Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 57 8 9 10 11201 202 203 204 205
Musta Arkipyhä
27.08.2005 20:12:03
Minusta Ilen rytmikitarointi - eritoten soundi - on lähempänä Dr.Feelgodin eri kitaristien juttuja kuin Albertin.Albert on lähempänä Claptonin soundia kuin Ile - IMO.Mitenkään siis Ileä dissaamatta.Hyviä soittajia molemmat.Albertilla vaan se legendan maine - eikä ehkä aivan syyttä.siitä huolimatta tässä on jo pidemmän aikaa ollut harkinnassa re-masteroidun Crazy Days -levyn osto.Levy kun mielestäni kuuluu Hurriganes -levyjen parhaimmistoon.

Sinänsä on mielestäni totta ,että puhtaasti soitannollisesti ajatellen Remu minustakin se heikoin lenkki.Mutta tekihän mies kovasti työtä Suomen rokkimuusikoiden työolosuhteiden ja palkkioiden nostamiseksi.Ja sen ylenpalttisen hehkutuksenkin ymmärrän koska monen tänne kirjoittavan nuoruudessa Hurriganes oli se ainoa rock-bändi.Ihan oikeasti.Seiskytluvun Suomessa se oli ainoita harvoja kovia suomalaisia juttuja ja suoran rockin puolella ehkä se ainoa.Aika monen 80 -luvullakin(tai myöhemmin) rockin kuuntelun aloittaneen (kuten minä) voi olla vaikea ymmärtää tätä (- aivan kuten 60 -lukulaisten Beatles -hehkutustakin).

Suvaitsevuutta ja ajankuvan ymmärätmistäkin kehiin hyvät naiset ja herrat! :-) Mutta kritiikkiä ja kyseenalaistamistakin toki tarvitaan.
Space is deep
Sperm Donor
27.08.2005 20:13:48
Niille joilla on herne nenässä kommenttieni takia kerrottakoon selvyydeksi että Roadrunner ja Ganes yleensä oli syy miksi aloitin muusikon urani. Bändin olen nähnyt livenä varmaan 50-70 kertaa. Ekan kerran juuri tuon dokkarin aikaan 74. 80 kun Järvinen palasi soitettiin samoilla festareilla ja vaikka oltiin hurjia Punkkeja niin tuli digattua, heittivät hienon keikan. Eli on mulla jonkinlainen näkemys.
Musta Arkipyhä
13.05.2006 20:39:23
Tiedän.Kirjoitan vanhaan ketjuun! Mutta kaikesta huolimatta Hurriganes on mulle hieno rock'n'roll -bändi! Saatana! Kuuntelen just Crazy Days -levyä! Vittu tää on ROCK!

Rokataan saatana ! Kaikkee hyvää!
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
rheinone
13.05.2006 20:42:59
Tiedän.Kirjoitan vanhaan ketjuun! Mutta kaikesta huolimatta Hurriganes on mulle hieno rock'n'roll -bändi! Saatana! Kuuntelen just Crazy Days -levyä! Vittu tää on ROCK!

Rokataan saatana ! Kaikkee hyvää!

"Welcome to the house of rectums", vai miten se Chinatown meni? Rock on!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Musta Arkipyhä
13.05.2006 20:49:21
"Welcome to the house of rectums", vai miten se Chinatown meni? Rock on!

Joo! Mää olenkin anaalista! :-)
rheinone
13.05.2006 20:57:38
Joo! Mää olenkin anaalista! :-)

Emmä sitä tarkottanu, päinvastoin.
MadMatt
13.05.2006 21:16:01

Hot wheels jyrää
Härski
13.05.2006 21:18:56
Seven Days Seven Nights rules.
MadMatt
13.05.2006 21:20:43

Find a lady
Härski
13.05.2006 21:21:42
Love me only.
rheinone
13.05.2006 21:43:08
Find a lady

Jjjes.
BigPapa
13.05.2006 22:08:04 (muokattu 13.05.2006 22:10:58)

Neljä 73/74 vaihteessa julkaistua Hurriganes-singlebiisiä ovat niin kovatasoista Järvistä, että ne peittoavat hänen kitaratyöskentelynsä jopa Ganesin kahdella ensialbumilla. Nämä singlebiisithän julkaistiin Remun vankilassaoloaikana ja niitä ei sisällytetty koskaan millekään varsinaiselle Ganes-albumille.

1973/74 julkaistu Hurriganes: single kaikki kitaraosuudet
Do You Wanna Dance – True Fine Mama

Kepeän raivoisaan rock-muotoon on bändimme vetänyt Bobby Freemanin ikimuistoisan kipaleen. Soinniltaan lähestyy jopa CCR:ää, eli popahtavaa country-rockia. Soolokitarassa on vain lievä särö, mut ah mikä rytminen särmä ja pisteliäs attack! Soolosoiton artikulaatio on pitkälle vietyä ja hioutunutta rock-taituruutta ja itsevarmuuden kyllästämää – syystä. Koko bändin soitto kulkee eteenpäin kuin juna. Yhteenhioutuneemmaksi tästä ei soitto voine tulla. Pikku-Rikun eli Richard Pennimanin True Fine Mamassa Järvinen soittaa loisteliaan rock-blues soolon, joka on puhdasta timanttia. Kaksi rundia (eli kaksi 12-tahtista kiertoa) jonka aikana Järvinen pläjäyttää pöydälle täydellisen taiturillisia ja tyylitajuisia rock-likkejä sellaisella sulavuudella ja vain Järviselle tyypilli- sellä pisteliäisyydellä, että oksat pois! Hauskan synkopoidusti soitettu rytmikitara täydentää soittoa.

1974 (keväällä julkaistu) Hurriganes (single) kaikki kitaraosuudet

Blues Suede Shoes – Red River Rock

Blue Suede Shoes on täyttä tappomeininkiä mitkä kriteerit tahansa huomioiden. Järvisen soolo alkaa hyvin bluesmaisesti väännellen, mutta rock-mainen toteutustapa on päällimmäisenä, vaikka tonali- teetti vahvasti blues-pohjaisesti värittynyttä, mikä hivelee tietenkin niiden korvaa, jotka bluesista diggaa. Red River Rockilla kuullaan peräti kolme rundia Järvistä hulppeimmillaan, jonka keskeyttää vain Remun kazoo-soolo. Säröä on soolokitarassa enemmän kuin edellisissä, ja rytmikitarassa vielä enemmän! Tarjoilu on täydellistä, tyylitaju pitää ja tuumaakaan ei anneta periksi. Kompuran (kompressori-boxin) käyttö tuo omaa ”twangiä” kitarasoundiin. Voisiko sitä luonnehtia vaikka suomalaisilla adjektiiveilla”lievästi poksahteleva” tai ”naukuva”!
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Musta Arkipyhä
14.05.2006 18:28:28
Emmä sitä tarkottanu, päinvastoin.

Kyl mä sen toki tajusin.On toi Crazy Days kyllä aika kova levy.Vähän raskaampaa riffittelyä kuin Roadrunnerilla.
rheinone
20.05.2006 19:13:54
Hot wheels jyrää

Kulttuuriteko remasteroida noi Ganesin ekat levyt. Yllätyin suuresti ku kuulin Hot Wheelsin kaverilla. Ero saundeissa oli ku yöllä ja päivällä verrattuna mun vanhaan painokseen. Pakko oli käydä hankkimassa remasteroitu versio. Samaan syssyyn tarttu mukaan remasteroitu Crazy Days, ku sai anttilasta yhteishintaan 15 rahaa. Sitä mulla ei ollukaan entuudestaan ku vinyylinä.
texjazz
21.05.2006 00:18:42

Tyttäret sai 16 Goldeen Greats cd:n Ipodien sekaan.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
IommI
21.05.2006 15:15:24
Ostiin juuri Roadrunner albumin... Avausraita on huippua. Mister x paras. Tallahassie Lassieeee, Ne päiksensä hässiiiii...
Mitä yhteistä on naisella ja kitaralla?!?!?! Molempia räplätään rei'än kohdalta.
Musta Arkipyhä
22.05.2006 08:51:58 (muokattu 22.05.2006 08:52:05)
Kulttuuriteko remasteroida noi Ganesin ekat levyt. Yllätyin suuresti ku kuulin Hot Wheelsin kaverilla. Ero saundeissa oli ku yöllä ja päivällä verrattuna mun vanhaan painokseen. Pakko oli käydä hankkimassa remasteroitu versio. Samaan syssyyn tarttu mukaan remasteroitu Crazy Days, ku sai anttilasta yhteishintaan 15 rahaa. Sitä mulla ei ollukaan entuudestaan ku vinyylinä.

Olikos se tämä Hot Wheels -levy joka tehtiin Microvoxilla?
Lonesome
22.05.2006 08:55:58
Olikos se tämä Hot Wheels -levy joka tehtiin Microvoxilla?

Kyllä. Ja Ile "unohtui" biisien krediiteistä...
Mars Needs Guitars!
Musta Arkipyhä
22.05.2006 09:18:05 (muokattu 22.05.2006 09:35:09)
Kyllä. Ja Ile "unohtui" biisien krediiteistä...

Joo niin taisi olla.Mainio opus toi Hurriganes -kirja.Remu päätti vissiin vähän "opettaa" Ileä vai miten se meni? Täytyy tsekata.muistelen ettei Ile ois ollu kovin tyytyväinen soundeihin.

Hiukkasen ketuttaa kun päädyin Anttilassa Who:n Who's next -levyyn.Täytyy tänään korjata asia ja hankkia Crazy Days ja 10/80.Kaks meikäläisen Hurriganes -suosikkia.Kolmas on sitten Roadrunner.
kid ego
22.05.2006 11:43:22
Hiukkasen ketuttaa kun päädyin Anttilassa Who:n Who's next -levyyn.Täytyy tänään korjata asia ja hankkia Crazy Days ja 10/80.Kaks meikäläisen Hurriganes -suosikkia.Kolmas on sitten Roadrunner.

10/80 on hiton kova, jostain syystä mulla ei sitä ole. Ehkäpä suosikkilevyni Hurriganesilta kuitenkin. Hirveästi en ole muutamana viime vuonna Ganesia kuunnellut kun olen mennyt raskaamman musiikin suuntaan, mutta aina silloin tällöin piristää. Viimeksi eilen kuuntelin Järvisen soolomatskua joka sekään ei ole huonoa.
Killerheroes, superfreaks, rock down the wrong, pour on the heat. Superheroes, radar spies, burning through the steel with x-ray eyes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)