kkaarre 27.02.2013 12:58:11 (muokattu 27.02.2013 13:06:49) | |
---|
Viitisen kertaa on levy pyörähtänyt ja täytyy sanoa että pidin hyvinkin paljon. Meininkiä ja asennetta löytyy ynnä progeilua ja mäiskettä. Sanoituksetkin ovat vähän selkeämpiä eivätkä ärsytä. Iäti oli mielestäni erittäin väsynyt ja usko bändiin meinasi muutenkin lähteä. Nyt taidan jopa lähteä tarkistamaan keikkakunnon. Uusi rumpali ja kaikki ja vanhoja hooceitäkin lupasivat soittaa. Edit. Rikkisuudeltu on edelleenkin aika väsynyt. Tyhmää kirjoittaa tähän jotain. |
Terry Pantheras 27.02.2013 13:42:08 | |
---|
Mulle kyllä Seitsentahokas toimii. Mitä nyt modernit sirinäskebat vähän häirihtee. |
Vessajono 27.02.2013 16:35:49 | |
---|
Emplate: Siitä olen siis ainakin samaa mieltä kanssasi, että Talvikuninkaan nerokkuutta ei olla lähelläkään. Toisaalta kyseisen kiekon jälkeen vähän mietityttikin, että mitä tämä bändi voi enää tehdä? Mun mielestä ne teki Iätillä nimenomaan sen mitä oli tehtävissä - eli täydellisen kelkan kääntämisen. "Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä." |
AnonHero 27.02.2013 17:08:30 | |
---|
Harmi että levyn paras biisi julkaistiin sinkkuna mikä aiheutti ainakin meikäläiselle ehkä turhan korkeat odotukset levyä kohtaan. Muutenkin olisin kaivannut lisää tuota Kusimyrskyn Tool-vaikutteista menoa levylle. Silti ihan hyvä levy kyllä, harmi että itse nostin odotukseni turhan korkealle. |
Kärpäsruoska 27.02.2013 21:32:23 (muokattu 27.02.2013 21:33:37) | |
---|
elsewhere: Aika monen kuuntelun jälkeen on pakko todeta, että tämän levyn anti tuntuisi jäävän vähän turhan laihaksi minulle. Ehkä olen sitten enemmän pop-ihmisiä, mutta kaipaisin vähemmän junttausta ja kiukkua ja enemmän herkkää pohdiskelua. Tässä paahdetaan täysillä ja soundimaailma tukossa ja jotenkin tulee sellainen olo, että tekisi mieli kuunnella Petoja tai Iätiä. Hassua, taisimme päätyä samaan tulokseen suunnilleen vastakkaisista lähtökohdista. Minulle ne muutamat 90-luvusta muistuttavat mökäpalat (lähinnä siis pari ensimmäistä biisiä) sekä Kusimyrsky ja nimikappaleen loppupuolisko ovat oikeastaan ainoat osat levystä, joita voin suuremmitta varauksitta kehua. Muuten suunnilleen kaikessa on vähintään jotain vikaa, vaikka erityisesti En tahdo nähdä enää yhtään alastonta ja Me tulemme kaikkialta ovatkin aika hyviä. Liikaa varman päälle tehtyjä ratkaisuja ja muutenkin jotenkin väsynyt meininki kokonaisuutena, mutta kyllä tämäkin Iätin jälkeen tuntuu parannukselta. Päästävät itsensä nykyään liian helpolla, perkeleet. Edit: ja itse kaipaisin kiukkuista pohdiskelua. Rakastan teitä kaikkia. |
Informaatiokameli 28.02.2013 00:07:37 (muokattu 28.02.2013 00:07:48) | |
---|
Kärpäsruoska: Päästävät itsensä nykyään liian helpolla, perkeleet. Tämä käy mielessä itsellänikin kun tätä uusinta ja Iätiä kuuntelee vaikka Seitsentahokkaasta pidänkin tällä hetkellä kovin. Hieman laiskoja käänteitä ja sovitusratkaisuja biiseissä joissa olisi potentiaalia enempäänkin. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
ekkedi 28.02.2013 18:12:13 | |
---|
Kyllä mun mielestä Rake on tehnyt aika hyvää duunia vaikka häntä usein haukutaan. Enpä oikein parempaa Suomesta keksi. Vaikea kuvitella jotain Pantse Syrjää tuottamaan cmx:ää. |
Informaatiokameli 28.02.2013 18:47:20 | |
---|
ekkedi: Kyllä mun mielestä Rake on tehnyt aika hyvää duunia vaikka häntä usein haukutaan. Enpä oikein parempaa Suomesta keksi. Vaikea kuvitella jotain Pantse Syrjää tuottamaan cmx:ää. Joku nuori jannu tuottajanpallille istumaan ja laittamaan papat koville. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Loijaa 28.02.2013 19:38:41 | |
---|
Informaatiokameli: ...vaikka Seitsentahokkaasta pidänkin tällä hetkellä kovin. Hieman laiskoja käänteitä ja sovitusratkaisuja biiseissä joissa olisi potentiaalia enempäänkin. Samaa ajattelen. Mutta lienee tämä tietoinen päätös..popimpaa ilmaisua, ei liian monimuotoista. we want the world and we want it now |
Kärpäsruoska 28.02.2013 20:22:09 | |
---|
ekkedi: Kyllä mun mielestä Rake on tehnyt aika hyvää duunia vaikka häntä usein haukutaan. Enpä oikein parempaa Suomesta keksi. Vaikea kuvitella jotain Pantse Syrjää tuottamaan cmx:ää. Itse laittaisin itseni tuottamaan CMX:ää. Ja sitten valittaisin kun bändissä on paskat jäsenet eikä taaskaan saatu sitä mitä minä haluan. Mutta tosiaan joku nuori ja ennakkoluuloton tyyppi, jolla ei välttämättä edes olisi sen suurempaa suhdetta CMX:ään, voisi tehdä hyvää, erityisesti jos se tykkäisi metelöinnistä. Mutta bändin egot eivät taitaisi kestää sellaista, joten eiköhän tässä mennä Rakella ja Gabilla uran loppuun saakka. Sääli. Ehkä mahdollisella Cloaca Maxima 3:lla joskus hamassa tulevaisuudessa on sitten se levy, jota olisin toivonut Talvikuninkaan jälkeen. Rakastan teitä kaikkia. |
Vessajono 01.03.2013 15:28:45 | |
---|
ekkedi: Kyllä mun mielestä Rake on tehnyt aika hyvää duunia vaikka häntä usein haukutaan. Enpä oikein parempaa Suomesta keksi. Vaikea kuvitella jotain Pantse Syrjää tuottamaan cmx:ää. Rake ei tee pelkästään hyvää duunia - se tekee varmaa duunia. Ja siinä se ongelma onkin. CMX:n levyt Aionista Seitsentahokkaaseen on kaikki veistetty ihan selkeästi samasta puusta. Se ei oo välttämättä lainkaan huono juttu, mut se on kuultu jo. Rakehan oli itse sanonut vissiin Talvikuninkaan jälkeen, ettei hänellä ole bändille enää mitään annettavaa. Ja sen on kyllä huomannut. Kärpäsruoska: Mutta tosiaan joku nuori ja ennakkoluuloton tyyppi, jolla ei välttämättä edes olisi sen suurempaa suhdetta CMX:ään, voisi tehdä hyvää, erityisesti jos se tykkäisi metelöinnistä. Mä oon näitä miettinyt tässä viime aikoina ja jostain syystä tullut siihen tulokseen, että Aake Otsala vois olla aika villi veto. "Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä." |
Johnnyk 01.03.2013 21:21:35 | |
---|
Taitaa tohon tuottajan vaihdattamattomuuteen olla syynä sama homma kun vanhalla avioparilla jotka ei enää kymmenien yhdessäolovuosien jälkeen viitsi erota vaikka syytä olisikin. Aake tuottamassa CMX:ää vois olla jotain ihan vitun siistiä kyllä! http://juhlakaivuri.net/ |
heville 02.03.2013 16:01:00 | |
---|
Kyllä tämä meikäläiselle toimii. Biisit ja erityisesti soundit ja sovitukset ovat aika toistensa klooneja, mutta kokonaisuus toimii aikas mukavasti yhteen. Ihan menevää rokkia. Rikkisuudeltu ei kyllä lähde. Vähän tuntuu että sekaan piti saada edes joku herkistelybiisi, ja se nyt on tuollainen ja lätkäistiin tuohon. Tasapaksu ja munaton laulelma muutenkin. Kitaraa on vähän liikaa ja basso jää ponnettomaksi kolinaksi taustalle. Muuten yllättävän miellyttävät soundit. Rummuista en yhtään mitään tiedä, mutta omaan korvaan rumpali vetää mukavan letkeästi ja "vaivattoman" kuuloisesti. Tätähän tämä nyt on, ei jaksa herättää uudet CMX-levyt samanlaista innostusta kuin vielä 10 vuotta sitten. Mielellään tätä silti kuuntelee. . |
carnation 03.03.2013 01:33:30 | |
---|
Millaista settilistaa ovat soittaneet näillä uusilla keikoilla? "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Saunatakki 03.03.2013 02:53:13 (muokattu 03.03.2013 02:54:33) | |
---|
"Neuvostoliittolainen työnsankari Igor Vatussalenko lypsi tunnissa 47 seipäällistä heinää. Kuvassa hänen enonsa." - Puavali |
Newsted85 03.03.2013 17:21:14 | |
---|
Tykkäsin tosi paljon eilisestä Tavastian keikasta. Bändi oli kovassa iskussa ja soitto kulki. Ja settilistakin oli vaihteleva ja aika hitikäskin (tiedä sitten onks tää välttämättä hyvä)... Olisivat voineet soittaa vielä Kaikkivaltiaan jota toivottiin yleisöstä useita kertoja. |
Vessajono 03.03.2013 19:38:08 | |
---|
Mäkin tykkäsin. Olivat Porissa perjantaina. Ehkä paras keikka mitä oon bändiltä nähnyt ja mä oon nähnyt niitä jo aika monta kuitenkin. Uus rumpali oli tuonut selkeästi uutta energiaa bändiin ja sen kyllä huomas, nauttivat selvästi lavalla olosta ja olivat muutenkin hyvässä iskussa. Saisivat vaan lopettaa sen saatanan Kultanaamion soittamisen, ainakin klubikeikoilla. Se oli ainoa särö liki täydellisyyttä hipovassa setissä. "Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä." |
ReBeat 03.03.2013 23:08:01 | |
---|
Vessajono: Saisivat vaan lopettaa sen saatanan Kultanaamion soittamisen, ainakin klubikeikoilla. Se oli ainoa särö liki täydellisyyttä hipovassa setissä. Eivät saa lopettaa. Se on parhautta ja haluan kuulla sen niiden keikalla. |
inkognito 05.03.2013 22:02:32 | |
---|
Muistelen, että kun Iäti julkaistiin, taisin kuunnella sen kerran ja todeta, että tylsää paskaa. Nyt kun levy jostain syystä päätyi soittolistalle Spotifyssä, niin sehän kuulostaakin itse asiassa varsin hyvältä. Wtf? |
Johnnyk 05.03.2013 22:46:33 | |
---|
inkognito: Muistelen, että kun Iäti julkaistiin, taisin kuunnella sen kerran ja todeta, että tylsää paskaa. Nyt kun levy jostain syystä päätyi soittolistalle Spotifyssä, niin sehän kuulostaakin itse asiassa varsin hyvältä. Wtf? Näin kävi itselleni Petojen kanssa. http://juhlakaivuri.net/ |