Jokapaikanapina 26.11.2009 22:18:02 (muokattu 26.11.2009 22:20:04) | |
---|
krautio: Oma näkemykseni Purplen kitaristipohdintaan on seuraavanlainen. Steve Morse Allekirjoitan täysin Ritchie Blackmore plussat: täysin uniikki soundi Mun mielestä Blackmore ei koskaan oo saanu mitään loistosaundia irti kitarasta, Purplen ekoilla levyillä liian.. sotkune? Vaikee kuvailla. Myöhemmin sit tuli liian puhdas kasarisaundi, ois kaivannu särmäkkyyttä. EDIT: Tubesta löysin eiliseltä keikalta. Nauratti toi Gillan http://www.youtube.com/watch?v=BA6mThbF1yo |
J.Hollström 26.11.2009 22:20:02 (muokattu 26.11.2009 22:27:16) | |
---|
Jokapaikanapina: Mun mielestä Blackmore ei koskaan oo saanu mitään loistosaundia irti kitarasta. Tän vuoden paras. Tai koko mnet historian paras. E. ettei menisi ihan vittuiluksi niin tossa Rikun skittasoundia irrallaan. http://juki.1g.fi/mp3/Juttuja/highwaystar_gtr.mp3 Jos toi ei oo hyvää niin sitten hyvän maun raja on hämärtynyt. Siis se missä väliliha menee. |
Jokapaikanapina 26.11.2009 22:22:34 | |
---|
J.Hollström: Tän vuoden paras. Tai koko mnet historian paras. Ihan totta, vaikkapa Speed King esimerkkinä suttusesta saundista, Perfect Strangersilla taas liiankin puhdas saundi. Vaikka 70-luvulla oli parhaat saundit niin Ritchie ei tavota mun korvia. Tosin Rainbown aikana sillä oli Purplee paremmat. |
epi2 26.11.2009 22:23:46 (muokattu 26.11.2009 22:25:21) | |
---|
Mun mielestä Blackmore ei koskaan oo saanu mitään loistosaundia irti kitarasta, Purplen ekoilla levyillä liian.. sotkune? Suosittelen uudelleen kuuntelua... Kyllä siellä kuule on vaan muutamia aivan täydellisyyttä hipovia saundeja. Kuunteleppa nyt ainakin Machine head, koko levyin ajan ihan loisto saundi. Sotkuisesta saundista tulee lähinnä ekana mieleen speed king, jossa on varmaan joku fuzz käytössä tai Blackmoren marsu on ollu niin kovalla, että päässy vähän "saggaamaan" :P E: nähtävästi osuin tossa arvauksessa oikeeseen :D |
Tande 26.11.2009 22:46:16 | |
---|
Jokapaikanapina: Ihan totta, vaikkapa Speed King esimerkkinä suttusesta saundista, Perfect Strangersilla taas liiankin puhdas saundi. Vaikka 70-luvulla oli parhaat saundit niin Ritchie ei tavota mun korvia. Tosin Rainbown aikana sillä oli Purplee paremmat. http://www.youtube.com/watch?v=lu0pR6yyDbU Jos tuon pätkän saundit eivät iske, niin ei sitten mitkään stratolla tai ylipäänsä yksikelaisilla mikeillä tuotettu... |
Tande 26.11.2009 22:54:18 | |
---|
Yksi Deep Purplesta uskottavuutta vievä asia on, että bändissä ei ole tällä hetkellä yhtään jäsentä, jolla olisi pitkä ja musta tukka.. :) |
losalvaros 26.11.2009 23:19:57 | |
---|
Jokapaikanapina: Mun mielestä Blackmore ei koskaan oo saanu mitään loistosaundia irti kitarasta, Purplen ekoilla levyillä liian.. sotkune? Vaikee kuvailla. Myöhemmin sit tuli liian puhdas kasarisaundi, ois kaivannu särmäkkyyttä. Mitä sie apina nyt oikein selität? Etkö ole koskaan edes Risingiä tai LLRR:ää kuunnellut? Helkkarin hyvä soundihan Rikulla on. "You're no one unless you're difficult". |
Icy-Sun 27.11.2009 00:17:32 | |
---|
losalvaros:Rising tai LLRR:ää? Helkkarin hyvä soundihan Rikulla on. Nuo ovat muutenkin aivan uskomattoman kovia levyjä. Ja komeasti soi strato niillä. |
StJerky 27.11.2009 08:43:17 | |
---|
Blackmorella hieno soundi ollut aina. Mutta mieluummin katson bändiä jolla on keskenään mukavaa lavalla. Morsella oma tyyli, mutta on sillä dynamiikkaa ja ätäkkiä tullut lisää verrattuna 1997 verrattuna. |
sirdickyj 27.11.2009 09:33:06 | |
---|
Loijaa: Gillanin heittäminen veks voisi olla ihan terveellinen vaihto bändille..Bläkkis kitaraan, Coverdale tai vaikka Turner laulamaan. Turnerilla taitaa olla tällä hetkellä paras ääni tuosta vokalistikolmikosta. Tosin koko Purple varmaan lopettaa siinä vaiheessa, kun Gillan ei enää laula siinä. Mutta eihän Coverdale pysty laulamaan yhtään mitään myöskään enää? Turner, Dio ja White pystyvät. Bonnett ei ole ikinä pystynyt, paitsi levyllä kyllä tosi komeesti. Kaikilla on oikeus minun mielipiteeseeni |
Musta Arkipyhä 27.11.2009 09:38:01 | |
---|
sirdickyj: Mutta eihän Coverdale pysty laulamaan yhtään mitään myöskään enää? Turner, Dio ja White pystyvät. Bonnett ei ole ikinä pystynyt, paitsi levyllä kyllä tosi komeesti. Jaa.Minusta Bonnett veti jopa hiukan paremmin kuin Turner äijien yhteiskiertueella muutama vuosi sitten.Itse en ainakaan kuullut ,että Turner olisi ollut jotenkin "pystyvämpi". Saapa nähdä miten Dio sitten.Coverdale ääni taitaa olla sippi.Eikös WS-kiertuetta peruttu tämän vuoksi? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Loijaa 27.11.2009 16:17:44 | |
---|
Jyrken: Rapture Of The Deep on yleinen livenumero ja tosi hyvä ;) Muuten olemme aika lailla samaa mieltä. Rapture of the Deep-biisi on itse asiassa parasta, mitä Morsen aikainen bändi on tehnyt Purpendicular-levyn joidenkin helmien jälkeen.. You know that I would be a liar |
Glenfiddich 27.11.2009 17:36:56 | |
---|
Puhutaanpas taas vaihteeksi tuosta Ian Paicesta, kun hän nyt on saanut mnetissä hieman kritiikkiä. Mikä mielestänne arvon rumpalit tai miksei muutkin, hänessä on tällä hetkellä vikana? Onko hän vain mielestänne "väsynyt?" Olin toisaalta hieman pettynyt, mutta myös fiiliksissä, kun omaa sankaria pääsin livenä todistamaan. Kyllä on tempo pudonnut, mutta ehkä karmaisevinta oli, että peruskomppaus ei nyt toimi. Tarpeen tullen hän ollut hyvinkin tarkka soitossaan. Huomionarvoista on, että miehen soitto on väsähtänyt muutaman viime vuoden aikana suhteellisen paljon. Mies vetelee kyllä ilmeisesti vieläkin niitä omia klinikoita, luulisi, että pitää taitoaan yllä muttamutta..Kyllähän miehen soitto toimii vielä tuossa Perihelion dvd:llä, oliko se nyt vuodelta 2002..ajatuksia! Joka tapauksessa, pidin silti keikasta. "Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki ymmärtäisivät laukkakomppia." |
krautio 27.11.2009 18:39:45 | |
---|
Mun mielestä Teatrian keikan nähneenä Paice hoiti homman kotiin perusvarmalla otteella. Soitossa ei ollut mitään ylimääräistä ja kaikki show-elementit olivat jääneet pois. Ulosanti täten oli ehkä hiukan yllätyksetöntä ja varman päälle pelattua. Tuota peruskompin heikkoutta en allekirjoita, kyllä se mun mielestä ihan virheettä ja groovaavasti kulki. Mutta pitää ottaa huomioon, että ukko on jo yli 60, niin ei soitto enää voi olla enää niin raivokasta kuin kultaisella 70-luvulla. Sinänsä harmi, koska mm. California Jamilla 1974 tuntuisi soittavan täysin eri mies nykypäivään verrattuna. Muistaakseni jossain haastattelussa Paice mainitsi, että joutui 80-luvulla "opettelemaan rumpujen soiton uudestaan". Olisiko ollut ikäkysymys tai halu oppia soittamaan vähän muulla tyylillä kuin mitä oli edustanut jo 20 vuotta? t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Velli 27.11.2009 21:48:47 | |
---|
krautio: Mun mielestä Teatrian keikan nähneenä Paice hoiti homman kotiin perusvarmalla otteella. Soitossa ei ollut mitään ylimääräistä ja kaikki show-elementit olivat jääneet pois. Ulosanti täten oli ehkä hiukan yllätyksetöntä ja varman päälle pelattua. Tuota peruskompin heikkoutta en allekirjoita, kyllä se mun mielestä ihan virheettä ja groovaavasti kulki. t. Köpe Mun mielestä se peruskomppi ei monissa biiseissä ollut ollenkaan groovaavaa. Mun korvaan kuulosti siltä kuin Paicea olisi väsyttänyt, eikä äijä olisi jaksanut oikein skarpata soitossaan. Monta iskua meni vähän vierestä (kuten tuossa aiemmin linkitetyssä Sometimes I Feel...-introssa). Ne biisit, joissa Paice on aiemmin vähän puskenut eteen päin, hän soitti nyt todella laiskasti. |
Nazareth 27.11.2009 22:19:19 | |
---|
Sitkeä rotta. |
losalvaros 27.11.2009 22:38:29 | |
---|
Menisikö vasemmalta oikealle Hughes-Lord-Blackmore-Coverdale-Paice. Blackmore ja Lord ovat varmasti oikein. "You're no one unless you're difficult". |
epi2 27.11.2009 22:47:58 | |
---|
losalvaros: Menisikö vasemmalta oikealle Hughes-Lord-Blackmore-Coverdale-Paice. Blackmore ja Lord ovat varmasti oikein. itsekkin arvelisin näin. |
Borlag 27.11.2009 22:56:29 | |
---|
losalvaros: Menisikö vasemmalta oikealle Hughes-Lord-Blackmore-Coverdale-Paice. Blackmore ja Lord ovat varmasti oikein. Noinhan se menee juu, Hughes ja Coverdale hankalimmat, muut selkeitä |
Jokapaikanapina 27.11.2009 23:18:36 | |
---|
Paicesta sen verran että ei taida olla muutenkaan mitenkään huippukunnossa kun tunti keikan loppumisen jälkeen kesällä Tampereella se piti sinne minibussiin suunnilleen kantaa |