![]() 19.08.2010 08:16:50 (muokattu 19.08.2010 08:17:14) | |
---|---|
Daelos: Moby Dick:hän on kakkosen parasta! Totta turiset! Riffi on ihan sairaan kova ja Bonzon rummut aijjai.. niitä rumpusooloja ei vaan kitaristi jaksa kuunnella joka kerralla. ;) Minä kohta kaivelen osani esille ja sitten jattikyrpae heiluem! -Karvamammutti | |
![]() 19.08.2010 09:36:11 | |
Mun mielestä eka levy on soundeiltaan paras zeppelin-kiekko. Ja muutenkin se on erittäin iskevä paketti. Muilla levyillä on tuhnummat soundit, ilmeisesti hirveästi päällekkäisiä raitoja ja muuta kikkailua, mikä hieman latistaa muuten aivan mielettömän kovia levykokonaisuuksia. Poikkeuksena on Houses of the holy, joka jytisee kiitettävästi. Munsta zepukoiden levyillä on hienoa se, että ne ei oo liian varman päälle tuotettuja, vaan riffijytäbiisien seassa on daideellisempaa ja härömpääkin matskua. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 19.08.2010 16:35:43 | |
Väsykäsi: Olisi mielipide kerrottavana, mutta tiivistän sen toteamukseen: Olet väärässä. ;) No perustele toki! | |
![]() 19.08.2010 16:44:54 | |
Jokapaikanapina: No perustele toki! No ääh, lähinnä mielipideasioita joista ei voida kiistellä, mutta niinhän tällä foorumilla on ollut tapana että "ei ole muita oikeita mielipiteitä kuin mun." Kaikki ei tykkää kaikesta ja se on jees. =) Minä kohta kaivelen osani esille ja sitten jattikyrpae heiluem! -Karvamammutti | |
![]() 19.08.2010 19:44:22 | |
Väsykäsi: No ääh, lähinnä mielipideasioita joista ei voida kiistellä, mutta niinhän tällä foorumilla on ollut tapana että "ei ole muita oikeita mielipiteitä kuin mun." Kaikki ei tykkää kaikesta ja se on jees. =) No kai ny jotain pystyy silti sanoon. En ees tiedä, että mitä tarkalleen ottaen meinasit, että kaikki Zepun biisit on hyviä, vai ettäkö ne heikoimmat lenkit on muita biisejä ku mainitsin vai mitä. Sitäpaitsi syntyy kiinnostavaa keskustelua ku perustelee | |
![]() 19.08.2010 23:57:35 | |
Väsykäsi: No ääh, lähinnä mielipideasioita joista ei voida kiistellä, mutta niinhän tällä foorumilla on ollut tapana että "ei ole muita oikeita mielipiteitä kuin mun." Kaikki ei tykkää kaikesta ja se on jees. =) Yleensä mielipiteistä aletaan puhua silloin, kun asiantuntemus loppuu. Kokeneempi ja perehtyneempi ei puhu mielipiteistä vaan asioista. Kun uskaltaa argumentoida täsmällisesti tiedon, taidon tai kokemuksen pohjalta, yhtäkkiä mielipide-käsite muuttuu korniksi tavaksi yrittää löytää mahdollisuus tasapeliin 6-0 tappion kohdatessa. Kriittinen lukija ymmärtää kyllä tapahtuneen, kun taas jotkut luulevat tasapelin synteneen. Zeppelinin levyillä tosiaan osa edellämainituista kappaleista olisi voinut jättää pois mastereista. Coda-levy näyttää toteen, että kaikki erinomainen materiaali käytettiin viimeistä piirtoa myöten hyödyksi jo aikanaan. Siinäkin yhdyn edelliseen, että Houses of Holy oli kultakauden viimeinen levy, jonka jälkeen sävellysten epätasaisuus alkoi vaivata. Toki jokaisella levyllä on hetkensä, mutta hieman yliyrittämistä alkoi olla ilmassa. Pottery Is Gay! | |
![]() 20.08.2010 00:10:50 (muokattu 20.08.2010 00:15:38) | |
jazzmies: Yleensä mielipiteistä aletaan puhua silloin, kun asiantuntemus loppuu. Kokeneempi ja perehtyneempi ei puhu mielipiteistä vaan asioista. Kun uskaltaa argumentoida täsmällisesti tiedon, taidon tai kokemuksen pohjalta, yhtäkkiä mielipide-käsite muuttuu korniksi tavaksi yrittää löytää mahdollisuus tasapeliin 6-0 tappion kohdatessa. Kriittinen lukija ymmärtää kyllä tapahtuneen, kun taas jotkut luulevat tasapelin synteneen. Zeppelinin levyillä tosiaan osa edellämainituista kappaleista olisi voinut jättää pois mastereista. Coda-levy näyttää toteen, että kaikki erinomainen materiaali käytettiin viimeistä piirtoa myöten hyödyksi jo aikanaan. Siinäkin yhdyn edelliseen, että Houses of Holy oli kultakauden viimeinen levy, jonka jälkeen sävellysten epätasaisuus alkoi vaivata. Toki jokaisella levyllä on hetkensä, mutta hieman yliyrittämistä alkoi olla ilmassa. Miten voidaan määritellä ns. asiantuntemus ja mihin rajoittuu mielipide? Miten argumentoidaan tietyn kappaleen hyvyys/huonous ja miten katsotaan tulleen tappion kohtelemaksi? Anaaliittista tai ns. älyllistä pseudo-proge ajattelua jälleen kerran! Häpeä! | |
![]() 20.08.2010 08:03:18 | |
hihhulihuijaa: Häpeä! Tässä toinen esimerkki alkeellisesta keskustelusta, missä ei taaskaan osata keskustella aiheesta, vaan jälleen henkilöidään toisella tavalla: 1) verhotaan asiantuntemattomuus mielipiteeksi ja kiistetään simppeleiden tosiasioiden olemassaolo, jolloin pyritään väistelemään keskustelua objektista, tai 2) verhotaan asiantuntemattomuus asiattomaksi käytökseksi, jolla yritetään horjuttaa toisen sananvapautta alhaisin keinoin. Totuus-ymmärrys-viisaus on määritelty itseisarvoksi myös mielipiteiltä haiskahtavissa asioissa, joka nyt on kysymyksessä. Taidetta ei ikinä voi suoraan verrata luonnontieteelliseen ongelmanratkaisuun, vaan taidekappaleen arviointi lähtee arvoista, jotka asiantuntijaryhmä määrittelee. Sitten taidekappaleen arviointiperusteet voidaan pelkistää vaikkapa arviointimatriisiksi, josta asiantuntemattomampikin näkee mikä on hyvää taidetta ja mikä huonoa. Asiantuntija on taas etablisoituneessa positiossa toimiva vaikuttaja, jolla on rutkasti näkemystä ja kokemusta toimialastaan. Jotta totuus-ymmärrys-viisaus ei liikaa henkilöityisi, on monen asiantuntijavirat määräaikaisia, jolloin kuka tahansa voi kilpailuttaa oman osaamisensa nykyisen asiantuntijan ja muiden hakijoiden kanssa. Itse pystynyn kolmen musiikkialan tutkinnon tehneenä, kaksi soitto-opasta kirjoittaneena, n. 2000 keikkaa tehneenä säveltävänä opinnäytetöiden lehtorina sanoa, että Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Viidellä ensimmäisellä levyllä 90 % on silkkaa magiaa johtuen erinomaisesta sävellystyöstä. Pottery Is Gay! | |
![]() 20.08.2010 08:56:36 | |
jazzmies:Itse pystynyn kolmen musiikkialan tutkinnon tehneenä, kaksi soitto-opasta kirjoittaneena, n. 2000 keikkaa tehneenä säveltävänä opinnäytetöiden lehtorina sanoa, että Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Viidellä ensimmäisellä levyllä 90 % on silkkaa magiaa johtuen erinomaisesta sävellystyöstä. Tuo "loistava sävellystyö" on vain ja ainoastaan oma mielipiteesi.Perusteluista ei löydy mitään faktaa joka sen muuksi muuttaisi.Ei se ,että olet kirjoittanut soitto-oppaan,ei se ,että olet suorittanut musiikkialan tutkintoja tms. Katsos kun löytyy muitakin soitto-oppaan kirjoittajia ja musiikkialan tutkinnon suorittaneita ja voi olla ,että heidän mielestään Zeppelinin ekojen -tai ylipäätään koko Zeppeliinin- sävellystyö ei ole mitenkään loistavaa. Em.fakta tyrmää perustelusi ,koska tällöin niiden alta putoaa logiikka. En kuitenkaan jaksa enää vääntää tästä saatika tuhota itselleni tärkeän bändin keskustelua ,koska tästä on jo väännetty lukemattomissa ketjuissa. Asialle voisit perustaa oman ketjun. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 20.08.2010 09:07:00 | |
jazzmies: Itse pystynyn kolmen musiikkialan tutkinnon tehneenä, kaksi soitto-opasta kirjoittaneena, n. 2000 keikkaa tehneenä säveltävänä opinnäytetöiden lehtorina sanoa, että Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Viidellä ensimmäisellä levyllä 90 % on silkkaa magiaa johtuen erinomaisesta sävellystyöstä. Tässä meillä on mies, joka on on suorittanut kolme musiikkialan tutkintoa, kirjoittanut kaksi soitto-opasta ja tehnyt noin 2000 keikkaa säveltävänä opinnäytetöiden lehtorina! Aplodeja! Asiantuntemuksesi todella sokaisi minut. Led Zeppelin jääköön sikseen. | |
![]() 20.08.2010 09:48:49 | |
No nyt on sota päällä, halusin vaan keskusteluu erään lempibändini tiimoilta ja uutta näkökulmaa heidän biiseihin :D Mutta sen verran sanottakoon, että aika hyvin tässä on munkin mielipide loppupään levyistä kiteytetty: Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Tietty sävellystyö on subjektiivine juttu, mutta mun mielestä niitä tyypillisiä Zeppelin-sävellysjippoja oli myöhemmillä albumeilla vähemmän. Toisaalta In Through The Out Door on mun mielestä jollain kierolla tavalla tosi hyvä huolimatta epäzeppelinmäisyydestään. Onhan se paljon kypsempi ja vähemmän jamipohjane albumi. | |
![]() 20.08.2010 09:56:24 | |
Derail jatkuu, mutta miksi arvottava keskustelu on aina niin vaikeaa? Kyllä meikää rasittaa ajattelu, että minuutti taukoa, yksi neljäosa nuotti (A) ja minuutti hiljaisuutta on yhtä loistelias sävellys kuin Chopinin koko tuotanto yhteensä eikä tästä voi edes keskustella. Jos edes yrittää, pitäisi lisätä hirveät disclaimerit mun mielestä/meikäläiseen ei niin iske/miulle tosiaan uppoaa ja vielä perään, että subjektiivisia asioitahan nää on. Löysätkää nyt vähän, vaikka jazzmies asiantuntemuksellaan trollaileekin. Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 | |
![]() 20.08.2010 10:26:57 (muokattu 20.08.2010 10:27:30) | |
Coran: Derail jatkuu, mutta miksi arvottava keskustelu on aina niin vaikeaa? Kyllä meikää rasittaa ajattelu, että minuutti taukoa, yksi neljäosa nuotti (A) ja minuutti hiljaisuutta on yhtä loistelias sävellys kuin Chopinin koko tuotanto yhteensä eikä tästä voi edes keskustella. Tottakai voi keskustella.Nimenomaan mielipiteistä voikin keskustella.Jos joku julistautuu absoluuttisen tosiasian haltijaksi mieleipidekysymyksessä niin silloinhan nimenomaan sen henkilön kanssa ei voi keskustella ,koska hän on oikeassa ja muut väärässä.Tollainen joko trollaa keskustelua tai sitten tukahduttaa sen kokonaan. Minua ihmetyttää miksi tätä asiaa pitää tulla useaan keskusteluun vänkäämään? Minun puolesta voidaan lopettaa tähän ja jatkaa keskustelua Zeppelinistä ,mutta saas nähdä... "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 20.08.2010 11:00:18 | |
Minä olen musiikkia kuunnellut koko ikäni puhtaasti tunnepohjalta ja Led Zeppeliniä siitä asti, kun kakkoslevy ilmestyi. Varmasti ei oo millään mittapuulla mitattuna "maailman paras bändi" mutta minulle henkilökohtaisesti kuitenkin kaikkein eniten sieluani ja sydäntäni koskettanut yhtye. Aivoja ja omaa hataraa musiikillista tietämystä ei tule pahemmin kyllä musiikkia kuunnellessa käytettyä. Eikä kyllä soittaessakaan, vaikka sitäkin teen aktiivisesti ja joskus jonkun keikankin. Niin tai näin, vuosien saatossa minulle Zeppelin albumeista kaikkein rakkaimmiksi ovat muodostuneet juurikin nuo Physical Graffiti ja Precence. Mistä tuo sitten kertoo. Eipä kai mistään:) tai ehkäpä siitä, että ainakin kovasti eri lailla eri yksilöt eri asioita kokevat ja ehkä siitä, että Led Zeppelin ei kait ole niinkään "älykköjen" bändi. Vaikka kovia rock ja jazz miehiä ollaankin, ei kannata aina ottaa asioita niin hirmu vakavasti ja pitää mieli avoinna kaikelle. Kai sekin on iän myötä vähän helpompaa. Ei hävetä yhtään tunnustaa, että olen liikuttunut kyyneliin asti kuuntelemalla joitain Chisun ja Johanna Kurkelan kappaleita...Led Zeppelinistä puhumattakaan. | |
![]() 20.08.2010 11:39:33 (muokattu 20.08.2010 11:40:19) | |
jazzmies: Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Viidellä ensimmäisellä levyllä 90 % on silkkaa magiaa johtuen erinomaisesta sävellystyöstä. Ehkäpä Pagen heroiiniriippuvuus on jossakin roolissa tuossa hyvien sävellysten vähenemisessä ja myös kuulemma livekunnon epätasaistumisessa. Mutta kyllähän minusta Achilles Last Stand tai In the Evening on ihan parhaisiin kuuluvia piisejä. Ja John Paul Jones pääsi minusta vauhtiin vasta Houses of the Holysta alkaen. | |
![]() 20.08.2010 12:04:56 (muokattu 20.08.2010 12:07:50) | |
jazzmies: Itse pystynyn kolmen musiikkialan tutkinnon tehneenä, kaksi soitto-opasta kirjoittaneena, n. 2000 keikkaa tehneenä säveltävänä opinnäytetöiden lehtorina sanoa, että Led Zeppelin levyt sisälsivät Physical Graffiti levystä alkaen enenevässä määrin heikompaa sävellystyötä, jolloin painopistettä hinattiin enemmän sovitus ja soitonvirtuoottiselle puolelle. Se aiheuttaa loppupelissä sen, että muusikkojen ego ylikorostuu ja saundikokeilut nousevat pintaan. Viidellä ensimmäisellä levyllä 90 % on silkkaa magiaa johtuen erinomaisesta sävellystyöstä. Vaikka en paljon mitään mistään tiedäkkään niin: In Through the Out Door on mielestäni aivan pitelemätön Led Zeppelin klassikko lp, täynnänsä hyviä sävellyksiä. Mikä sitten on hyvän sävellyksen kriteeri? Sitä pohtikoon viisaammat kammioissansa sillävälin kun minä kuuntelen hyvää musiikkia. http://www.youtube.com/watch?v=4p2PDFm2qMs http://www.youtube.com/watch?v=GpJia1TrzL8 http://www.youtube.com/watch?v=bIugOkgtEiU http://www.youtube.com/watch?v=t2015S3A-lg Tossa nyt vaan muutama siltä mut koko platta on hjuva, ellei loistava. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 20.08.2010 12:12:08 | |
PLO: ...ehkäpä siitä, että ainakin kovasti eri lailla eri yksilöt eri asioita kokevat ja ehkä siitä, että Led Zeppelin ei kait ole niinkään "älykköjen" bändi. . Zepukoiden kulta-aikana bändiä pidettiin varsin yleisesti epä-älyllisenä ja läpikaupallisena jytäshowbändinä. Itsensä vakavasti ottava rockharrastaja ei kehdannut hirveän avoimesti diggailla Led Zeppeliniä. Mieluummin Genesistä, Wigwamia ja King Crimsonia tai bobdylania, koska hänellä oli sanoma maailmalle. Näin ainakin Suomessa. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 20.08.2010 12:21:29 | |
Rämppy: Zepukoiden kulta-aikana bändiä pidettiin varsin yleisesti epä-älyllisenä ja läpikaupallisena jytäshowbändinä. Itsensä vakavasti ottava rockharrastaja ei kehdannut hirveän avoimesti diggailla Led Zeppeliniä. Mieluummin Genesistä, Wigwamia ja King Crimsonia tai bobdylania, koska hänellä oli sanoma maailmalle. Näin ainakin Suomessa. Joo, möksällä on läjä 70-luvun Introja (sen ajan suosituimpia musa-aviiseja), enkä muista yhdessäkään mainitun Led Zeppeliniä... MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~ | |
![]() 20.08.2010 12:32:06 | |
Terry Pantheras: Joo, möksällä on läjä 70-luvun Introja (sen ajan suosituimpia musa-aviiseja), enkä muista yhdessäkään mainitun Led Zeppeliniä... Intro oli ihan samaa kuin Suosikki, eli teinityttöjen lehti. Musa -lehti oli se todellisten musiikkidiggareiden lehti. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 20.08.2010 16:02:31 (muokattu 20.08.2010 16:06:07) | |
BigPapa: Intro oli ihan samaa kuin Suosikki, eli teinityttöjen lehti. Musa -lehti oli se todellisten musiikkidiggareiden lehti. Jaa, no kyllähän noissa on sitä Bay City Rollers/Gary Glitter-osastoa paljon, mut paljon myös juttua esim. Wonderista, Zappasta... Mut ite oon syntyny -74, eli taputtelin vielä kakkaa lattialla kun noita julkastiin, eli en noitten sen aikasesta statuksesta tiedä juuri mtn... :) MUOX: mut helvetin huonosti ne on kirjoitettu... MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)