absentmind 14.07.2008 13:46:15 | |
---|
tässon porcupine treet parhausjärjestyksessä niistä jotka oon kuullu 1. signify 2. lightbulb sun 3. deadwing 4. in absentia 5. stupid dream 6. fear of a blank planet |
koera 14.07.2008 15:34:10 | |
---|
tässon porcupine treet parhausjärjestyksessä niistä jotka oon kuullu 1. signify 2. lightbulb sun 3. deadwing 4. in absentia 5. stupid dream 6. fear of a blank planet No hyvä homma ku kerroit. I'm on seafood diet: I see food, I eat it. |
pardy 14.07.2008 16:50:36 | |
---|
No hyvä homma ku kerroit. No äläs ny, porcupinetreeforum.co.uk on pullollaan ketjuja vastaavista aiheista. Lempibiiseistä, -levyistä yms. Turha yhen tollasen viestin takia on täällä teilata. |
Askorbiinihappo 14.07.2008 16:59:53 | |
---|
Onko tuo Signify niin hyvä, kun miksi sitä kehutaan? Nimikkokappaleen olen kuullut, ja se vaikutti kyllä hieman tylsähköltä. Lisäksi levyllä on suhteellisen ruma kansi. Minkä tyyppistä musaa siinä on? Eikös sekin ole kuitenkin aika "hevi" levy? "Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..." |
pardy 14.07.2008 17:10:28 | |
---|
Onko tuo Signify niin hyvä, kun miksi sitä kehutaan? Nimikkokappaleen olen kuullut, ja se vaikutti kyllä hieman tylsähköltä. Se taitaa muuten olla levyn menevin biisi. Siis kunon rokkiriffittelyä muuhun levyyn verrattuna. Lisäksi levyllä on suhteellisen ruma kansi. Musta taas ehkä hienoin mitä bändillä tähän mennessä noita levyjä on tullu... Heh. Minkä tyyppistä musaa siinä on? Paha sanoa mutta aika vahvasti suuntautuu tonne kevyemmälle ja maalailevammalle osastolle. Eikös sekin ole kuitenkin aika "hevi" levy? Tähän tuskin tarvii vastata tässä vaiheessa. |
Ali 14.07.2008 18:56:10 (muokattu 14.07.2008 18:57:24) | |
---|
Onko tuo Signify niin hyvä, kun miksi sitä kehutaan? On. Nimikkokappaleen olen kuullut, ja se vaikutti kyllä hieman tylsähköltä. Tästä biisistä ei kannata kauheana johtopäätöksiä tehdä, sillä muu materiaali on aika erilaista. Lisäksi levyllä on suhteellisen ruma kansi. Munsta taas hieno, löytyypä tuo julisteenakin. Minkä tyyppistä musaa siinä on? Eikös sekin ole kuitenkin aika "hevi" levy? Ambient/spacerock/fiilistelyksi menee suurin osa levystä, mutta muutama "normaalibiisikin" löytyy. Taitaapa pari biisiä levystä olla improvisoituja jameja osaksi, jos oikein muistan. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|
Ali 14.07.2008 18:58:38 | |
---|
Tulipa tuo Lightbulb Sunin vinyylipainoskin, numero 224, jos jotain kiinnostaa. Nytpä sitten on kaikki PT:n levyt vinyylinäkin. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|
pardy 14.07.2008 19:42:56 | |
---|
Tulipa tuo Lightbulb Sunin vinyylipainoskin, numero 224, jos jotain kiinnostaa. Nytpä sitten on kaikki PT:n levyt vinyylinäkin. #137, hää! Nokitin. ;) |
Carpenter 14.07.2008 20:10:53 | |
---|
Tämä on varmaan sellainen bändi, jonka tuotantoon pitäisi tutustua ENNEN keikkaa ja mielellään vissiin vielä vähän enemmänki. Yritin diggailla, soundit oli kyllä käsittämättömän hyvät, kuten myös soitto, mutta musasta en saanut mitään irti. Lähdin bisselle. Sori. Tämä on kyllä ihan totta. Ennen 2007 Ilosaaren keikkaa olin kuullut bändiltä kaksi biisiä: Fear of the blank planetin ja Blackest eyesin. Nämä biisit upposivat täysin kympillä, mutta muuten en saanut musasta niin paljoa irti. Jäähallikeikkaa ennen olin taas kuunnellut 3 uusinta albumia, joten biisit upposivat keikalla erittäin hyvin. Tästä seuraakin kysymys, että kuinka paljon uuteen bändiin pitää tutustua, jotta voi sanoa ettei oikein pidä siitä. Basisti on lyömäsoitin. |
Askorbiinihappo 14.07.2008 23:55:17 | |
---|
Niin, kun tuosta Signifysta kyselin, niin kyllä mä sen hommaan joka tapauksessa =) Olen kuunnellut Dark Matterin ja nyt menee Saver Youtubesta, ja kyllä näissä on tosiaan aika paljon eroa noihin myöhäisempiin biiseihin. "Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..." |
pardy 15.07.2008 19:13:33 | |
---|
Niin, kun tuosta Signifysta kyselin, niin kyllä mä sen hommaan joka tapauksessa =) Olen kuunnellut Dark Matterin ja nyt menee Saver Youtubesta, ja kyllä näissä on tosiaan aika paljon eroa noihin myöhäisempiin biiseihin. SEVER (pilk.nus) taitaa itseasiassa olla mun lempibiisi tolta levyltä. Ainakin yks suosikkeja. Hyvä levy se on. Ei vaan toimi samaan fiilikseen ja mielentilaan kuin uusimmat levyt. Mikä on hieno juttu mun mielestä justiin tässä bändissä että kamaa on laidasta laitaan. |
Askorbiinihappo 15.07.2008 20:21:54 | |
---|
Mitä nuo numerokoodit tuossa Even Lessin lopussa oikein on? "Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..." |
Ali 15.07.2008 21:16:51 (muokattu 15.07.2008 21:17:36) | |
---|
Mitä nuo numerokoodit tuossa Even Lessin lopussa oikein on? "The counting is taken from a recording of a shortwave numbers station. It is understood that these stations are used by intelligence agencies to transmit coded messages to overseas operatives, although no government agency has ever acknowledged the existence of these stations or what their actual purpose might be." http://www.porcupinetree.com/community.faq.cfm#faq5 "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|
Fonisoul_ 16.07.2008 13:14:34 | |
---|
Ärsyttävää muuten että kun uusi levy ilmestyy sen ostaa innoissaan... Ja sitten taas kohta tajuaa että olisihan siitä tuo 5.1-versiokin ja joutuu ostamaan sen erikseen. Jos heti nohevana vaan odottelisi sitä surroundia niin ei tarvisi heittää rahojansa menemään kahteen levyyn. |
pardy 16.07.2008 16:19:49 | |
---|
Ärsyttävää muuten että kun uusi levy ilmestyy sen ostaa innoissaan... Ja sitten taas kohta tajuaa että olisihan siitä tuo 5.1-versiokin ja joutuu ostamaan sen erikseen. Jos heti nohevana vaan odottelisi sitä surroundia niin ei tarvisi heittää rahojansa menemään kahteen levyyn. Etkö muka halua autossa tai muualla kuin kotona kuunnella suosikkilevyjä? Eihän noi dvd:t rullaa kuin ko. soittimissa. Ja jos ite laitan taustamusaa duunatessa muuta ni eipä sitä surroundlevyä tuu sillon laitettua vaan tavan stereo kun ei kuitenkaan silloin istu siinä kajareiden keskellä. Itse en kyllä noita cd:itä pois myisi. |
Fonisoul_ 16.07.2008 22:12:14 | |
---|
Etkö muka halua autossa tai muualla kuin kotona kuunnella suosikkilevyjä? Eihän noi dvd:t rullaa kuin ko. soittimissa. Ja jos ite laitan taustamusaa duunatessa muuta ni eipä sitä surroundlevyä tuu sillon laitettua vaan tavan stereo kun ei kuitenkaan silloin istu siinä kajareiden keskellä. Itse en kyllä noita cd:itä pois myisi. Autossa en, mutta kieltämättä kotistereoissa kyllä. Siksipä onkin hyviä nuo CD+DVD paketit joita PT:ltäkin onneksi aika hyvin löytyy. Porcupine Tree on kyllä siitä hieno bändi että yleensäkkin tekee nuota surroundversioita levyistänsä. Useimmilta bändeiltä saa surroundia vain livelevyjen tai musavideokokoelmien muodossa. |
Ali 17.07.2008 09:48:54 | |
---|
Steven Wilson on kyllä siitä hieno mies että yleensäkkin tekee nuota surroundversioita levyistänsä. Kannattaa tutustua No-Manin ja Bass Communionin tuotantoon myöskin. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|
Askorbiinihappo 18.07.2008 01:29:44 | |
---|
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..." |
Fonisoul_ 18.07.2008 01:42:15 | |
---|
Steven Wilson on kyllä siitä hieno mies että yleensäkkin tekee nuota surroundversioita levyistänsä. Totta tuokin. Yllättävän huonosti on 5.1 -buumi lähtenyt leviämään musapuolella, jännä että tekijöitä löytyy niin vähän .....vai sitten kuuntelijoita? Kannattaa tutustua No-Manin ja Bass Communionin tuotantoon myöskin. Joo tuo No-Man kyllä kiinnostaa, mutta kaikkea ei voi saada ... heti. |
Ali 18.07.2008 09:34:08 | |
---|
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|