Flash 20.12.2011 10:22:44 | |
---|
Jos joltakulta puuttuu vielä remastereita, niin play.com myy niitä juuri nyt hintaan 6.99€. Tuplat 9.99€. Live Music Is Better! |
kkaarre 20.12.2011 12:39:28 (muokattu 20.12.2011 12:40:00) | |
---|
Flash: Jos joltakulta puuttuu vielä remastereita, niin play.com myy niitä juuri nyt hintaan 6.99€. Tuplat 9.99€. Tuli tenkkapoo... Oon tässä vasta nyt alkanut kunnolla tutustua Beatlesiin. Oon hommannut remastereina White albumin, Sgt. Pepperin ja Abbey Roadin. Mitähän sitä sitten hamstraisi?? Kertokaa expertit. Mun pitäis pitää turpani kiinni. |
StJerky 20.12.2011 12:54:10 | |
---|
Sipesuikka: Tuli tenkkapoo... Oon tässä vasta nyt alkanut kunnolla tutustua Beatlesiin. Oon hommannut remastereina White albumin, Sgt. Pepperin ja Abbey Roadin. Mitähän sitä sitten hamstraisi?? Kertokaa expertit. Revolver, Rubber Soul... |
Flash 20.12.2011 13:09:17 | |
---|
StJerky: Revolver, Rubber Soul... Nuo ja sitten A Hard Day's Night. Kaikkihan ne on omalla tavallaan hyviä, joten jokaiselle levylle löytyy varmaan suosittelijansa... Live Music Is Better! |
Dull Finn 20.12.2011 14:30:15 (muokattu 20.12.2011 14:30:46) | |
---|
Beatles In Mono + "White Album" myös stereona, Abbey Road, Let It Be ja vielä Past Masters stereonakin (remastereita siis kaikki), oli mulle riittävä kattaus ; |
velipesonen 20.12.2011 15:41:05 | |
---|
Past Masters! Please Please Me. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Painajaismainen 20.12.2011 17:16:30 | |
---|
|
velipesonen 20.12.2011 18:21:18 (muokattu 20.12.2011 18:43:43) | |
---|
Painajaismainen: Kaipaisin vähän The Beatles-aiheisia kirjasuosituksia. Tämän meinasin hommata http://www.amazon.co.uk/gp/product/ … itle_2?ie=UTF8&m=A3NSBVBYZ9RV6A Oiskos muita suosituksia? Lennon-kirjoja esim. on aivan älyttömästi enkä viittisi tilata sikana säkissä aivan kaikkia. Minulla on tuo Fab enkä pidä erityisen hyvänä, parempi Macca-kirja on Barry Milesin Many Years from Now, jota en tosin suosittele suomennoksena. En ole mikään Beatles-kirjallisuuden erikoisasiantuntija mutta onhan noita tullut selailtua ja em. lisäksi seuraavista olen pitänyt ainakin vähän: Cynthia Lennon: John Ian MacDonald: Revolution in the Head (mielellään 2nd tai 3rd Revised Edition) The Complete Scores -nuottikirja George Martin: All You Need Is Ears The Mammoth Book of The Beatles (sälää) Mark Hayward: The Beatles Unseen (hienoja harvemmin nähtyjä kuvia ja hyvin kirjoitettuja kuvatekstejä) Mark Lewisohn: The Beatles: 25 Years in the Life (kronologia) Mark Lewisohn: The Complete Beatles Chronicle (samaa kuin edellinen mutta isompi) Walter Everett: The Beatles as Musicians I & II (musikologiaa) Andy Babiuk: The Beatles Gear The Beatles Anthology (totta kai) Näistä on minulle ollut elämässä apua. Sitten on Beatles Recording Sessions jota en ole valitettavasti lukenut mutta jota kehutaan kovasti. Maailma tarvitsisi minun mielestäni MacDonaldin kirjan tapaisen syväluotaavan kulttuurihistoriaa, musiikkitiedettä ja musiikkikritiikkiä yhdistelevän kirjan joka on MacDonaldia parempi mutta sitä joudumme vielä odottelemaan. Ehkä minä kirjoitan sen. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Calliope 20.12.2011 18:42:02 (muokattu 20.12.2011 18:49:46) | |
---|
Peter Doggett: You never give your money (The Beatles after the breakup) Kirja keskittyy nimensä mukaisesti business-puolelle. Kirja on julkaistu 2009. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
texjazz 20.12.2011 20:43:54 | |
---|
velipesonen: Ehkä minä kirjoitan sen. Elä kirjoita, kirjoja on jo nyt liikaa. Aletaan sen sijaan rakentaa myyttiä uudestaan. Kaikki on jo tehty. |
velipesonen 20.12.2011 21:09:38 | |
---|
glx405: Elä kirjoita, kirjoja on jo nyt liikaa. Aletaan sen sijaan rakentaa myyttiä uudestaan. Olemme ilmeisesti samaa sudeettisavolaista heimoa ja rakentaneet uutta Beatles-myyttiä Mnetissä jo usean vuoden ajan. Tosin entisessäkin on vielä pureskelemista. Mutta uutta pesään on elämän merkki. Oikeastaan koko musiikkitieteen voisi muuttaa myytinrakentamisen opiksi, professoreina voisivat jatkaa nämä entiset ja Eero Tarastille pitäisi antaa paavin arvo. Tämä synnyttää vaikeita kysymyksiä. Kaikkein vaikein on kenties "Kumpi myytti on suurempi, Elviksen vai Beatlesin?" Muistahan ei vastusta ole. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Tee 20.12.2011 21:35:16 | |
---|
Jäi menemättä McCartneyn keikalle kun sen 2004 näin, ja ajattelin että alkaa olemaan jo väsähtänyt mies, mutta hyvältähän nuo videot näytti mitä youtubesta katselin + A Day In The Life mikä on mulle paras koskaan tehty biisi joka nostattaa karvat pystyyn edelleen joka kerta kun sen kuuntelee... hieman nyt harmittaa. Täytyy kyllä silti sanoa että mä tykkäsin herran 80-90-luvun taitteen bändin soundista enemmän kuin tästä nykyisestä, noi kitaristien soundit ei oikeen pelitä mulle yhtään. Pulu ja patsas. |
Flash 21.12.2011 08:22:17 | |
---|
Tee: Täytyy kyllä silti sanoa että mä tykkäsin herran 80-90-luvun taitteen bändin soundista enemmän kuin tästä nykyisestä, noi kitaristien soundit ei oikeen pelitä mulle yhtään. Minäkin kyllä ihan tykkäsin silloisestakin bändistä ja sen saundista, mutta oli ne kitarasaundit silloin kyllä paikoin aika kasarihuttua. Eli tykkään kyllä kokonaisuutena nykyisestä bändistä enemmän. Sekä saundien, että soiton osalta. Kosketinsoittajahan on edelleen sama. Live Music Is Better! |
Xan de Wan 21.12.2011 08:49:46 | |
---|
Ilta-Sanomien nettisivulla oli uutinen, että Macca julkaisee levyn helmikuun alkupuolella. Levy sisältää pääosin Paulin nuoruuden suosikkikappaleita. Jotka aikoinaan innoittivat häntä musiikin teossa. Mutta levyllä on cover-laulujen lisäksi kaksi Maccan omaa, uutta kappaletta. Paul on äänittänyt levylle mm. Cole Porterin ja Harold Arlenin lauluja kanadalaisen jazzmuusikon Diana Krallin kanssa. Albumilla pistäytyvät myös Eric Clapton ja Stevie Wonder. Kiinnostavaa kuulla millaisen levyn Macca ja kumppanit ovat saaneet aikaiseksi - sitten, kun se ensi helmikuussa kuunneltavissa on. |
Flash 21.12.2011 10:01:35 | |
---|
My Valentine niminen biisi on jo kuunneltavissa esim. Paulin kotisivuilla. Live Music Is Better! |
Jokapaikanapina 21.12.2011 11:51:29 | |
---|
Xan de Wan: Ilta-Sanomien nettisivulla oli uutinen, että Macca julkaisee levyn helmikuun alkupuolella. Levy sisältää pääosin Paulin nuoruuden suosikkikappaleita. Jotka aikoinaan innoittivat häntä musiikin teossa. Mutta levyllä on cover-laulujen lisäksi kaksi Maccan omaa, uutta kappaletta. Paul on äänittänyt levylle mm. Cole Porterin ja Harold Arlenin lauluja kanadalaisen jazzmuusikon Diana Krallin kanssa. Albumilla pistäytyvät myös Eric Clapton ja Stevie Wonder. Kiinnostavaa kuulla millaisen levyn Macca ja kumppanit ovat saaneet aikaiseksi - sitten, kun se ensi helmikuussa kuunneltavissa on. Toivottavasti olis vähän monipuolisempia biisejä tyylilajiltaan kuin vähän yksitoikkoisella Run Devil Runilla. Tosin ilmeisesti on kyllä tulossa muunkinlaista kamaa. Paljon muutahan Paul Johnin kanssa aikoinaan kuunteli ja kyllähän tuossa muutama ei-rock-nimi vilahtikin. |
velipesonen 21.12.2011 11:56:31 | |
---|
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Jokapaikanapina 21.12.2011 12:01:43 | |
---|
velipesonen: Mun mielestä Run Devil Run on tosi hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=e83AKSOCAMI On siinä joitakin tosi kovia esityksiä, mutta kokonaisuudessaan aika puuduttava. Ja ne saundit olis voinu olla mun mielestä vähän juurevammat |
Kailis 21.12.2011 19:17:44 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
velipesonen 21.12.2011 20:08:31 | |
---|
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |