Aihe: Manic Street Preachers
1 2 3 4 57 8 9 10 1114 15 16 17 18
Ozzyneito
21.03.2008 19:23:19

Noh, muunmuassa Vanilla Sky http://www.youtube.com/watch?v=TvC6VS4Np4U

Ehkä oon sit täysin väärässä, mutta kyllä toi vanilla skyn versio tuosta biisistä iskee paljon enemmän kuin manicsien. manicsit on jotenkin veltompi eikä jamesin ääni sovi tommoseen, vaikka walesin aksentilla elaa elaa elaa kuulostaakin ihan hassulta.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Kailis
21.03.2008 19:51:21

Ehkä oon sit täysin väärässä, mutta kyllä toi vanilla skyn versio tuosta biisistä iskee paljon enemmän kuin manicsien. manicsit on jotenkin veltompi eikä jamesin ääni sovi tommoseen, vaikka walesin aksentilla elaa elaa elaa kuulostaakin ihan hassulta.

Oli joku sanonta mausta ja koirasta palliensa kanssa mutta en nyt muista...
H4nn4
05.04.2008 17:05:30
Hei omistaako kukaan kirjaa forever delayed?
Jos omistaa, niin mistä ootte löytäny? Itse olen yrittäny ettiä, mut tuntuu olevan aika harvinaisuus.
stickyfinger
05.04.2008 19:22:42
Hei omistaako kukaan kirjaa forever delayed?
Jos omistaa, niin mistä ootte löytäny? Itse olen yrittäny ettiä, mut tuntuu olevan aika harvinaisuus.

Jaa-a, enpä muista kaupoista sitä etsineeni, mutta kirjastosta se oli joskus aikoja sitten allekirjoittaneella ainakin lainassa. Suoraan sanottunua en juuri mitään opuksesta muista, mutta eiköpä se liene ollut ihan perus biografia-henkinen julkaisu.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
H4nn4
05.04.2008 19:37:33 (muokattu 05.04.2008 19:38:27)
Käsittääkseni se kirja on n. 200 sivuinen tiiliskivi, jossa on manicseja seuranneen valokuvaaja mitch ikedan ottamia kuvia yhtyeen uran varrelta(kirja ilmesty 2002)
Ja on siinä kai jotain pikkutekstejäkin, mut muuten hyvin vähän mitään kirjotusta. Eli lähinnä kuvateos.
On ollu kaupoissa tosi kallis kappale aikoinaan.
Ozzyneito
05.04.2008 22:54:22

Käsittääkseni se kirja on n. 200 sivuinen tiiliskivi, jossa on manicseja seuranneen valokuvaaja mitch ikedan ottamia kuvia yhtyeen uran varrelta(kirja ilmesty 2002)
Ja on siinä kai jotain pikkutekstejäkin, mut muuten hyvin vähän mitään kirjotusta. Eli lähinnä kuvateos.

Ai se on toi. Ainakin Lahden Kaupunginkirjastosta toi löytyy ja lainaan sen säännöllisin väliajoin kuolattavaksi. Upeita kuvia.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
raita
06.04.2008 12:38:26
Mun olisi tarkoitus hankkia luettavaksi Simon Pricen Manics-kirja "Everything". Mistähän olen senkin tiedon ottanut talteen, mutta vissiin lukemisen arvoinen teos.
such contemporaries
stickyfinger
06.04.2008 14:24:48 (muokattu 06.04.2008 14:25:47)

Aaa, okei. Sekoitin sitten johonkin toiseen Manics-opukseen, kun tuossa aikaisemmin väitin kyseistä teosta biografia-henkiseksi julkaisuksi.

EDIT: Siis sekoitin "Forever Delayedin" tuohon "Everything" - kirjaan.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
H4nn4
06.04.2008 20:24:51 (muokattu 06.04.2008 20:41:44)
Ai se on toi. Ainakin Lahden Kaupunginkirjastosta toi löytyy ja lainaan sen säännöllisin väliajoin kuolattavaksi. Upeita kuvia.

Itsekin olen kuullu tosta pelkkää positiivista. Harmi kun sitä painettin aikoinaan niin rajallinen määrä.

Ja toi everything on ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja. Itse olen kahlannut läpi jo kaksi kertaa. Pricen on onnistunu kirjottamaan hauskasti, vaikka välillä umpienglantilaista kirjotusta on vaikea ymmärtää. Melkein parasta kirjassa on Richeyn haastattelut koska niissä pääsee jotenkin syvemmälle sen persoonaan ja siihen mitä se ajatteli. Myös everythingissä on muutamia ihan uniikkeja kuvia.
Flash
07.04.2008 09:48:30

Manostetaan nyt sitten täälläkin, että Manicsit tulee kesällä qstockiin:
http://www.qstock.org/2008/index.php
Live Music Is Better!
raita
07.04.2008 10:53:04
Jossain vaiheessa talvea lupasin itselleni, että jos Manicsit tulevat johonkin päin Suomea, niin minähän menen sinne myös. Tuleekin ensimmäinen kerta elämässäni, kun matkustan Jyväskylää korkeammalle.
such contemporaries
Planetist
07.04.2008 11:56:59
Manostetaan nyt sitten täälläkin, että Manicsit tulee kesällä qstockiin:
http://www.qstock.org/2008/index.php

Saakeli, oiskos se sitten Oulun reissu edessä. Vois olla, vois olla.
stickyfinger
07.04.2008 12:24:37
Voihan perse, Manicisit pitäisi nähdä, mutta ei tuolla Qstokissa ole yhtään mitään muuta kiinnostavaa. Ei kykene Ouluun kyllä yksin omaan Manicsejä katselemaan.
teg
07.04.2008 15:52:11
Siis kumpanako päivänä se oikeen soittelee ? Alko hieman kiinnostaan tuo pohjoisen matkailu... Nyt näyttää siltä, että kesän tunnus biisi on Tom Cochranen life is a highway, sen verran joka puolelle pitäisi keretä. Konkurssihan tästä tulee, mutta tulkoon sitten.
Informaatiokameli
07.04.2008 16:29:04

No helevetti, kerrankin tänne Ouluun tulee joku katsomisen arvoinen pumppu. Tuonne on kyllä pakko mennä vaikka muu esiintyjälista ei oikein houkuttelekaan.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
H4nn4
07.04.2008 17:18:12
Hitto kun asun täällä etelässä...
Mut ei jumalauta kyl sinne ouluun pitää päästä vaikka väkisin.
aivokuolio
07.04.2008 18:39:18
Hitto kun asun täällä etelässä...
Mut ei jumalauta kyl sinne ouluun pitää päästä vaikka väkisin.

Arvaappa kuinka monesti ihmisen täältä kulkevat keikoille etelään? Usein. Saman mittainen se matka on kumpaankin suuntaan...
inkognito
07.04.2008 22:29:26
Pikkaisen hienoa!! Oon halunnut nähdä aina Manicsit livenä, ja nyt orkka tulee vielä noin kilometrin päähän kotoani! Qstockkiinhan olisin mennyt muutenkin, mutta tämä on kyllä enemmän kuin uskalsi toivoakaan kesältä. Mikään muu festari ei oikeastaan enää edes kiinnosta.
Flash
08.04.2008 10:35:40

Siis kumpanako päivänä se oikeen soittelee ?

Iltalehti väittää, että 25. päivä...
Live Music Is Better!
KillingMachine
08.04.2008 16:31:20
Hemmetti ku on niin kaukana, oisin kyllä tosissaan muuten tonne menny. No, onhan se kuitenkin reilua että pohjosen kaverien ei tällä kertaa tarvi lähteä pitemmälle. Tosin kaverini surkutteli samaa asiaa kun Dimmu Borgir tuli Club Teatrialle, mutta tuliha niille sitten toinenki keikka Helsinkiin.
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)