Aihe: CMX
1 2 3 4 572 73 74 75 76103 104 105 106 107
kkaarre
21.02.2013 09:33:47
Oiva: Hmmm... Itselleni tuli vahvasti kusetuksen maku tuosta Soundin "rajoitetusta erikoispainoksesta". Kun lehdessä oli n. 5 sivua uutta tavaraa ja uusi haastattelukin löytyy uusimmasta Soundista, niin en voinut välttyä tunteelta, että minua on huijattu... Jos edes lätty olisi tullut "oikeilla" kansilla, eikä kälyisellä lärpykällä! Olisin hyvin voinut odottaa sen pari päivää ja ostaa oikean levyn oikeilla kansilla kaupasta kahdellakympillä. Nyt tuolle Yrjänän studiopäiväkirjalle tuli hintaa 8 euroa. Todellinen erikoispainos... Onkohan tällä tuotteella 14 pv:n palautusoikeus, kun kerran netistä olen sen tilannut?

Olen niin pettynyt Soundiin.

Juuri kattelin Facebookissa kun Soundi jälleen tuota mainosti. Täällä kun olen lukenut näitä juttuja niin jää kyl tilaamatta, vaikka CMX-fani olenkin. Se CD:n kansien puuttuminen on kyllä järjen riemuvoitto.
Tyhmää kirjoittaa tähän jotain.
Sonofagun
21.02.2013 10:42:10
Kohtuu samanlaisia ajatuksia levy (ja tuo Soundi-paketti) on herättänyt kuin aiemmillakin kommentoijilla. Ensimmäisellä kuuntelukerralla tuli huojennus, että ei tämä nyt ainakaan aivan paskaa ole. Toisaalta kaikki CMX on kuitenkin kuulostanut aina paskalta ensimmäisellä kerralla, joten en tiennyt mitä tuostakin asiasta olisi pitänyt päätellä. Onko tämä nyt liian helppoa.

"En tahdo nähdä enää yhtään alastonta" on tosiaan mahtava tsipale jylhällä kertsillä. Ehkä tuokin vielä pilataan nu**imalla se radioaalloilla puhki. Toivottavasti ei.

Joku sanoi, ettei ole kuunnellut noita kahta sinkkua ennen levyä. Olisinpa tehnyt saman. Kappaleet on tosiaan mainiosti silti sijoitettu levyllä eikä niihin oloe leipääntynyt vielä niin paljon, että jaksaisi seuraaviin biiseihin painaa.

Kyllä tuolla levyllä vaan silti hieman vituttaa sellanen läpikaluttu-easylistening-mukaproge-rytmittely, jota CMX on jo harrastanut aivan tarpeeksi. Sen Kusimyrskyn toolimaisuutta kuuli jo muutama vuosi sitten kolmen pennin harrastelijabändien keikoilla niin paljon, että ei sitä jaksaisi enää ikonilta kuunnella. Jos CMX joskus mainosti itseään bändinä, joka haluaa karkoittaa kuulijansa joka levyllä, niin ei tuon suhteen ole nykyään kovin paljon yritystä.

Lyriikoissa harmittaa ne muutamat nolon kuuloiset lainit, jotka kuulostaa väkisin mittaan tungetulta ja kornilta (esim. Rikkisuudeltu "enkä mä tiedä sitä missä"...) Noitakin on tosin ollut jo pitkään mukana, joten niitä osaa odottaa ja korvat vuotavat vähemmän verta nykyään niiden kohdalla, kun kuuntelukertoja tulee lisää. Tosin eipä tän bändin kohdalla saa ollakkaan kyse liian sliipatusta meiningistä ja siksi tuo on ehkä sopivaakin jollain tapaa. Tiedä häntä.

Uusi varamiespalvelu-rumpali on aivan hyvä ja sopii kyl tuohon pumppuun.
Kuoleman risteyksessä kolme virtsaa pohjoiseen
inkognito
21.02.2013 13:14:58
Tulipas nyt itsekin kuunneltua levy kertaalleen läpi. Varsinkin ensimmäinen puolisko on aivan helkkarin tiukkaa tavaraa ja itse asiassa neljästä ensimmäisestä biisistä oikeastaan mikä tahansa olisi mielestäni sopinut sinkuksi paremmin kuin Kusimyrsky / Rikkisuudeltu.

Loppua kohden kappaleiden taso alkaa laskea selvästi, johtuen osittain myös siitä, että loppupään biiseissä alkaa ilmetä jo lievähköä toistoa sekä turhan itsestäänselviä ratkaisuja. Loppupuoliskolla parhaiten toimii mielestäni Me tulemme kaikkialta sekä osittain myös Kusimyrsky. Mutta varsinkin kaksi viimeistä kappaletta tekee mieli skipata jo puolessa välissä, koska ne eivät kykene tarjoamaan mitään uutta tai mielenkiintoista tälle albumille, ts. jo yhdeksännen biisin aikana tulee sellainen fiilis, että "tämä albumi on jo kuultu".

Summa summarum: Vahvan ensimmäisen puoliskon sekä parin muun hyvän biisin takia albimi tuntuu tällä hetkellä sellaiselta 3,5 / 5 arvoiselta, eli varsin hyvä albumi, muttei kuitenkaan mikään Talvikuninkaan haastaja. Mikäli lopetus kahden viimeisimmän biisin osalta olisi ollut toimivampi, olisi kokonaisuus parantunut kertaheitolla, ja arvosana kivunnut sinne neljän ja viiden välimaastoon.
Heavy Metal Machine
21.02.2013 21:28:01
Voi pyhä sana että on makia levy! En halua nähdä enää yhtään alastonta on aivan mieletön. Oikeastaan ihan koko levy on aivan maagista.

Pyhä sana!
Helsingin Jokerit 1967
Oiva
22.02.2013 14:18:33
Sipesuikka: Juuri kattelin Facebookissa kun Soundi jälleen tuota mainosti. Täällä kun olen lukenut näitä juttuja niin jää kyl tilaamatta, vaikka CMX-fani olenkin. Se CD:n kansien puuttuminen on kyllä järjen riemuvoitto.

Olen tuossa itkenyt asiasta Soundin sivuillakin:
http://www.soundi.fi/jutut/tilaa-cm … as-albumin-rajoitettu-erikoispainos

Valitanko turhasta? Ehkä. Sama muoviläpyskä sieltä löytyy kuin kaupastakin, sama musiikki, mutta mielelläni olisin ostanut lätyn ihan oikealla paketoinnilla...

Noh, nyt tuli kokemusta 28:lla eurolla. Ja nyt tämä itkeminen saa riittää.
StJerky
22.02.2013 14:58:21
Levy on myös Spotifyssa.
Johnnyk
22.02.2013 16:58:24

mikähän kun ei suostu viimeistä biisiä toistamaan spotifyssa? pari ekaa kuuntelua pysty mut sit ei enää onnistunu.
http://juhlakaivuri.net/
hermanhez
23.02.2013 15:14:12
Ensireaktio: Pääosin kuivaa, tylsää ja ennalta-arvattavaa. Raidat 1,3 ja 6 ihan jees. Pettymys.
jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...
Zed
23.02.2013 15:45:10 (muokattu 23.02.2013 15:46:50)

Kusimyrsky sai todella odottamaan levyä, ja Valoruumiin aikana olin innoissani: nyt lähtee perkele! No, albumikokonaisuus olikin kuin loiveneva liukumäki. Välillä melodioista ja rakenteista tuli epämiellyttävästi mieleen Maj Karma. Nuorekkaat rumpukompit, hieman kiintiöpoukkoilua tavanomaisen hölkkärockin sekaan, ärsyttäviä kertosäkeitä, ja siinäpä se olikin. Yhtyeelle tyypillinen jylhyys ja jumalinen arvokkuus puuttuu täysin. Ylivoimaiset suosikkini CMX:n tuotannosta ovat edelleenkin Aura, Aion ja Talvikuningas, sekä muutama alkupään EP.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
hermanhez
23.02.2013 15:52:06
Zed: Kusimyrsky sai todella odottamaan levyä, ja Valoruumiin aikana olin innoissani: nyt lähtee perkele! No, albumikokonaisuus olikin kuin loiveneva liukumäki. Välillä melodioista ja rakenteista tuli epämiellyttävästi mieleen Maj Karma. Nuorekkaat rumpukompit, hieman kiintiöpoukkoilua tavanomaisen hölkkärockin sekaan, ärsyttäviä kertosäkeitä, ja siinäpä se olikin. Yhtyeelle tyypillinen jylhyys ja jumalinen arvokkuus puuttuu täysin. Ylivoimaiset suosikkini CMX:n tuotannosta ovat edelleenkin Aura, Aion ja Talvikuningas, sekä muutama alkupään EP.

komppaan täysin! :) Ehkä tästä ajan saatossa vielä jotain enemmänkin irti saa, mutta just nyt vaan lähinnä ärsyttää. Peipon äkkivääriä ja omaperäisiä rumpuiluita tulee kyllä ikävä.
Danko
24.02.2013 00:24:17 (muokattu 24.02.2013 00:26:19)

StJerky: Levy on myös Spotifyssa.

Meinasin jo ensimmäisen minuutin jälkeen painaa stop, mutta annoin vielä uuden mahdollisuuden. Toisen biisin puolivälissä oli pakko sulkea, vmp. Eipä tuo Iätikään montaa kertaa soittimessa ole viihtynyt, mutta tämä rimanalitus jää ostamatta. Taidan kostoksi hankkia Kolmikärjen.

e: hermanhez: Peipon äkkivääriä ja omaperäisiä rumpuiluita tulee kyllä ikävä.

minulle taas Kanniaisen soitto edustaa noita termejä. :-)
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
hermanhez
24.02.2013 03:08:31
minulle taas Kanniaisen soitto edustaa noita termejä. :-)

heh, iteseasiassa niin mullekkin... Vaikka Peippoonkin tuo lause sopii, niin totta, Kanniaseen vieläkin enemmän! :)
ekkedi
24.02.2013 12:02:03
Nyt on levyä kuunneltu muutamia kertoja ja ihan hyvähän se on.
Kyllä esim. Valoruumis on hyvä ja myös Rikkisuudellusta oon oppinut tykkäämään.
Yrjänä laulaa Rikkisuudellun jotenkin todella hienosti tulkiten, jotenkin erilaisella äänellä kuin ennen. Tykkään paljon.

Ainoa ongelma mun kohdalla on se, että en kovin paljon tykkää perus kitararokista, ja sitähän tää levy etupäässä on. Oisin toivonut vähän eri rakennetta levylle. Esim. just joku 15 minuutin biisi ja ehkä jopa joku instrumentaalivetokin.

Kyllä tää levy on Iätiä parempia ja aika lähellä Talvikunkkuakin. Tosin Talvikunkun avausbiisi on niin kova, ettei sen veroista Seitsentahokkaalta löydy.
armadillo
24.02.2013 14:07:44
Kuuntelin tossa eilen muutamaa viime levyä, eikä sieltä kyllä jääny yhtään mitään päähän. Muovi on ihan hyvä aines, siitä saa tehtyä kaikenlaisia juttuja, mut ei sitä kuunnella jaksa. Pysyn kannassani. Tän bändin viimeinen kelvollinen levy oli Vainajala. Paras on tietysti Rautakantele.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
kärkkäri
24.02.2013 15:57:33
Ihan lepposa lätty, parempi kuin Iäti. Kyllä minä tätä mieluummin kuuntelen kuin 99,9 prosenttia nykymusiikista. Kliininen soundi on jo koluttu loppuun, olisiko jo aika kokeilla jotain uutta? Mulla on jostain syystä CMX:n kohdalla odotukset todella korkealla ja aina joudun lievästi pettymään. Odotan "vieläkin" tiivistä räyhärokkilevyä josta puuttuuu laahaavat poppikertosäkeet, levyä jossa antaisivat kerrankin palaa kunnolla...vaikka tiedän, ettei sellaista koskaan tule. Seuraavelle levylle voisi ottaa tuottajaksi vaikka sellaisen henkilön joka inhoaa bändiä
Vessajono
26.02.2013 11:23:47
ekkedi: Kyllä tää levy on Iätiä parempia ja aika lähellä Talvikunkkuakin. Tosin Talvikunkun avausbiisi on niin kova, ettei sen veroista Seitsentahokkaalta löydy.

Tästä nyt voi puhua samana päivänäkään Talvikuninkaan kanssa. Soundit on samaa täydellistä eli täyteen ahdettua Rakea mut siihen se sit jääkin. Jopa Iäti oli siinä mielessä parempi levy, että siitä jäi ensikuulemalta jotain mieleenkin. Seitsentahokkaalta ei nyt useamman kuuntelun jälkeen oo jäänyt vieläkään mieleen kuin noi sinkkubiisit.
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
Röntgen-Jeesus
26.02.2013 15:35:34

Kaksi hyvää biisiä (En tahdo nähdä enää yhtään alastonta ja Kusimyrsky), loput vähintäänkin puuduttavaa keskinkertaisuutta.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Emplate
26.02.2013 17:47:03

Vessajono: Tästä nyt voi puhua samana päivänäkään Talvikuninkaan kanssa. Soundit on samaa täydellistä eli täyteen ahdettua Rakea mut siihen se sit jääkin. Jopa Iäti oli siinä mielessä parempi levy, että siitä jäi ensikuulemalta jotain mieleenkin. Seitsentahokkaalta ei nyt useamman kuuntelun jälkeen oo jäänyt vieläkään mieleen kuin noi sinkkubiisit.

Mun mielestä taas äänimaailmassa on tällä levyllä jätetty paljon enemmän tilaa kuin aiemmilla. Seitsentahokas on soundeiltaanriisutumpi ja jotenkin bändisoittomaisempi kuin mikään CMX:n levy pitkään aikaan. Itse musiikkiin en ole kyllä itsekään päässyt vielä sisälle. Ehkä se vielä saattaa aueta, mutta alan kyllä jo pelkäämään muuta. Siitä olen siis ainakin samaa mieltä kanssasi, että Talvikuninkaan nerokkuutta ei olla lähelläkään. Toisaalta kyseisen kiekon jälkeen vähän mietityttikin, että mitä tämä bändi voi enää tehdä?
elsewhere
26.02.2013 18:00:48
Aika monen kuuntelun jälkeen on pakko todeta, että tämän levyn anti tuntuisi jäävän vähän turhan laihaksi minulle. Ehkä olen sitten enemmän pop-ihmisiä, mutta kaipaisin vähemmän junttausta ja kiukkua ja enemmän herkkää pohdiskelua. Tässä paahdetaan täysillä ja soundimaailma tukossa ja jotenkin tulee sellainen olo, että tekisi mieli kuunnella Petoja tai Iätiä.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Emplate
26.02.2013 19:15:12

Pistinpä Talvikuninkaan pyörimään. Nyt soi Pretoriaanikyborgit ja kylmät väreet ovat tosiasia. Ei mulla muuta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)