin yhteydessä.
Mutta kummasta pidän enemmän niin vastaus on "1970-luvun beatles" eli Slade

http://www.youtube.com/watch?v=0gPulu85q04
velipesonen
10.01.2012 09:06:23

Xan de Wan: Hmmmmm.
En tiedä tuosta kovemmuudesta....
Jonkin verran karsastan kova-sanaa musiikin yhteydessä.
Mutta kummasta pidän enemmän niin vastaus on "1970-luvun beatles" eli Slade

http://www.youtube.com/watch?v=0gPulu85q04

Macca yritti välillä jotain Sladen tapaista Wingseineen mutta lopputulos oli vähän sinne päin. Slade oli ensin modbändi, sitten hippibändi, sitten skinibändi ja lopuksi oma itsensä eli glambändi.

Mutta varsinainen, lopullinen kysymys kuuluukin: Who vai Zeppelin?
kepe-5
10.01.2012 10:03:00
Who tietysti. Yardbirdsiin vertaaminen tekis jo vähän enemmän tiukkaa.
And you don't stand an outside chance
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)