Nazareth 24.03.2010 20:29:03 | |
---|
Ari78: Mulle on aina kolahtanu Who Do We.. eniten, vaik se tuntuu olevan kovin heikko asiantuntijoiden mielestä. Place In The Line on ihan tappobiisi. Ja Our Lady. Huippu levy kyllä. |
Jokapaikanapina 24.03.2010 20:31:35 | |
---|
Ari78: Mulle on aina kolahtanu Who Do We.. eniten, vaik se tuntuu olevan kovin heikko asiantuntijoiden mielestä. Place In The Line on ihan tappobiisi. Who Do We.. on kyllä hullun aliarvostettu. Mitään nerokasta raskasta jytääm ei ole, mutta varmat sävellykset ja toimii hyvin silti. |
Ari78 25.03.2010 00:14:39 | |
---|
Jokapaikanapina: Who Do We.. on kyllä hullun aliarvostettu. Mitään nerokasta raskasta jytääm ei ole, mutta varmat sävellykset ja toimii hyvin silti. Jep, ja esim. Rat Bat Blue:n riffittely on aika sulokasta musiikkia korville joten kyllä sillä(kin) levyllä vähän neroutta on mielestäni mukana, ei yhtään heikkoa lenkkiä, dare I say.. |
StJerky 25.03.2010 08:54:58 | |
---|
Jokapaikanapina: Who Do We.. on kyllä hullun aliarvostettu. Mitään nerokasta raskasta jytääm ei ole, mutta varmat sävellykset ja toimii hyvin silti. Heh, minusta levyn paras piisi on "Mary Long" ja huonoin "My Woman from Tokyo". |
Ari78 27.03.2010 19:24:58 | |
---|
StJerky: "My Woman from Tokyo". Mikäs siinä mättää? Musta toi on aina ollut ihan Purplen parhaimmistoa; Alku kivan funkahtava, sitten rock-osuus, klassinen väliosa ja bluesahtava loppu kapakkipianoineen. En mä tätä nyt millään muotoa huonoksi biisiksi dissais, makunsa kullakin toki. |
BobHope 27.03.2010 21:57:16 (muokattu 27.03.2010 21:58:15) | |
---|
Ari78: Mikäs siinä mättää? Musta toi on aina ollut ihan Purplen parhaimmistoa; Alku kivan funkahtava, sitten rock-osuus, klassinen väliosa ja bluesahtava loppu kapakkipianoineen. En mä tätä nyt millään muotoa huonoksi biisiksi dissais, makunsa kullakin toki. Aivan samaa olen itsekin ihmetellyt... Oikein hyvä biisi se on! Varsinkin kun vertaa johonkin facepalm-tason kiipparisooloon Rat Bat Bluessa. |
StJerky 29.03.2010 13:15:22 | |
---|
Ari78: Mikäs siinä mättää? Musta toi on aina ollut ihan Purplen parhaimmistoa; Alku kivan funkahtava, sitten rock-osuus, klassinen väliosa ja bluesahtava loppu kapakkipianoineen. En mä tätä nyt millään muotoa huonoksi biisiksi dissais, makunsa kullakin toki. Ei huono piisi, mutta huono Purplen kontekstissa, minusta vain. Jotenkin jäykkä meininki ja melodiaton kertosäe. |
losalvaros 14.04.2010 00:09:15 | |
---|
Tänäänhän Ritchie Blackmore täyttää 65 vuotta ja meinasin sen kunniaksi revittää Purplea ja Rainbow'ta ihan kunnolla. Long Live Rock n' Roll! http://www.myspace.com/stonerainband |
Satu ja Tuija 14.04.2010 00:21:37 | |
---|
Kappas joo, Rikun synttärit. Sais vaan vähän enemmän kallistua taas vaihteeks sinne rock'n'rollin puolelle. Tai noh, kai se tekee mitä huvittaa, tai mistä tykkää. Hyvä niin. |
foetor ex ore 14.04.2010 08:51:51 | |
---|
Lähti Burn soimaan. |
JCM 14.04.2010 10:14:42 | |
---|
foetor ex ore: Lähti Burn soimaan. On kyllä niin killerikamaa. Ja Burnin rumpuraita eiss iham mahtavaa kamaa. Onnea Ritchielle, vaikka tuskinpa tuota meidän onnittelut kiinnostaa:D Pitääkin sen kunniaksi soitella Purplea ja Rainbowta. |
Satu ja Tuija 14.04.2010 16:22:21 | |
---|
Tuosta aloittajan viestistä, niin eiköhän se yleisesti hyväksytty klassikko ole se Smoukki. Purplella on niin monen tyylisiä biisejä, että vaikea valita yhtä tai kahta suosikkia. Jos nopeasti tarvii heitellä mitkä ekana mieleen tulee, niin Burn, Mistreated, Speed King, No No No, Child In Time, jne...äh loputon lista kun puhutaan ittelle maailman parhaasta bändistä. |
HaloOfFlies 14.04.2010 16:24:44 | |
---|
Kuuntelin eilen Burnin, mutten hoksannut että on Blackmoren synttärit. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Tande 14.04.2010 16:35:13 | |
---|
Satu ja Tuija: Tuosta aloittajan viestistä, niin eiköhän se yleisesti hyväksytty klassikko ole se Smoukki. Purplella on niin monen tyylisiä biisejä, että vaikea valita yhtä tai kahta suosikkia. Jos nopeasti tarvii heitellä mitkä ekana mieleen tulee, niin Burn, Mistreated, Speed King, No No No, Child In Time, jne...äh loputon lista kun puhutaan ittelle maailman parhaasta bändistä. Smoke on the Water on kuin Black Sabbathin Paranoid, tai Kissin I Was Made For Lovin' You.. Käsittämättömän suosittuja biisejä, mutta harvoin kovimpien fanien suosikkeja. Sydämmelliset onnittelut vaan Nuori Herra Ritchie Blackmore!! :) Anteeksi. |
Satu ja Tuija 14.04.2010 16:48:36 | |
---|
Tande: Smoke on the Water on kuin Black Sabbathin Paranoid, tai Kissin I Was Made For Lovin' You.. Käsittämättömän suosittuja biisejä, mutta harvoin kovimpien fanien suosikkeja. Sydämmelliset onnittelut vaan Nuori Herra Ritchie Blackmore!! :) Hmm..en tiedä. Mun mielestä Smokea on pirun hauska soittaa ja kuunnella kun se vaan on niin mainio. Soolokin aivan loistava. Suurin syy siihen "ylenkatseeseen" on varmastikkin kun se on mukamas niin helppo soittaa. Silti joku S.Morse vetää sen päin vittua. Vibra Smoken riffissä. Ehdoton no! Sehän pitää vetää "urusti". ;) |
Cucumber? 14.04.2010 17:03:40 | |
---|
Steve Morse vetää sen vitun hyvin siis tarkoitit? Tai näin mun mielestä, Steve on pitänyt sopivasti alkuperäistä linjausta vanhoissa biiseissä ja silti pistänyt itseään sinne. Mutta ainahan tästä lässytetään, Blackmore vs Morse. Olisi toki kiva tietää kuka sopisi Blackmoren saappaisiin , vai onko niin ettei kukaan? |
Satu ja Tuija 14.04.2010 17:09:24 (muokattu 14.04.2010 17:10:20) | |
---|
Cucumber?: Steve Morse vetää sen vitun hyvin siis tarkoitit? Tai näin mun mielestä, Steve on pitänyt sopivasti alkuperäistä linjausta vanhoissa biiseissä ja silti pistänyt itseään sinne. Mutta ainahan tästä lässytetään, Blackmore vs Morse. Olisi toki kiva tietää kuka sopisi Blackmoren saappaisiin , vai onko niin ettei kukaan? No morsehan vetää paskalla saundilla päin vittua, jopa mä olisin parempi siihen hommaan. (enkä nyt tarkoittanut sitä päin vittua vetämistä) ;) |
Tande 14.04.2010 17:12:55 (muokattu 14.04.2010 17:15:00) | |
---|
Satu ja Tuija: No morsehan vetää paskalla saundilla päin vittua, jopa mä olisin parempi siihen hommaan. (enkä nyt tarkoittanut sitä päin vittua vetämistä) ;) Iso ero Blackmoren ja Morsen soundilla on se, että Blackmore soittaa stratolla ja Morse kuumilla humbuckereilla varustetulla hevikitaralla.. Saatan olla puristi, mutta Minulle Purple ei ole enää se sama Purple, kun bändin ylivoimaisesti tärkein jäsen ei ole enää bändissä. Vähän sama, kuin Lemmy jättäisi Motorheadin tai Mick Jagger ja Keef 'Stonesin tai Blackie Waspin.. tai....... Anteeksi. |
Satu ja Tuija 14.04.2010 17:21:16 | |
---|
Tande: Iso ero Blackmoren ja Morsen soundilla on se, että Blackmore soittaa stratolla ja Morse kuumilla humbuckereilla varustetulla hevikitaralla.. Totta. Toisaalta hullua olis ollu ottaa Purpleen tilalle Blackmorelta saundaava kitaristi. Niitä DP:n Satriani-pätkiä mitä kuuntelin, niin olis ollu mielenkiintoisempi mies siihen hommaan. Ei vaan tainnu suostua. Kuka niitä saappaita olis halunnu täyttää. Bolin hoiti kans homman erittäin mallikkaasti, mutta jotenkin Morse on aina tuntunu tosi munattomalta...ja sit viel semmonen paska surinasaundi. |
Tande 14.04.2010 17:28:07 | |
---|
Satu ja Tuija: Totta. Toisaalta hullua olis ollu ottaa Purpleen tilalle Blackmorelta saundaava kitaristi. Niitä DP:n Satriani-pätkiä mitä kuuntelin, niin olis ollu mielenkiintoisempi mies siihen hommaan. Ei vaan tainnu suostua. Kuka niitä saappaita olis halunnu täyttää. Bolin hoiti kans homman erittäin mallikkaasti, mutta jotenkin Morse on aina tuntunu tosi munattomalta...ja sit viel semmonen paska surinasaundi. Ja onhan ulkomusiikilliset erotkin "järkyttävän suuret". Siinä missä Blackmore on mystinen, "hankala", ainutlaatuisen lahjakas, jopa mystinen musta ritari, on Morse amerikkalainen, vaaleahiuksinen, hyvin Gillanin kanssa toimeen tuleva, naurava peruskitaristi.. Voisitteko kuvitella Black Sabbathin ilman Tony Iommia.. Morse korvaajana?? Nouseeko käsiä?.. Yllättävän suopeasti ovat kaikki Deep Purple fanit ottaneet Steve Morsen vastaan. Joku saattaa olla muutoksesta jopa tyytyväinen. Itse en ole. Anteeksi. |